PROTOKOŁ Nr XIX/12 sesji Rady Miejskiej w Kazimierzu Dolnym w dniu 1 lutego 2012r.

Oceń ten artykuł
(3 głosów)

PROTOKOŁ Nr XIX/12

sesji Rady Miejskiej w Kazimierzu Dolnym

w dniu 1 lutego 2012r. (środa)

w Kazimierskim Ośrodku Kultury w Kazimierzu Dolnym przy ul. Rynek 14 (nad Bankiem).

 

Obecni Radni Rady Miejskiej:

1.       Leszek Furtas

2.       Piotr Guz

3.       Janusz Kowalski

4.       Henryk Kozak

5.       Waldemar Kruk

6.       Mirosław Opoka

7.       Paweł Pałka

8.       Jakub Pruchniak

9.       Jerzy Smolak

10.Rafał Suszek

11.Roman Suszek

12.    Barbara Walencik

13.    Małgorzata Wicha

14.    Ewa Wolna

15.    Kamil Wydra

 

Ad.1. Otwarcie obrad:

Obrady XIX sesji Rady Miejskiej otworzył i prowadził Przewodniczący rady Miejskiej pan Henryk Kozak. Na podstawie listy obecności – załącznik, stwierdził, że w sesji uczestniczy                 15 radnych, co stanowi quorum do przeprowadzenia prawomocnych obrad.

Powitał przybyłych na sesję gości – lista obecności – załącznik.

 

Ad.2. Przyjęcie porządku obrad oraz protokołu z XVIII sesji Rady Miejskiej.

Radny pan Janusz Kowalski zgłosił wniosek aby w porządku obrad sesji przewidzieć pkt  w którym Rada Miejska zajmie stanowisko w którym zaapeluje do Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji o przydzielenie miejsca na multipleksie cyfrowym dla TV Trwam. Dodał, że tekst stanowiska ma przygotowany na piśmie.

                Burmistrz pan Grzegorz Dunia zgłosił wniosek, aby porządek obrad uzupełnić o pkt Podjęcie uchwały w sprawie wyrażenia zgody na przystąpienie Gminnego Zespołu Szkół w Kazimierzu Dolnym jako partnera do projektu pn. „Mistrz intelektu – nauka moją pasją”. Dodał, że projekt uchwały był analizowany na posiedzeniach Komisji Rady Miejskiej.

Przewodniczący Rady pan Henryk Kozak przedstawił pod głosowanie wniosek radnego Janusza Kowalskiego. Wynik głosowania: 11 gł. „za wnioskiem”, 2 gł. „przeciw”,                                   2 „wstrzymało się od głosu”. Rada Miejska zaakceptowała wniosek radnego J. Kowalskiego.

Następnie Przewodniczący Rady przedstawił pod głosowanie wniosek Burmistrza. Wynik głosowania: 15 gł. „za wnioskiem”, 0 gł. „przeciw”, 0 „wstrzymało się od głosu”. Rada Miejska zaakceptowała wniosek Burmistrza.

Rada Miejska zaakceptowała – wynik głosowania: 15 gł. „za wnioskiem”, 0 gł. „przeciw”,                 0 „wstrzymało się od głosu” następujący porządek obrad XIX sesji Rady Miejskiej:

1.       Otwarcie obrad.

2.       Przyjęcie porządku obrad oraz protokołu z XVIII sesji Rady Miejskiej.

3.       Informacje i wnioski Przewodniczącego Rady i Przewodniczących Komisji.

4.       Sprawozdanie z działalności Burmistrza.

5.       Interpelacje, zapytania i wolne wnioski.

6.       Podjęcie uchwały w sprawie przedłużenia czasu obowiązywania taryfy za zbiorowe zaopatrzenie w wodę i zbiorowe odprowadzanie ścieków, Miejskiego Zakładu Komunalnego.

7.       Podjęcie uchwały w sprawie zmian w budżecie gminy na 2012 rok.

8.       Podjęcie uchwały w sprawie Gminnego Programu Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych na 2012 rok.

9.       Podjęcie uchwały w sprawie zaliczenia dróg do kategorii dróg gminnych.

10.   Podjęcie uchwały w sprawie odpłatnego nabycia nieruchomości – działki oznaczonej numerem ewidencyjnym 64/3, położonej w miejscowości Skowieszynek.

11.   Podjęcie uchwały w sprawie odpłatnego nabycia nieruchomości – działki oznaczonej numerem ewidencyjnym 21/2, położonej w miejscowości Skowieszynek.

12.   Podjęcie uchwały w sprawie odpłatnego nabycia nieruchomości – działki oznaczonej numerem ewidencyjnym 238/4, położonej w miejscowości Góry.

13.   Podjęcie uchwały w sprawie odpłatnego nabycia nieruchomości – działki oznaczonej numerem ewidencyjnym 238/6, położonej w miejscowości Góry.

14.   Podjęcie uchwały w sprawie odpłatnego nabycia nieruchomości – działki oznaczonej numerem ewidencyjnym 168/11, położonej w miejscowości Góry.

15.   Podjęcie uchwały w sprawie odpłatnego nabycia nieruchomości – działki oznaczonej numerem ewidencyjnym 168/9, położonej w miejscowości Góry.

16.   Podjęcie uchwały w sprawie przystąpienia do zmiany studium uwarunkowań                         i kierunków zagospodarowania przestrzennego miasta i gminy Kazimierz Dolny dla działek o numerach ewidencyjnych 603 oraz 604/1 położonych w Kazimierzu Dolnym, obręb Mięćmierz-Okale.

17.   Podjęcie uchwały w sprawie przystąpienia do zmiany miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego miasta Kazimierza Dolnego dla działek                             o numerach ewidencyjnych 603 oraz 604/1 położonych w Kazimierzu Dolnym, obręb Mięćmierz-Okale.

18.   Podjęcie uchwały w sprawie przystąpienia do zmiany studium uwarunkowań                               i kierunków zagospodarowania przestrzennego miasta i gminy Kazimierz Dolny dla działki o numerze ewidencyjnym 1391 położonej w Kazimierzu Dolnym.

19.   Podjęcie uchwały w sprawie przystąpienia do zmiany miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego miasta Kazimierza Dolnego dla działki o numerze ewidencyjnym 1391 położonej  w Kazimierzu Dolnym.

20.   Podjęcie uchwały w sprawie przystąpienia do zmiany studium uwarunkowań                            i kierunków zagospodarowania przestrzennego miast i gminy Kazimierz Dolny dla działek o numerach ewidencyjnych 530/2, 530/3 położonych w Parchatce.

21.   Podjęcie uchwały w sprawie przystąpienia do zmiany miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego miasta i gminy Kazimierz Dolny dla działek                        o numerach ewidencyjnych 530/2, 530/3 położonych w Parchatce.

22.   Podjęcie uchwały w sprawie przystąpienia do zmiany studium uwarunkowań                          i kierunków zagospodarowania przestrzennego miasta i gminy Kazimierz Dolny dla działki o numerze ewidencyjnym 190/2 położonej w Parchatce.

23.   Podjęcie uchwały w sprawie przystąpienia do zmiany miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego miasta i gminy Kazimierz Dolny dla działki                       o numerze ewidencyjnym 190/2 położonej w Parchatce.

24.   Podjęcie uchwały w sprawie przystąpienia do zmiany studium uwarunkowań                         i kierunków zagospodarowania przestrzennego miasta i gminy Kazimierz Dolny dla działki o numerze ewidencyjnym 458/2 położonej w Zbędowicach.

