PROTOKOŁ Nr XII/11 sesji Rady Miejskiej w Kazimierzu Dolnym

Oceń ten artykuł
(0 głosów)

 

 

PROTOKOŁ Nr XII/11

sesji Rady Miejskiej w Kazimierzu Dolnym

w dniu 23 września 2011r. (piątek) o godz. 10oo w Schronisku Młodzieżowym „STRAŻNICA” w Kazimierzu Dolnym przy ul. Senatorskiej.

 

Obecni Radni Rady Miejskiej:

1.    Piotr Guz

2.    Janusz Kowalski

3.    Henryk Kozak

4.    Waldemar Kruk

5.    Mirosław Opoka

6.    Paweł Pałka

7.    Jakub Pruchniak

8.    Jerzy Smolak

9.    Rafał Suszek

10.Roman Suszek

11.Barbara Walencik

12.Ewa Wolna

13.Kamil Wydra

Nieobecni Radni Rady Miejskiej:

1.    Leszek Furtas

2.    Małgorzata Wicha

 

Ad.1. Otwarcie obrad.

            Obrady XII sesji Rady Miejskiej w Kazimierzu Dolnym otworzył i prowadził Przewodniczący Rady Miejskiej Pan Henryk Kozak. Na podstawie listy obecności – załącznik, stwierdził, że w sesji uczestniczy 13 Radnych, co stanowi quorum do przeprowadzenia prawomocnych obrad.

Powitał przybyłych na sesję gości – lista obecności – załącznik.

 

Ad.2. Przyjęcie porządku obrad oraz protokołu z XI sesji Rady Miejskiej.

Radny Pan Piotr Guz: stawiam wniosek o zdjęcie z porządku obrad dzisiejszej sesji „pkt 6. Zajęcie stanowiska przez  Radę Miejską w sprawie  reorganizacji w oświacie gminnej.”. Moim zdaniem i zdaniem innych Radnych w tej sprawie było za mało konsultacji społecznych. Nie chciałbym aby w roku przyszłym rodzice i Rada byli podstawieni pod ścianę, bo podejmując dziś takie stanowisko, dajemy zielone światło Burmistrzowi. Uważam, że nie dostaliśmy jeszcze informacji o które wnioskowałem na posiedzeniu Komisji Oświaty tj. przedstawienia nam oszczędności w każdej ze szkół, po przekazaniu ich do prowadzenia stowarzyszeniom, ile stracą na tym nauczyciele. Uważam, że na takie decyzje jest jeszcze za wcześnie.

 

Burmistrz Pan Grzegorz Dunia: przedstawiony „projekt stanowiska” – załącznik, to jest prośba o zajęcie stanowiska, co ja mam dalej robić, czy dalej konsultować, czy dalej prowadzić szczegółowe analizy. Jeśli uznacie Państwo, że wycofujecie się  z tego tematu to nie ma sensu abym ja angażował swoja pracę i urzędników, ludziom czas zajmował na zebraniach i konsultował z nimi coś, do czego Rada nie jest przekonana. To jest moje zapytanie o stanowisko Państwa Radnych w sprawie, która była omawiana w lutym, kiedy to nie podejmowaliśmy decyzji ponieważ było powiedziane, że jest za mało czasu.  Należy też pamiętać o tym, że Państwa decyzja będzie miała wpływ na kondycję finansową gminy, na rozwój naszej gminy.

 

Radny Pan Piotr Guz: Panie Burmistrzu nie oszczędzajmy na najmłodszych, na naszych dzieciach. Jak my je wykształcimy, jak przygotujemy do dalszego życia, tak będzie wyglądała nasza Polska. Proszę nie szantażować Radnych tym, że to będzie miało wpływ na dalsze inwestycje i rozwój naszego miasta. Do tej pory nie zrobiliśmy nic aby dzieci z Parchatki nie uciekały do szkół poza naszą gminą. Poszły do szkoły na Włostowice. Jeżeli będziemy prowadzić dialog, podnosić standardy nauczania w szkołach to powinniśmy dzieci z Parchatki pozyskać do szkół na terenie naszej gminy. Na podjęcie proponowanego stanowiska jest za wcześnie. Powinny być dalsze dyskusje, powinniśmy się spotykać w środowiskach, powinny być wyjazdy rodziców, którzy potencjalnie będą chcieli przejąć te szkoły aby wiedzieli, co jest „za” i co jest „przeciw”. Jak już powiedziałem nauczyciele stracą 40 procent swoich dochodów. To trzeba powiedzieć – będzie dwa lata chude, ale potem nastąpią lata tłuste.  Apeluję do Państwa Radnych aby nie podejmować pochopnych decyzji.

 

Radny Pan Janusz Kowalski: Panie Burmistrzu do prac jakie Pan zamierza wykonywać – konsultacje, analizy, nie jest wcale Panu potrzebna uchwała. Ta uchwała, w moim subiektywnym odczuciu, jest Panu potrzeba do przeforsowania tego zagadnienia, czyli podjęcia stosowanej uchwały podobnie jak to było ze szkołą, tą która uległa awarii. Jest prośba abyśmy po pierwsze zdjęli to z porządku obrada po drugie  Panie Burmistrzu trzeba wykonać analizy. Niech Pan je przygotuje abyśmy mogli się z tym zapoznać, tylko analizy oparte na faktach, podparte opiniami specjalistów.

 

Przewodniczący Rady Pan Henryk Kozak: przedstawiam pod głosowanie wniosek Radnego Piotra Guza o zdjęcie z porządku obrad dzisiejszej sesji „pkt 6. Zajęcie stanowiska przez  Radę Miejską w sprawie  reorganizacji w oświacie gminnej.”.

Kto jest „za” – 8,

Kto jest „przeciw” – 2

Kto „wstrzymał się od głosu” – 3.

Stwierdzam, że wniosek został przyjęty.

