<?xml version="1.0" encoding="utf-8"?>
<rss version="2.0" xmlns:dc="http://purl.org/dc/elements/1.1/" xmlns:atom="http://www.w3.org/2005/Atom">
	<channel>
		<title>Wystawa roku została otwarta! O współpracy Muzeum Nadwiślańskiego i KUL </title>
		<description>Skomentuj Wystawa roku została otwarta! O współpracy Muzeum Nadwiślańskiego i KUL </description>
		<link>https://www.januszkowalskikazimierz.pl/z-miasta/1014-wystawa-roku-zostala-otworta-o-wspolpracy-muzeum-nadwislanskiego-i-kul.html</link>
		<lastBuildDate>Fri, 06 Mar 2026 09:13:25 +0100</lastBuildDate>
		<generator>JComments</generator>
		<atom:link href="https://www.januszkowalskikazimierz.pl/component/jcomments/feed/com_k2/1014.html" rel="self" type="application/rss+xml" />
		<item>
			<title>xxxxx napisał:</title>
			<link>https://www.januszkowalskikazimierz.pl/z-miasta/1014-wystawa-roku-zostala-otworta-o-wspolpracy-muzeum-nadwislanskiego-i-kul.html#comment-15627</link>
			<description><![CDATA[pani Zadura pogoniła pijaków do robotyi wielkie halo. W którym zakładzie można się opier.....ć tak jak w muzeum A mam pytanie: Jakie stanowisko zajęła Solidarność w sprawie wystawy Goldberga?]]></description>
			<dc:creator>xxxxx</dc:creator>
			<pubDate>Mon, 02 May 2016 17:00:06 +0200</pubDate>
			<guid>https://www.januszkowalskikazimierz.pl/z-miasta/1014-wystawa-roku-zostala-otworta-o-wspolpracy-muzeum-nadwislanskiego-i-kul.html#comment-15627</guid>
		</item>
		<item>
			<title>Maria napisał:</title>
			<link>https://www.januszkowalskikazimierz.pl/z-miasta/1014-wystawa-roku-zostala-otworta-o-wspolpracy-muzeum-nadwislanskiego-i-kul.html#comment-15624</link>
			<description><![CDATA[Zgadzam się - wystawa jest zaaranżowana fatalnie, przypadkowo. Była wieszana w ostatniej chwili - tuż przed otwarciem. A jak to się stało, że życiowi partnerzy przy niej pracowali? Jak załatwia się takie zlecenia? "Kaśko" wylecz swój świerzb, a będzie Ci lżej w życiu! :D Wystawa jest świetnie zaaranżowana, tylko trzeba się na tym znać, a nie pełnić rolę solidarnościowego trola. Niech Ci wszyscy święci wybaczą!]]></description>
			<dc:creator>Maria</dc:creator>
			<pubDate>Mon, 02 May 2016 15:10:51 +0200</pubDate>
			<guid>https://www.januszkowalskikazimierz.pl/z-miasta/1014-wystawa-roku-zostala-otworta-o-wspolpracy-muzeum-nadwislanskiego-i-kul.html#comment-15624</guid>
		</item>
		<item>
			<title>jojo napisał:</title>
			<link>https://www.januszkowalskikazimierz.pl/z-miasta/1014-wystawa-roku-zostala-otworta-o-wspolpracy-muzeum-nadwislanskiego-i-kul.html#comment-15594</link>
			<description><![CDATA[dodam jescze ze Wawer pisal to jako wiceburmistrz uzywajac funkci publicznej dzieki nam ja mial. pisal listy sprawdzcie jaka to cyniczna mala g.... Zobaczcie na nasz fqcebook]]></description>
			<dc:creator>jojo</dc:creator>
			<pubDate>Sat, 30 Apr 2016 03:10:28 +0200</pubDate>
			<guid>https://www.januszkowalskikazimierz.pl/z-miasta/1014-wystawa-roku-zostala-otworta-o-wspolpracy-muzeum-nadwislanskiego-i-kul.html#comment-15594</guid>
		</item>
		<item>
			<title>jojo napisał:</title>
			<link>https://www.januszkowalskikazimierz.pl/z-miasta/1014-wystawa-roku-zostala-otworta-o-wspolpracy-muzeum-nadwislanskiego-i-kul.html#comment-15593</link>
