PROTOKOŁ Nr XI/11 sesji Rady Miejskiej w Kazimierzu Dolnym

Oceń ten artykuł
(4 głosów)

 

PROTOKOŁ Nr XI/11

sesji Rady Miejskiej w Kazimierzu Dolnym

w dniu 24 sierpnia 2011r. (środa) o godz. 10oo w sali Zespołu Szkół                                       w Kazimierzu Dolnym przy ul. Nadwiślańskiej.

 

Obecni Radni Rady Miejskiej:

1.    Leszek Furtas

2.    Piotr Guz

3.    Henryk Kozak

4.    Waldemar Kruk

5.    Mirosław Opoka

6.    Paweł Pałka

7.    Jakub Pruchniak

8.    Jerzy Smolak

9.    Rafał Suszek

10.  Roman Suszek

11.  Barbara Walencik

12.  Małgorzata Wicha

13.  Ewa Wolna

14.  Kamil Wydra

Nieobecni Radni Rady Miejskiej:

1.    Janusz Kowalski

 

Ad.1. Otwarcie obrad.

            Obrady Xi sesji Rady Miejskiej otworzył i prowadził Przewodniczący Rady Miejskiej Pan Henryk Kozak. Na podstawie listy obecności – załącznik, stwierdził, że w sesji uczestniczy 14 Radnych, co stanowi quorum do przeprowadzenia prawomocnych obrad. Powitał przybyłych na sesję gości – lista obecności – załącznik.

 

Ad. 2. Przyjęcie porządku obrad oraz protokołów z IX i X sesji Rady Miejskiej.

Przewodniczący Rady Pan Henryk Kozak przedstawił wniosek Radnego Pana Janusza Kowalskiego – załącznik, o zdjęcie z porządku obrad pkt. dot. skargi na Burmistrza.

Burmistrz Pan Grzegorz Dunia zaproponował, aby przed podjęciem decyzji o wniosku radnego Kowalskiego Radni wysłuchali informacji radcy prawnego Pana Stanisława Chomickiego. Radca prawny spóźni się ponieważ uczestniczy w sprawie sądowej.

 

Radni zgodzili się, aby po wysłuchaniu radcy prawnego podjąć decyzje w sprawie wniosku radnego Kowalskiego.

 

Radni przyjęli bez uwag Protokoł Nr IX sesji Rady Miejskiej. Wynik głosowania: 14 gł. „za”, 0 gł. „przeciw”, 0 „wstrzymało się od głosu”.

 

Radni przyjęli bez uwag Protokoł Nr X sesji Rady Miejskiej. Wynik głosowania: 14 gł. „za”, 0 gł. „przeciw”, 0 „wstrzymało się od głosu”.

 

W związku z oczekiwaniem na przybycie radcy prawnego Radni przystąpili do pkt 3 zaproponowanego porządku obrad.

 

Ad.3. Informacje i wnioski Przewodniczącego Rady i Przewodniczących Komisji.

Wiceprzewodniczący Rady Miejskiej Pan Mirosław Opoka przybliżył Radnym pisma jakie wpłynęły do Rady Miejskiej:

- pismoTadeusza Sobczaka z dnia 16 sierpnia 2011r. – załącznik,

- pismo Bożenny Krajewskiej z dnia 23 sierpnia 2011r. – załącznik,

- pismo mieszkańców ul. Lubelskiej z dnia 25 lipca 2011r. – załącznik,

- pismo Posła na Sejm RP Włodzimierza Karpińskiego z dnia 20 lipca 2011r.- załącznik,

- pismo Jana Zdzisława Targosińskiego z dnia 29 czerwca 2011r. – załącznik,

- pismo Ministerstwa Rolnictwa i Rozwoju Wsi z dnia 29 lipca 2011r. – załącznik,

- pismo Powiatowego Zarządu Dróg w Puławach z dnia 12 lipca 2011r. – załącznik,

- pismo Janusza Sarzyńskiego z dnia 14 lipca 2011r. – załącznik,

- pismo Bożenny Krajewskiej z dnia 4 lipca 2011r. – załącznik,

- pismo Bożenny Krajewskiej z dnia 18 lipca 2011r. – załącznik,

- pismo Przewodniczącego Rady z dnia 29 lipca 2011r. – załącznik,

- pismo Przewodniczącego Rady z dnia 1 lipca 2011r. – załącznik,

- pismo Heleny Kosobuckiej z dnia 22 czerwca 2011r. – załącznik,

- pismo Burmistrza z dnia 22 czerwca 2011r. – załącznik.

Radny Pan Waldemar Kruk Przewodniczący Komisji Budżetu, Gospodarki Nieruchomościami poinformował, że od ostatniej sesji Komisja odbyła dwa posiedzenia. Na pierwszym z nich rozmawialiśmy m.inn. o problemach dot. zapewnienia lokali mieszkalnych dla  lokatorów budynku Gminnego Zespołu Szkół w związku z wybuchem gazu. Na drugim posiedzeniu jednym z tematów było spotkanie z Panem Otulakiem Prezesem Spółki Vision, który przedstawił nam sytuacje w jakiej znajduje się spółka i jego zamierza na najbliższe 3 lata wobec nieruchomości jaka Spółka dzierżawi od gminy na Cholewiance.

