PROTOKOŁ Nr XV/11 sesji Rady Miejskiej w Kazimierzu Dolnym w dniu 27 października 2011r.

Oceń ten artykuł
(4 głosów)

PROTOKOŁ Nr XV/11

sesji Rady Miejskiej w Kazimierzu Dolnym

w dniu 27 października 2011r. (czwartek) o godz. 9.00 w Schronisku Młodzieżowym STRAŻNICA przy ul. Senatorskiej.

Obecni Radni Rady Miejskiej:

1.    Leszek Furtas

2.    Piotr Guz

3.    Janusz Kowalski

4.    Henryk Kozak

5.    Waldemar Kruk

6.    Mirosław Opoka

7.    Paweł Pałka

8.    Jakub Pruchniak

9.    Jerzy Smolak

10.Rafał Suszek

11.Barbara Walencik

12.Małgorzata Wicha

13.Ewa Wolna

14.Kamil Wydra

Nieobecni Radni Rady Miejskiej:

1.    Roman Suszek

 

Ad.1. Otwarcie obrad.

            Obrady XV sesji Rady Miejskiej otworzył i prowadził Przewodniczący Rady Miejskiej Pan Henryk Kozak. Na podstawie listy obecności – załącznik, stwierdził, że w sesji uczestniczy 14 Radnych, co stanowi quorum do przeprowadzenia prawomocnych obrad. Powitał przybyłych na sesję gości – lista obecności – załącznik.

Ad.2. Przyjęcie porządku obrad oraz protokółu z XII i XIII  sesji Rady Miejskiej.

Radny Pan Janusz Kowalski zgłosił wniosek o uzupełnienie porządku obrad o pkt „Przedstawienie sprawy budowy Międzynarodowego Centrum Sztuki Audiowizualnej.”

Radny Pan Leszek Furtas poparł wniosek Radnego Janusza Kowalskiego.

Rada Miejska zdecydowała- wynik głosowania: 14 gł. „za”, 0 gł. „przeciw”,                         0 „wstrzymało się od głosu”, aby zaproponowany przez Przewodniczącego Rady porządek obrad uzupełnić o pkt „Przedstawienie sprawy budowy Międzynarodowego Centrum Sztuki Audiowizualnej.”

Rada Miejska zatwierdziła bez uwag Protokoł Nr XII/11 sesji Rady Miejskiej z dnia        23 września 2011r. oraz Protokoł Nr XIII sesji Rady Miejskiej z dnia 16 października 2011r. Wynik głosowania: 14 gł. „za”, 0 gł. „przeciw”, 0 „wstrzymało się od głosu”.

 

Rada Miejska obradowała wg następującego porządku obrad:

1.    Otwarcie obrad.

2.    Przyjęcie porządku obrad oraz protokółu z XII i XIII  sesji Rady Miejskiej.

3.    Informacje i wnioski Przewodniczącego Rady i Przewodniczących Komisji.

4.    Informacja Burmistrza nt.:

-  przeprowadzonych czynności  w sprawie pozyskania modułów szkolnych,

-  działań związanych z rozbiórką wschodniego skrzydła budynku szkolnego ,

- działań zmierzających do przeprowadzenia konkursu na opracowanie koncepcji budowy i funkcjonowania Gminnego Zespołu Szkół.

5. Interpelacje, zapytania i wolne wnioski.

6. Wybory ławnika dla Sądu Rejonowego w Puławach.

7. Informacja o wynikach  analizy oświadczeń majątkowych składanych do Przewodniczącego Rady i Burmistrza.

8. Przedstawienie sprawy budowy Międzynarodowego Centrum Sztuki Audiowizualnej.

9.    Odpowiedzi na zapytania.

10.Zakończenie obrad.

 

Ad.3. Informacje i wnioski Przewodniczącego Rady i Przewodniczących Komisji.

Wiceprzewodniczący Rady Miejskiej Pan Piotr Guz zapoznał Radnych z treścią:               - pisma Pana Tomasza F. z dnia 18 października 2011r.,

- pisma Tadeusz S. z dnia 19 września 2011r.,

- pisma Pana Henryka P. z dnia 18 października 2011r.

 

Ad.4. Informacja Burmistrza nt.:

-  przeprowadzonych czynności  w sprawie pozyskania modułów szkolnych,

-  działań związanych z rozbiórką wschodniego skrzydła budynku szkolnego ,

- działań zmierzających do przeprowadzenia konkursu na opracowanie koncepcji budowy i funkcjonowania Gminnego Zespołu Szkół.

Burmistrz Pan Grzegorz Dunia: 10 sierpnia 2011r. uzyskaliśmy decyzje o środkach finansowych na moduły kontenerowe. 16 sierpnia ogłosiliśmy postępowanie przetargowe, w formie negocjacji bez ogłoszenia o czym zawiadomiliśmy Prezesa Urzędu Zamówień Publicznych, po to aby maksymalnie skrócić postępowanie. Do negocjacji przystąpiło 8 firm, i jeszcze jedna firma przybyła w trakcie. Na zaproszenie do złożenia ofert wpłynęła tylko jedna oferta, z kwotą 5,5 mln zł. Zakładamy, że kontenery będziemy potrzebować na okres do 30.06.2013 roku. W tym czasie zamierzamy docelowo wybudować szkołę. Oferta która wpłynęła dalece przewyższała kwotę, którą chcemy na ten cel przeznaczyć. Dofinansowanie otrzymaliśmy w kwocie 2.074 000 zł jako zwiększenie  subwencji oświatowej. To postępowanie unieważniłem i wszczęliśmy nowe postępowanie w tym samym trybie. Obyły się negocjacje i wpłynęły 3 oferty. Jedna z kwotą 2.400.000, druga 3.200.000 zł i trzecia z kwota 4.300.000 zł. Jesteśmy na etapie badania tych ofert. Mam nadzieję, że w przyszłym tygodniu ten przetarg uda się rozstrzygnąć. Po podpisaniu umowy firma ma 60 dni na przygotowanie dokumentacji i wystąpienie o pozwolenie na budowę. Kolejne 60 dni od dnia uzyskania pozwolenia na budowę firma ma na dostarczenie, montaż i oddanie do użytkowania kontenerów. Tak więc jest to 4 miesiące. Jeśli będą sprzyjające warunki atmosferyczne termin ten będzie dotrzymany. W marcu – kwietniu możemy mieć kontenery.