25.   Podjęcie uchwały w sprawie przystąpienia do zmiany miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego miasta i gminy Kazimierz Dolny dla działki                      o numerze ewidencyjnym 458/2 położonej w Zbędowicach.

26.   Podjęcie uchwały w sprawie przystąpienia do zmiany studium uwarunkowań                         i kierunków zagospodarowania przestrzennego miasta i gminy Kazimierz Dolny dla działek o numerach ewidencyjnych: 2457/1, 2457/2, 2457/3, 2457/4, 2457/7, 4257/1, 4257/2, 4257/3 położonych w Bochotnicy.

 

 

27.   Podjęcie uchwały w sprawie przystąpienia do zmiany miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego miasta i gminy Kazimierz Dolny dla działek                        o numerach ewidencyjnych: 2457/1, 2457/2, 2457/3, 2457/4, 2457/7, 4257/1, 4257/2, 4257/3 położonych w Bochotnicy.

28.   Podjęcie uchwały w sprawie przystąpienia do zmiany studium uwarunkowań                           i kierunków zagospodarowania przestrzennego miasta i gminy Kazimierz Dolny dla działek o numerach ewidencyjnych 2111/1, 2111/2, 2094 położonych w Kazimierzu Dolnym oraz działki nr ewid. 150 położonej w Kazimierzu Dolnym obręb Cholewianka.

29.   Podjęcie uchwały w sprawie przystąpienia do zmiany miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego miasta i gminy dla działek o numerach ewidencyjnych 2111/1, 2111/2, 2094 położonych w Kazimierzu Dolnym oraz działki nr ewid. 150 położonej w Kazimierzu Dolnym obręb Cholewianka.

30.   Apel do Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji o przydzielenie miejsca na multipleksie cyfrowym dla TV Trwam.

31.   Podjecie uchwały w sprawie wyrażenia zgody na przystąpienie Gminnego Zespołu Szkół w Kazimierzu Dolnym jako partnera do projektu pn. „Mistrz intelektu – nauka moją pasją

32.   Odpowiedzi na zapytania.

33.   Zakończenie obrad.

 

Rada Miejska, bez uwag przyjęła – wynik głosowania: 15 gł. „za”, 0 gł. „przeciw”,                                   0 „wstrzymało się od głosu” – protokoł z XVIII sesji Rady Miejskiej.

 

Ad.3. Informacje i wnioski Przewodniczącego Rady i Przewodniczących Komisji.

                Treść pism przybliżył radnym Wiceprzewodniczący Rady pan Piotr Guz:

- pismo Urzędu Miasta z dnia n22 grudnia 2011r. adresowane do pani Agaty S. podane                          do wiadomości Przewodniczącego Rady Miejskiej w Kazimierzu Dolnym,

- pismo Stowarzyszenia Kupców i Przedsiębiorców z dnia 5 stycznia 2012r. adresowane                   do Burmistrza podane do wiadomości Przewodniczącego Rady Miejskiej,

- pismo Burmistrza z dnia 15 grudnia 2011r. adresowane do mieszkańców ul. Zamkowej                           i ul. Góry podane do wiadomości Przewodniczącego Rady Miejskiej,

- pismo radnego pana Janusza Kowalskiego z dnia 22 stycznia 2012r. adresowane do Burmistrza podane do wiadomości Przewodniczącego Rady Miejskiej,

- pismo Burmistrza z dnia 26 stycznia 2012r. adresowane do radnego pana Janusza Kowalskiego podane do wiadomości Przewodniczącego Rady Miejskiej,

- pismo Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego z dnia 10 stycznia 2012r. podane do wiadomości Burmistrza Kazimierza Dolnego,

- pismo radnego pana Janusza Kowalskiego z dnia 23 stycznia 2012r. adresowane do Burmistrza podane do wiadomości Przewodniczącego Rady Miejskiej,

- pismo Burmistrza z dnia 26 stycznia 2012r. adresowane do radnego pana Janusza Kowalskiego podane do wiadomości Przewodniczącego Rady Miejskiej,

- pismo Wojewody Lubelskiego z dnia 24 stycznia 2012r.  adresowane do Przewodniczącego Rady Miejskiej,

- pismo Naczelnika Wydziału Planowania i Rozliczania Dotacji Ministerstwa Kultury                                i Dziedzictwa Narodowego z dnia 9 grudnia 2012r. adresowane do Rady Miejskiej.

Radny pan Rafał Suszek odnosząc się do pisma Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego zwrócił uwagę na dwa aspekty sprawy. Jeden to wykreślenie z rejestru zabytków alei topolowej a drugi aspekt to budowa chodnika przy drodze wojewódzkiej w miejscowości Parchatka. Zarząd Dróg Wojewódzkich swego czasu stał na stanowisko, że aby chodnik powstał wymagane jest skreślenie z rejestru zabytków alei topolowej. Ówczesna koncepcja przewidywała połączenie chodnika ze ścieżką rowerową. Mieszkańcy Parchatki nie maja takich wymagań. Mieszkańców satysfakcjonuje wąski chodnik, który możliwy jest do wykonania w istniejącej sytuacji.

 

                Radny pan Piotr Guz przypomniał, że nie został wykonany pierwotny projekt budowy drogi wojewódzkiej, ponieważ został zablokowany właśnie istnieniem zabytkowej alei.  Nikt nie kwestionuje alei, ale nie z takim stanem drzewostanu, który zagraża bezpieczeństwu użytkowników drogi.

Pan Bartłomiej Pniewski zwrócił uwagę na bardzo precyzyjne uzasadnienie decyzji. Alei nie ma ale jest szansa na odtwarzanie jej z biegiem czasu. Należy więc w rozmowach z WZD skupić się nad wypracowaniem sposobu aby chodnik mógł powstać, bo jest on niezbędny społecznie.

Pani Ewa Wolna Przewodnicząca Komisji Edukacji, Kultury, Kultury Fizycznej i Turystyki poinformowała, że Komisja odbyła posiedzenie, podczas którego omówiono kalendarz imprez na 2012r., podsumowano Jarmark Świąteczny i Kazimierską Wigilię Miejską, wysłuchano informacji nt. organizacji Centrum Informacji Turystycznej, dyskutowano nt. programu użytkowego Kazimierskiego Ośrodka Kultury w odremontowanej siedzibie przy ul. Lubelskiej, zaopiniowano projekty uchwał, które są przedmiotem obrad.

Pan Mirosław Opoka Przewodniczący Komisji Zdrowia, Spraw Socjalnych, Porządku Publicznego, Ochrony Środowiska i Rolnictwa poinformował, że Komisja na posiedzeniu zajmowała się sprawą miejsc postojowych dla bryczek i meleksów oraz dojazdu do ul. Krzywe Koło w związku z interwencjami mieszkańców. Komisja zaopiniowała również projekty uchwał.

Pan Waldemar Kruk Przewodniczący Komisji Budżetu, Gospodarki Nieruchomościami poinformował, że Komisja odbyła posiedzenie w dniu 27 stycznia 2012r. podczas którego opiniowanie były projekty uchwał będące przedmiotem obrad sesji oraz Komisja opiniowała uwagi złożone do studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego Miasta i gminy Kazimierz Dolny obszar Cholewianki, Dąbrówki, Okala i Mięćmierza. Ponadto poinformował, ze w dniu 13 stycznia 2012r. odbyło się spotkanie, w którym uczestniczyli m.inn. Przewodniczący Komisji Rady Miejskiej nt. nieruchomości kamieniołomów.