 

            Rada Miejska obradowała wg następującego porządku obrad:

 

1.    Otwarcie obrad.

2.    Przyjęcie porządku obrad oraz protokołu z XI sesji Rady Miejskiej.

3.    Informacje i wnioski Przewodniczącego Rady i Przewodniczących Komisji.

4.    Sprawozdanie z działalności Burmistrza.

5.    Interpelacje, zapytania i wolne wnioski.

6.    Podjęcie uchwały w sprawie rozpatrzenie skargi na działalność Burmistrza.

7.    Podjęcie uchwały w sprawie zmian w budżecie gminy na 2011r.

8.    Przyjęcie informacji o przebiegu wykonaniu budżetu gminy Kazimierz Dolny                  za I półrocze 2011r.

9.    Podjęcie uchwały w sprawie zasięgnięcia informacji o kandydacie na ławnika sądowego od Komendanta Wojewódzkiego Policji w Lublinie.

10.Podjęcie uchwały w sprawie Gminnego Programu Przeciwdziałania Przemocy w Rodzinie.

11.Podjecie uchwały w sprawie trybu i zasad powoływania i odwoływania członków Zespołu Interdyscyplinarnego do spraw Przemocy w Rodzinie oraz warunków jego funkcjonowania.

12.Podjecie uchwały w sprawie umowy partnerskiej z niemieckim miastem Worpswede.

13.Odpowiedzi na zapytania.

14.Zakończenie obrad.

 

Radni, bez uwag przyjęli Protokół Nr XI/11 sesji Rady Miejskiej. Wynik głosowania: 13 gł. „za”, 0 gł. „przeciw”, 0 „wstrzymało się od głosu”.

 

Ad.3. Informacje i wnioski Przewodniczącego Rady i Przewodniczących Komisji.

Wiceprzewodniczący Rady Miejskiej Pan Piotr Guz przybliżył treść pism jakie wpłynęły do Rady Miejskiej:

- pismo Pana Jacka Bromskiego z dnia 20 września 2011r.

- pismo koordynatora kampanii Zachowaj Trzeźwy Umysł z dnia 7 września 2011r.

- pismo Pani Bożenny Krajewskiej z dnia 22 września 2011r.

- pismo Pana Stanisława Pieklika z dnia 24 sierpnia 2011r.

- pismo P.P.H „Parys” sp. z o.o. z dnia 12 września 2011r.

 

Pani Ewa Wolna Przewodnicząca Komisji Edukacji, Kultury, Kultury Fizycznej                           i Turystyki: w dniu 16 września 2011r. odbyło się posiedzenie Komisji                                       z następującymi tematami: informacja o funkcjonowaniu Gminnego Zespołu Szkół                         w nowym roku szkolnym, wyniki egzaminów zewnętrznych, zaopiniowanie projektów uchwał. Następnie odbyło się wspólne posiedzenie komisji. To była dyskusja nt. projektów związanych z Wikarówką.

 

Pan Mirosław Opoka Przewodniczący Komisji Zdrowia, Spraw Socjalnych, Porządku Publicznego, Ochrony Środowiska i Rolnictwa: Komisja odbyła posiedzenie na którym zaopiniowała projekty uchwał, które są przedmiotem obrad dzisiejszej sesji.

 

Pan Waldemar Kruk Przewodniczący Komisji Budżetu, Gospodarki Nieruchomościami: odbyły się dwa posiedzenia Komisji. Pierwszy raz 16 września nt. zagospodarowania terenu tzw. Wikarówki. Drugie posiedzenie Komisji odbyło się wczoraj, na temat reorganizacji szkół, i zaopiniowania projektów uchwał.

 

Ad.4. Sprawozdanie z działalności Burmistrza.

Burmistrz Pan Grzegorz Dunia przedstawiał „Sprawozdanie z realizacji zadań                   w okresie od 24 sierpnia 2011r. do 22 września 2011r.– załącznik.

Ponadto Burmistrz nawiązując do tematu zdjęcia z porządku obrad pkt. Zajęcie stanowiska przez  Radę Miejską w sprawie  reorganizacji w oświacie gminnej” oświadczył, że głosowanie o zdjęciu z porządku obrad tego punktu jest również stanowiskiem Rady i od tej chwili przestaje się tym tematem zajmować. Szkoły będą funkcjonować tak jak funkcjonują do tej pory.

Oświadczył  też, że nigdy nie chciał i nie chce likwidacji szkół. Chce poprowadzić szkoły gminne w innej formie organizacyjnej podobnie jak to jest w innych gminach                           w Polsce.

 

Radny Pan Rafał Suszek: czy Burmistrz przewiduje składanie aplikacji z tzw. Schetynówek na drogi gminne i powiatowe, których stan w gminie Kazimierz jest katastrofalny?

Jakie są koszty usunięcia gruzowiska po wybuchu budynku szkolnego?

 

Burmistrz Pan Grzegorz Dunia: wspólnie będziemy decydować o skierowaniu wniosków o środki finansowe z tzw. Schetynówek. Jednym z warunków jest to aby droga łączyła drogi wyższej kategorii. W naszej gminie to jest droga na Węgiercu, droga Jeziorszczyzna – Cholewianka, dalsza część drogi na Górach. Musimy też posiadać środki na wkład własny, nie wiemy jeszcze na pewno w jakim procencie.

Opracowany został projekt rozbiórki skrzydła szkoły, które uległo zawaleniu, który kosztował około 12 tys. zł. Na zlecenie biegłego sądowego należało pilnie podjąć działania zmierzające do rozbiórki. Pokazuje się szansa na uzyskanie pieniędzy na te roboty. Na podstawie dokumentacji kosztorys rozbiórki to kwota około 390 tys. zł. (rozbiórka, posegregowanie, wyjęcie pamiątkowej tablicy, zabezpieczenie cembrowiny studni, wybranie fundamentu, wzmocnienie ściany budynku od strony zawalonego skrzydła  itp.) Ma pozostać wyrównany plac z posianą trawą. Ważne jest to aby te prace wykonać jeszcze w tym roku. Projekt rozbiórki został przekazany celem uzyskania opinii Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków.