Równolegle prowadzone są czynności zmierzające do rozbiórki wschodniego skrzydła, czyli tam gdzie wystąpił wybuch. Jest zalecenie rzeczoznawcy budowlanego, że trzeba to jak najszybciej rozebrać, bo pozostałości stwarzają realne zagrożenie. W tym miesiącu uzyskaliśmy decyzję o dofinansowaniu z Ministerstwa Spraw Wewnętrznych i Administracji w kwocie 300 tys. zł., generalnie do 80% inwestycji. Opracowaliśmy dokumentację techniczną rozbiórki skrzydła i zabezpieczenia tej części, która się bezpośrednio z tym skrzydłem stykała. Kosztorys jest na 394 tys. zł. Ogłosiłem przetarg. 4 listopada jest termin składania ofert. W tym roku mam nadzieję, że będzie to wykonane.

Zgodnie z tym co Państwo zdecydowaliście idziemy w kierunku wybudowania nowego obiektu szkolnego na działkach zielonych przy ul. Kwaskowa Góra. Powołałem zespół konsultacyjny, w skład którego wchodzą architekci z Kazimierza, komisja urbanistyczna. Zaprosiłem tez do współpracy Towarzystwo Przyjaciół Miasta Kazimierza i Towarzystwo Opieki nad Zabytkami, Społeczny Komitet Odbudowy Szkoły. Odbyło się kilka spotkań, podczas których określiliśmy w której części działek ulokujemy kontenery, aby później nie kolidowały z ewentualną budową. Uznaliśmy, że najlepszą formą uzyskania dokumentacji będzie konkurs, poprzedzony opracowaniem koncepcji programowej. W tym celu zaprosiłem do współpracy Zarząd Główny SARP. Zarząd główny oddelegował do współpracy specjalistów. Opracowane zostały warunki programowo - użytkowe oraz przygotowany jest projekt regulaminu konkursowego. Będziemy te dokumenty omawiać na zespole konsultacyjnym. Zamierzam też przed ogłoszeniem konkursu zapoznać Państwa z tymi materiałami abyśmy mogli je wspólnie zaakceptować. Biorąc pod uwagę aktualne przepisy dot. takich inwestycji i program jaki chcemy zrealizować tj. szkoła podstawowa i gimnazjum z zapleczem sportowym, ewentualnie z basenem, teren zielony może być terenem za małym. Koncepcja będzie obejmowała swoim zasięgiem teren obecnej szkoły, działkę gdzie jest willa Promień i teren zielony. Na tym całym obszarze będzie projektować obiekty szkolne. Jest duże zainteresowanie konkursem. W najbliższych dniach powołany zostanie zespół sędziowski do oceny prac konkursowych.

Warunki konkursu, drogą mailową mogę przesłać zainteresowanym radnym, abyście Państwo mogli zgłosić ewentualne uwagi. Materiał można uzyskać u Pani Eweliny Kwiatuszewskiej.  Jeżeli konkurs uda się ogłosić w listopadzie, potrwa około 3 miesięcy. Na wiosnę przyszłego roku może uda nam się wyłonić koncepcję. Wtedy zlecimy wykonanie dokumentacji technicznej. Poznamy wtedy koszt przedsięwzięcia i będziemy mogli złożyć wnioski do Ministerstwa Finansów o dofinansowanie.

 

Radny Pan Janusz Kowalski: jaki jest powód tak dużej różnicy cenowej w ofertach na moduły kontenerowe? Dyrektor Jerzy Arbuz informował, że koszt jaki będzie ponosiła nasza gmina to około 30 do 40 tys. zł miesięcznie. Pan Burmistrz mówił też, że pieniądze, które pozyskaliśmy w kwocie około 2 mln zł wystarcza nam na kontenery. Jest ogromna różnica pomiędzy ofertą za 5 mln zł a szacowaną kwotą 2 mln zł. Czym to było spowodowane? Owszem nic się nie stało poza tym, że straciliśmy                     2 miesiące cennego czasu.   

Jeżeli pod szkołę zamierza się przeznaczyć tak ogromy obszar – teren zielony i teren na którym do tej pory była szkoła,  to jest mega inwestycja. Czy to nie jest zbyt przesadzona koncepcja dla Gminy, która liczy 5 tys. mieszkańców? Czy nie przeinwestujemy? Czy nie będzie potem problemu?

 

Burmistrz Pan Grzegorz Dunia: przed ogłoszeniem przetargu na kontenery dokonaliśmy rozeznania cenowego. Zajmował się tym Pan Dyrektor. Szacunki mówiły o kwocie około 2 mln zł. Robiliśmy to na podstawie dostępnych cen tych modułów kontenerowych. To teraz się potwierdziło, gdy mam realne oferty. Trudno powiedzieć dlaczego inne firmy wtedy nie złożyły ofert tylko ta jedna. Ja to postępowanie umorzyłem. Nie straciliśmy 2 miesiące tylko 2-3 tygodnie. Teraz mam nadzieję, że uda się podpisać umowę. Być może na początku nie wszystko było wkalkulowane, bo chcemy aby ta firma robiła też przyłącza, poza przyłączem energetycznym, które zrobimy sami i sprzedamy zakładowi energetycznemu.