Pan Leszek Furtas Przewodniczący Komisji Planowania i Zagospodarowania Przestrzennego, Dziedzictwa Kulturowego poinformował, że w dniu 19 grudnia 2011r. odbyło się posiedzenie Komisji podczas którego opiniowano projekty uchwał dot. zmian w studium i w planie zagospodarowania przestrzennego, które są przedmiotem obrad dzisiejszej sesji zaś w dniu 27 stycznia 2012r. Komisja opiniowała rozpatrzenie uwag do studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego Miasta i gminy Kazimierz Dolny obszar Cholewianki, Dąbrówki, Okala i Mięćmierza.

 

Ad.4. Sprawozdanie z działalności Burmistrza.

                „Sprawozdanie z realizacji zadań w okresie od 21 grudnia 2011r. do 31 stycznia 2012r.”- załącznik,  przedstawił Burmistrz pan Grzegorz Dunia.

                Radny pan Rafał Suszek zauważył, że budowa szkoły bez wsparcia finansowego państwa stoi pod znakiem zapytania. Zwrócił się z zapytaniem do Burmistrza, czy gmina ma promesę na piśmie potwierdzająca, ze państwo faktycznie zaangażuje się w budowę szkoły. Wojewoda, która obiecała wsparcie nie jest już wojewodą. Dlatego ważne jest aby potwierdzenie było na piśmie. Jeżeli takiego potwierdzenia nie ma pod znakiem zapytania stoi jakakolwiek działalność w kierunku dokumentacji.

                Burmistrz pan Grzegorz Dunia odpowiedział, że wszelkie działania mają sens, ponieważ podjęta została decyzja o budowie szkoły. Należy więc  bez zbędnej zwłoki prowadzić działania w tym kierunku. To nie wojewoda obiecała pomoc finansową do 80% kosztów,  to wynika z ustawy o finansach publicznych, że państwo może do 80% dofinansować. Na razie promesy nikt nam nie da, mamy pismo z którego wynika, że o taką promesę możemy się ubiegać. Należy przygotować kosztorys. Koncepcja wyłoniona                           w konkursie ma być wyszacowana. Na tej podstawie będzie można złożyć wnioski. Wniosek          o promesę będzie można składać w chwilą posiadania wiarygodnych dokumentów potwierdzających koszt inwestycji.

                Radny Rafał Suszek zapytał, czy będzie to możliwe po opracowaniu koncepcji czy też dopiero po opracowaniu dokumentacji technicznej. Dokumentacja techniczna będzie kosztowała około 5% wartości inwestycji, czyli około 1 mln zł.

                Burmistrz odpowiedział, że wnioskowanie o pomoc finansową będzie możliwe po opracowaniu koncepcji i po opracowaniu dokumentacji. Na razie konieczne jest opracowanie dokumentacji technicznej.

                Radny pan Janusz Kowalski zwrócił się z zapytaniem, czy w warunkach konkursu podano oczekiwaną łączna koncepcję zabudowy dla obiektu szkolnego, ponieważ koszt projektu jest pochodną kosztów inwestycji. Zapytał też czy znany jest koszt konkursu i jak będzie finansowany.

Burmistrz odpowiedział, że warunki konkursu są określone, a powierzchnie wynikają z przepisów jakie obowiązują. Podana została ilość uczniów, ilość oddziałów i rodzaje szkół jakie w tym obiekcie maja funkcjonować. Warunki konkursu są podane na stronie internetowej. Koszty konkursu pokryte będą z budżetu gminy. Pierwsza nagroda to kwota 25 tys. zł, 20-15 tys. zł druga nagroda, 4,5 tys. zł to koszt sędziego - 7 sędziów, 5,5 tys. zł to koszt przewodniczącego i sędziego sprawozdawcy.

 

Ad.5. Interpelacje, zapytania i wolne wnioski.

Ad.32. Odpowiedzi na zapytania.

 

                Radny pan Kamil Wydra zapytał, kiedy gmina otrzyma pozwolenie na budowę kontenerów szkolnych.

                Rada pani Ewa Wolna zwróciła się z prośbą aby w związku z silnymi mrozami pracownicy OPS udali się do osób starszych, chorych i samotnych i sprawdzili w jakiej są sytuacji.

                Burmistrz odpowiedział, że sytuacja jest kontrolowana.

                Radny pan Piotr Guz zawnioskował, aby na całej ul. Zamłynie w Bochotnicy paliły się lampy oświetlające drogę przynajmniej w tych godzinach kiedy ludzie idą i wracają z pracy.

                Radny pan Rafał Suszek podziękował za rzeczową dyskusję podczas wspólnego posiedzenia Komisji na temat studium, które jest fundamentalnym dokumentem mającym wpływ na rozwój gminy. W związku z wypowiedzią Burmistrza opublikowana w Dzienniku Wschodnim zwrócił się do Burmistrza z zapytaniem ile jego zdaniem radny Kowalski zarobił na przekształceniu działek i czy działki te są już przekształcone.

W dniu 13 stycznia odbyło się organizowane przez Burmistrza spotkanie w sprawie kamieniołomów na które zaproszeni zostali tylko wybrani radni. Uważa, że przy podejmowaniu tak ważnej decyzji powinni być wszyscy radni a nie tylko wybrani. Postępowanie Burmistrza jest dzieleniem rady i sprowadzanie jej tylko do podmiotu głosującego.

Ponadto pan Radny stwierdził, że  jest mu przykro, że Burmistrz nie złożył wniosków                          o środki finansowe na place zabaw w 3 wsiach.

                Radny pan Jakub Pruchniak zawnioskował aby do kalendarza imprez wpisać zawody sportowo – ratownicze OSP.

                Radny pan Jerzy Smolak zadał pytanie radnym, czy pomagają Burmistrzowi                           w realizacji zadań, czy ograniczają się tylko do krytyki i wymagań.

                Radna pani Ewa Wolna zapytała na jakim etapie są rozmowy z właścicielem Hotelu Król Kazimierz nt. możliwości wykonania legalnego parkingu przy drodze przed Hotele.

                Radny pan Mirosław Opoka zapytał jakie podjęto decyzje w sprawie funkcjonowania Kolegium Sztuk Pięknych w Kazimierzu.

                Radny pan Janusz Kowalski zapytał kiedy Burmistrz planuje spotkanie na temat budowy śluzy na Grodarzu, na temat warunków przetargu na zimowe utrzymanie dróg, zawierania umów na odbiór nieczystości stałych. Burmistrz obiecał, że takie spotkania się odbędą, ale do dnia dzisiejszego nie odbyły się.

Dlaczego Burmistrz nie poinformował Stowarzyszenia Kupców i Przedsiębiorców                              o spotkaniu w sprawie kamieniołomów?

Dlaczego Stowarzyszenie Kupców i Przedsiębiorców nie otrzymuje zawiadomień o sesji.

Pierwszy egzemplarz Gazety Kazimierskiej wydany był w październiku, a gazeta została zarejestrowana 16 listopada, czy w związku z tym gazeta była wydana przed rejestracją zgodnie z prawem?

                Radny pan Leszek Furtas zapytał, czy Biuro projektowe przygotowujące projekt studium wie o potrzebie przewidzenia zimowiska dla statków. Już w 2004 roku była mowa                o takiej potrzebie. Czy jest potrzeba ponowienia tej sprawy ze strony radnych?

                Radny pan Janusz Kowalski uważa, że należy pochylić się nad sprawą realizacji uchwały 105 z 2004r. w której m.inn. była mowa o potrzebie przewidzenia w planie zimowiska dla statków.