 

Radny Pan Janusz Kowalski: czy w ekspertyzie będzie opinia biegłych sądowych dot. części istniejącej budynku szkolnego, czy nadaje się pod tą funkcję jaka była wcześniej, czyli dalsze funkcjonowanie szkoły? Czy takie pytanie zostało skierowane do biegłych?

 

Burmistrz Pan Grzegorz Dunia: jest to budynek szkolny, a więc ekspertyza ma ocenić stan techniczny budynku szkoły. Na ile on może być użytkowo wykorzystany? Ja takiego pytania ekspertowi nie zadawałem. To nie on będzie oceniał, czy to ma być pod szkołę, czy pod coś innego. On ma ocenić stan techniczny budynku. Budynek, jeżeli będzie odbudowywany na taki czy inny cel, musi spełnić aktualne wymogi Ministra Infrastruktury.

W chwili obecnej jest decyzja Nadzoru Budowlanego zakazująca użytkowania budynku na jakikolwiek cel. Ekspertyza ma wskazać w jakim stanie jest budynek i co należy zrobić  z budynkiem aby dalej go użytkować na taki lub inny cel.

Na dzień dzisiejszy jest decyzja o budowie nowej szkoły i w tym kierunku idą nasze działania. Szkoła jest potrzebna dla wszystkich uczniów z całej gminy, po to aby uczniowie nie uciekali do szkół poza gminą. Musimy stworzyć odpowiednie warunki we wszystkich naszych szkołach. Uważam, ze warunki te już się poprawiły i będą się poprawiały. Przygotuje dla Państwa podsumowanie, zestawienie – ile wydaliśmy na inwestycje w oświacie  w ostatnich 4 latach w porównaniu z wcześniejszymi 4 latami. Takie informacje pokażę Państwu Radnym i rodzicom.

 

Radny Pan Janusz Kowalski: ile dzieci opuściło naszą szkołę.

 

Burmistrz Pan Grzegorz Dunia: 68 uczniów jest mniej w GZSz. Uczniowie poszli do szkoły w Puławach, Bochotnicy, Dąbrówce i w Skowieszynku.

 

Ad.5. Interpelacje, zapytania i wolne wnioski.

Radny Pan Piotr Guz: byłem na wizji lokalnej z jednym z mieszkańców Bochotnicy na terenie wycieku z oczyszczalni już oczyszczonych ścieków. Radny przytoczył treść pisma Wojewódzkiego Inspektoratu Ochrony Środowiska w Lublinie stanowiącego odpowiedź na interwencję mieszkańca Bochotnicy w sprawie uciążliwości odprowadzania ścieków z oczyszczalni ścieków. To co zobaczyliśmy to jest tragedia. Ścieki rozlewają się po całym starorzeczu Wisły, powodując bagnisty teren. Przy poborze piachu są podsiąki wód z Wisły. Tam kąpią się dzieci. Nie chciałbym aby doszło do tragedii. Miejski Zakład Komunalny  jest naszą jednostką budżetową. Musimy jak najszybciej podjąć działania naprawcze. Co Pan Burmistrz w tym temacie zamierza zrobić?

W Bochotnicy o godz. 6 rano  niektóre lampy oświetleniowe nadal się świecą. Tak nie może być.

W lipcu Pani Wyzińska z ul. Podzamcze złożyła pismo o uzupełnienie ubytków w drodze. Do dziś nie dostała odpowiedzi. Proszę o podjęcie działań naprawczych tej drogi.

Mieszkańcy ul. Kazimierskiej w Bochotnicy, nie mogą doprosić się utwardzenia pobocza koło Państwa Polaków na którym parkują samochody.

Dyrektor Rejonu Dróg Wojewódzkich  w Puławach poinformował mnie, że zrobione zostały na ul. Nałęczowskiej pomiary na dokończenie chodnika. W tym roku, jeżeli znajdą się wykonawcy robót, chodnik będzie wykonany.

 

Radny Pan Janusz Kowalski: Panie Burmistrzu w dalszym ciągu nie otrzymałem pisma informującego mnie o przyczynach nie wyznaczenia spotkania w sprawie budowy śluzy, zagadnień dot. odbioru nieczystości stałych, akcji zimowej. Proszę                     o odpowiedź pisemną.

W dalszym ciągu, pomimo zgłoszenia podczas posiedzenia Komisji, na dworcu PKS stoi kompromitujący gminę znak drogowy. Należy go po prostu zdjąć.

Na ul. Zamkowej na wysokości plebanii nawierzchnia wymaga remontu doraźnego.

 

Radny Pan Jerzy Smolak: oświetlenie uliczne od kościoła na Grabówkach w kierunku Rzeczycy, świeci się od 22 do 7. Należy to sprawdzić.

Należy koniecznie poprawić nawierzchnię drogi na Dzwonnika.

Należy utwardzić przepust na drodze gminnej w kierunku sklepu Pana Samcika i do sklepu Spółdzielni.

Należy wypełnić dziury w nawierzchni drogi od Kolonii Rzeczycy w kierunku kościoła.

 

Radny Pan Janusz Kowalski: proszę aby Pan Burmistrz zwrócił się do strażaków                   o usunięcie konara ze schodów budynku Sióstr Felicjanek. 

 

Radny Pan Rafał Suszek: 30 czerwca podjęliśmy uchwałę intencyjną o budowie nowej szkoły. Nie będę jej kwestionował i podważał. Przy jej podejmowaniu ja wstrzymałem się od głosu. Mam pytanie do Burmistrza. W sprawie Wikarówki było spotkanie, była dyskusja, było posiedzenie Komisji. Rozmawialiśmy i umówiliśmy się na kolejne spotkanie. W sprawie szkoły, gdzie sprawa jest ważna i istotna, to największa i najdroższa inwestycja gminna takiej dyskusji w Komisjach nie było. Jaki był powód, że ta uchwała intencyjna nie była dyskutowana na poszczególnych komisjach, czy ewentualnie na wspólnym posiedzeniu komisji? Ta uchwała jako jedyna nie była opiniowana przez Komisje.