Radny Pan Jakub Pruchniak Przewodniczący Komisji Rewizyjnej poinformował, że Komisja odbyła posiedzenie, którego tematem było zbadanie zarzutów zawartych w skardze  Pana Janusza Kowalskiego i przygotowanie stanowiska dla Rady Miejskiej. Pod głosowanie przedstawiony został wniosek aby Gmina poniosła koszty związane ze zmianami przy budowie drogi Góry – Skowieszynek na wysokości nieruchomości państwa Godziszewskich. Wynik głosowania: 3 gł. „za”, 3 „wstrzymujących się od głosu”. W związku z tym, że na posiedzeniu Komisji Burmistrz Pan Grzegorz Dunia i Pan Godziszewski zadeklarowali podpisanie umowy, przedstawiony został wniosek, aby Komisja odstąpiła od dalszego badania skargi. Wynik głosowania – 6 gł. „za”. W związku z powyższym przedstawiony został wniosek, aby Komisja przedstawiła Radzie Miejskiej projekt uchwały w sprawie uznania skargi pana Janusza Kowalskiego za bezzasadną. Wynik głosowania – 6 gł. „za”.

Radna Pani Ewa Wolna Przewodnicząca Komisji Edukacji, Kultury, Kultury Fizycznej i Turystyki poinformowała, że Komisja spotkała się dwukrotnie. Raz spotkanie poświęcone było takim tematom jak – informacja o organizacji roku szkolnego w nowych warunkach, informacja o budowie szkoły kontenerowej, oraz budowa Międzynarodowego Centrum Edukacji Multimedialnej. W posiedzeniu tym uczestniczył Pan Jacek Bromski i Pani Grażyna Torbicka. Drugim razem Komisja dyskutowała nt. dalszych działań zmierzających do reorganizacji szkół podstawowych na terenie gminy, przedstawiona została informacja o dalszych etapach prac nad budową szkoły kontenerowej oraz Komisja opiniowała projekty uchwał na dzisiejszą sesję. Opiniowaliśmy też wniosek Pana  Targosińskiego dot., upamiętnienia miejscowej placówki AK. Komisji wizytowała też remizę OSP w Skowieszynku i Szkołę Podstawową w Bochotnicy. Uwagi Komisji spisane zostały w stosownej notatce.

Przewodniczący Rady Pan Henryk Kozak: ponieważ w dalszym ciągu nie ma jeszcze na sesji radcy prawnego, przedstawiam pod głosowanie wniosek Radnego Janusza Kowalskiego o zdjęcie z zaproponowanego przeze mnie porządku obrad pkt. 6. w sprawie skargi na działalność Burmistrza, a informacji radcy prawnego wysłuchamy, po jego przybyciu na sesję.

Kto jest „za” – 9 gł.

Kto jest „przeciw” – 2 gł.

Kto „wstrzymał się od głosu” – 3.

Wniosek został przyjęty.

Radny Pan Leszek Furtas: chciałbym abyśmy mieli możliwość wysłuchania informacji radcy prawnego.

Przewodniczący Rady Pan Henryk Kozak: wysłuchamy informacji radcy po sprawozdaniu                      z działalności Burmistrza.

 

Rada Miejska obradowała wg następującego porządku obrad:

1.    Otwarcie obrad.

2.    Przyjęcie porządku obrad oraz protokołów z IX i X sesji Rady Miejskiej.

3.    Informacje i wnioski Przewodniczącego Rady i Przewodniczących Komisji.

4.    Sprawozdanie z działalności Burmistrza.

5.    Interpelacje, zapytania i wolne wnioski.

6.    Podjęcie uchwały w sprawie zmian w budżecie gminy na 2011rok.

7.    Podjecie uchwały w sprawie wyrażenia zgody na realizację projektu przez Szkołę Podstawową w Bochotnicy w partnerstwie ze Stowarzyszeniem Rozwoju Wsi Skowieszynek.

8.    Podjęcie uchwały w sprawie wyrażenia zgody na wydzierżawienie na czas nieoznaczony w trybie przetargu lokalu użytkowego, położonego na parterze budynku nr 22 przy ul. Rynek w Kazimierzu Dolnym.

9.    Odpowiedzi na zapytania.

10.  Zakończenie obrad.

 

Ad.4. Sprawozdanie z działalności Burmistrza.

„Sprawozdanie z realizacji zadań w okresie od 20 czerwca 2011r. do 23 sierpnia 2011r.” – załącznik, przedstawił Burmistrz Pan Grzegorz Dunia.

Ponadto Burmistrz powiedział, że: od dnia katastrofy składaliśmy wnioski o środki finansowe na zakup modułów kontenerowych, o zakupie których podjęliśmy wspólną decyzję. Uzyskaliśmy decyzję o dofinansowaniu  z MEN w kwocie 2 mln 074 tys. zł którą otrzymałem 10 sierpnia 2011r. Wdrożona została procedura przetargowa na pozyskanie kontenerów. W piątek odbędą się negocjacje z dostawcami. Mamy nadzieję, że w tym roku moduły uda się ustawić. Do tego czasu od 1 września nauka uczniów klas I-III                   w budynku nowej plebanii, nauka uczniów klas IV-VI – w szkole w Dąbrówce, gimnazjum                   i liceum w Zespole Szkół przy ul. Nadwiślańskiej.

Podjąłem też działania zmierzające do uzyskania zapewniania o środkach finansowych na budowę nowej szkoły, ponieważ taką decyzje też podjęliśmy wspólnie. Jest perspektywa, że uzyskamy 80% dofinansowania zaś 20% to udział własny gminy. Mamy też zapewnienie pomocy finansowej od władz województwa i powiatu.