                Pan Bartłomiej Pniewski zgłosił pomysł, aby rozplakatować wezwanie aby wszyscy zainteresowali się sytuacją swoich sąsiadów w związku z ostrymi mrozami.

                Pan Zdzisław Kunicki zawnioskował, aby zmniejszyć moc i stonować kolor oświetlenia promenady nad Wisłą.

Potwierdził, że parking przed Hotelem Król Kazimierz jest niezbędny i zwrócił uwagę,                       że trylinka z której wykonana jest tam droga uległa zniszczeniu.

                Na powyższe pytania odpowiedział Burmistrz:

- że czynione są wszelkie możliwe starania, aby skrócić czas oczekiwania na wszystkie niezbędne dokumenty wymagane do budowy kontenerów szkolnych;

- pracownicy Ośrodka Pomocy Społecznej i policja monitorują środowisko pod względem potrzeby opieki osobom potrzebującym w związku z ostrymi mrozami. Podjęte są też czynności związane z potrzebą zapewnienia ochrony zwierzętom;

-   trwają rozmowy z zarządzającymi Hotelem Król Kazimierz, aby na wiosnę przygotować temat parkingu;

- kwestia oświetlenia drogowego jest monitorowana;

- za swoje wypowiedzi bierze odpowiedzialność i na razie nikogo nie skompromitował;

- na spotkaniu w sprawie kamieniołomów nie były podejmowane decyzje. Odbyła się merytoryczna dyskusja w mniejszym gronie. Na spotkanie, jako przedstawiciele rady zaproszeni zostali przewodniczący komisji i przewodniczący rady. Gdy będą przygotowane konkrety będą przedstawione na szerszym forum. Stowarzyszenie Kupców i Przedsiębiorców być może nie zostało zaproszone przez przeoczenie;

- prawdopodobnie w drugiej połowie roku będzie nabór wniosków na place zabaw, wtedy złożymy wnioski. Są pewne ustalenia w Lokalnej Grupie Działania, które realizujemy;

- zawody strażackie dopisane będą do kalendarza imprez;

- w sprawie Kolegium Sztuk Pięknych na razie trudno powiedzieć jakie ostatecznie będą podjęte decyzje. Prawdopodobnie powiat wystąpił o zwrot nieruchomości. Prowadzone też są rozmowy na temat realizacji na tym terenie centrum sztuki audiowizualnej;

- rozmowa na temat śluzy na Grodarzu była na sesji rady. WZMiUW stoi na stanowisko aby to nie była śluza tylko opracowywana jest  koncepcja podwyższenia muru. Odpowiednie służby zajmują się tym tematem. Jeżeli pan Kowalski jako radny i prezes Stowarzyszenia  uważa inaczej może podejmować inicjatywę i organizować spotkanie;

-  jest przygotowana specyfikacja na akcję zimową. Mieszkańcy oceniają, że akcja przebiega prawidłowo;

- w sprawie śmieci wchodzi w życie nowa ustawa, która wymaga podjęcia przez radę stosownych uchwał, a więc będą spotkania na których będzie ten temat dyskutowany;

- plakaty w których apelujemy o pomoc osobom potrzebującym będą na tablicach ogłoszeń;

- na temat oświetlenia promenady, ul. Cmentarnej i w ogóle miasta są zdania pozytywne.

                Radny pan Leszek Furtas zaproponował, że na najbliższym posiedzeniu Komisji dyskutowana będzie kwestia zaplanowania w studium zimowiska dla statków.

Pan Bartłomiej Pniewski poinformował, że prawo prasowe dopuszcza wydanie gazety przed rejestracją.

Pani Małgorzata Kuś dodała, że nie jest możliwe uzyskanie numeru ISSN przed wydaniem przynajmniej dwóch numerów gazety.

 

 

 

Ad.6. Podjęcie uchwały w sprawie przedłużenia czasu obowiązywania taryfy za zbiorowe zaopatrzenie w wodę i zbiorowe odprowadzanie ścieków, Miejskiego Zakładu Komunalnego.

Przewodniczący Komisji poinformowali, że Komisje zaopiniowały pozytywnie projekt uchwały.

Radni nie zgłosili uwag i wniosków do przedstawionego projektu uchwały.

Przewodniczący Rady przedstawił pod głosowanie projekt uchwały w sprawie przedłużenia czasu obowiązywania taryfy za zbiorowe zaopatrzenie w wodę i zbiorowe odprowadzanie ścieków, Miejskiego Zakładu Komunalnego – załącznik.

Wynik głosowania: 15 gł. „za projektem uchwały”, 0 gł. „przeciw”, 0 „wstrzymało się od głosu”.

Rada Miejska podjęła uchwałę Nr XIX/88/12 w sprawie przedłużenia czasu obowiązywania taryfy za zbiorowe zaopatrzenie w wodę i zbiorowe odprowadzanie ścieków, Miejskiego Zakładu Komunalnego– załącznik.

 

Ad.7. Podjęcie uchwały w sprawie zmian w budżecie gminy na 2012 rok.

Skarbnik Gminy pani Grażyna Kiełbasa przedstawiła radnym proponowane zmiany                      w budżecie gminy – załącznik – projekty uchwał z dnia 18.01.2012r. i z dnia 1.02.2012r.

Przewodniczący Komisji poinformowali, że Komisje zaopiniowały pozytywnie projekt uchwały.

Radni nie zgłosili uwag i wniosków do przedstawionego projektu uchwały.

Przewodniczący Rady przedstawił pod głosowanie projekt uchwały w sprawie zmian                                              w budżecie gminy na 2012r.

Wynik głosowania: 15 gł. „za projektem uchwały”, 0 gł. „przeciw”, 0 „wstrzymało się od głosu”.

Rada Miejska podjęła uchwałę Nr XIX/89/12 w sprawie zmian w budżecie gminy na 2012r. – załącznik.

 

Ad.8. Podjęcie uchwały w sprawie Gminnego Programu Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych na 2012 rok.

Przewodniczący Komisji poinformowali, że Komisje zaopiniowały pozytywnie projekt uchwały.

Radni nie zgłosili uwag i wniosków do przedstawionego projektu uchwały.

Przewodniczący Rady przedstawił pod głosowanie projekt uchwały w sprawie Gminnego Programu Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych na 2012r. – załącznik.

Wynik głosowania: 15 gł. „za projektem uchwały”, 0 gł. „przeciw”, 0 „wstrzymało się od głosu”.

Rada Miejska podjęła uchwałę Nr XIX/90/12 w sprawie Gminnego Programu Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych na 2012r.  – załącznik.

 

Ad.9. Podjęcie uchwały w sprawie zaliczenia dróg do kategorii dróg gminnych.

Przewodniczący Komisji poinformowali, że Komisje zaopiniowały pozytywnie projekt uchwały.

Radni nie zgłosili uwag i wniosków do przedstawionego projektu uchwały.

Przewodniczący Rady przedstawił pod głosowanie projekt uchwały w sprawie zaliczenia dróg do kategorii dróg gminnych– załącznik.

Wynik głosowania: 15 gł. „za projektem uchwały”, 0 gł. „przeciw”, 0 „wstrzymało się od głosu”.

Rada Miejska podjęła uchwałę Nr XIX/91/12 w sprawie zaliczenia dróg do kategorii dróg gminnych– załącznik.

 

Ad.10. Podjęcie uchwały w sprawie odpłatnego nabycia nieruchomości – działki oznaczonej numerem ewidencyjnym 64/3, położonej w miejscowości Skowieszynek.

