Parkingi miejskie nadal bez toalet

Oceń ten artykuł
(4 głosów)

Bez  względu na porę roku Kazimierz odwiedzają rzesze zmotoryzowanych turystów, w tym wycieczkowe grupy  przyjeżdzające autokarami.

Parkingi miejskie, które stanowią główne miejsca postojowe, obecnie zarządzane są przez MZK sp. zoo. Uważam, że jest to lepsze rozwiązanie niż dzierżawa, z jaką mieliśmy do czynienia przez ostatnie lata, głównie dlatego, że zwiększyły się zyski miasta. Niestety, nie wpłynęło to na doinwestowanie miejskich parkingów.

O złym stanie parkingów pisać nie trzeba, wystarczy popatrzeć. Prawdziwym utrapieniem jest brak toalet w tym rejonie. Turyści głównie korzystają z toalet stacji benzynowej Orlen. Nieustające kolejki do toalety, i kłębiące się wokół niej tłumy gości odwiedzających nasze miasteczko, utrudniają funkcjonowanie stacji i pracę zatrudnionym tam osobom.

Stacja Orlen toalety przeznaczone ma dla swoich klientów, i nie ma obowiązku udostępniania tychże toalet turystom korzystającym z miejskich parkingów, jednak z grzeczności i zwykłej przyzwoitości to czyni, czego nie zauważają władze miasta.

Problemu braku toalet w mieście nie rozwiązuje jeden centralny makrokibel, na dodatek usytuowany w fatalnym miejscu. Nie ustawiono nawet  zwykłych TOI TOI w rejonie parkingów.

Co rusz słychać jak burmistrz promuje…. miasto, organizując wspólne konferencje, spotkania z celebrytami, aktorami, zapominając o podstawowej sprawie, jaką jest zapewnienie ogólnodostępnych sanitariatów. Problem braku toalet w mieście dla władz nie istnieje!

Zapowiadanym hitem mają być multimedialne tablice, informujące turystów o lokalizacji parkingów i miejscach wolnych. Przy okazji proponuje zaznaczyć trasę do jedynego jak na razie szaletu miejskiego z którego goście będą mogli korzystać.

Ostatnio  burmistrz informował o projektowaniu  straganów  na wzór „kazimierskiej studni", które  mają zostać ustawione w rejonie Małego Rynku. Może przy o okazji zaprojektowane zostaną zwykłe sławojki -  niekoniecznie na wzór studni.

 

J.K

Czytany 3369 razy

Komentarze

0
#33 baart 23-04-2018 17:00
na tym portalu to jest naprawdę ciekawe - rzadko ktoś odpowiada na merytoryczne wpisy
0
#32 baart 22-04-2018 08:57
Cytuję J.K:
Cytuję grymas50:

Hym to decyzja HGW?


nie, to decyzja Radnych na podstawie nowelizacji prawa wprowadzonego przez Sejm i podpisanego przez Prezydenta Dudę
0
#31 baart 21-04-2018 21:59
Cytuję nieoświecony wyborca:

Może to i nierealne. Ja uważam że 30 za dobę to zwyczajnie za mało choć dziś więcej wydaje się nieakceptowalne to ceny za parkowanie muszą w Polsce generalnie wzrosnąć. Są już takie projekty rozwiązań prawnych że miasta będą mogły brać do 9 zł/h w strefach płatnego parkowania, a wtedy i 80 zł/h za taki parking będzie realne. 100 dni w roku obłożenia i dziś jest możliwe i myślę, że tych dni będzie coraz więcej. Generalnie parkowanie powinno być w przypadku Kazimierza racjonalnie rozwiązane, drogie i przynosić duży dochód miastu i należy rozważać różne rozwiązania techniczne i organizacje tego procederu. To co dziś się z tym parkowaniem dzieje to kuriozum i trzeci świat. Nie wiem też czy cena którą podałeś za budowę jest prawdziwa skoro wielopoziomowe parkingi powstają nawet na lubelskich osiedlach dla mieszkańców.



tak masz rację ze 30zl to mało - tylko zwróć uwagę , że
- w tej chwili ludzie którzy przyjeżdżają do Kazimierza mają tańszą opcję parkingów na prywatnych działkach
- parking wielopoziomowe są znacznie tańsze niż podziemne
- turyści nie parkują codziennie (fakt bardzo się zmieniło , ale 10 dni temu w środku tygodnia, przy bardzo ładnej pogodzie 90% miejsc było wolnych
0
#30 J.K 21-04-2018 18:21
Cytuję grymas50:

Hym to decyzja HGW?
+1
#28 Robert 21-04-2018 07:48
Nasz burmistrz „specjalista od murków za 300 zł” nas kompromituje a Wawolnica pozyskuje gigantyczne miliony. Zaraz nas czapką przykryją!

dziennikwschodni.pl/.../...
+4
#27 Robert 20-04-2018 00:26
Cytuję Kazimierz:
Cytuję Edyta:
Panie Pisula.
Pan piszesz o jakimś murku za grosze a gmina Wąwolnica dostała kolejne miliony z unijnej kasy!

rpo.lubelskie.pl/.../

Kogo myśmy wybrali???