Drugie pytanie jest związane ze stanem finansów gminnych. Wiem, że sytuacja jest trudna, ciężka. Szukamy różnych rozwiązań. Pan Burmistrz proponuje np. przekazywanie szkół stowarzyszeniom. Jaki jest pogląd Pana Burmistrza na propozycję partycypowania lokalnych biznesmenów w koszty inwestycji gminnych w sytuacji gdy ta inwestycja gminna ma kluczowe znaczenie dla tego przedsięwzięcia? Załóżmy hipotetycznie, że w okolicach oczyszczalni ścieków powstaje ekskluzywny hotel. Unoszące się tam zapachy są szkodliwe i nieprzyjemne dla inwestora. Musimy więc wykonywać inwestycję rzędu 3 mln zł. Czy w takim przypadku nie widzi Pan Burmistrz konieczności partycypowania właśnie przez prywatnych biznesmenów  w kosztach inwestycji gminnej?

 

Burmistrz Pan Grzegorz Dunia: my się opieramy na przepisach. Jest ustawa                                o finansach publicznych, są przepisy prawa zamówień publicznych, są przepisy dot. konkretnych programów finansowych, z których m.inn. finansowany będzie remont oczyszczalni ścieków. Nie może być hipotez. Muszą być fakty. Albo coś robimy, albo czegoś nie robimy. Jest  też ustawa o partnerstwie publiczno prywatnym. Oczyszczalnia jest urządzeniem komunalnym i nie widzę tu możliwości aby była finansowana ze środków prywatnych. Bardzo zawiła konstrukcja, myślę, że nie osiągalna w tym systemie prawnym.

 

Radny Pan Rafał Suszek: ale z takimi środkami spotykamy się kiedy np. duży inwestor budując hipermarket  przebudowuje z własnych środków np. skrzyżowanie.

 

Burmistrz Pan Grzegorz Dunia: jeżeli w planie zagospodarowania przestrzennego dana nieruchomość jest przeznaczona pod określoną inwestycję, to inwestor musi do tej inwestycji doprowadzić różne media, aby mieć dojazd, prąd, kanalizację. Inwestor później zwraca się do gminy, o zwrot pieniędzy, bo to są urządzenia gminne.

 

Radny Pan Waldemar Kruk: czy będą realizowane prace na drodze powiatowej                           ul. Kazimierskiej w Bochotnicy i dalej w kierunku Kazimierza?

 

Radna Pani Ewa Wolna: zwracam się z pytaniem do Dyrektora MZK. Jaka była przyczyna awarii kanalizacji na ul. Szkolnej?

 

Dyrektor MZK Pan Paweł Zakiewicz: to była awaria mechaniczno-elektroniczna. Wysiadło sterowanie. Przyczyną było zużycie sprzętu.

 

Radny Pan Jakub Pruchniak: na zebraniu wiejskim jeden z mieszkańców prosił                        o wymianę przepustów na drodze gminnej koło Pana Rybkowskiego i Pana Kobiałki.

Pan Mitura prosi o utwardzenie niewielkiego odcinka drogi jeszcze przed zimą.

 

Sołtys Pan Stanisław Kuś: dziękuję Panu Burmistrzowi, za zajęcie takiego stanowiska wobec sprawy szkół. To dobry gest.

Na drodze powiatowej biegnącej przez Dąbrówkę nigdy nie był położony nowy dywanik asfaltowy. Łatane były tylko dziury. Droga ta wymaga gruntownego remontu. Dyrektor PZD powiedziała, że jeżeli Gmina Kazimierz dołoży 50% kosztów to Powiat rozważy możliwość wykonania prac. Tak więc muszą znaleźć się pieniądze w pod wytwórnię wody. Nic tam nie zostało zrobione, co było zapisane w umowie. Myślę, że jest możliwość tę nieruchomość odzyskać i część pieniędzy dołożyć powiatowi aby wykonał drogę.

 

Ad.6. Podjęcie uchwały w sprawie rozpatrzenie skargi na działalność Burmistrza.

Przewodniczący Rady Pan Henryk Kozak: przypomnę, że na ostatniej sesji uchwała ta była zdjęta z porządku obrad, ale wysłuchaliśmy wyjaśnień radcy prawnego.

 

Radny \Pan Janusz Kowalski: nie byłem obecny na ostatniej sesji, dlatego dziękuję Radnym za taką decyzję.