Przewodniczący Komisji poinformowali, że Komisje zaopiniowały pozytywnie projekt uchwały.

Radni nie zgłosili uwag i wniosków do przedstawionego projektu uchwały.

Przewodniczący Rady przedstawił pod głosowanie projekt uchwały w sprawie odpłatnego nabycia nieruchomości – działki oznaczonej numerem ewidencyjnym 64/3, położonej w miejscowości Skowieszynek – załącznik.

Wynik głosowania: 15 gł. „za projektem uchwały”, 0 gł. „przeciw”, 0 „wstrzymało się od głosu”.

Rada Miejska podjęła uchwałę Nr XIX/92/12 w sprawie odpłatnego nabycia nieruchomości – działki oznaczonej numerem ewidencyjnym 64/3, położonej                                 w miejscowości Skowieszynek – załącznik.

 

Ad.11. Podjęcie uchwały w sprawie odpłatnego nabycia nieruchomości – działki oznaczonej numerem ewidencyjnym 21/2, położonej w miejscowości Skowieszynek.

Przewodniczący Komisji poinformowali, że Komisje zaopiniowały pozytywnie projekt uchwały.

Radni nie zgłosili uwag i wniosków do przedstawionego projektu uchwały.

Przewodniczący Rady przedstawił pod głosowanie projekt uchwały w sprawie odpłatnego nabycia nieruchomości – działki oznaczonej numerem ewidencyjnym 21/2, położonej w miejscowości Skowieszynek – załącznik.

Wynik głosowania: 15 gł. „za projektem uchwały”, 0 gł. „przeciw”, 0 „wstrzymało się od głosu”.

Rada Miejska podjęła uchwałę Nr XIX/93/12 w sprawie odpłatnego nabycia nieruchomości – działki oznaczonej numerem ewidencyjnym 21/2, położonej                            w miejscowości Skowieszynek – załącznik.

 

Ad.12. Podjęcie uchwały w sprawie odpłatnego nabycia nieruchomości – działki oznaczonej numerem ewidencyjnym 238/4, położonej w miejscowości Góry.

Przewodniczący Komisji poinformowali, że Komisje zaopiniowały pozytywnie projekt uchwały.

Radni nie zgłosili uwag i wniosków do przedstawionego projektu uchwały.

Przewodniczący Rady przedstawił pod głosowanie projekt uchwały w sprawie odpłatnego nabycia nieruchomości – działki oznaczonej numerem ewidencyjnym 238/4, położonej w miejscowości Góry – załącznik.

Wynik głosowania: 15 gł. „za projektem uchwały”, 0 gł. „przeciw”, 0 „wstrzymało się od głosu”.

Rada Miejska podjęła uchwałę Nr XIX/94/12 w sprawie odpłatnego nabycia nieruchomości – działki oznaczonej numerem ewidencyjnym 238/4, położonej                         w miejscowości Góry – załącznik.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Ad.13. Podjęcie uchwały w sprawie odpłatnego nabycia nieruchomości – działki oznaczonej numerem ewidencyjnym 238/6, położonej w miejscowości Góry.

Przewodniczący Komisji poinformowali, że Komisje zaopiniowały pozytywnie projekt uchwały.

Radni nie zgłosili uwag i wniosków do przedstawionego projektu uchwały.

Przewodniczący Rady przedstawił pod głosowanie projekt uchwały w sprawie odpłatnego nabycia nieruchomości – działki oznaczonej numerem ewidencyjnym 238/6, położonej w miejscowości Góry – załącznik.

Wynik głosowania: 15 gł. „za projektem uchwały”, 0 gł. „przeciw”, 0 „wstrzymało się od głosu”.

Rada Miejska podjęła uchwałę Nr XIX/95/12 w sprawie odpłatnego nabycia nieruchomości – działki oznaczonej numerem ewidencyjnym 238/6, położonej w miejscowości Góry – załącznik.

 

Ad.14. Podjęcie uchwały w sprawie odpłatnego nabycia nieruchomości – działki oznaczonej numerem ewidencyjnym 168/11, położonej w miejscowości Góry.

Przewodniczący Komisji poinformowali, że Komisje zaopiniowały pozytywnie projekt uchwały.

Radni nie zgłosili uwag i wniosków do przedstawionego projektu uchwały.

Przewodniczący Rady przedstawił pod głosowanie projekt uchwały w sprawie odpłatnego nabycia nieruchomości – działki oznaczonej numerem ewidencyjnym 168/11, położonej w miejscowości Góry – załącznik.

Wynik głosowania: 15 gł. „za projektem uchwały”, 0 gł. „przeciw”, 0 „wstrzymało się od głosu”.

Rada Miejska podjęła uchwałę Nr XIX/96/12 w sprawie odpłatnego nabycia nieruchomości – działki oznaczonej numerem ewidencyjnym 168/11, położonej w miejscowości Góry – załącznik.

 

Ad.15. Podjęcie uchwały w sprawie odpłatnego nabycia nieruchomości – działki oznaczonej numerem ewidencyjnym 168/9, położonej w miejscowości Góry.

Przewodniczący Komisji poinformowali, że Komisje zaopiniowały pozytywnie projekt uchwały.

Radni nie zgłosili uwag i wniosków do przedstawionego projektu uchwały.

Przewodniczący Rady przedstawił pod głosowanie projekt uchwały w sprawie odpłatnego nabycia nieruchomości – działki oznaczonej numerem ewidencyjnym 168/9, położonej w miejscowości Góry – załącznik.

Wynik głosowania: 15 gł. „za projektem uchwały”, 0 gł. „przeciw”, 0 „wstrzymało się od głosu”.

Rada Miejska podjęła uchwałę Nr XIX/97/12 w sprawie odpłatnego nabycia nieruchomości – działki oznaczonej numerem ewidencyjnym 168/9, położonej w miejscowości Góry – załącznik.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Ad.16. Podjęcie uchwały w sprawie przystąpienia do zmiany studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego miasta i gminy Kazimierz Dolny dla działek o numerach ewidencyjnych 603 oraz 604/1 położonych w Kazimierzu Dolnym, obręb Mięćmierz-Okale.

 

Burmistrz pan Grzegorz Dunia poinformował, że przygotował projekty uchwał o które wnioskowały Komisje Rady. Trwały dyskusje podczas których padały wnioski aby zmianami indywidualnymi objąć działki należące do kilku osób jak i kilka działek należących do gminy. Przeprowadzenie zmian w trybie indywidualnym pociąga za sobą określone koszty. Po wykonaniu rozpoznania co do kosztów przeprowadzenia zmian dla dwóch obszarów, wiadomo jest że będzie to kwota około 20 tys. zł. Zdaniem Burmistrza nie należy podejmować decyzji o przeprowadzeniu kolejnych zmian w trybie indywidualnym ponieważ pociągnie to za sobą duże wydatki. Zintensyfikowane zostały prace nad zmianą studium dla całej gminy, a więc może się okazać, że różnica w czasie zmian indywidualnych i zmiany całego studium będzie niewielka lub nie będzie jej wcale, a koszty będą znaczne. Będzie też negatywny odbiór społeczny ponieważ wiele osób oczekuje na zmiany w studium i w planie. Biorąc to pod uwagę należałoby wstrzymać się ze zmianami indywidualnymi i zintensyfikować prace nad całym studium. Takie stanowisko zawarte jest również w analizie stanowiącej załączniki do poszczególnych projektów uchwał. Informacja o zamiarze zmian indywidualnych odbierana jest jako wyróżnianie niektórych osób, a oczekujących na zamiany jest około 500 nieruchomości. Również zmiany dla działek gminnych nie są pilne. Burmistrz zaapelował, aby nie podejmowała Rada przygotowanych projektów uchwał do czasu uwalenia studium dla całej gminy. Po uchwaleniu studium będzie można zastanowić się nad ewentualną zmianą planu w podziale na określone obszary.