Będziemy się przyglądać jeszcze kwestii tak dużego terenu pod budowę nowej szkoły. Mnie tez to trochę przeraża. Fachowcy to analizowali, ale pewnie ma na to wpływ forma zabudowy. W Kazimierzu nie można budować w górę, a raczej niska architektura, która zajmuje większy teren. Materiały, które otrzymałem będziemy analizować i dyskutować. Zapraszam Radnych do zapoznania się z tymi materiałami. Każda uwaga będzie bardzo cenna. Zgadzam się z Panem Januszem, że nie możemy pójść w mega obiekty licząc się z konsekwencjami.

 

Radna Pani Ewa Wolna: bardzo Państwa zachęcam do zapoznania się z programem użytkowym. Moje odczucie po analizie tych dokumentów jest takie, że projektowana szkoła jest szkołą na dzisiejsze czasy.

 

Radny Pan Rafał Suszek: Pan Burmistrz wspominał, że po konkursie nastąpi zlecenie na wykonanie dokumentacji technicznej, a dopiero później będzie przesłany wniosek do Ministerstwa Finansów. Kto pokryje koszty konkursu i tej dokumentacji?

Na jaką kwotę Pan Burmistrz szacuje koszt budowy szkoły?

 

Burmistrz Pan Grzegorz Dunia: cenę będziemy negocjować z firmą, która wygra konkurs z tym, że nie ma obowiązku podpisania umowy z firmą która wygra konkurs. Koszty dokumentacji to około 5%  wartości inwestycji. Wstępnie koszt inwestycji szacowaliśmy na 23 mln zł, ale teraz widzę, że będzie to chyba około 30 mln zł. Tak więc koszty dokumentacji to około 1,5 mln zł.  Z dotychczasowych rozmów wynika, że koszt dokumentacji mógłby być też finansowany ze środków pomocowych. Na dziś w 100% nie wiemy jak to będzie, ale takie rozmowy prowadzimy. Państwo może dofinansować taką inwestycje do 80% kosztów.

Wczoraj uczestniczyłem w spotkaniu z radą pedagogiczną Gminnego Zespołu Szkół                 i widzę, że jest konieczność zorganizowania nauki w jednym miejscu. To mnie przekonuje do tego aby jak najszybciej mieć modułu kontenerowe.

 

Ad.5. Interpelacje, zapytania i wolne wnioski.

Ad.9. Odpowiedzi na zapytania.

 

Radny Pan Piotr Guz: we wrześniu pytałem Pana Burmistrza o możliwość poprawienia drogi do Pani W., która ma niepełnosprawne dziecko i jest to jedyna droga, którą może dojechać. Pani W. mówiła mi, że nie dostała odpowiedzi na swoje pismo, które skierowała do Burmistrza w lipcu. Panie Burmistrzu w naszym Urzędzie jest tragedia, bo petenci skarżą się, że nie otrzymują odpowiedzi na swoje pisma po trzy miesiące. Proszę zmobilizować pracowników.  Proszę aby przed zimą tę drogę poprawić.

 

Radny Pan Jerzy Smolak: w Rzeczycy koło szkoły jest kładka na rzece, która wymaga remontu. Rada Rodziców i Pani Dyrektor proszą aby jak najszybciej naprawić kładkę aby nie doszło do wypadku.

 

Radna Pani Małgorzata Wicha: proponuje, aby wesprzeć finansowo Powiatowy Zarząd Dróg i wspólnie poprawić drogę dojazdową do Mięćmierza.

 

Radny Pan Leszek Furtas: czy Pan Ż. mieszka w budynku szkolnym w Zbędowicach, czy jeszcze nie?

 

Radny Pan Paweł Pałka: dochodzą sygnały, że autobus dowożący dzieci do szkoły jeździ nieregularnie. Czym to jest spowodowane?

 

Radny Pan Rafał Suszek: w dniu 19 października miały odbyć się przetargi na sprzedaż nieruchomości gminnych. W budżecie na ten rok mamy zapisaną kwotę 2 700 000 zł wpływu ze sprzedaży nieruchomości. Jakie są rezultaty przetargu?

 

Pan Bartłomiej Pniewski: na poprzedniej sesji Dyrektor Powiatowego Zarządu Dróg Pani Nizioł informowała nas, że nie ma szans na to, że Powiat zajmie się drogą do Mięćmierza. W rozmowach pojawiała się koncepcja aby te drogę przejęła od powiatu gminy, a wtedy będzie łatwiej ją zagospodarować. Na końcu tej drogi zlokalizowane są posiadłości poważnych instytucji. Może te instytucje mogłyby  współuczestniczyć w kosztach naprawy katastrofalnej nawierzchni tej drogi. Pisanie petycji przez mieszkańców i użytkowników tej drogi nie dało oczekiwanych rezultatów. Pan Proponuję aby zwrócić się do UMCS i Ministerstwa Sprawiedliwości, z zapytaniem czy chcą dofinansować koszt remontu nawierzchni drogi do Mięćmierza.

 

Pan Andrzej Rodzik: wnoszę o przywrócenie dojazdu do ul. Krzywe Koło od strony Rynku.  Napisaliśmy pismo w tej sprawie do Burmistrza i Przewodniczącego Rady, ale do dziś nie otrzymaliśmy odpowiedzi. W imieniu własnym i mieszkańców byłem     w tej sprawie kilka razy u Burmistrza, ale bez rezultatu. Nam zabrano dobry dojazd po to aby na pewnym odcinku ul. Lubelskiej mogły stać melexy.

 

Pan Marek Kowalski: czy Burmistrz mógłby przekazać więcej informacji o efektach prac na Zamku?

Zwracam uwagę na to, że meleksy jeżdżą również ul. Szkolną. Czy to jest prawidłowo?