Pierwsza kwestia Panie Burmistrzu, to jest mi przykro, że po raz kolejny gdy zgłaszam się do Pana z prośbą o dokument, którego sam nie jestem w stanie otrzymać, ponieważ nie jestem stroną w sprawie, Pan  ignoruje moją prośbę. Otrzymałem protokół z rozprawy z 20 lipca. Pokrótce wyjaśnię zagadnienie. Na posiedzeniu Komisji Rewizyjnej w dniu 11 lipca, ja odstąpiłem dochodzenia merytorycznych aspektów mojej skargi, ponieważ Burmistrz zadeklarował zawarcie ugody przed sądem. Wprawdzie jest to może nie tyle pokrętnie, co nie ściśle zapisane w protokole. Nie ma daty ani godziny, ja przyjmowałem, że ugoda deklarowana przez Burmistrza będzie na najbliższej rozprawie a nie w perspektywie, czy w dalekiej perspektywie. Oczywiście na posiedzeniu Komisji jest deklaracja ugody. Pan Burmistrz powiedział, że nie było to określone kiedy, a wiec on ma zawsze prawo. 9 dni później, kiedy był czas na wycofanie pozwu, odbywa się posiedzenie przed sądem. Przedstawię treść zapisu:  „pełnomocnik powoda popiera powództwo o wydanie  nieruchomości części działki 103/1. Podtrzymuje wniosek o wezwanie do udziału w sprawie w charakterze pozwanego Mirosława Godziszewskiego wskazując iż Mirosław Godziszewski również zajmuje  sporną część działki 103/1. Obaj bracia razem zajmują sporną część gruntu. Na to Krzysztof Godziszewski – oświadczam, iż strony negocjują polubowne zakończenie sprawy”. Ten protokoł mówi, że Pan Burmistrz nie tylko podtrzymuje pozew ale poszerza go o brata. Urząd Miasta wraz z panem mecenasem  przygotowując pozew nie znał stanu prawnego nieruchomości. Moja skarga była wynikiem ignorowania mojej prośby o dogadanie się dwóch stron. Jak już mówiłem odstępstwa na całej długości tej drogi były i większe i mniejsze. Pan Burmistrz na tym jedynym odcinku poszedł do sądu. Poza kwestami formalno prawnymi, gdzie Pan mecenas z racji doświadczenia i wykształcenia będzie podważał moje tezy, powiem, że stała się rzecz skandaliczna. Po pierwsze dlatego, że brniemy w sprawy sądowe, po drugie koszta sądowe na dzień dzisiejszy to 2 tys. zł. Koszt biegłych sądowych to jest kolejne kilka tysięcy. Firma, która wykonywała drogę zakończyła prace 31 maja, zgodnie z umową.                      W związku z tym zapłacimy też dodatkowe koszty dokończenia budowy drogi. Burmistrz wykonał projekt zastępczy na ten odcinek, co też kosztuje kilka tysięcy zł. Przypomnę, że na Skowieszynku koło Państwa Kędziorów odstępstwo jest dwa razy większe, a problemu nie ma. Sprawa sądowa będzie nas kosztowała kilkanaście jak nie kilkadziesiąt tysięcy złotych. Moją intencją było to aby burmistrz wycofał się ze sprawy i dogadał się,  tak jak sugerowała sędzia, przed notariuszem. Koszta notarialne to kilkaset złotych a nie kilka tysięcy złotych. Najistotniejsze jest to, że w poniedziałek byłem przy wytyczaniu drogi przez biegłych. Zamierzyli dokładnie  w miejscu istniejącej drogi, czyli jej przebieg jest dokładnie taki jak w terenie.

Zwracam się do Pani Ewy Wolnej jako polonistki. Użycie sformułowania „uznać skargę za bezzasadną” jest różne od „uznać skargę za niebyłą”. Taki był wniosek, aby w uchwale moją skargę uznać za niebyłą, ponieważ strony dokonują ugody. Moje argumenty, nie były rozpatrywane, bo ja się zgodziłem na wycofanie mojej skargi, w przypadku kiedy burmistrz zawrze ugodę. Owszem ugoda kiedyś będzie ale nie taka była intencja. Ja dopnę tego aby było sumaryczne wyliczenie kosztów całej operacji związanej z budową i aspektami formalno prawnymi.

 

Pan Stanisław Andrzej Chomicki: to jest bardzo specyficzne odczytanie toczącej się sprawy. Oczywiście, że mówiłem, że popieram powództwo, mając zamiar zawrzeć ugodę, bo tak się to odbywa. Ugodę zawiera się wtedy gdy jest spór między stronami. Jest inny rodzaj postępowania, gdy się idzie od razu z możliwością zawarcia ugody, natomiast ugodę, co do zasady zawiera się na kanwie sprawy spornej. Sędzia ma obowiązek w odpowiednim momencie zwrócenia się do stron z zapytaniem, czy Państwo nie widzicie możliwości zawarcia ugody. My nie musieliśmy czekać na taką podpowiedź sędziego dlatego, że sami wystąpiliśmy z taką inicjatywą. To nie brak znajomości realiów był powodem tego, że pozwaliśmy  tylko najpierw jednego brata Godziszewskiego, a dopiero potem drugiego. Aby ugoda mogła dojść do skutku jego udział był konieczny, bo on jest właścicielem działki po drugiej stronie szosy,  a my chcemy dokonać zamiany tych odcinków. Bardzo specyficznym spojrzeniem na koszty sprawy jest to, że dążymy do sądowej ugody. Gdybyśmy robili ugodę poza sądem u notariusza ponieślibyśmy takie same koszty biegłego geodety. Trwałoby to tyle samo. Dodam, że my dokonaliśmy pewnych nieformalnych ruchów dla przyśpieszenia sprawy. To prawda, że sędzina sugerowała zawarcie ugody przed notariuszem, ale ja od początku jestem zdania, że powinna to być ugoda sądowa. Ugoda sądowa ma znacznie inną moc aniżeli ugoda zawarta poza sądem dlatego, że ugoda pobłogosławiona przez sąd jest ugodą bardzo mocną. Nikt nie może powiedzieć, co wyście tam narobili. Jeżeli zawrzemy taką ugodę o podobnych skutkach u notariusza może ona być krytykowana, podważana. Nie zyskalibyśmy też na czasie, bo najdłużej trwają kwestie podziału działek przez biegłego. Koszty biegłego to pewnie kilka tysięcy złotych. Ja ze wszystkich sił bronię ugody sądowej i twierdzę, że to jest właściwie przez nas wybrana droga. Zapytajmy braci Godziszewskich czy im się dziej krzywda. Ja z nimi rozmawiałem i wiem, że im się krzywda nie dzieje.