                Radny pan Waldemar Kruk dodał, że na wspólnym posiedzeniu Komisji przy udziale Biura Projektowego BUDPLAN analizowane były uwagi złożone do studium dla kilku miejscowości. Na spotkaniu tym pani z biura projektowego stwierdziła, że różnica w czasie przeprowadzenia w trybie indywidualnym zmiany a zmianą całego studium może być niewielka -4 miesiące do pół roku. Ta informacja przekonała go, o tym jak ma głosować nad przedstawionymi projektami uchwał, uważa też, że w tej sytuacji wydatkowanie dodatkowych pieniędzy jest nieuzasadnione.

                Radny pan Leszek Furtas poddał pod rozwagę propozycję aby dziś nie głosować nad przedstawionymi projektami uchwał, a na najbliższym spotkaniu konkretnie zapytać Biuro Projektowe BUDPLAN w jakim czasie mogą przedstawić Radzie do uchwalenia  studium dla całej gminy. Jeżeli nie udzielą jednoznacznej odpowiedzi będzie można wrócić do głosowania w sprawie indywidualnych zmian np. za dwa tygodnie. Z przebiegu posiedzenia Komisji na którym omawiane były uwagi do studium nie wydaje się możliwe uchwalenie całego studium w ciągu najbliższego pół roku. Na zmiany w studium czekają ludzie po kilka lat np. mieszkańcy Okala, a jest propozycja aby w trybie indywidualnym  przekształcić jedną z nieruchomości. Takie postepowanie jest niesprawiedliwe.

Radna pani Ewa Wolna poparła wypowiedź radnego Leszka Furtasa i zaproponowała, aby jednak wyjątkowo w trybie indywidualnym przeprowadzić zmiany dla działek pana Zdanowskiego, ponieważ są sprawy ważne i ważniejsze, biznesy i zdrowie ludzkie.

                Radny pan Rafał Suszek przypomniał, że sprawa zmiany dla działek gminnych jest dyskutowana od roku podobnie jak sprawa działek pana Kowalskiego i pana Haczewskiego. Wówczas nikt nie miał wątpliwości o potrzebie przeprowadzenia zmian indywidualnych. Działki gminne są przeznaczone do sprzedaży. Nie znalazły nabywcy, a więc rozważana była kwestia obniżenia ceny wywoławczej lub rozszerzenie zapisów w planie. Na komisjach zdecydowano aby rozszerzać zapisy w planie. Po tym co słyszy dziś radny uważa, że jest to celowa gra Burmistrza aby wyeksponować sprawę działek pana Kowalskiego. Uważa, że radni powinni być konsekwentni wobec wcześniejszych dyskusji i ustaleń.

                Radny pan Janusz Kowalski uważa, że źle się stało, że rada nie przyjęła jego wniosku aby Komisja Rewizyjna zbadała tok procedowania uchwały 105 z 2004r. Procedowanie nad działką na której stoi Hotel Król Kazimierz trwało rok, procedowanie nad jego działkami nie zostało zakończone do tej pory, ponieważ nie uzyskało zgody konserwatora. Od 2004 roku było podjętych 29 uchwał dot. zmian w planie w trybie indywidualnych do których nie było negatywnego stanowiska Burmistrza tak jak to ma miejsce wobec przygotowanych projektów uchwał na dzisiejszą sesję. Do przeprowadzenia zmian dla działek, które są jego własnością Burmistrz wybrał ofertę najdroższą jaka jest na rynku, na co dysponuje dokumentami. Zdaniem radnego wszystkie proponowane dziś uchwały w sprawie zmian mogą być objęte jednym opracowaniem. Jako przykład podał, że koszt zmiany całego studium to kwota 100 tys. zł a zmiany działek pana Haczewskiego i jego działek to kwota 50 tys. zł. Uważa, że prace nad studium dla całej gminy będą trwały jeszcze długo a jest uzasadnienie dla zmian indywidualnych dla obszarów określonych w projektach uchwał przygotowanych na dzisiejszą sesję.

                Pan Bartłomiej Pniewski uważa, że na ostatnim posiedzeniu Komisji pojawiła się możliwość uchwalenia zapisów studium w  sposób satysfakcjonujący wnioskodawców                            i radnych. Projektanci mają obowiązek tak przygotować projekt studium jak to widzą radni. Jego zdaniem procedura indywidualnych zmian powinna być zaniechana a nie odkładana np. na dwa tygodnie, za wyjątkiem zmian w trybie indywidualnym dla działek pana Zdanowskiego, które rada powinna przegłosować na „tak” ze względów społecznych.

                Radny pan Piotr Guz przypomniał, że przygotowane na dzisiejszą sesję projekty uchwał w sprawie zmian w studium i w planie to jest efekt podjętych przez radnych decyzji na posiedzeniach Komisji. 8 obszarów to działki gminne, pozostałe to nieruchomości osób prywatnych. Na posiedzeniach komisji radni dali nadzieje tym osobom, uznali za słuszne przeprowadzenie zmian w trybie indywidualnym a dziś radni mówią inaczej.

                Radny pan Kamil Wydra zwrócił się z zapytaniem jakie są koszty zmiany w studium dla jednego, czy dla kilku obszarów.

                Pani Małgorzata Kurzawska odpowiedziała, że koszt wykonania uchwały uzależniony jest od powierzchni objętej zmianą, od terenu, od tego pod co ma być przeznaczona działka. Nie jest powiedziane, że koszt wykonania każdej z tych uchwał jest taki sam.

                Pan Maciej Łacic poinformował, że jego firma czeka 6 lat na zamianę w studium. Na posiedzeniu Komisji, w którym uczestniczyło 10 radnych 8 głosowało za przeprowadzeniem zmian indywidualnych 2 wstrzymało się od głosu. Dziś nagle jest zmiana po spotkaniu z panią z BUDPLANU, która od lat czaruje radnych kolejnymi obietnicami szybkiego uchwalenia studium dla całej gminy. Radni powinni podjąć odważne decyzje, nie dając się zwodzić zapewnieniami pani z BUDPLANU.

Radny pan Leszek Furtas wycofał swój wniosek aby dziś nie głosować nad przedstawionymi projektami uchwał.

Pani Małgorzata Kurzawska poinformowała, że zmiana zapisów dla działek gminnych dla których przygotowane są projekty uchwał jest możliwa na obecnym etapie procedowania nad zmianą studium, na wniosek rady podpisany przez przewodniczącego, bez ponoszenia dodatkowych kosztów.

 

Przewodniczący Rady Miejskiej przedstawił pod głosowanie projekt uchwały w sprawie przystąpienia do zmiany studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego miasta i gminy Kazimierz Dolny dla działek o numerach ewidencyjnych 603 oraz 604/1 położonych w Kazimierzu Dolnym, obręb Mięćmierz-Okale - załącznik.

Wynik głosowania: 4 gł. „za projektem uchwały”, 9 gł. „przeciw”, 1 „wstrzymał się od głosu”.

Rada Miejska nie podjęła uchwały.

 

 

 

 

 

 

Ad.17. Podjęcie uchwały w sprawie przystąpienia do zmiany miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego miasta Kazimierza Dolnego dla działek o numerach ewidencyjnych 603 oraz 604/1 położonych w Kazimierzu Dolnym, obręb Mięćmierz-Okale.