 

Pan Tadeusz Kubiś: jak długo ul. Lubelską będą jeździły autobusy?

Ja również uważam, że powinien być przywrócony ruch dwustronny na ul. Lubelskiej od strony Rynku.

 

Burmistrz Pan Grzegorz Dunia: rozumiem, że wspólnie musimy się zastanowić jaki znaleźć sposób aby poprawić nawierzchnię drogi do Mięćmierza.

Pan Rodzik ma możliwość dojazdu do swojej posesji z dwóch stron. Przygotowany został projekt organizacji ruchu na tej drodze przez osoby z uprawnieniami                             i obowiązuje. Ja nie widzę możliwości aby teraz zmieniać projekt organizacji ruchu.

Zapewniam też Państwa, że przy opracowaniu projektu organizacji ruchu był brany pod uwagę głos społeczeństwa. To społeczeństwo domagało się przywrócenia parkingu na ul. Lubelskiej. Wzięliśmy też pod uwagę potrzebę zapewnienia miejsca dla meleksów.

Zapraszam Pana Kowalskiego i innych zainteresowanych 4 listopada na Zamek. Wspólnie zobaczymy co tam zostało zrobione.

Po ul. Szkolnej mogą jeździć również meleksy.

Po ul. Lubelskiej jeżdżą autobusy dowożące dzieci. To jest najbezpieczniejszy dojazd jaki możemy w chwili obecnej zapewnić dzieciom.

Ja byłem na drodze do Pani W. jest to droga dość długa i nierówna. Jeżeli pod koniec roku będą jeszcze pieniądze postaramy się tę drogę poprawić.

Jeżeli będą pieniądze przygotujemy niezbędne dokumenty na wykonanie kładki koło szkoły w Rzeczycy. To jest budowla inżynierska, a więc nie można tego zrobić                      w sposób doraźny.

O mieszkanie dla Pana Ż. proszę być spokojnym. Mieszkanie w Zbędowicach jest przygotowane. Były pewne problemy z ogrzewaniem, ale to zostanie poprawione                    w ramach gwarancji. Będą tam jeszcze przygotowane w tym roku dwa mieszkania                     i wymienione pokrycie dachowe.

Są jeszcze pewne problemy z dowozem dzieci, szczególnie w czwartki o godzinie 13 w Skowieszynku. Staramy się aby tych problemów nie było.

W wyniku przetargu sprzedane zostały komórki koło Urzędu za kwotę 330 tys. zł Nie było chętnych na zakup Łaźni i kotłowni na Dołach. Będziemy ogłaszać kolejny przetarg jeszcze w tym roku. O cenach wywoławczych jeszcze porozmawiamy.

 

W związku z zapytaniem Burmistrza, Radni zgodzili się aby od soboty udostępniony został Rynek do parkowania w związku z zamknięciem ruchu na ul. Cmentarnej – Święto Zmarłych.

 

Ad.6. Wybory ławnika dla Sądu Rejonowego w Puławach.

Radna Pani Ewa Wolna przedstawiła „Protokoł Zespołu opiniującego kandydatów na ławników dla Sądu Rejonowego w Puławach spisany w dniu 12 października 2011r.”- załącznik.

Kandydatka na ławnika Pani Ewa Smolak poinformowała, że obecnie pełni funkcję ławnika w Sądzie Rejonowym w Puławach. Wychowuje 4 dzieci. Wyraziła też nadzieje, że jest osobą godną zaufania społecznego.

Rada Miejska powołała Komisje Skrutacyjna w składzie: Ewa Wolna, Barbara Walencik, Leszek Furtas, która przeprowadziła głosowanie tajne.

Przewodnicząca Komisji Skrutacyjnej Pani Ewa Wolna przedstawiła „Protokoł                        z ustalenia wyników głosowania w wyborach ławnika do Sądu Rejonowego                       w Puławach sporządzony na sesji w dniu 27 października 2011r.” – załącznik.

Rada Miejska podjęła uchwała Nr XV/75/11 Rady Miejskiej w Kazimierzu Dolnym z dnia 27 października 2011r. w sprawie stwierdzenia wyboru ławnika dla Sądu Rejonowego w Puławach– załącznik. Wynik głosowania: 14 gł. „za uchwałą”, 0 gł. „przeciw”, 0 „wstrzymało się od głosu”.

 

Ad.7. Informacja o wynikach  analizy oświadczeń majątkowych składanych do Przewodniczącego Rady i Burmistrza.

Radni otrzymali kopie:

- pisma Przewodniczącego Rady Miejskiej w Kazimierzu Dolnym z dnia                    24 października 2011r. znak OR.0043.17.2011.

- pisma Naczelnika Urzędu Skarbowego w Puławach z dnia 19 października 2011r. znak: AP/072-16/11.

- pisma Lubelskiego Urzędu Wojewódzkiego z dnia 19 września 2011r. znak: IN-V.414.1261.2011

- pismo Burmistrza z dnia 19 października 2011r. znak: OR.2124.28.2011

- pismo Naczelnika Urzędu Skarbowego w Puławach z dnia 21 października 2011r. znak: AP/072-23/11

Przewodniczący Rady Pan Henryk Kozak zaapelował do Radnych, aby pamiętali                     o obowiązku rzetelnego i zupełnego wypełniania wszystkich rubryk w kolejnych oświadczeniach majątkowych.

 

Ad.8. Przedstawienie sprawy budowy Międzynarodowego Centrum Sztuki Audiowizualnej.