 

Burmistrz Pan Grzegorz Dunia: droga będzie wykonana do 30 października. Jest podpisane porozumienie, poza tym co dzieje się przed sądem. Pan Godziszewski udostępnił nam działkę, którą chcemy zamienić, aby dokończyć tę inwestycję.  Dzięki temu tę inwestycję dokończymy w kosztach tej inwestycji jakie były. Droga jest i będzie a tu Panu Januszowi zależy, aby się w tym bebrać, więc niech się bebra. W tej chwili nie wiem kto, nie wiem skąd, kilku pracowników jest zaangażowanych, bo gdzieś przed policją do spraw przestępstw gospodarczych toczy się postępowanie w sprawie tej drogi. Ktoś doniósł. Kupa roboty. Trzeba kopiować, przygotowywać dokumenty, mapy. Ja realizuję to uczciwie. Sporny odcinek jest załatwiony w taki sposób jak mówił mecenas, bo na żadnym innym 2,5 km odcinku drogi nie było takiej sytuacji. To co Pan mówił u Kędziorów były przesunięcia w ramach jednej nieruchomości, bez konieczności zmiany właściciela, i dokumentów.

 

Radny Pan Janusz Kowalski: Panie Burmistrzu jest Pan znany z wycieczek ad persona pod moją nieobecność. Mówię to po raz kolejny. Jeśli ma Pan coś do mnie to niech Pan to mówi podczas mojej obecności. Tu się odnoszę do Pana wypowiedzi na mój temat na ostatniej sesji, w której nie mogłem uczestniczyć.

Ta uwaga odnośnie policji to jest sugestia, która podobnie jak Kazimierski Kundelek sugeruje, że ja jestem osobą, która donosi. Ta narracja buduje się w głowach, wiem to z doświadczenia jako były policjant, osób które mają kryminalną przeszłość, które używają sformułowań donos, donosiciel. Takie sformułowania budowane są w środowiskach związanych z przestępcami, bądź samych przestępców.  

 

Burmistrz Pan Grzegorz Dunia: ja przepraszam, nie chciałem aby tak to zabrzmiało. Jeśli wziął to Pan do siebie to bardzo mi przykro. Ja nie miałem na myśli Pana.

 

Radny Pan Janusz Kowalski: Panie Burmistrzu Pan nie rozliczył inwestycji, którą mógł Pan rozliczyć 1 czerwca. Nie rozliczył jej Pan dlatego, że poszedł Pan do sądu. Ja cały czas prosiłem, aby nie iść do sądu. Z ust pana mecenasa płynie niebywała teza, że notariusz to jest takie coś mniejszego niż sąd. Notariusz ma uprawnienia sędziego. Pan dobrze o tym wie.

 

Radca Prawny Pan Andrzej Stanisław Chomicki: nawet przez moment nie powiedziałem, bo nie jest tak, że lekceważę instytucję notariusza. Obecnie notariuszy mamy doskonałych. Powiedziałem zupełnie inaczej, i jest to niedopuszczalny Panie Radny Kowalski przeskok. Pan mówi, że ja z lekceważeniem odnoszę się do notariuszy. Ja powiedziałem, że ugoda zawarta przed notariuszem mogłaby być łatwiej podważana, łatwiej krytykowana. Jest to zupełnie co innego. W mojej ocenie jestem o tym święcie przekonany ugoda zawarta przed sądem ma inne znaczenie i łatwiej się sama broni. Nigdy nie miałem i nie mam lekceważącego stosunku do notariuszy. Używa Pan słów bardzo mocnych i nieadekwatnych do oceny tego co się dzieje.

 

Radny Pan Janusz Kowalski: sprawa polega na tym, że gmina przekazała pieniądze, nasze pieniądze  w nadmiernej ilości do innych możliwości. Panie mecenasie, był spór z gminą w 1998 roku - działki nr 1012/02 na ul. Góry. Nie trzeba było biegłych sądowych tylko zwykły geodeta wyznaczył drogę za 1200 zł.

 

Burmistrz Pan Grzegorz Dunia; droga będzie zrobiona w tym roku na odcinku 2,5 km. Mieszkańcy są z tego bardzo zadowoleni, bo czekali na nią 40 lat. To bardzo solidna droga, która będzie służyła wiele lat. Powinniśmy mieć z tego chociaż trochę satysfakcji. Tu jest sytuacja nadzwyczajna. Radny którego ta droga najbardziej dotyczy, bo z niej najczęściej korzysta, chce za wszelką cenę udowodnić jak to wszystko zostało schrzanione. To jest bardzo ciekawe podejście. Ja osobiście mam dużą satysfakcję, że ta droga powstała.

 

Przewodniczący Rady Miejskiej Pan Henryk Kozak: przedstawiam, pod głosowanie projekt uchwały w sprawie rozpatrzenia skargi na działalność Burmistrza.

Kto jest „za” – 7 gł.

Kto jest „przeciw” – 2 gł.

Kto „wstrzymał się od głosu” – 4.

            Stwierdzam, że Rada Miejska podjęła uchwałę Nr 68/11 w sprawie rozpatrzenia skargi na działalność Burmistrza. – załącznik.

 

Ad.7. Podjęcie uchwały w sprawie zmian w budżecie gminy na 2011r.

Skarbnik Gminy Pani Grażyna Kiełbasa przybliżyła proponowane zmiany w budżecie gminy na 2011r.

Przewodniczący Rady Pan Henryk Kozak: przedstawiam pod głosowanie projekt uchwały w sprawie zmian w budżecie gminy na 2011r.

Kto jest „za” – 13 gł.

Kto jest „przeciw” – 0 gł.

Kto „wstrzymał się od głosu” – 0.

            Stwierdzam, że Rada Miejska podjęła uchwałę Nr XII/69/11 w sprawie zmian w budżecie gminy na 2011r. – załącznik.

 

Ad.8. Przyjęcie informacji o przebiegu wykonaniu budżetu gminy Kazimierz Dolny za I półrocze 2011r.

Skarbnik Gminy Pani Grażyna Kiełbasa zapoznała Radnych z uchwałą Składu Orzekającego Regionalnej Izby Obrachunkowej w Lublinie  w sprawie opinii                        o przedłożonej informacji o przebiegu wykonania budżetu gminy Kazimierz Dolny za  I półrocze 2011r. – załącznik.

Przewodniczący Rady Pan Henryk Kozak: przedstawiam pod głosowanie wniosek               o przyjęcie informacji Burmistrza o przebiegu wykonania budżetu gminy za I półrocze 2011r.