Jutro o godz. 16 w Zespole Szkół odbędzie się spotkanie z rodzicami uczniów GZSz.

Przygotowywane są dokumenty na przeprowadzenie konkursu na wyłonienie koncepcji nowego budynku szkolnego.

W dalszym ciągu jest problem z zapewnieniem mieszkań dla lokatorów GZSz. Jedna rodzina umieszczona została w mieszkaniu w kamienicy Gdańskiej, dla drugiej rodziny jest wyremontowane mieszkanie w budynku szkolnym w Zbędowicach. Z pozostałymi rodzinami rozmawiamy i szukamy dogodnych rozwiązań.

Proszę Panią Dyrektor KOK aby przybliżyła przygotowania do Hitów Krainy Lessowych Wąwozów.

Pani Monika Dudzińska Dyrektor KOK: w najbliższą sobotę odbędzie się 9 koncert kończący tegoroczna edycję Letnich Wieczorów Muzycznych.

W dniu 11 września 2011r. w Opolu Lubelskim odbędzie się impreza pod nazwą Hity Krainy Lessowych Wąwozów. Impreza rozpocznie się o godz. 13. Impreza tam ma za zadanie promowanie turystyki aktywnej, szczególnie turystyki rowerowej na terenie Krainy Lessowych Wąwozów. Organizatorem imprezy jest Urząd Miasta w Opolu Lubelskim, Lokalna Organizacja Turystyczna oraz Dom Kultury w Opolu Lubelskim. Będzie konkurs na najlepsze stoisko, z naszej Gminy wezmą udział twórcy ludowi. Będą też konkursy rowerowe. Na stronie internetowej są odpowiednie druki zgłoszeń, dla osób chcących uczestniczyć w tych konkursach.

Radca Prawny Pan Stanisław Andrzej Chomicki: Burmistrz działa w dwóch płaszczyznach. Jako organ administracji publicznej i jest to działanie w sferze „imperium”. Działanie to polega głównie na wydawaniu decyzji administracyjnych. Działa również w sferze „dominium” , jako „pan” jako „gospodarz”, gospodarując mieniem Gminy. Sprawa, którą tu Państwo rozpatrujecie jest sprawą w sferze „dominium”, czyli w sferze gospodarowania mieniem. Trzeba to rozgraniczyć ze względu na pojawiające się tu sugestie jakoby Burmistrz mógł odpowiadać za te działania podejmowane w sferze „dominium” jak by je podejmował w sferze „imperium”. Tak oczywiście nie jest.

Chodzi o, w zasadzie wybudowaną już z małymi wyjątkami drogę gminną. Kwestia odnoszące się do tego czy stabilizacja jest dobra, czy mogła być lepsza. Fachowcy zawsze mówią, że po zakończeniu budowy, oglądając się wstecz zawsze można było coś zrobić lepiej. Czy tę drogę można było zrobić lepiej? Z pewnością, można było zrobić lepszą podbudowę, lepszą nawierzchnię. Wszystko jest kwestią środków finansowych, którymi dysponujemy.  Główną kwestią, którą mamy przed sobą to skrótowo mówiąc kwestia Godziszewskiego i sprawa, która stanęła przed sądem. Kiedy wnosiliśmy sprawę do sądu, od razu mieliśmy na myśli, że sprawę doprowadzimy do ugody. I tak się dzieje. Ugody chcieliśmy od razu. Geodeta, który siedzi na tej sali wie doskonale jak to jest z granicami działek. Poza wyjątkami, to granice nieruchomości rolniczych nie są  naniesione. Jest zaszłością, że Godziszewski postawił płot w naszej nieruchomości. Poprosiliśmy do rozmów dwóch braci Godziszewskich, ponieważ jeden z nich ma po drugiej stronie drogi swoją nieruchomość. Ugoda ma polegać na tym, że on odda część swojej nieruchomości, a my w zamian nie będziemy domagać się rozebrania płotu. Owszem można było dogadać się poza sądem. Dogadujemy się jednak przed sądem dlatego, że zawierając ugodę sądową mamy pewność, że nikt tej ugody nie będzie nam mógł kwestionować. Zapłaciliśmy już zaliczkę na biegłego geodetę, który dokona podziału działki leżącej po przeciwnej stronie drogi. Wydzieli jej taką samą część jaką Pan Godziszewski zajął stawiając płot. Sąd na to się zgodził i wziął sprawę w swoje ręce. Uważam, że nie jest teraz pora aby to burzyć. Jeśli chodzi o koszty. Gdybyśmy taką ugodę zawierali u notariusza, koszty byłyby takie same. Nie rozumiem więc pojawiających się na tym tle zarzutów. Nie sądzę też, aby wykonana przez fachowców droga miała nam się zaraz zepsuć. Mówiłem o sferze „imperium” i sferze „dominium”, ponieważ                     w skardze widzę wprost zdanie z kodeksu karnego, jakoby przekroczył swoje uprawnienia. Przepis ten z kodeksu karnego odnosi się do działań w sferze „imperium” nie w sferze „dominium”. Wg mnie nie ma nawet w tej sprawie cienia czegoś niedobrego. Czy czekać na rozstrzygnięcie sądowe? W tej sprawie nie będzie wyroku sądu. Sprawa kończąca się ugodą kończy się wydaniem postanowienia o umorzeniu postępowania. Sąd umarza postępowanie. Na to postępowanie strony mogą w ciągu siedmiu dni złożyć zażalenie. Punktem słabszym w tym postępowaniu sądowym, który mógłby pojawić się również przy postępowaniu poza sądowym jest czekanie na opinię biegłego. Mamy obietnicę, że będzie to zrobione najszybciej jak to jest możliwe go zrobienia. Kończę swoją wypowiedź retorycznym pytaniem. Gdzie, w którym miejscu pojawiło się coś niedobrego, gdzie mamy błąd, gdzie zrobiliśmy coś na niekorzyść Gminy?