Radny Pan Janusz Kowalski: chciałbym wyjaśnić przyczyny mojego zainteresowania się i zaangażowania w sprawę budowy Centrum Sztuki Audiowizualnej. Jestem Prezesem Stowarzyszenia Kupców i Przedsiębiorców w Kazimierzu Dolnym. Osoby z Zarządu Stowarzyszenia zwróciły się do mnie, abym zainteresował się inicjatywą Stowarzyszenia Filmowców Polskich, ponieważ są określone terminy pozyskania środków. Trzy tygodnie temu przyjechał do mnie Pan Bromski z Panem Brzozowskim i zreferowali mi na czym to zagadnienie polega. Pojawiła się możliwość uzyskania tzw. środków norweskich. Mają plan wybudowania w Kazimierzu Centrum Sztuki Audiowizualnej. Były wstępne lokalizacje a jedną poważnie rozważaną jest  teren kamieniołomów. To Państwu przedstawiłem na Komisji. Powiedzieli to mnie dlatego, że jestem Prezesem Stowarzyszenia Kupców i Przedsiębiorców, radnym i jestem znany z podejmowania szybkich i dobrych decyzji dot. moich inwestycji. Cieszyło mnie stanowisko Radnych. Na posiedzeniu Komisji jednogłośnie poparliście ten wniosek. Odbyło się w tej sprawie 4 spotkania. My jako Rada mamy upoważnić Burmistrza do podpisania umowy na dzierżawę nieruchomości. Umowy warunkowej, która umożliwiałaby Stowarzyszeniu Filmowców Polskich złożenie wniosku o środki norweskie. Jaki był wynik konsultacji społecznych państwo wiecie. Warszawka, protestuje przeciwko lokalizacji tej inwestycji w kamieniołomach, a mieszkańcy są jak najbardziej za. Pan Bartłomiej Pniewski powiedział, że są dwa albo trzy terminy składania wniosków. Nie wiem ile wniosków składał Pan Bartłomiej, ale ja składałem te wnioski 4 razy. Złożenie tych wniosków jest bardzo trudną sprawą.  W ostatnim czasie skonsultowałem sprawę ze strażakami. Poza kamieniołomem, żadna inna lokalizacja nie nadaje się pod takie przedsięwzięcie. Pan Pniewski i Pan Burmistrz mówią rzeczy, które są niedopuszczalne. Wczoraj rozmawiałem z Panem Michałem Michalskim Prezesem Stowarzyszenia Dwa Brzegi. Był oburzony, że w jego imieniu są powtarzane nieprawdziwe informacje, że Stowarzyszenie Dwa Brzegi nie jest zainteresowane tą inwestycją. Jak najbardziej Stowarzyszenie, pani Torbicka i cała rzesza twórców, instytucji i organizacji związanych z filmem polskim są zainteresowani tą inwestycją. Pan Prezes Bromski ma wszelkie plenipotencje do reprezentowania tych środowisk. Aby przygotować koncepcję oni musza mieć gwarancje dysponowania terenem. My musimy podjąć decyzję. Mnie jest bardzo przykro z tego powodu, że na pół godziny przed wczorajszym spotkaniem                                z mieszkańcami był u Pana Burmistrza  Zarząd Festiwalu Dwa Brzegi, gdzie rozmawialiście i przekazali Panu, że popierają ten projekt. Pan o tym nie powiedział.

Burmistrz Pan Grzegorz Dunia: Pan mówi o tym co mi powiedziano, ale Pan przy tych rozmowach nie był.

Radny Pan Janusz Kowalski: ja powiedziałem, że biorę na sobie pełną odpowiedzialność przygotowania umowy, która jest bardzo prosta. Tu chodzi o wyrażenie przez Radę woli, czy się zgadzamy na tę inwestycję, czy się nie zgadzamy. Sprawa jest skandaliczna z dwóch powodów. W momencie gdy został podzielony kamieniołom uchwała o ich sprzedaży jest nieaktualna. Po drugie 18 mln za kamieniołom jest fikcją, nikt nie był zainteresowany ich nabyciem. W tej sprawie rozmawiałem z przedstawicielami władz województwa. Ta inwestycja jest inwestycją ponadregionalną. To jest największa inwestycja kulturalna w tym regionie i pieniądze się znajdą. To się tak samo uda jak mnie się udało załatwić pieniądze na mur kościelny klasztoru. Tak samo Panu obiecuję, że uda się znaleźć pieniądze na te inwestycję. Ja osobiście mogę być odpowiedzialny za tok formalny, który do nas radnych należy. Dlatego proszę Państwa Radnych o przyjęcie mojego wniosku o przygotowanie projektu uchwały upoważniającej Burmistrza do podpisania umowy warunkowej. Sporawa jest pilna, z uwagi na złożenie wniosków o środki unijne. Wszyscy są oburzeni, że sprawa jest przeciągana. Pani Torbicka miała być na zebraniu ale z uwagi na obowiązki zawodowe było to niemożliwe.

Radna Pani Ewa Wolna: na zebraniu z mieszkańcami prezentował nam koncepcję wstępną kina Pan arch. Brzozowski, który prezentując ja powiedział, że jest to fragment większej całości. Poprosiłam, aby nam naświetlił o jaką całość chodzi. Nie uzyskałam odpowiedzi, być może nie czuł się upoważniony do przekazywania takich informacji. Odbyły się spotkania nt. tej propozycji w kamieniołomach. Na pierwszym był Pan Bromski, który naświetlił nam sprawę ogólnie, potem były jeszcze kolejne                     3 spotkania i dzisiejsza dyskusja. Na spotkaniach tych  nie pojawił się Pan Bromski, a myślę, że mielibyśmy do niego więcej konkretnych pytań. Jeżeli komuś bardzo zależy na inwestycji to pojawia się na spotkaniach. Z jednej strony słyszę, że Stowarzyszenie Dwa Brzegi jest na „nie” z drugie strony, że na „tak” Szkoda, że nikt  ze Stowarzyszenie nie przyjdzie i nie powie nam bezpośrednio jakie jest ich zdanie. To jest zabawa w głuchy telefon. Podejmując decyzję chcę mieć pełny obraz, czy kino i towarzyszące mu sale to już jest całe centrum sztuki audiowizualnej, na czym to centrum ma polegać. Na zebraniu z mieszkańcami Pan Tadeusz Pałka, który jest specjalistą od sztuk audiowizualnych, też nam nie naświetlił co to ma być. Chciałabym, usłyszeć jakie jest zdanie Stowarzyszenia Dwa Brzegi. To są niejasności, które się pojawiają i nikt inny jak Pan Bromski i Prezes Stowarzyszenia Dwa Brzegi nam ich nie wyjaśni. Chyba nie jesteśmy dla nich partnerami do rozmowy skoro tu się nie pojawiają.