			<description><![CDATA[Wawer pisal poddancze teksty w obronie Zadury. To jest taki sam cyniczny gracz jak autor tego bloga. Nikt nie wie jak Zadura niszczy ludzi. Tak samo jak niszy taki kowalski swoim jadem i cwaniactwem manipulacji. to jest w gennach przenoszony jad]]></description>
			<dc:creator>jojo</dc:creator>
			<pubDate>Sat, 30 Apr 2016 03:06:46 +0200</pubDate>
			<guid>https://www.januszkowalskikazimierz.pl/z-miasta/1014-wystawa-roku-zostala-otworta-o-wspolpracy-muzeum-nadwislanskiego-i-kul.html#comment-15593</guid>
		</item>
		<item>
			<title>oskar napisał:</title>
			<link>https://www.januszkowalskikazimierz.pl/z-miasta/1014-wystawa-roku-zostala-otworta-o-wspolpracy-muzeum-nadwislanskiego-i-kul.html#comment-15569</link>
			<description><![CDATA[Jasne, lepiej, żeby do "Wystawy Roku" nie było katalogu.To powszechna muzealna praktyka. Katalog zawsze towarzyszy wystawie. Tu nie, bo cała wystawa była robiona w ostatniej chwili, bez koncepcji. a przecież ma dwóch kuratorów. Żenada]]></description>
			<dc:creator>oskar</dc:creator>
			<pubDate>Wed, 27 Apr 2016 22:02:03 +0200</pubDate>
			<guid>https://www.januszkowalskikazimierz.pl/z-miasta/1014-wystawa-roku-zostala-otworta-o-wspolpracy-muzeum-nadwislanskiego-i-kul.html#comment-15569</guid>
		</item>
		<item>
			<title>Wandzia Andzia napisał:</title>
			<link>https://www.januszkowalskikazimierz.pl/z-miasta/1014-wystawa-roku-zostala-otworta-o-wspolpracy-muzeum-nadwislanskiego-i-kul.html#comment-15564</link>
			<description><![CDATA[Oskar, jesteś żałosny. Pana W.O. w Kazimierzu w odpowiednim stanie widziało pół miasta. Sama w godzinach pracy widziałam jak pił piwo, niby z goścmi. Nie wmówisz mi że to jest ok. że taka osoba może pełnić funkcje kierownika oddziału. Owszem, ten Pan jest bardzo inteligentny... ma wiele zalet. Jednak czytając jego katalogi mam wrażenie że mam doczynienia z erudycją, piękną polszczyzną i laniem wody. Mało treści dużo słów. I po co takie durne katalogi? Nikt tego nie czyta.]]></description>
			<dc:creator>Wandzia Andzia</dc:creator>
			<pubDate>Tue, 26 Apr 2016 12:41:35 +0200</pubDate>
			<guid>https://www.januszkowalskikazimierz.pl/z-miasta/1014-wystawa-roku-zostala-otworta-o-wspolpracy-muzeum-nadwislanskiego-i-kul.html#comment-15564</guid>
		</item>
		<item>
			<title>oskar napisał:</title>
			<link>https://www.januszkowalskikazimierz.pl/z-miasta/1014-wystawa-roku-zostala-otworta-o-wspolpracy-muzeum-nadwislanskiego-i-kul.html#comment-15563</link>
			<description><![CDATA[Pana Odorowskiego popiera Solidarność?Nie możliwe! Świadczyłoby to o tym,że Solidarność co najmniej przymknęła "oko" na antypolską wystawę? Nie wierzę?! Może nick muzealnik by odpowiedział na to nurtujące nas wszystkich pytanie? Nikt nie rzuci się z odpowiedzią na te pytania? Do muzealnik-jak tam? Grupka fatalnych pracowników a w internecie anonimowych [AA] dyskutantów jest w stanie zniszczyć każdą dobrą inicjatywę,tylko dlatego,że maja uraz do osób,które zabraniały w pracy pić alkohol. a ja akurat widziałem tych ze zdjęcia jak w godzinach pracy pili alkohol]]></description>
			<dc:creator>oskar</dc:creator>
			<pubDate>Tue, 26 Apr 2016 11:31:39 +0200</pubDate>
