Droga donikąd, po gruzie

Oceń ten artykuł
(4 głosów)

Każdego roku na utwardzenie dróg gminnych z funduszy sołeckich jak i budżetu Gminy przeznaczamy dziesiątki tysięcy złotych (może nawet setki). Materiał który służy do utwardzania to głównie gruz i tłuczeń. Zasadności tych prostych robót drogowych nie trzeba tłumaczyć. Dla większości mieszkańców wiosek nie ma pieniędzy na porządną drogę. Pozostaje gruz, co najwyżej tłuczeń. Chyba, że ktoś mieszka przy drodze wojewódzkiej, tudzież powiatowej, albo jest znajomym pana burmistrza. Dzieje się tak, głownie dlatego, że od lat pieniądze z budżetu gminy trwoni się na wątpliwe inwestycje na dodatek źle przygotowane.

Skala niekompetencji ujawnia się także przy tak prostych czynnościach jak utwardzenie drogi gruzem. Od lat borykamy się z „jakością” gruzu, choć wydawać by się mogło, że nie ma nic prostszego. Pisałem o tym wielokrotnie podając przykłady. Głównym powodem takiego obrotu spraw jest źle przygotowana specyfikacja przetargowa, dająca możliwość wykonawcy użycia materiału złej jakości. Inny mankament to zwykły brak nadzoru ze strony gminy.

W dniu 18 grudnia 2017 r. podczas wspólnego posiedzenia komisji Rady Miejskiej radny Tomasz Marczak zwrócił uwagę, że w Kol. Rzeczyca na drogę został wywieziony nie gruz, nie tłuczeń, a margiel – „popłuczyny” dobrego materiału. Nie wiele w tej sprawie burmistrz miał do powiedzenia, a radni jak zwykle byli zainteresowani swoim i sprawami…

Ze sprawozdania burmistrza z 1 września 2017 r. dowiedzieliśmy się, że 11 sierpnia tegoż roku został ogłoszony przetarg na utwardzanie dróg gminnych i, że do dnia 29 sierpnia 2017 r. nie wpłynęła żadna oferta. Więc burmistrz – jak czytamy dalej w sprawozdaniu – prowadzi rozmowy w celu realizacji zadania.

Z informacji jaką otrzymałem od mieszkańców wynika, że droga została poprawiona. Część margla została wywieziona a w jego miejsce został nawieziony dobry materiał. Tyle tylko, że wykonywał to inny podmiot za dodatkowe pieniądze. Ile taki zabieg kosztował podatnika, tego jeszcze nie wiemy.

Niestety z dokumentów zamieszczonych na BIP nie można ustalić, kto był wykonawcą źle wykonanej usługi, a kto po partaczu musiał poprawiać . Nieoficjalnie wiem, że byłą to firma którą burmistrz wynajął z tzw. wolnej ręki.

Nie wiemy również jaki był koszt wymiany margla na kruszywo odpowiedniej jakości. Wszytko owiane tajemnicą. Nie wielkie są szansę, że ktokolwiek z radnych o to zapyta. Dlatego zwrócę się do pana burmistrza o udzielenie wyczerpującej odpowiedzi na nurtujące, nie tylko mnie, pytania.

W miejscowości Skowieszynek miejscowy podmiot wykonał utwardzenie drogi. Jest ono nieporównywalnie lepsze, co widać na zdjęciach. Gmina Kazimierz to nie metropolia i burmistrz wie kto wykonuje usługi dobrze a kto źle. Pytanie zasadnicze brzmi, czym kierował się pan burmistrz wybierając z wolnej ręki wykonawcę, który nie grzeszy rzetelnością w wykonywaniu zleconych usług?

Wydawałoby się, że nie ma prostszych robót inwestycyjnych niż utwardzanie dróg gminnych, a jednak taka prosta czynność jest jednak trudna do ogarnięcia.

J.K

Czytany 3449 razy

Komentarze

-3
#29 grymas50 15-01-2018 14:55
Cytuję grymas50:
"Każdego roku na utwardzenie dróg gminnych z funduszy sołeckich jak i budżetu Gminy przeznaczamy dziesiątki tysięcy złotych (może nawet setki"

To EFEKT " funduszu sołeckiego". Ile to JEGO jest?. 10 , 12, 13 tysi.ecy złotych. Co za takie pieniądze można wykonać. Ano POPRAWA dróg, które to ZAWSZE kończa się " błotem". Podejrzewam, że każde zebranie soleckie za tym głosuje, bo niby na co te środki przeznaczyć, a przecież, , a jakże należy je OBOWIAZKOWO SPOŻYTKOWAĆ.
W trybie PILNYM należy należy wejść w porozumienie coby środki przeznaczone na poszczególne sołectwa KUMULOWAĆ i ich sumę przeznaczać w kolejności na jedno sołectwo.