Wąwolnica rośnie w siłe a my znikamy z mapy.
Aby patrzeć jak termy w Wąwolnicy powstaną.


Mam znajomych w Wawolnicy. zadowoleni z Wójta bo dużo robi i pomaga i rozmawia przede wszystkim z ludźmi. Taki ma być gospodarz
0
#26 Kazimierz 19-04-2018 21:57
Cytuję Edyta:
Panie Pisula.
Pan piszesz o jakimś murku za grosze a gmina Wąwolnica dostała kolejne miliony z unijnej kasy!

rpo.lubelskie.pl/.../

Kogo myśmy wybrali???


Wąwolnica rośnie w siłe a my znikamy z mapy.
Aby patrzeć jak termy w Wąwolnicy powstaną.
-1
#25 nieoświecony wyborca 19-04-2018 19:02
Cytuję baart:
Cytuję ixi:
Na parkingi pozyskuje się fundusze zewnętrzne, to po pierwsze. Po drugie, większość parkingów w miasteczku jest nielegalna i niezgodna z MPZP. Miasto powinno mieć prawie monopol na parkowanie. Obecny plac przeznaczony na parking jest mały... niestety gruntu mamy mało. Stąd też niegłupim pomysłem są dwie kondygnacje. Policzcie sobie, 30 zł za dobę, ile to byłoby pieniędzy dla miasta? A i meleksy zarobią.
Jeśli parking miałby być bez dodatkowej kondygnacji, to drugi na pewno trzeba by było zrobić np. w Bochotnicy.

zakładając 100% obłożenie 10 tys rocznie czyli w najlepszym przypadku koszt budowy zwraca się po 10 latach - tyle że to sztuczene założenie bo prze większośc roku parkingi są puste, więc realnie mówimy pewnie o 2 tys rocznie - zwrot po 50 latach przy najniższym koszcie

Może to i nierealne. Ja uważam że 30 za dobę to zwyczajnie za mało choć dziś więcej wydaje się nieakceptowalne to ceny za parkowanie muszą w Polsce generalnie wzrosnąć. Są już takie projekty rozwiązań prawnych że miasta będą mogły brać do 9 zł/h w strefach płatnego parkowania, a wtedy i 80 zł/h za taki parking będzie realne. 100 dni w roku obłożenia i dziś jest możliwe i myślę, że tych dni będzie coraz więcej. Generalnie parkowanie powinno być w przypadku Kazimierza racjonalnie rozwiązane, drogie i przynosić duży dochód miastu i należy rozważać różne rozwiązania techniczne i organizacje tego procederu. To co dziś się z tym parkowaniem dzieje to kuriozum i trzeci świat. Nie wiem też czy cena którą podałeś za budowę jest prawdziwa skoro wielopoziomowe parkingi powstają nawet na lubelskich osiedlach dla mieszkańców.
+1
#24 baart 19-04-2018 17:44
Cytuję ixi:
Na parkingi pozyskuje się fundusze zewnętrzne, to po pierwsze. Po drugie, większość parkingów w miasteczku jest nielegalna i niezgodna z MPZP. Miasto powinno mieć prawie monopol na parkowanie. Obecny plac przeznaczony na parking jest mały... niestety gruntu mamy mało. Stąd też niegłupim pomysłem są dwie kondygnacje. Policzcie sobie, 30 zł za dobę, ile to byłoby pieniędzy dla miasta? A i meleksy zarobią.
Jeśli parking miałby być bez dodatkowej kondygnacji, to drugi na pewno trzeba by było zrobić np. w Bochotnicy.

zakładając 100% obłożenie 10 tys rocznie czyli w najlepszym przypadku koszt budowy zwraca się po 10 latach - tyle że to sztuczene założenie bo prze większośc roku parkingi są puste, więc realnie mówimy pewnie o 2 tys rocznie - zwrot po 50 latach przy najniższym koszcie

Dodaj komentarz