Radny Pan Jerzy Smolak: być może to ważny temat, ale najpierw załatwmy sprawę szkoły, aby dzieci miały gdzie się uczyć.

Radny Pan Rafał Suszek: nikt nie mówi o sprzedaży nieruchomości, tylko                           o dzierżawie. My na tę inwestycje nie wykładamy ani złotówki. Była mowa                          o infrastrukturze. Jak słyszę są deklaracje, że jest to inwestycja ponadregionalna,               a więc byłyby pieniądze na infrastrukturę.   

Dziś omawialiśmy sprawę szkoły, proszę zauważyć ile taka inwestycja wymaga czasu i pieniędzy. Projekt to 1,5 mln zł. Stowarzyszenie Filmowców Polskich musi mieć jasność sprawy. My musimy powiedzieć, czy jesteśmy za czy przeciw. Oni do tej pory przedstawili nam swoją wizję i koncepcję. Szczegóły przekażą gdy będą znali stanowisko Rady. Nie należy się dziwić, że taka osoba jak Pan Bromski na pstryknięcie palca nie będzie do nas przyjeżdżał. To jest poważny człowiek a więc i my bądźmy poważni. My nie mówimy o sprzedaży tylko o dzierżawie, a więc jest to kwestia sporządzenia umowy. Oczekuję od Państwa Radnych jednoznacznego wypowiedzenia się, czy jesteśmy za czy przeciw.

Radna Pani Ewa Wolna: jest zasadnicza różnica między tymi inwestycjami.                          My wiemy, że chcemy mieć szkołę, a tam jest luźna koncepcja. Centrum Sztuki Audiowizualnej to jest bardzo „pojemne” określenie. Tam się może mieścić wszystko, a myślę, że Pan Bromski doskonale wie co tam ma być i my to chcemy też wiedzieć. My musimy przewidzieć wszystkie skutki i konsekwencje naszej decyzji. Nie wykluczone, że gdy poznamy szczegóły koncepcji, to wyrazimy zgodę. Na razie ja mam za mało danych, abym mogła powiedzieć, że się zgadzam.

Na pierwszym spotkaniu, w którym uczestniczył Pan Bromski w poniedziałek umówiliśmy się, że kolejne spotkanie odbędzie się w środę, na które Pan Gąsiorowski przygotuje nam pewne informacje co do planu zagospodarowania i to zrobił a Pan Bromski zadeklarował się, że w ciągu kilku dni porozmawia o koncepcji z Panią konserwator. Ja byłam pewna, że dojdzie do kolejnego spotkania, na którym nam te informacje poda. Pan Bromski nie przyszedł.

Radny Pan Janusz Kowalski: my teraz wchodzimy w sprawy w które teraz nie powinniśmy wchodzić. Przykładem jest umowa z Aquariusem. W umowie nie będziemy pisać o rozwiązaniach koncepcyjnych, architektonicznych, funkcjach, zasadności.

Radna Pani Małgorzata Wicha: uważam, że funkcja powinna być znana, aby nie powstał kolejny hotel i następne kawiarnie.

Radny Pan Janusz Kowalski: proszę mi wierzyć, że kilka lat temu została przekroczona górna granica chłonności turystycznej miasta. To jest absolutny skandal. Mówię o planie zagospodarowania. Powstało za dużo hoteli. Nie ma o tym mowy. Ja osobiście nad tym czuwam. Ta działka, o której wydzierżawieniu mówimy, nie pomieści nic innego poza tym co jest w tej koncepcji. Ja Państwa nie będę przekonywał, abyście głosowali na tak, ja tylko proszę abyście mieli odwagę cywilną powiedzieć tak lub nie. Nie przeciągajmy tego na kolejne miesiące, dlatego, że uciekają terminy.

Radna Pani Małgorzata Wicha: to są ich terminy a nie nasze. Jeżeli im tak bardzo zależy to niech przyjdą wszyscy zainteresowani i nam to powiedzą.

Radny Pan Janusz Kowalski: jasno powiedzmy, czy tego chcemy, czy nie.