			<guid>https://www.januszkowalskikazimierz.pl/z-miasta/1014-wystawa-roku-zostala-otworta-o-wspolpracy-muzeum-nadwislanskiego-i-kul.html#comment-15563</guid>
		</item>
		<item>
			<title>noe napisał:</title>
			<link>https://www.januszkowalskikazimierz.pl/z-miasta/1014-wystawa-roku-zostala-otworta-o-wspolpracy-muzeum-nadwislanskiego-i-kul.html#comment-15562</link>
			<description><![CDATA[Ludzie ogarnijcie się. Wawer nigdy na temat muzeum nie zabierał głosu. Ale to miasto jest powalone. Nawet nie można napisać nic o wystawie. Przupomnę że główni oponenci to lewacy i feministki. Nieroby i alkoholicy Nie miasto tylko cześć ludzi ok 1 procent populacji w większości komentatorzy tego bloga zarówno z jednej jaki i drugiej strony barykady czasem to aż przykro czytać czy wam za to płacą a może to hobby]]></description>
			<dc:creator>noe</dc:creator>
			<pubDate>Tue, 26 Apr 2016 08:07:03 +0200</pubDate>
			<guid>https://www.januszkowalskikazimierz.pl/z-miasta/1014-wystawa-roku-zostala-otworta-o-wspolpracy-muzeum-nadwislanskiego-i-kul.html#comment-15562</guid>
		</item>
		<item>
			<title>oskar napisał:</title>
			<link>https://www.januszkowalskikazimierz.pl/z-miasta/1014-wystawa-roku-zostala-otworta-o-wspolpracy-muzeum-nadwislanskiego-i-kul.html#comment-15559</link>
			<description><![CDATA[O tym, że jest to znakomita wystawa piszą ludzie, których na niej nie było. Na wystawie są znakomite prace, ale sama wystawa jest bardzo słabo przygotowana. A brak katalogu to wielka wpadka dyrekcji i kuratorów wystawy. To się nie zdarza na "znakomitych wystawach"]]></description>
			<dc:creator>oskar</dc:creator>
			<pubDate>Mon, 25 Apr 2016 21:05:53 +0200</pubDate>
			<guid>https://www.januszkowalskikazimierz.pl/z-miasta/1014-wystawa-roku-zostala-otworta-o-wspolpracy-muzeum-nadwislanskiego-i-kul.html#comment-15559</guid>
		</item>
		<item>
			<title>kaśka napisał:</title>
			<link>https://www.januszkowalskikazimierz.pl/z-miasta/1014-wystawa-roku-zostala-otworta-o-wspolpracy-muzeum-nadwislanskiego-i-kul.html#comment-15558</link>
			<description><![CDATA[Na wystawie są świetne prace z pięknej kolekcji, ale sama wystawa jest brzydko zaaranżowana. a już wielką wpadką jest brak katalogu, który zawsze towarzyszy wernisażom. Powód? Nie zdążyli. Wyszedł brak profesjonalizmu dyrekcji. Coś takiego nigdy wcześniej nie miało miejsca. Wygląda na to, że to teraz zamiast pracować, pije się kawkę? Tylko gdzie? Kawiarnia muzealna rozłożona na łopatki. Nie działa. Straszy pustymi regałami. na każdym kroku widać fatalną organizację pracy muzeum. No i jeden muzealny oddział już odpadł. Zgadzam się - wystawa jest zaaranżowana fatalnie, przypadkowo. Była wieszana w ostatniej chwili - tuż przed otwarciem. A jak to się stało, że życiowi partnerzy przy niej pracowali? Jak załatwia się takie zlecenia?]]></description>
			<dc:creator>kaśka</dc:creator>
			<pubDate>Mon, 25 Apr 2016 17:50:37 +0200</pubDate>
			<guid>https://www.januszkowalskikazimierz.pl/z-miasta/1014-wystawa-roku-zostala-otworta-o-wspolpracy-muzeum-nadwislanskiego-i-kul.html#comment-15558</guid>
		</item>
		<item>
			<title>azor napisał:</title>
			<link>https://www.januszkowalskikazimierz.pl/z-miasta/1014-wystawa-roku-zostala-otworta-o-wspolpracy-muzeum-nadwislanskiego-i-kul.html#comment-15557</link>