Przewodniczący Rady Pan Henryk Kozak: czy Państwo Radni mają pytania.

Radny Pan Mirosław Opoka; szkoda, że nie ma zainteresowanego na dzisiejszej sesji, bo być może on by miał pytania.

Burmistrz Pan Grzegorz Dunia: wczoraj po posiedzeniu Komisji skontaktowałem się z Panem Godziszewskim, bo było dla mnie zadziwiające to co usłyszeliśmy na temat rozprawy, że ja się wycofałem z ugody. Zapytałem Pana Godziszewskiego, czy coś zmieniło się może z jego strony, bo ja z ugody się nie wycofałem. Potwierdzamy, że w tym kierunku idziemy przed sadem. Czekamy na rozstrzygnięcia w sądzie. Nie ma żadnego nieporozumienia. Nic się nie zmieniło, co było powiedziane na posiedzeniu Komisji Rewizyjnej. Nieprawdą jest, że Urząd Marszałkowski nie wie o tym, że sprawa jest w sądzie. Wie. Dokumenty w Urzędzie są. Kto chce może zajrzeć. Rozmawiałem o tym osobiście w Urzędzie  Marszałkowskim, i podpisaliśmy aneks do umowy. Ja wiem, że Państwo liczycie się ze zdaniem Radnego, nie chcę tego rozwijać dziś, bo go tu nie ma, natomiast nie do końca tak jest jak to było powiedziane. Jestem zdziwiony Państwa dzisiejszą decyzją i z Państwa do końca nie zrozumiałym stanowiskiem.

Przewodniczący Rady Pan Henryk Kozak: ponieważ, nie ma więcej pytań przechodzimy do kolejnego pkt obrad.

 

Ad.5. Interpelacje, zapytania i wolne wnioski.

Radny Pan Waldemar Kruk: dziękuję Panu Burmistrzowi i innym osobom które brały udział w pomocy przy modernizacji ul. Nałęczowskiej w Bochotnicy. Powstała piękna ulica i rondo. Na końcu tej ulicy mieszka dwie osoby, których ta modernizacja nie uwzględniła. Nie mają wjazdu na posesje, ani też perspektywy, że wjazdy te powstaną. Pan Chmielowski zapewniał, że to zostanie zrobione. Prace zostały zakończone a problem istnieje.

W tej chwili kładziona jest nowa nawierzchnia na ul. Puławskiej. Na pewnym odcinku wysokość położonego asfaltu powoduje, że przy wjeździe na posesje samochody mogą oberwać podwozie. Kolejny problem to brak chodnika na odcinku 150 metrów przy tej ulicy. To było również obiecane, że będzie zrobione, a nie jest. Musimy ten problem wspólnie załatwić, podobnie jak na ul. Nałęczowskiej.

Na końcu ul. Puławskiej jest przystanek, który jest poza wsią. Prawie nikt z niego nie korzysta. Pan Grzegorczyk chciał oddać swój kawałek działki na zatokę. Nie zrobiono tego.

Mamy piękną ul. Nałęczowską, ul. Puławską, rondo, ale ul. Kazimierska jest drogą powiatową i nie jest dobra. Nic się na niej nie robi. PZD mówi, że nie ma pieniędzy.                      A dlaczego nie ma? Bo nie składa wniosków o środki unijne. Tam nie ma odpowiedniego zarządzania. Drogą tą przyjeżdża do Kazimierza tysiące ludzi.

 

Radny Pan Jakub Pruchniak: Panie Burmistrzu, kiedy będzie remontowany niewielki odcinek drogi w m. Wierzchoniów ze środków funduszu sołeckiego?

 

Radny Pan Piotr Guz: uzyskałem informację, od radnego powiatowego, że Burmistrz obiecał władzom powiatowym, że gmina udzieli pomocy przy realizacji inwestycji drogowych na terenie naszej gminy i wycofał się z tego.

Odnośnie ul. Nałęczowskiej mam osobiste zapewnienie Pana Chmielowskiego, że inwestycja będzie dokończona we wrześniu.

Uważam, że konieczna jest inwentaryzacja drzewostanu do wycinki w naszej gminie                      i wystąpić z pismami do właścicieli o wykonanie wycinki.

W Bochotnicy przy ul. Kazimierskiej w okolicy mostku wycięte zostały drzewa. Zostało jedno na posesji, na której nikt nie mieszka. Drzewo to powinno być wycięte.

Odnośnie przepustów. Przepusty są zatkane od dawna, to nie stało się teraz. Może powołajmy przy Miejskim Zakładzie Komunalnym grupę szybkiego reagowania, która mogłaby wykonać tego typu prace, jak usuwanie namułów z jezdni,  czyszczenie rowów.