Burmistrz Pan Grzegorz Dunia: ja korespondowałem na temat tej inwestycji z Panem Bromskim. Część tej korespondencji Państwu przekazałem. Ostatnio Pan Bromski napisał, że rozpętana została dyskusja na temat kamieniołomów więc proponuje, aby rozważyć inną lokalizację. Działkę około 1 ha gdzieś w okolicach Kazimierza. Byłoby więc nieodpowiedzialne i nie namawiam Państwa do tego abyście zagłosowali, że tego nie chcecie. Nie można jednak dziś podejmować decyzji o tym, że przekazujemy działkę w kamieniołomach. Na spotkaniu z mieszkańcami w którym uczestniczyło 8 Radnych, wypowiedzi były zdecydowanie przeciwko temu aby pochopnie podejmować decyzję na podstawie przedstawionej koncepcji, trzeba się zastanowić. Zgodnie z planem zagospodarowania ten teren jest przeznaczony pod inwestycje, pewnie w przyszłości tam coś powstanie. Była mowa o tym, aby najpierw uchwalić studium, plan zagospodarowania i opracujmy koncepcję zagospodarowania całego  terenu kamieniołomu. Tak wypowiada się też konserwator. Musimy mieć wizję całego cennego terenu kamieniołomu. Chciałbym aby omawiany pomysł był zrealizowany w Kazimierzu tylko zastanówmy się, gdzie i jak to zrobić. Proponuję abyśmy rozważyli lokalizację na terenie Zespołu Szkół, który jest własnością Starostwa. Chciałbym na ten temat porozmawiać z Zarządem Starostwa Powiatowego przy udziale Pana Bromskiego i Stowarzyszenia Dwa Brzegi, Pani Grażyny Torbickiej. Zróbmy coś, co będzie do zaakceptowania przez nas wszystkich. Mnie pomysł się podoba ale podejdźmy do tematu spokojnie. Ja nigdy nie powiedziałem, że Stowarzyszenie Dwa Brzegi jest przeciwne realizacji tego pomysłu. Poinformowałem przedstawicieli Stowarzyszenia Dwa Brzegi, że mogą uczestniczyć w spotkaniu, ale mieli inne sprawy. Oni pomysł popierają, ale nie koniecznie                           w kamieniołomach, bardziej dla dobra Festiwalu bliżej centrum. Takie były rozmowy. Ja nigdy nie mówiłem, że Stowarzyszenie jest przeciwne temu pomysłowi.

Radny Pan Janusz Kowalski: Pan wprowadza tu skrajne, nieodpowiedzialne metody socjotechniki. Niech Pan wyjaśni Radnym jakie ma znaczenie ustalanie nowego studium w odniesieniu do kamieniołomów. Termin naboru wniosków upływa                        w grudniu. Trzeba wziąć odpowiedzialność i wypowiedzieć się tak lub nie. Ja mówiłem, że ta inwestycja nie powstanie i to podtrzymuję, jeżeli dalej sprawa będzie przeciągana. Ja dalej do niczego Państwa nie będę przekonywał.

Radna Pani Barbara Walencik: mamy za mało informacji aby podejmować decyzję.

Radny Pan Leszek Furtas: albo chcemy mieć coś w tym Kazimierzu, albo nie. Spróbujmy podjąć decyzję. Później będziemy myśleć o szczegółach.

Radna Pani Ewa Wolna: kiedy Pan chciał, abyśmy zagłosowali za przekształceniem Pana działki to wiele razy nam to Pan tłumaczył na posiedzeniach Komisji, aż wreszcie doszło do tego na czym Panu zależało. Jeżeli człowiekowi na czymś zależy to przychodzi i przekonuje, że to jest dobre.

Radny Pan Janusz Kowalski: ja myślałem, że nam, miastu i właśnie Pani zależy na czymś co ma wymiar kulturalny.

Radny Pan Rafał Suszek: to jest decyzja wieloetapowa. Dziś mówimy tak lub nie, i potem po przygotowaniu przez Burmistrza umowy. Wszystkie szczegóły będą zawarte w umowie.

Burmistrz Pan Grzegorz Dunia: proponuję, aby Rada przygotowała swoje stanowisko w formie pisma do Pana Bromskiego, w którym należałoby przedstawić jak do tej pory ta dyskusja przebiegała, potwierdzić zainteresowanie, bo takie jest, i że  powstaje  dużo wątpliwości co do lokalizacja tego przedsięwzięcia w tym miejscu i że Radzie potrzebny jest czas na podjęcie decyzji w sprawie działki. Ja  widzę potrzebę dyskusji ze wszystkimi zainteresowanymi. Ja nie podpiszę umowy przygotowanej przez Pana Kowalskiego. Musimy posłuchać wszystkich, którzy mają coś do powiedzenia w tej sprawie.

Radny Pan Janusz Kowalski: chciałbym abyśmy dziś podjęli jakąś decyzję. Spotykamy się dyskutujemy na komisjach. Wiem, że jest opór, ponieważ nie chcą tego pewne środowiska, które teraz Burmistrz popiera, a które 3 lata temu występowały przeciwko Burmistrzowi.

Burmistrz Pan Grzegorz Dunia: to jest kłamstwo, ja nie popieram żadnych środowisk, ja chcę działać i działam w interesie tego miasta i tej gminy. Ja w żadnych układach nie funkcjonuję.

Radny Pan Janusz Kowalski: Pan był inicjatorem sprzedaży kamieniołomów. Był protest. Zawiązał się Komitet Obrony Kamieniołomów.

Burmistrz Pan Grzegorz Dunia: może byłem jednym z inicjatorów sprzedaży.

Radny Pan Janusz Kowalski: nie można odwlekać decyzji, ponieważ naglą terminy dot. możliwości składania wniosków o środki norweskie.

Formalnie składam wniosek o przyjęcie projektu uchwały zobowiązującej Burmistrza do podpisania umowy na wydzierżawienie działki, o której mówił Pan Janusz Gąsiorowski.

Radny Pan Henryk Kozak: na początku była mowa o budowie międzynarodowego Centrum Sztuki Audiowizualnej, teraz jest mowa o kinie. Myślę, że pochopne jest podejmowanie dziś takiej decyzji. Uważam, że zainteresowani powinni jeszcze raz przyjechać i porozmawiać z nami.

Radna Pani Ewa Wolna: Pan Bromski mówił o innej działce niż ta którą wskazywał Pan Gąsiorowski. Chciałabym wiedzieć, czy Pan Bromski zgadza się na inną działkę.