			<description><![CDATA[Iga jak piszesz "Ludzie ogarnijcie się. Wawer nigdy na temat muzeum nie zabierał głosu. Ale to miasto jest powalone. Nawet nie można napisać nic o wystawie. Przupomnę że główni oponenci to lewacy i feministki. Nieroby i alkoholicy"- NIGDY NIE PATRZ W LUSTRO !!]]></description>
			<dc:creator>azor</dc:creator>
			<pubDate>Mon, 25 Apr 2016 17:24:40 +0200</pubDate>
			<guid>https://www.januszkowalskikazimierz.pl/z-miasta/1014-wystawa-roku-zostala-otworta-o-wspolpracy-muzeum-nadwislanskiego-i-kul.html#comment-15557</guid>
		</item>
		<item>
			<title>iga napisał:</title>
			<link>https://www.januszkowalskikazimierz.pl/z-miasta/1014-wystawa-roku-zostala-otworta-o-wspolpracy-muzeum-nadwislanskiego-i-kul.html#comment-15556</link>
			<description><![CDATA[Ludzie ogarnijcie się. Wawer nigdy na temat muzeum nie zabierał głosu. Ale to miasto jest powalone. Nawet nie można napisać nic o wystawie. Przupomnę że główni oponenci to lewacy i feministki. Nieroby i alkoholicy]]></description>
			<dc:creator>iga</dc:creator>
			<pubDate>Mon, 25 Apr 2016 16:34:58 +0200</pubDate>
			<guid>https://www.januszkowalskikazimierz.pl/z-miasta/1014-wystawa-roku-zostala-otworta-o-wspolpracy-muzeum-nadwislanskiego-i-kul.html#comment-15556</guid>
		</item>
		<item>
			<title>chłop z Okala napisał:</title>
			<link>https://www.januszkowalskikazimierz.pl/z-miasta/1014-wystawa-roku-zostala-otworta-o-wspolpracy-muzeum-nadwislanskiego-i-kul.html#comment-15555</link>
			<description><![CDATA[Czytam, czytam i oczom nie wierzę. Artykuł poświęcony znakomitej wystawie, a komentarze dotyczą w głównej mierze pani dyrektor. Proszę napisać jakiś artykuł o dyrekcji i komentować.]]></description>
			<dc:creator>chłop z Okala</dc:creator>
			<pubDate>Mon, 25 Apr 2016 16:30:10 +0200</pubDate>
			<guid>https://www.januszkowalskikazimierz.pl/z-miasta/1014-wystawa-roku-zostala-otworta-o-wspolpracy-muzeum-nadwislanskiego-i-kul.html#comment-15555</guid>
		</item>
		<item>
			<title>przecz z dyrekotorka napisał:</title>
			<link>https://www.januszkowalskikazimierz.pl/z-miasta/1014-wystawa-roku-zostala-otworta-o-wspolpracy-muzeum-nadwislanskiego-i-kul.html#comment-15554</link>
			<description><![CDATA[A Krzysio Wawer też był w panteonie obrońców pani dyrektor. Nie ładnie. Tym podpadł! Nie zapomnę tego!]]></description>
			<dc:creator>przecz z dyrekotorka</dc:creator>
			<pubDate>Mon, 25 Apr 2016 14:56:46 +0200</pubDate>
			<guid>https://www.januszkowalskikazimierz.pl/z-miasta/1014-wystawa-roku-zostala-otworta-o-wspolpracy-muzeum-nadwislanskiego-i-kul.html#comment-15554</guid>
		</item>
		<item>
			<title>muza napisał:</title>
			<link>https://www.januszkowalskikazimierz.pl/z-miasta/1014-wystawa-roku-zostala-otworta-o-wspolpracy-muzeum-nadwislanskiego-i-kul.html#comment-15553</link>
			<description><![CDATA[Dlaczego wadą jest przynależność do PO. W PO jak i PiS są ludzie i ludziska. Dobrze ,że nie należny do PSL bo wtedy to już faktycznie musiałaby zatrudnić całe rodziny zielonej koniczynki. Sprawa z początków dyrektorowania pani Zadury. Związek zawodowy Solidarność nie protestował przeciw haniebnej antypolskiej wystawie i nie miał nic przeciwko marnotrawstwu.z może za wystawa Goldberga stał kto inny niż pani Zadura ? Oczywiście zgadzam się - dobrze, że nie należy do PSL :)]]></description>