 

Radna Pani Ewa Wolna: konieczne jest uporządkowanie drzewostanu przy ul. Szkolnej. Już dwa razy spadły potężne konary drzew. Może dojść do tragedii ponieważ droga ta jest bardzo uczęszczana. Ulica ta ma fatalną nawierzchnię. W tej chwili konieczne jest zasypanie żwirem dużych dziur w nawierzchni tej drogi na odcinku za trylinką.

Mówiłam już o tym przed sezonem turystycznym i proszę o to teraz aby uporządkować oznakowanie ulic, które jest bezsensowne.

Uporządkowanie wylotu Wąwozu Korzeniowego – do tej pory nie ma tablicy informacyjnej. Należy też przyjrzeć się kwestii parkowania tam samochodów, ponieważ stwarzają sytuacje niebezpieczne.

Mamy dziesięć dni do imprezy Hity Krainy Lessowych Wąwozów. Dziś chcielibyśmy usłyszeć konkretnie – kto, co, jaki stragan, jaka firma. Nie wiemy kto nas będzie reprezentował na tej imprezie.

 

Radny Pan Rafał Suszek: wczoraj Komisja Budżetowa uzyskała informacje, że Zastępca Burmistrza złożył wniosek o rozwiązanie umowy o pracę. Ja wcześniej uzyskałem informacje, że Zastępca nie sam zrezygnował z pracy tylko, że Pan Burmistrz zwolnił go z pracy. Proszę o wyjaśnienie, czy Pan Żurawicki sam się zwolnił, czy Pan Burmistrz zwolnił Pana Żurawickiego. Jest to bardzo ważne, dlatego, że jesteśmy w przededniu podejmowania uchwały dotyczącej studium, a Pan Żurawicki był odpowiedzialny za te prace. Wiem też, że dwie panie, które był obecne przy dyskusji nad studium tez już nie pracują. Komisja Urbanistyczna jest pozbawiona zaplecza ze strony Urzędu.

Przez Purchatkę i Bochotnicę przejeżdża setki, tysiące ludzi. Przy drodze wojewódzkiej wykoszona została trawa. To co dzieje się przy drodze powiatowej woła o pomstę do nieba. Rozumiem, że powiat nie ma pieniędzy na budowę drogi, ale nie rozumiem dlaczego nie ma pieniędzy na jej bieżące utrzymanie.

Bardzo istotnym problemem jest brak chodnika przy drodze w Parchatce. Dla mnie jest niezrozumiałym aby przy tak strategicznej drodze nie zapewniono bezpieczeństwa pieszym. Mieszkańcy proszą o chodnik chociaż z jednej strony. Wykorzystajmy czas przedwyborczy. Udajmy się może do Marszałka Hetmana aby ten problem poruszyć.

Ulewne deszcze bezlitośnie obnażyły wieloletnie zaniedbania. Po ubiegłorocznej powodzi nie zostały wyciągnięte żadne wnioski. Moja propozycja jest taka aby na jesieni zorganizować komisyjny objazd całej gminy i zrobić inwentaryzację koniecznych robót np. wycinka drzew, czyszczenie rowów. W Parchatce po każdej ulewie te same posesje są zalewane. Proszę też Pana Burmistrza abyśmy egzekwowali od instytucji, które sa za to odpowiedzialne aby wykonywały zadania, do których są zobowiązane. Jestem zbulwersowany odpowiedzią Powiatowego Zarządu Dróg. Proponuję abyśmy zorganizowali spotkanie z Wojewódzkim Zarządem Dróg, Powiatowym Zarządem Dróg oraz z Wojewódzkim Zarządem Melioracji i Urządzeń Wodnych.

 

 

Radny Pan Jerzy Smolak: Panie Burmistrzu kilka dni temu zwróciłem się do Pana o poprawienie nawierzchni kilku dróg. Bardzo dziękuję, za szybką reakcję. Zostało to zrobione. Nie mniej jednak nadal proszę o poprawienie nawierzchni drogi na Pana Dzwonnika. Niezbędne jest dwa samochodu gruzu.

Proszę abyśmy wspólnie zastanowili się nad możliwością budowy przekaźnika, ponieważ na pewnym obszarze naszej gminy telefony komórkowe nie maja zasięgu.

 

Radny Pan Leszek Furtas: słyszymy od Pana Burmistrza, że Kazimierz jest reklamowany np. w gazecie, czy w radio. Proponuje ustawienie jednej tablicy informacyjnej przy Rynku na której umieszczane byłyby tego typu informacje. Mieszkańcy powinni wiedzieć, że np. za kilka dni, czy tygodni ukaże się artykuł w gazecie czy audycja w radio. Chcielibyśmy wiedzieć na bieżąco  w jaki sposób nas tam przedstawiają.

Czy Radni mogą uczestniczyć w negocjacjach z dostawcami modułów systemowych dla szkoły.

Na podsieniach Kamienicy Przybyłów nie działa oświetlenie.

Mam propozycję, aby LOT zajął się nie tylko działalnością promocyjna ale również zadbał o wąwozy.

 

Radny Pan Mirosław Opoka: proszę o poprawienie nawierzchni drogi w kierunku Pana Lewickiego na Dąbrówce. Tam jest niezbędne 2-3 wywrotki gruzu.

Konieczne jest wycięcie kilku gałęzi koło Cmentarza Żołnierzy Radzieckich, które zasłaniają światło lamp ulicznych.