Pan Bartłomiej Pniewski: w czasie dyskusji padało pytanie, czy chcemy coś mieć                     w Kazimierzu czy nie. Pytanie jest inne, czy chcemy mieć coś w kamieniołomach.                 W Kazimierzu, jako w mini aglomeracji miejskiej wszyscy jesteśmy za tym aby stworzyć takie centrum sztuk audiowizualnych. Słuchając argumentacji przedstawianej przez Pana Janusza i przez Pana Rafała dotyczącej terminów zdobywania funduszy norweskich chcę powiedzieć, że nikt nie ma takiej łatwości w pozyskiwaniu funduszy zewnętrznych jaką może mieć Pan Bromski z tego względu, że jego żona jest wiceministrem kultury, który dysponuje środkami pomocowymi na infrastrukturę kulturalną. Ma więc dostęp do wszystkich informacji i sobie poradzi za pół roku lub za rok.  Mówili Panowie, że Urząd Marszałkowski jest gotowy do pomocy, może najpierw nich pomoże dokończyć 40 letnią budowę Teatru w Lublinie. To też jest inwestycja ponadregionalna.

Burmistrz Pan Grzegorz Dunia: powtórzę swoją propozycję, abyśmy wspólnie przygotowali pismo do Pana Bromskiego. Ja z Panem Bromskim jestem w kontakcie, mamy bardzo dobre relacje. Pan Bromski zapewne będzie chciał dalej z nami rozmawiać, ale trzeba mu wyraźnie dać znać, że nikt nie jest przeciwko, tylko potrzebujemy jeszcze czas na dyskusję. Pochopne decyzje mogą zaszkodzić sprawie.

Radny Pan Janusz Kowalski: nie można odwlekać podjęcia decyzji. Tu chodzi                        o przyszłość naszych dzieci i naszego miasta. Zróbmy jeszcze jedno spotkanie i podejmujemy decyzję. W pierwszych dniach po świętach ustalmy spotkanie. Uciekło już 2 miesiące.

Radny Pan Piotr Guz: zróbmy spotkanie w dniu 7 listopada. Zaprośmy też kogoś od Konserwatora zabytków. Zastanówmy się też co by było, gdy działkę                                      w kamieniołomach kupiło Stowarzyszenie filmowców, przecież zdecydowaliśmy, że sprzedajemy kamieniołomy. Wybudowali by to co by chcieli i nie pytali nas. To dopuszcza plan zagospodarowania.

Pan Bartłomiej Pniewski: ja przygotuję prezentację zapisów planu, bo uważam ,że to co powiedział Pan Gąsiorowski, i to co zrobił Pan Brzozowski to jest nieprawdziwe.

Radny Pan Piotr Guz: czy Pan zna zapisy projektowanego studium?

Pan Bartłomiej Pniewski: tak. Ten teren nazywa się tak. „Istniejący i projektowany teren usług komercyjnych z dopuszczeniem obiektów służących obsłudze ruchu turystycznego i rekreacji, obiektów kultury i terenów zieleni urządzonej - teren kamieniołomów. …Przeznaczenie podstawowe – ośrodek usług turystycznych                      o niskiej zabudowie z zielenią urządzoną z dopuszczeniem obiektów służących obsłudze ruchu turystycznego i rekreacji oraz obiektów kultury”. „….ściana kamieniołomu musi być widoczna minimum w ¾ z wału wiślanego i w całości z górnej krawędzi skarpy janowieckiej…”.

Przewodniczący Rady Pan Henryk Kozak: zostało powiedziane, że organizujemy spotkanie.

Pani Anna Bartoś: ustalmy szczegóły dot. tego spotkania. Biorąc pod uwagę Państwa wcześniejsze wypowiedzi, zaproszenia skierowane zostaną do  Stowarzyszenia Filmowców Polskich, Stowarzyszenia Dwa Brzegi, przedstawicieli Starostwa Powiatowego, na wspólne posiedzenie Komisji  w dniu 7 listopada                       o godz. 14.

Przewodniczący Rady Pan Henryk Kozak: takie są dzisiejsze ustalenia.

 

Ad.10. Zakończenie obrad.

Na tym zakończono obrady XV sesji Rady Miejskiej.

 

Protokołowała:                                                                                        Przewodniczył

 

Anna Bartoś                                                                                               Henryk Kozak

 

 

Czytany 7973 razy

Komentarze

+6
#6 oburzony 09-11-2011 08:58
jjj-czy ty jesteś człowiekiem?????bo po twoim wpisie wątpie w to.Jak tak można napisać :eek:
+5
#5 kazimierzak 08-11-2011 19:07
basenów brak smród pozostał a teraz jedynie pozostaje nam mieć nadzieje że historia nie zatoczy koła a jak będzie czas pokarze.
-10
#4 jjjj 07-11-2011 20:39
Panie Kowalski Pan skończy tam gdzie mama!
+5
#3 małojec 07-11-2011 19:04
Jeśli burmistrz mówi,że szkoła będzie kosztować około 30 mln to w rzeczywistości będzie tak jak zawsze!udział gminy musi być 20 procent plus dodatkowe koszta, wiec szkoła za 40 mln złotych albo więcej, to skandal...
+7
#2 maniek 07-11-2011 18:57
Szkoła za 30 baniek. A to dobre!!! To oznacza iż w rzeczywistosci jej koszt będzie oscylował w granicach 40 milionów. A co to oznacza dla zadłużonej gminy, która nawet przy wsparciu z budżetu państwa będzie musiała poszukać we własnym budżecie około 7 milionów złotych. CZy nie będzie to gwóźdź do trumny?
+6
#1 małojec 07-11-2011 18:56
Nie wiem czy Państwo widzicie to co ja!Szkoła za 40 mln złotych!!!!! O zgrozo.Panie burmistrzu Pan oszalał razem z Pana towarzystwem...Skończy się to tak jak szkolne Obiekty Sportowe.To był Pana pomysł a historia lubi się powtarzać :-x :-x

Dodaj komentarz