			<dc:creator>muza</dc:creator>
			<pubDate>Mon, 25 Apr 2016 10:02:17 +0200</pubDate>
			<guid>https://www.januszkowalskikazimierz.pl/z-miasta/1014-wystawa-roku-zostala-otworta-o-wspolpracy-muzeum-nadwislanskiego-i-kul.html#comment-15553</guid>
		</item>
		<item>
			<title>grymas50 napisał:</title>
			<link>https://www.januszkowalskikazimierz.pl/z-miasta/1014-wystawa-roku-zostala-otworta-o-wspolpracy-muzeum-nadwislanskiego-i-kul.html#comment-15552</link>
			<description><![CDATA[Proszę o deczko kultury w Kulturze. ps. kiedy wyniki projektow rewitalizacji zasobow materialnych Kazimierza, a tak przy okazji. Może by tak dokonać " rewitalizacji "UZNANYCH kulturalnych naszego grodu.]]></description>
			<dc:creator>grymas50</dc:creator>
			<pubDate>Mon, 25 Apr 2016 09:18:45 +0200</pubDate>
			<guid>https://www.januszkowalskikazimierz.pl/z-miasta/1014-wystawa-roku-zostala-otworta-o-wspolpracy-muzeum-nadwislanskiego-i-kul.html#comment-15552</guid>
		</item>
		<item>
			<title>lew napisał:</title>
			<link>https://www.januszkowalskikazimierz.pl/z-miasta/1014-wystawa-roku-zostala-otworta-o-wspolpracy-muzeum-nadwislanskiego-i-kul.html#comment-15551</link>
			<description><![CDATA[Na 100 % Odorowski. To była jego inicjatywa.]]></description>
			<dc:creator>lew</dc:creator>
			<pubDate>Mon, 25 Apr 2016 08:41:50 +0200</pubDate>
			<guid>https://www.januszkowalskikazimierz.pl/z-miasta/1014-wystawa-roku-zostala-otworta-o-wspolpracy-muzeum-nadwislanskiego-i-kul.html#comment-15551</guid>
		</item>
		<item>
			<title>ivan napisał:</title>
			<link>https://www.januszkowalskikazimierz.pl/z-miasta/1014-wystawa-roku-zostala-otworta-o-wspolpracy-muzeum-nadwislanskiego-i-kul.html#comment-15550</link>
			<description><![CDATA[Pana Odorowskiego popiera Solidarność?Nie możliwe! Świadczyłoby to o tym,że Solidarność co najmniej przymknęła "oko" na antypolską wystawę? Nie wierzę?! Może nick muzealnik by odpowiedział na to nurtujące nas wszystkich pytanie?]]></description>
			<dc:creator>ivan</dc:creator>
			<pubDate>Mon, 25 Apr 2016 08:30:25 +0200</pubDate>
			<guid>https://www.januszkowalskikazimierz.pl/z-miasta/1014-wystawa-roku-zostala-otworta-o-wspolpracy-muzeum-nadwislanskiego-i-kul.html#comment-15550</guid>
		</item>
		<item>
			<title>lew napisał:</title>
			<link>https://www.januszkowalskikazimierz.pl/z-miasta/1014-wystawa-roku-zostala-otworta-o-wspolpracy-muzeum-nadwislanskiego-i-kul.html#comment-15549</link>
			<description><![CDATA[Dobrze wiemy że za wystawą Goldberga stał Odorowski.]]></description>
			<dc:creator>lew</dc:creator>
			<pubDate>Mon, 25 Apr 2016 08:02:08 +0200</pubDate>
			<guid>https://www.januszkowalskikazimierz.pl/z-miasta/1014-wystawa-roku-zostala-otworta-o-wspolpracy-muzeum-nadwislanskiego-i-kul.html#comment-15549</guid>
		</item>
		<item>
			<title>ivan napisał:</title>
			<link>https://www.januszkowalskikazimierz.pl/z-miasta/1014-wystawa-roku-zostala-otworta-o-wspolpracy-muzeum-nadwislanskiego-i-kul.html#comment-15548</link>