Przewodniczący Rady Miejskiej przedstawił pod głosowanie projekt uchwały w sprawie przystąpienia do zmiany miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego miasta Kazimierza Dolnego dla działek o numerach ewidencyjnych 603 oraz 604/1 położonych w Kazimierzu Dolnym, obręb Mięćmierz-Okale – załącznik.

Wynik głosowania: 4 gł. „za projektem uchwały”, 9 gł. „przeciw”, 2 „wstrzymało się od głosu”.

Rada Miejska nie podjęła uchwały.

 

Ad.18. Podjęcie uchwały w sprawie przystąpienia do zmiany studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego miasta i gminy Kazimierz Dolny dla działki o numerze ewidencyjnym 1391 położonej w Kazimierzu Dolnym.

                Przewodniczący Rady Miejskiej przedstawił pod głosowanie projekt uchwały w sprawie przystąpienia do zmiany studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego miasta i gminy Kazimierz Dolny dla działki o numerze ewidencyjnym 1391 położonej w Kazimierzu Dolnym – załącznik.

                Wynik głosowania: 15 gł. „za”, 0 gł. „przeciw”, 0 „wstrzymało się od głosu”.

Rada Miejska podjęła uchwałę Nr XIX/98/12 w sprawie przystąpienia do zmiany studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego miasta i gminy Kazimierz Dolny dla działki o numerze ewidencyjnym 1391 położonej w Kazimierzu Dolnym – załącznik.  

 

Ad.19. Podjęcie uchwały w sprawie przystąpienia do zmiany miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego miasta Kazimierza Dolnego dla działki o numerze ewidencyjnym 1391 położonej  w Kazimierzu Dolnym.

Przewodniczący Rady przedstawił pod głosowanie projekt uchwały w sprawie przystąpienia do zmiany miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego miasta Kazimierza Dolnego dla działki o numerze ewidencyjnym 1391 położonej  w Kazimierzu Dolnym – załącznik.

Wynik głosowania: 15 gł. „za”, 0 gł. „przeciw”, 0 „wstrzymało się od głosu”.

Rada Miejska podjęła uchwałę Nr XIX/99/12 w sprawie przystąpienia do zmiany miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego miasta Kazimierza Dolnego dla działki o numerze ewidencyjnym 1391 położonej  w Kazimierzu Dolnym– załącznik.

 

Ad.20. Podjęcie uchwały w sprawie przystąpienia do zmiany studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego miast i gminy Kazimierz Dolny dla działek o numerach ewidencyjnych 530/2, 530/3 położonych w Parchatce.

Przewodniczący Rady Miejskiej przedstawił pod głosowanie projekt uchwały w sprawie przystąpienia do zmiany studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego miast i gminy Kazimierz Dolny dla działek o numerach ewidencyjnych 530/2, 530/3 położonych w Parchatce – załącznik.

Wynik głosowania: 4 gł. „za projektem uchwały”, 9 gł. „przeciw”, 2 „wstrzymało się od głosu”.

Rada Miejska nie podjęła uchwały.

 

 

 

 

Ad.21. Podjęcie uchwały w sprawie przystąpienia do zmiany miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego miasta i gminy Kazimierz Dolny dla działek o numerach ewidencyjnych 530/2, 530/3 położonych w Parchatce.

Przewodniczący Rady Miejskiej p[przedstawił pod głosowanie projekt uchwały w sprawie przystąpienia do zmiany miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego miasta i gminy Kazimierz Dolny dla działek o numerach ewidencyjnych 530/2, 530/3 położonych w Parchatce – załącznik.

Wynik głosowania: 4 gł. „za projektem uchwały”, 9 gł. „przeciw”, 2 „wstrzymało się od głosu”.

Rada Miejska nie podjęła uchwały.

 

Ad.22. Podjęcie uchwały w sprawie przystąpienia do zmiany studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego miasta i gminy Kazimierz Dolny dla działki o numerze ewidencyjnym 190/2 położonej w Parchatce.

Przewodniczący Rady Miejskiej przedstawił pod głosowanie projekt uchwały w sprawie przystąpienia do zmiany studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego miasta i gminy Kazimierz Dolny dla działki o numerze ewidencyjnym 190/2 położonej w Parchatce – załącznik.

Wynik głosowania: 4 gł. „za projektem uchwały”, 9 gł. „przeciw”, 2 „wstrzymało się od głosu”.

Rada Miejska nie podjęła uchwały.

 

Ad.23. Podjęcie uchwały w sprawie przystąpienia do zmiany miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego miasta i gminy Kazimierz Dolny dla działki o numerze ewidencyjnym 190/2 położonej w Parchatce.

Przewodniczący Rady Miejskiej przedstawił pod głosowanie projekt uchwały w sprawie przystąpienia do zmiany miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego miasta i gminy Kazimierz Dolny dla działki o numerze ewidencyjnym 190/2 położonej w Parchatce – załącznik.

Wynik głosowania: 4 gł. „za projektem uchwały”, 9 gł. „przeciw”, 2 „wstrzymało się od głosu”.

Rada Miejska nie podjęła uchwały.

 

Ad.24. Podjęcie uchwały w sprawie przystąpienia do zmiany studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego miasta i gminy Kazimierz Dolny dla działki o numerze ewidencyjnym 458/2 położonej w Zbędowicach.

Przewodniczący Rady przedstawił pod głosowanie projekt uchwały w sprawie przystąpienia do zmiany studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego miasta i gminy Kazimierz Dolny dla działki o numerze ewidencyjnym 458/2 położonej w Zbędowicach – załącznik.

Wynik głosowania: 4 gł. „za projektem uchwały”, 9 gł. „przeciw”, 2 „wstrzymało się od głosu”.

Rada Miejska nie podjęła uchwały.

 

Ad.25. Podjęcie uchwały w sprawie przystąpienia do zmiany miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego miasta i gminy Kazimierz Dolny dla działki o numerze ewidencyjnym 458/2 położonej w Zbędowicach.

                Przewodniczący Rady przedstawił pod głosowanie projekt uchwały w sprawie przystąpienia do zmiany miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego miasta i gminy Kazimierz Dolny dla działki o numerze ewidencyjnym 458/2 położonej w Zbędowicach- załącznik.

Wynik głosowania: 4 gł. „za projektem uchwały”, 9 gł. „przeciw”, 2 „wstrzymało się od głosu”.

Rada Miejska nie podjęła uchwały.

 

Ad.26. Podjęcie uchwały w sprawie przystąpienia do zmiany studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego miasta i gminy Kazimierz Dolny dla działek o numerach ewidencyjnych: 2457/1, 2457/2, 2457/3, 2457/4, 2457/7, 4257/1, 4257/2, 4257/3 położonych w Bochotnicy.

                Przewodniczący Rady przedstawił pod głosowanie projekt uchwały w sprawie przystąpienia do zmiany studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego miasta i gminy Kazimierz Dolny dla działek o numerach ewidencyjnych: 2457/1, 2457/2, 2457/3, 2457/4, 2457/7, 4257/1, 4257/2, 4257/3 położonych w Bochotnicy – załącznik.

Wynik głosowania: 4 gł. „za projektem uchwały”, 9 gł. „przeciw”, 2 „wstrzymało się od głosu”.

Rada Miejska nie podjęła uchwały.