@ Rumburak.
Jak widzisz wypowiedialem si.e na ten temat już dawno.
+2
#28 Rumburak 15-01-2018 12:01
Nie specjalnie lubię te wypowiedzi tego hehe o tym, że dyskusje tutaj nie mają sensu i wpływu na rzeczywistość społeczną gminy ale teraz po wymianie zdań przez Grymasa i J.K wypada się mi z nim zgodzić i dać mu plusa
-5
#27 grymas50 15-01-2018 10:07
Niech to slu.zy za odpowiedz.

wiadomosci.wp.pl/.../
-2
#26 ....! 14-01-2018 22:43
Cytuję grymas50:
Cytuję J.K:
Cytuję grymas50:
@ J. K.
Odpowiem jutro. Obecnie jestem pod wrażeniem zachowań Polakow prezentowanych przez stacje TVN.

Ciekawe o czym TV TRWAM ?.

W TV Trwam obecnie trwa program "Rozmowy niedokończone" .Temat "okulistyka".Jak pomóc potrzebującym.W studiu wypowiadają się profesorowie z polskich klinik okulistycznych.


aha.


Widzisz ?. Nie widzę. A widzisz.


Nie źle cię Janusz zgasił .
-4
#25 grymas50 14-01-2018 18:37
Cytuję J.K:
Cytuję grymas50:
@ J. K.
Odpowiem jutro. Obecnie jestem pod wrażeniem zachowań Polakow prezentowanych przez stacje TVN.

Ciekawe o czym TV TRWAM ?.

W TV Trwam obecnie trwa program "Rozmowy niedokończone" .Temat "okulistyka".Jak pomóc potrzebującym.W studiu wypowiadają się profesorowie z polskich klinik okulistycznych.


aha.
Widzisz ?. Nie widzę. A widzisz.
+2
#24 J.K 14-01-2018 18:23
Cytuję grymas50:
@ J. K.
Odpowiem jutro. Obecnie jestem pod wrażeniem zachowań Polakow prezentowanych przez stacje TVN.

Ciekawe o czym TV TRWAM ?.

W TV Trwam obecnie trwa program "Rozmowy niedokończone" .Temat "okulistyka".Jak pomóc potrzebującym.W studiu wypowiadają się profesorowie z polskich klinik okulistycznych.
-3
#23 grymas50 14-01-2018 18:20
@ J. K.
Odpowiem jutro. Obecnie jestem pod wrażeniem zachowań Polakow prezentowanych przez stacje TVN.

Ciekawe o czym TV TRWAM ?.
+5
#22 J.K 14-01-2018 14:27
Cytuję grymas50:
@ J.K.
Niech Inni wypowiedzą się na Twoje DICTUM. Ja ONIEMIALEM a więc wstrzymałem oddech.
ps. Już @ Andrzejjj swoje wypowiedział, co ja popieram.

Dlaczego Grymas rozmawiajmy.....
Nie wstrzymałeś oddechu Grymas 50 ( to bezpieczne) :D .Był onegdaj film w TVP 1 (Россия) pt. "Imperium Ojca Rydzyka"
Czemu nie zrobić filmu o imperium Jurka Owsiaka vel służb spec III RP?
Dlaczego jest taki opór aby Polska a szczególnie ci co angażują się w wolontariat WOŚP - przed którymi chylę czoła i dziękuje- i dowiedzieli się jakie pieniądze przy okazji zarabia Owsiak i jego ludzie.
Wiedzę także pewną analogię.Niejaki Mateusz Kijowski - leń patentowany- nasłany na ulice przez kilku świrów z salonu III RP ,że niby demokracja w Polsce upada,robi na ulicach zadymę w ramach KOD i żąda.... pieniędzy w postaci datków z niepokojem,czy za 30 tyś złociszy przeżyje święta :D .
Co ty na to Grymas 50 ?
-3
#21 grymas50 14-01-2018 13:34
@ J.K.
Niech Inni wypowiedzą się na Twoje DICTUM. Ja ONIEMIALEM a więc wstrzymałem oddech.
ps. Już @ Andrzejjj swoje wypowiedział, co ja popieram.
+7
#20 Andrzejjj 14-01-2018 11:43
Cytuję J.K:
[quote name="grymas50"]@
Uważam także ,że może już dorośliśmy do tego aby w końcu rozliczyć pieniądze z WOŚP, kto kiedy. ile przy okazji zbożnego celu zarabia.Nie sadzisz grymas 50 ?
tak to prawda zgadza sie ALE zawsze jest jakies Ale -nie jestem za owsiakiem bo na wosp zarabiaja tez co co nie powinni zarabiac to jest oczywiste Ale owsiak cos robiprzedewszystkim dla ratowania zdrowia w kazdym szpitalu widac jego pomoc kazdy z nas korzysta ze sprzetu zakupionego przez wosp a jako by wywołany do tablicy rydzyk hm no coz pomogł stoczni jak wszyscy wiemy ponadto ciagnie setki mln i prosze wskazac komu pomogł prosze o przynajmniej jedna odwazna osobe co w obliczu smierci zagrozenia zycia powiedziała nie , nie bede korzystac ze sprzetu zakupionego przez wosp bo owsiak to złodziej prosze zawiezcie mnie do rydzyka niech on mnie uleczy i teraz niech kazy sam sobie odpowie czy lepiej dac owsiakowi czy rydzykowi

Dodaj komentarz