			<description><![CDATA[Dlaczego wadą jest przynależność do PO. W PO jak i PiS są ludzie i ludziska. Dobrze ,że nie należny do PSL bo wtedy to już faktycznie musiałaby zatrudnić całe rodziny zielonej koniczynki. Sprawa z początków dyrektorowania pani Zadury. Związek zawodowy Solidarność nie protestował przeciw haniebnej antypolskiej wystawie i nie miał nic przeciwko marnotrawstwu.z może za wystawa Goldberga stał kto inny niż pani Zadura ?]]></description>
			<dc:creator>ivan</dc:creator>
			<pubDate>Mon, 25 Apr 2016 07:23:53 +0200</pubDate>
			<guid>https://www.januszkowalskikazimierz.pl/z-miasta/1014-wystawa-roku-zostala-otworta-o-wspolpracy-muzeum-nadwislanskiego-i-kul.html#comment-15548</guid>
		</item>
		<item>
			<title>muza napisał:</title>
			<link>https://www.januszkowalskikazimierz.pl/z-miasta/1014-wystawa-roku-zostala-otworta-o-wspolpracy-muzeum-nadwislanskiego-i-kul.html#comment-15547</link>
			<description><![CDATA[Tak, do czasu Pani Zadury pracownikom wszystko się podobało z prostej przyczyny - bo nic nie musieli robić. Marazm kompletny. By pozostać precyzyjnym, to Pani Zadura ma tylu samo zwolenników co przeciwników, również wśród pracowników, i również tych kazimierskich. Jedyna wada Pani Zadury to to, że należy do PO, ale to wykracza poza kwestie merytoryczne.]]></description>
			<dc:creator>muza</dc:creator>
			<pubDate>Mon, 25 Apr 2016 06:58:06 +0200</pubDate>
			<guid>https://www.januszkowalskikazimierz.pl/z-miasta/1014-wystawa-roku-zostala-otworta-o-wspolpracy-muzeum-nadwislanskiego-i-kul.html#comment-15547</guid>
		</item>
		<item>
			<title>Wandzia Andzia napisał:</title>
			<link>https://www.januszkowalskikazimierz.pl/z-miasta/1014-wystawa-roku-zostala-otworta-o-wspolpracy-muzeum-nadwislanskiego-i-kul.html#comment-15545</link>
			<description><![CDATA[Oczywiście, działanie na szkodę muzeum wykazała kontrola. Media o tym szeroko pisały. Sprawa trafiła do CBA. Mieszkańcy wiedzą, bo mamy z ich strony ogromne poparcie. Wszystko jest też na facebooku na stronie "solidarni z muzeum". Wystarczy chcieć się dowiedzieć. Od dwóch lat spór toczy się publicznie. Jest w mediach lokalnych i wojewódzkich. Nawet kazimierscy restauratorzy nie chcą współpracować z panią Zadurą. Żaden z nich nie chce dzierżawić muzealnej kawiarni. Tak więc w Kazimierzu wszyscy wiedzą chyba poza panem. Zamiast słuchać pani Romany zaprzyjaźnionej z panią Zadurą (jeżdżą obie nawet do marszałków) trzeba porozmawiać z np. Wandą Michalak. To chyba wiarygodna osoba Żałosne. Muzeum nie jest od zarabiania. Muzeum kazimierskie to było skostniałe badziewie... ta dyrektorka przynajmniej jest jakaś i zagoniła do roboty leniwców. Może i Wanda Michalak coś robiła ciekawego, ale Odorowski to alkocholik, W muzeum stagnacja. Ruina... Weźcie się ludzie opamiętajcie. Buntujecie się, bo ktoś zburzył wasz święty spokój?]]></description>
			<dc:creator>Wandzia Andzia</dc:creator>
			<pubDate>Sun, 24 Apr 2016 22:29:47 +0200</pubDate>
			<guid>https://www.januszkowalskikazimierz.pl/z-miasta/1014-wystawa-roku-zostala-otworta-o-wspolpracy-muzeum-nadwislanskiego-i-kul.html#comment-15545</guid>
		</item>
		<item>
			<title>J.K napisał:</title>
			<link>https://www.januszkowalskikazimierz.pl/z-miasta/1014-wystawa-roku-zostala-otworta-o-wspolpracy-muzeum-nadwislanskiego-i-kul.html#comment-15544</link>