 

Ad.27. Podjęcie uchwały w sprawie przystąpienia do zmiany miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego miasta i gminy Kazimierz Dolny dla działek o numerach ewidencyjnych: 2457/1, 2457/2, 2457/3, 2457/4, 2457/7, 4257/1, 4257/2, 4257/3 położonych w Bochotnicy.

                Przewodniczący Rady Miejskiej przedstawił pod głosowanie projekt uchwały w sprawie przystąpienia do zmiany miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego miasta i gminy Kazimierz Dolny dla działek o numerach ewidencyjnych: 2457/1, 2457/2, 2457/3, 2457/4, 2457/7, 4257/1, 4257/2, 4257/3 położonych w Bochotnicy – załącznik.

Wynik głosowania: 4 gł. „za projektem uchwały”, 9 gł. „przeciw”, 2 „wstrzymało się od głosu”.

Rada Miejska nie podjęła uchwały.

 

Ad.28. Podjęcie uchwały w sprawie przystąpienia do zmiany studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego miasta i gminy Kazimierz Dolny dla działek o numerach ewidencyjnych 2111/1, 2111/2, 2094 położonych w Kazimierzu Dolnym oraz działki nr ewid. 150 położonej w Kazimierzu Dolnym obręb Cholewianka.

                Przewodniczący Rady przedstawił pod głosowanie projekt uchwały w sprawie przystąpienia do zmiany studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego miasta i gminy Kazimierz Dolny dla działek o numerach ewidencyjnych 2111/1, 2111/2, 2094 położonych w Kazimierzu Dolnym oraz działki nr ewid. 150 położonej w Kazimierzu Dolnym obręb Cholewianka – załącznik.

Wynik głosowania: 7 gł. „za projektem uchwały”, 8 gł. „przeciw”, 0 „wstrzymało się od głosu”.

Rada Miejska nie podjęła uchwały.

 

Ad.29. Podjęcie uchwały w sprawie przystąpienia do zmiany miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego miasta i gminy dla działek o numerach ewidencyjnych 2111/1, 2111/2, 2094 położonych w Kazimierzu Dolnym oraz działki nr ewid. 150 położonej w Kazimierzu Dolnym obręb Cholewianka.

                Przewodniczący Rady przedstawił pod głosowanie projekt uchwały w sprawie przystąpienia do zmiany miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego miasta i gminy dla działek o numerach ewidencyjnych 2111/1, 2111/2, 2094 położonych w Kazimierzu Dolnym oraz działki nr ewid. 150 położonej w Kazimierzu Dolnym obręb Cholewianka – załącznik.

                Wynik głosowania: 7 gł. „za projektem uchwały”, 8 gł. „przeciw”, 0 „wstrzymało się od głosu”.

                Rada Miejska nie podjęła uchwały.

 

 

Ad.30. Apel do Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji o przydzielenie miejsca na multipleksie cyfrowym dla TV Trwam.

                Przewodniczący Rady przedstawił pod głosowanie stanowisko Rady o treści„Rada Miejska w Kazimierzu Dolnym apeluje do Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji o przydzielenie miejsca na multipleksie cyfrowym dla TV Trwam i Radia Maryja” – wynik głosowania: 8 gł. „za”, 3 gł. „przeciw”, 4 „wstrzymało się od głosu”.

 

Ad.31. Podjecie uchwały w sprawie wyrażenia zgody na przystąpienie Gminnego Zespołu Szkół w Kazimierzu Dolnym jako partnera do projektu pn. „Mistrz intelektu – nauka moją pasją”

                Przewodniczący Rady przedstawił pod głosowanie projekt uchwały w sprawie wyrażenia zgody na przystąpienie Gminnego Zespołu Szkół w Kazimierzu Dolnym jako partnera do projektu pn. „Mistrz intelektu – nauka moją pasją”- załącznik.

Wynik głosowania: 15 gł. „za projektem uchwały”, 0 gł. „przeciw”, 0 „wstrzymało się od głosu”.

                Rada Miejska podjęła uchwałę Nr XIX/100/12 w sprawie wyrażenia zgody na przystąpienie Gminnego Zespołu Szkół w Kazimierzu Dolnym jako partnera do projektu pn. „Mistrz intelektu – nauka moją pasją” – załącznik.

 

Ad.32.– przy Ad.5

 

Ad.33. Zakończenie obrad.

                Na tym zakończono obrady XIX sesji Rady Miejskiej.

 

   Protokołowała:                                                                                       Przewodniczący Rady Miejskiej

 

    Anna Bartoś                                                                                                            Henryk Kozak

 

 

 

Czytany 4198 razy

Komentarze

+3
#6 J.K 27-03-2012 21:45
Grymas50 n komisji głosowane były projekty uchwały dot zmian w MPZP,terenów osiedla,ośrodka hipoterapii i pana działka Zdanowskiego.Ja głosowałem za zmianami tak jak na komisjach.Słowa danego publicznie się nie cofa!Szkoda ,że nie dotyczy ta zasada innych radnych.Kiedy powstałby ośrodek hipoterapii wpływy bezpośrednie z samego podatku od działalności przekroczyłyby kilkakrotnie wydatki z tytułu projektu.W sprawie ośrodka hipoterapii oponował prezes Pniewski Bartłomiej, obywatel Warszawy.
+4
#5 Andrzej 27-03-2012 19:20
Z jednej strony burmistrz płaci budplanowi 54tys za przeanalizowanie 700 uwag i wprowadzenie zmian do projektu studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego i taką samą kwotę płaci za zmiany w studium i planie dla 2 obszarów. Czy to nie jest niegospodarność? Panowie radni Kowalski i Suszek zapytajcie koniecznie o to naszego burmistrza.
+3
#4 grymas50 27-03-2012 18:05
Co się dzieje?. Przecież sprawa p. Zdanowskiego wg, radnej Wolnej to sytuacja nadzwyczajna. Wprawdzie nie wiem dclaczego, ale nikt z radnych nie oponował. Dzisiaj o tej samej sprawie z miasta napisał: "..tego a może nów ktoś woził w łapę???"
Kompletnie nic nie rozumiem.
0
#3 z miasta 27-03-2012 06:24
Jaka wśród was obłuda,dlaczego nie piszecie rwiecie włosów z głowy z powodu tego,że burmistrz ze swoimi radnymi przekształcił indywidualnie działkę panu Zdanowskiemu? czemu brak komentarzy?Ta działka jako jedyna co miasto będzie miało? tego a może nów ktoś woził w łapę???Panie jk i Rafał czekam na wasze reakcje i czemu głosowaliście z tą uchwałą jedyną uchwałą?
+3
#2 xxx 25-03-2012 08:15
Przekwalifikowano jedną działkę panu Zdanowskiemu spośród kilkudziesięciu.Mam pytanie,czy radni zdają sobie sprawę z tego co zrobili?Przekwalifikowani działki/terenu/ jest działaniem doraźnym,nadzwyczajnym i zawsze musi wiązać się z interesem gminy.Taka forma stosowana jest powszechnie przy dużych inwestycjach.To co tu czytam to jest temat na śledztwo i zarzuty niegospodarności.Pytanie ile ????/bo to ,że woził- to niemal pewne/
+5
#1 małojec 24-03-2012 16:58
No nieźle! przekwalifikowano działkę znajomemu burmistrza,a nie przekwalifikowano działek gminnych.Czy ktoś może zawiadomić prokuraturę?Przecież chodzi w tym wszystkim o to, aby za bezcen sprzedawać nieruchomości gminne.

Dodaj komentarz