Kto jest „za” – 10 gł.

Kto jest „przeciw” – 0 gł.

Kto „wstrzymał się od głosu” – 3.

            Stwierdzam, że Rada Miejska przyjęła informację Burmistrza o przebiegu wykonania budżetu gminy za I półrocze 2011r. – załącznik.

 

Ad.9. Podjęcie uchwały w sprawie zasięgnięcia informacji o kandydacie na ławnika sądowego od Komendanta Wojewódzkiego Policji w Lublinie.

Przewodniczący Rady Pan Henryk Kozak: przedstawiam pod głosowanie projekt uchwały w sprawie zasięgnięcia informacji o kandydacie na ławnika sądowego od Komendanta Wojewódzkiego Policji w Lublinie.

 

Kto jest „za” – 13 gł.

Kto jest „przeciw” – 0 gł.

Kto „wstrzymał się od głosu” – 0.

            Stwierdzam, że Rada Miejska podjęła uchwałę Nr XII/70/11 w sprawie zasięgnięcia informacji o kandydacie na ławnika sądowego od Komendanta Wojewódzkiego Policji w Lublinie. – załącznik.

 

Ad.10. Podjęcie uchwały w sprawie Gminnego Programu Przeciwdziałania Przemocy w Rodzinie.

Przewodniczący Rady Miejskiej Pan Henryk Kozak: projekt uchwały został pozytywnie zaopiniowany przez Komisje. Przedstawiam pod głosowanie projekt uchwały w sprawie Gminnego Programu Przeciwdziałania Przemocy w Rodzinie oraz Ochrony Ofiar Przemocy w Rodzinie dla Gminy Kazimierz Dolny na lata 2012 – 2015.

Kto jest „za” – 13 gł.

Kto jest „przeciw” – 0 gł.

Kto „wstrzymał się od głosu” – 0.

            Stwierdzam, że Rada Miejska podjęła uchwałę Nr XII/66/11 w sprawie Gminnego Programu Przeciwdziałania Przemocy w Rodzinie oraz Ochrony Ofiar Przemocy w Rodzinie dla Gminy Kazimierz Dolny na lata 2012 – 2015 – załącznik.

 

Ad.11. Podjecie uchwały w sprawie trybu i zasad powoływania i odwoływania członków Zespołu Interdyscyplinarnego do spraw Przemocy w Rodzinie oraz warunków jego funkcjonowania.

Przewodniczący Rady Miejskiej Pan Henryk Kozak: projekt uchwały został pozytywnie zaopiniowany przez Komisje. Przedstawiam pod głosowanie projekt uchwały w sprawie  trybu i zasad powoływania i odwoływania członków Zespołu Interdyscyplinarnego do spraw Przemocy w Rodzinie oraz warunków jego funkcjonowania.

Kto jest „za” – 13 gł.

Kto jest „przeciw” – 0 gł.

Kto „wstrzymał się od głosu” – 0.

            Stwierdzam, że Rada Miejska podjęła uchwałę Nr XII/67/11 w sprawie  trybu i zasad powoływania i odwoływania członków Zespołu Interdyscyplinarnego do spraw Przemocy w Rodzinie oraz warunków jego funkcjonowania. – załącznik.

 

Ad.12. Podjecie uchwały w sprawie umowy partnerskiej z niemieckim miastem Worpswede.

Przewodniczący Rady Pan Henryk Kozak: przedstawiam pod głosowanie projekt uchwały w sprawie umowy partnerskiej z niemieckim miastem Worpswede.

Kto jest „za” – 13 gł.

Kto jest „przeciw” – 0 gł.

Kto „wstrzymał się od głosu” – 0.

            Stwierdzam, że Rada Miejska podjęła uchwałę Nr XII/71/11 w sprawie umowy partnerskiej z niemieckim miastem Worpswede. – załącznik.

 

 

Ad.13. Odpowiedzi na zapytania.

Burmistrz Grzegorz Dunia odpowiedział na zapytanie Pana Stanisława Kusia -  na posiedzeniu Komisji Budżetu 30 sierpnia omawiana była sprawa umowy ze Spółką Aquarius teraz Spółka Vision. Pan Prezes Otulak, przedstawił perspektywę, że                         w najbliższych 3 latach chce inwestować i zrealizować to co było w pierwotnej umowie. Mówił, że nie wyrobił się w ciągu 7 lat ponieważ miał rzucane kłody pod nogi w postaci procesów sądowych, miał jakieś przejścia ze wspólnikiem. Aktualnie zarządzająca spółka chce to robić, chociaż jeszcze jakieś sprawy trwają. Powiedział, że w najbliższych latach zainwestuje 10 mln zł. Teraz przygotowujemy aneks do wcześniejszej umowy. Członkowie Komisji takie rozwiązanie zaakceptowali.

 

Pan Stanisław Kuś: jest obok jeszcze jedna działka gminna. Muszą się znaleźć pieniądze na udział gminy w kosztach budowy drogi na Dąbrówce. Ponadto z tego co wiem, to Sanepid zamknął wytwórnię wody na Cholewiance, ponieważ jest tam woda skażona, bo spłynęły ścieki. Jeśli będzie tak jak mówi Pan Burmistrz to stracimy kolejne 3 lata.

 

Burmistrz Pan Grzegorz Dunia: nie ulega wątpliwości, że droga jest w stanie fatalnym. Działka obok jest działką rolniczą, oddaną w dzierżawę.

 

Radny Pan Rafał Suszek: Panie Stanisławie, Rada Gminy nie jest adresatem Pana postulatów, to jest droga powiatowa i należy to zgłosić do Rady Powiatu. Stan dróg powiatowych na terenie gminy jest katastrofalny. Zdajemy sobie z tego sprawę. Próbowaliśmy  podejmować decyzje i inicjatywy zmierzające do tego aby powiat coś z tym faktem zrobił. Niestety otrzymaliśmy pismo, o którego treści wstyd mówić.