 Niezbędne jest już teraz przycięcie drzew na poboczach dróg powiatowych. Zbliża się zima. Szać na gałęziach spowoduje ograniczenie widoczności. Proponuję aby wszyscy Radni wystosowali petycje do władz powiatowych o wykonanie koniecznych prac w ramch bieżącego utrzymania.

 

Radny Pan Kamil Wydra; boisko szkolne przy GZSz zalewane jest lessem. Połowa tego boiska jest nieużyteczna. Należy zastanowić się jak teraz oczyścić sztuczna trawę aby boisko to nadawało się do użytkowania i jak zabezpieczyć skarpę aby taka sytuacja się nie powtarzała. Już w czasie budowy boiska zwracaliśmy uwagę na potrzebę wykonania takiego zabezpieczenia.

 

Radny pan Henryk Kozak: po ostatniej burzy przy drodze koło P. Ostrowskiego wywróciło się drzewo, które rosło w drodze gminnej. Proponuję aby Straż Pożarna drzewo to zabrała.

 

Radna Pani Barbara Walencik: odnośnie wniosku Pana Targosińskiego dot. upamiętnienia placówki AK, chciałam zapytać, o który budynek chodzi.

Proszę o ustawienie dwóch ławek przy ul. Cmentarnej.

 

Radny Pan Roman Suszek: dziękuję za remont dróg gminnych w Zbędowicach.

Kiedy będą wycięte zarosła, drzewa koło szkoły w Zbędowicach.

Pani Wanda Stelmach: proszę o poprawienie nawierzchni chodników koło placu zabaw. W dalszym ciągu nie zostały wstawione słupki koło mostku przy ul. Nadrzecznej.

 

Pani Bożenna Krajewska: Panie Burmistrzu, jaką sumę płacono miesięcznie Pani Bieniek za wynajem mieszkania dla Pana Żmudy.

 

Przewodniczący Rady pan Henryk Kozak: proszę aby Pan Burmistrz odpowiedział na zapytania osób spoza rady.

 

 

Burmistrz Pan Grzegorz Dunia: tak to prawda, że stan chodników przy placu zabaw jest kiepski i należałoby je poprawić. Spróbujemy cos zrobić, szczególnie w tych miejscach, gdzie płytki są skawiszowane. Ja te potrzeby również zauważam, ale na to potrzebne są pieniądze. Potrzebę ponownego ustawienia słupka na trójkątnym placyku przy mostku na Grodarzu zgłaszaliśmy do Powiatowego Zarządu Dróg. Zapytam o to ponownie, ponieważ zamierzam spotkać się z panią Dyrektor PZD.

Za wynajęcie mieszkania zapłaciliśmy około 110 zł za dobę. Proszę wziąć pod uwagę, to że w tym czasie nie mogliśmy znaleźć kwatery, którą ta potrzebująca osoba akceptowała. Pan Bieniek zrezygnował ze wcześniejszych rezerwacji, obniżył stawkę, bo 100 zł                         w centrum miasta nie jest wygórowaną stawką. Chcieliśmy wynająć kwaterę                                     w Cholewiance ale potrzebujący mieszkania stwierdził, że to za daleko od miasta.

 

 

Ad.6. Podjęcie uchwały w sprawie zmian w budżecie gminy na 2011rok.

Przewodniczący Rady Pan Henryk Kozak: czy są pytania do projektu uchwały w sprawie zmian w budżecie gminy na 2011rok. Ponieważ nie ma pytań proszę o przedstawienie opinii Komisji.

Radny Pan Waldemar Kruk: Komisja Budżetu, Gospodarki Nieruchomościami zaopiniowała pozytywnie projekt uchwały.

Radna Pani Ewa Wolna; Komisja Edukacji, Kultury, Kultury Fizycznej i Turystyki zaopiniowała pozytywnie projekt uchwały.

Przewodniczący Rady Pan Henryk Kozak: przedstawiam pod głosowanie projekt uchwały w sprawie zmian w budżecie gminy na 2011rok.

Kto jest „za” – 13 gł.

Kto jest „przeciw” – 0 gł.

Kto „wstrzymał się od głosu” – 0.

            Stwierdzam, że Rada Miejska podjęła uchwałę Nr XI/63/11 w sprawie zmian                       w budżecie gminy na 2011rok – załącznik.

 

Ad.7. Podjecie uchwały w sprawie wyrażenia zgody na realizację projektu przez Szkołę Podstawową w Bochotnicy w partnerstwie ze Stowarzyszeniem Rozwoju Wsi Skowieszynek.

Przewodniczący Rady Pan Henryk Kozak: czy są pytania do projektu uchwały w sprawie wyrażenia zgody na realizację projektu przez Szkołę Podstawową w Bochotnicy                             w partnerstwie ze Stowarzyszeniem Rozwoju Wsi Skowieszynek.

 Ponieważ nie ma pytań proszę o przedstawienie opinii Komisji.

Radny Pan Waldemar Kruk: Komisja Budżetu, Gospodarki Nieruchomościami zaopiniowała pozytywnie projekt uchwały.

Radna Pani Ewa Wolna; Komisja Edukacji, Kultury, Kultury Fizycznej i Turystyki zaopiniowała pozytywnie projekt uchwały.

Przewodniczący Rady Pan Henryk Kozak: przedstawiam pod głosowanie projekt uchwały w sprawie wyrażenia zgody na realizację projektu przez Szkołę Podstawową                                  w Bochotnicy w partnerstwie ze Stowarzyszeniem Rozwoju Wsi Skowieszynek.