 

Burmistrz Pan Grzegorz Dunia: nie możemy naszemu mieszkańcowi powiedzieć, że to nie nasza sprawa, tylko Rady Powiatu. Nie uciekajmy od problemu. To nic, że to jest droga powiatowa. To jest problem duży. Na posiedzeniu Komisji uzgodniliśmy, że będzie podpisany aneks do umowy dzierżawy działki i w tym kierunku idę. Jeżeli byłaby inna decyzja to może byśmy tę działkę odzyskali.

 

Pan Stanisław Chomicki: minął określony w umowie termin na zrealizowanie inwestycji. Gdybyśmy powiedzieli, że nie zgadzamy się na dalszą dzierżawę to byśmy tę działkę odzyskali. Jeżeli jest wola Komisji, jeżeli  Prezes twierdzi że chce inwestować, to w sposób ostrożny zawrzemy umowę.

 

Pan Stanisław Kuś: gdy decydowaliśmy o poprzedniej umowie wiarygodność tej spółki była ogromna a skutki widzimy.

 

Burmistrz Pan Grzegorz Dunia: odpowiadam Panu Piotrowi Guzowi – etapami następuje realizacja  projektu ul. Krakowska, ul. Klasztorna, ul. Góry ul. Nadrzeczna, oczyszczalnia ścieków, za środki unijne. W przyszłym roku będzie realizacja oczyszczalni ścieków, bez udziału biznesmenów prywatnych to co sugerował Radny Suszek.

Sprawdzimy i wyeliminujemy problemy dot. świecących się w dzień lamp oświetlenia dróg.

Remont drogi o której pisze Pani Wyzińska będzie trudny, ale trzeba będzie to zrobić.

O ile wiem, nie ma możliwości utwardzenia pobocza koło Państwa Polaków.

Odpowiadam Panu Januszowi Kowalskiemu – zorganizujemy w październiku spotkanie z Wojewódzkim Zarządem Melioracji i Urządzeń Wodnych oraz spotkanie w sprawie dróg wojewódzkich i powiatowych.

Znak drogowy z przystanku autobusowego będzie zabrany.

Są ubytki w nawierzchni drogi ul. Zamkowej nie stanowiące zagrożenia, ale trzeba będzie się nimi zająć, może jeszcze w tym roku.

Konar u sióstr Felicjanek. Nic na ten temat do tej pory nie wiedziałem.

Odpowiadam Panu Jerzemu Smolakowi – sprawdzimy przyczyny problemów dot. oświetlenia ulicznego.

W trym roku nie mamy pieniędzy na drogę koło Dzwonnika.

W sprawie przepustu koło sklepu zwrócimy się do właścicieli sklepów aby polepszyli dojazd dla swoich klientów.

Zwrócimy się do PZD o polepszenie nawierzchni drogi w stronę kościoła.

Odpowiadam Radnemu Panu Rafałowi Suszkowi – mówił Pan, że stanowisko                         w sprawie budowy szkoły nie było dyskutowane na komisjach. Ja dokładnie nie pamiętam, czy było to dyskutowane na komisjach czy nie ale była specjalna sesja. To nie była uchwała tylko było wskazanie co Burmistrz ma robić, w jakim kierunku ma iść. To było przegłosowane. Ja o to Państwa pytałem. Wtedy była ta dyskusja. I wy powiedzieliście budujemy szkołę i zamawiamy  kontenery.

 

Radny Pan Janusz Kowalski: Panie Burmistrzu żaden radny się nie odezwał, żaden nie zadał pytania.

 

Burmistrz Pan Grzegorz Dunia: na razie nie stosujemy partnerstwa publiczno prywatnego. To jest pewnie przyszłość, gdy się skończą środki unijne. Na razie nie ma możliwości łączenia pieniędzy unijnych i prywatnych.

Odpowiadam Panu Waldemarowi Krukowi – w tym roku nie ma szans na chodniki przy ul. Puławskiej. Najwięcej do zrobienia jest w Parchatce. Będę o to wnioskował.

Odpowiadam Panu Jakubowi Pruchniakowi – na wymianę przepustów, które w chwili obecnej są o za małej średnicy musimy znaleźć pieniądze i to zrobić.

W tym roku nie będzie też możliwości finansowych na poprawę drogi na Pana Miturę.

 

Pani Ewa Wolna: dziękuję za naprawienie nawierzchni drogi ul. Szkolnej. Teraz                     z czystym sumieniem można powiedzieć, że Radna Wolna załatwiła sobie naprawienie drogi. W imieniu mieszkańców i turystów dziękuję.

 

Radny Pan Jakub Pruchniak: dziękuję Panu Burmistrzowi za starania w kwestii budowy chodnika w Wierzchoniowie.

 

Radny Pan Mirosław Opoka: dziękuję Panu Burmistrzowi za odprowadzenie wody                  z drogi gminnej w Cholewiance.

 

Radny Pan Janusz Kowalski: może Rada rozważy zakup księgi pamiątkowej do wpisów podziękowań dla Pana Burmistrza.

 

Pan Zdzisław Kunicki: czy zostało wystosowane zaproszenie do udziału w sesji do Komendanta Policji w Puławach?

 

Pani Anna Bartoś: Przewodniczący Rady wysyła zaproszenia na sesje do Kierownika Posterunku Policji w Kazimierzu.

 

Pan Zdzisław Kunicki: była też mowa o tym aby zaprosić Pana Jasika, aby wyjaśnił kwestię losów dziury po Esterce. Czy można coś w tej sprawie zrobić?

 

Ad.14. Zakończenie obrad.

            Na tym zakończono obrady XII sesji Rady Miejskiej.

 

Protokołowała:                                                                      Przewodniczący Rady Miejskiej

Anna Bartoś                                                                                      Henryk Kozak

        

Czytany 8334 razy

Dodaj komentarz