Kto jest „za” – 13 gł.

Kto jest „przeciw” – 0 gł.

Kto „wstrzymał się od głosu” – 0.

            Stwierdzam, że Rada Miejska podjęła uchwałę Nr XI/64/11 w sprawie wyrażenia zgody na realizację projektu przez Szkołę Podstawową w Bochotnicy                   w partnerstwie ze Stowarzyszeniem Rozwoju Wsi Skowieszynek – załącznik.

 

 

 

Ad.8. Podjęcie uchwały w sprawie wyrażenia zgody na wydzierżawienie na czas nieoznaczony w trybie przetargu lokalu użytkowego, położonego na parterze budynku nr 22 przy ul. Rynek w Kazimierzu Dolnym.

Przewodniczący Rady Pan Henryk Kozak: czy są pytania do projektu uchwały w sprawie wyrażenia zgody na wydzierżawienie na czas nieoznaczony w trybie przetargu lokalu użytkowego, położonego na parterze budynku nr 22 przy ul. Rynek w Kazimierzu Dolnym.

 Ponieważ nie ma pytań proszę o przedstawienie opinii Komisji.

Radny Pan Waldemar Kruk: Komisja Budżetu, Gospodarki Nieruchomościami zaopiniowała pozytywnie projekt uchwały.

Radna Pani Ewa Wolna; Komisja Edukacji, Kultury, Kultury Fizycznej i Turystyki zaopiniowała pozytywnie projekt uchwały.

Przewodniczący Rady Pan Henryk Kozak: przedstawiam pod głosowanie projekt uchwały w sprawie wyrażenia zgody na wydzierżawienie na czas nieoznaczony w trybie przetargu lokalu użytkowego, położonego na parterze budynku nr 22 przy ul. Rynek w Kazimierzu Dolnym.

Kto jest „za” – 12 gł.

Kto jest „przeciw” – 1 gł.

Kto „wstrzymał się od głosu” – 0.

            Stwierdzam, że Rada Miejska podjęła uchwałę Nr XI/65/11 w sprawie wyrażenia zgody na wydzierżawienie na czas nieoznaczony w trybie przetargu lokalu użytkowego, położonego na parterze budynku nr 22 przy ul. Rynek                           w Kazimierzu Dolnym. – załącznik.

 

 

Ad.9. Odpowiedzi na zapytania.

Odpowiedzi na zapytania Radnych udzielił Burmistrz Pan Grzegorz Dunia:

- mam zapewnienie Dyrektora Rejonu Dróg Wojewódzkich Pana Andrzeja Chmielowskiego, że będą dokończone prace na ul. Nałęczowskiej. O chodnik przy                      ul. Puławskiej w Bochotnicy  i w Parchatce spróbujemy walczyć. Będę o tym rozmawiał                 z Marszałkiem Panem Hetmanem,

- będę też rozmawiał na temat możliwości przeniesienia przystanku przy ul. Puławskiej,

- z informacji jaką uzyskałem od Pani Dyrektor PZD wiem, że jest ogłoszony przetarg na ul. Kazimierską na odcinek z chodnikami do przepustu,

- być może na początku roku obiecywałem, ale w budżecie nie zaplanowaliśmy pieniędzy na nasz udział w budowie chodników i dróg powiatowych. Nie mniej jednak ja otwarcie                   o tym mówiłem, że nic w tym roku nie dołożymy. Teraz w rozmowie z Panią Dyrektor również mówiłem, że może w roku przyszłym coś damy. Tak musimy rozmawiać,

- nie znam w tej chwili szczegółów dotyczących budowy drogi w Wierzchoniowie.                          Na pewno to zadanie zrobimy. Szczegółowej informacji udzielę bezpośrednio Radnemu,

- być może w zimie zaplanujemy komisyjną inwentaryzację drzew przy drogach.                                  Na ul. Szkolnej część drzew została przycięta, ale nie wszystko co by należałoby zrobić,

- zajmiemy się drzewem przy ul. Kazimierskiej w Bochotnicy. Chyba drzewo to rośnie                    w korycie Bystrej. Zwrócimy na to uwagę WZMiUW.

- myślę, że uda nam się podreperować nawierzchnie ul. Szkolnej,

- w sprawie tablicy informacyjnej przy Wąwozie Korzeniowym będziemy interweniować,

- na Hitach Krainy Lessowych Wąwozów naszą gminę reprezentować będzie Koło Twórców Ludowych. Organizacja jest w trakcie.

- Pan Maciej Żurawicki złożył do mnie podanie o rozwiązanie z dniem 30 września umowy. Ja na to wyrażam zgodę. Zapewne jakieś powody miał, a o szczegóły należałoby zapytać Pana Żurawickiego. Pewna formuła się wyczerpuje i dobrze, że ktoś w porę potrafi znaleźć wyjście z sytuacji. Sprawami studium zajmuje się pani Kierownik Kobiałka, jest osoba, która się na razie wdraża. Niedługo wróci osoba z urlopu macierzyńskiego. Staramy się aby nie było z tego powodu uszczerbku przy pracach nad studium.

- to prawda, że rowy i przepusty muszą być oczyszczone. Musimy nad problemami dot. dróg zastanowić się wspólnie z PZD i WZD, spróbujemy zorganizować takie spotkanie pod koniec września lub na początku października.

- zastanowimy się nad możliwością utwardzenia drogi na Pana Dzwonnika,

- zorientujemy się w sprawie budowy przekaźnika,

- uczulę Panią Dorotę Szczuka, aby zastanowiła się nad przygotowaniem tablicy, na której mogłyby ukazywać się informacje o działaniach promocyjnych gminy,

- rozmowy z dostawcami modułów systemowych prowadziła będzie odpowiednia komisja. Nie ma przeciwwskazań, aby radny mógł się temu przysłuchiwać,

- postaramy się poprawić nawierzchnię drogi do Pana Lewickiego i przyciąć konary przy Cmentarzu,

- zgłosimy awarie oświetlenia podcieni na Rynku,

- wspólnie z Dyrektorem GZSz zastanowimy się co można zrobić, aby zabezpieczyć skarpę przy boisku.

Dziś na sesji jest Kierownik Drużyny Wodnego Pogotowia Ratunkowego Pan Krzysztof Kuna. Drużyna ta odnosi sukcesy w zawodach służb ratunkowych. Trzecie miejsce w Polsce w kategorii służb szybkiego reagowania i trzecie miejsce w kategorii ratownictwa medycznego i drogowego. Serdecznie gratulujemy Panu Kierownikowi i całej drużynie.

Chciałbym też odnieść się do wczorajszego posiedzenia Komisji ponieważ Radny Pan Kowalski stosował takie porównania, których ja tu dziś nie będę cytował. Ja wiem, że niektórzy z Państwa Radnych chcieliby abym ja w sposób równie energiczny na to reagował. Ja nie będę  się zniżał do takiego poziomu i nie będę się dawał prowokować                       w wymianę słowną na takim poziomie. Uważam, że takie zachowanie jest poniżej pasa i to się powtarza. Panu nerwy już puszczają. Mnie na razie nerwy nie puszczają. Mam nadzieję, że nie dam się sprowokować. Nie dam też panu satysfakcji podania go do sądu. Na razie nie zamierzam tego robić, ale nie wykluczam tego jeżeli pewne granice zostaną naruszone. To rzutuje nie tylko na mnie, na tego pana ale również na powagę Rady Miejskiej. To jest problem, nad którym nie można przejść do porządku dziennego. Poziom takiej debaty publicznej jest bardzo niski. Bardzo nad tym ubolewam. Ja dużo zniosę, ale proszę nie oczekiwać odemnie, że ja będę wdawał się w pyskówki.

Proponuję aby OSP w Rzeczycy zajęło się wycięciem drzewa o którym mówił Pan Henryk Kozak.

Radna Pani Ewa Wolna: we wniosku Pana Targosińskiego jest wskazana kamienica Kifnera. Po pewnych rozmowach wskazywana jest jednak kamienica położona bliżej kościoła.

Radna pani Barbara Walencik: jestem współwłaścicielka tej kamienicy i moja 90 letnia ciotka mówi, ze ona nigdy nie słyszała o tym aby taka placówka AK mieściła się w naszym budynku. Nie jestem przeciwna tablicy, ale chciałabym aby to było zgodne z prawdą.

Radna pani Ewa Wolna: jedna z osób, które mogłyby udzielić wiarygodnych informacji jest Pani Anna Walencik, która pisała pracę na temat Kazimierza w okresie II wojny światowej.

Burmistrz Pan Grzegorz Dunia: próbujmy wszyscy w swoim środowisku zaczerpnąć informacji na ten temat.

Radny Pan Paweł Pałka zaprosił Radnych na uroczystość 60 lecia Ochotniczej Straży Pożarnej w Skowieszynku w dniu 11 września 2011r.

 

Ad.10. Zakończenie obrad.

            Na tym zakończono obrady XI sesji Rady Miejskiej.

 

Protokołowała:                                                                      Przewodniczący Rady Miejskiej

       

 Anna Bartoś                                                                                       Henryk Kozak

 

Czytany 9023 razy

Komentarze

0
#4 Buddy 24-03-2016 16:20
Hackers and cheaper to geneate free stones in your account allows you a exclusive capability to add
infinite worth of gold and gold mobile strike free
gold hack: seirbook.ir/.../ Strike your account.
+3
#3 ER 12-09-2011 17:59
Nie ignorantka, tylko osoba, która zbytnio ufa komputerowi: ten poprawia - a po nim już nie warto sprawdzać... Jak się okazuje, komputer nie jest nieomylny, a najwięcej spustoszenia czyni właśnie w nazwiskach :-)
+6
#2 majka 10-09-2011 21:57
Odnoszę wrażenie, że protokolantka spadła z nieba. Ani razu prawidłowo nie napisała nazwiska zastępcy burmistrza. Czy ona nie wie, jak się nazywa czy to igonrantka?
+5
#1 J.K 10-09-2011 11:07
Grymas 50- masz racje, cegiełki powinny mieć również inne,mniejsze nominały .Myślę ,że to jest do zrobienia i z czasem tak się stanie .Co chodzi o studium będę Państwa informował na bieżąco .Na razie magistrat przeżywa szok,związany z ilością wniosków (około 690).To cieszy,że informacja o możliwości składania uwag była tak powszechna.Niestety nie jest to na rękę deweloperom.Im większa podaż tym niższe ceny działek. Stąd też dymisja..., głowę musiał dać Maciej Żurawiecki-w mojej ocenie.pozdrawiam wszystkich.

Dodaj komentarz