			<description><![CDATA[Oczywiście, działanie na szkodę muzeum wykazała kontrola. Media o tym szeroko pisały. Sprawa trafiła do CBA. Mieszkańcy wiedzą, bo mamy z ich strony ogromne poparcie. Wszystko jest też na facebooku na stronie "solidarni z muzeum". Wystarczy chcieć się dowiedzieć. Od dwóch lat spór toczy się publicznie. Jest w mediach lokalnych i wojewódzkich. Nawet kazimierscy restauratorzy nie chcą współpracować z panią Zadurą. Żaden z nich nie chce dzierżawić muzealnej kawiarni. Tak więc w Kazimierzu wszyscy wiedzą chyba poza panem. Zamiast słuchać pani Romany zaprzyjaźnionej z panią Zadurą (jeżdżą obie nawet do marszałków) trzeba porozmawiać z np. Wandą Michalak. To chyba wiarygodna osoba media pisały?Ogólnie,ze trwa spor.tyle to i ja wiem Proszę o linki do artykułów.]]></description>
			<dc:creator>J.K</dc:creator>
			<pubDate>Sun, 24 Apr 2016 22:23:10 +0200</pubDate>
			<guid>https://www.januszkowalskikazimierz.pl/z-miasta/1014-wystawa-roku-zostala-otworta-o-wspolpracy-muzeum-nadwislanskiego-i-kul.html#comment-15544</guid>
		</item>
		<item>
			<title>muzealnik napisał:</title>
			<link>https://www.januszkowalskikazimierz.pl/z-miasta/1014-wystawa-roku-zostala-otworta-o-wspolpracy-muzeum-nadwislanskiego-i-kul.html#comment-15542</link>
			<description><![CDATA[Oczywiście, działanie na szkodę muzeum wykazała kontrola. Media o tym szeroko pisały. Sprawa trafiła do CBA. Mieszkańcy wiedzą, bo mamy z ich strony ogromne poparcie. Wszystko jest też na facebooku na stronie "solidarni z muzeum". Wystarczy chcieć się dowiedzieć. Od dwóch lat spór toczy się publicznie. Jest w mediach lokalnych i wojewódzkich. Nawet kazimierscy restauratorzy nie chcą współpracować z panią Zadurą. Żaden z nich nie chce dzierżawić muzealnej kawiarni. Tak więc w Kazimierzu wszyscy wiedzą chyba poza panem. Zamiast słuchać pani Romany zaprzyjaźnionej z panią Zadurą (jeżdżą obie nawet do marszałków) trzeba porozmawiać z np. Wandą Michalak. To chyba wiarygodna osoba]]></description>
			<dc:creator>muzealnik</dc:creator>
			<pubDate>Sun, 24 Apr 2016 22:13:58 +0200</pubDate>
			<guid>https://www.januszkowalskikazimierz.pl/z-miasta/1014-wystawa-roku-zostala-otworta-o-wspolpracy-muzeum-nadwislanskiego-i-kul.html#comment-15542</guid>
		</item>
		<item>
			<title>J.K napisał:</title>
			<link>https://www.januszkowalskikazimierz.pl/z-miasta/1014-wystawa-roku-zostala-otworta-o-wspolpracy-muzeum-nadwislanskiego-i-kul.html#comment-15541</link>
			<description><![CDATA[@muzealnik Czy o tej złotej kurze powiadomiono odpowiednie organa? Jakie były reakcje? Mieszkańcy o tym nie wiedzą!]]></description>
			<dc:creator>J.K</dc:creator>
			<pubDate>Sun, 24 Apr 2016 22:04:01 +0200</pubDate>
			<guid>https://www.januszkowalskikazimierz.pl/z-miasta/1014-wystawa-roku-zostala-otworta-o-wspolpracy-muzeum-nadwislanskiego-i-kul.html#comment-15541</guid>
		</item>
		<item>
			<title>muzealnik napisał:</title>
			<link>https://www.januszkowalskikazimierz.pl/z-miasta/1014-wystawa-roku-zostala-otworta-o-wspolpracy-muzeum-nadwislanskiego-i-kul.html#comment-15540</link>
			<description><![CDATA[Szkoda, bo żadna relacja pisemna nie odda zachowania na sprawach pani dyrektor. Ale prześlemy wyrok. Poza tym będą kolejne rozprawy, na które chętnie zaprosimy pana oraz panią Rupiewicz.]]></description>
			<dc:creator>muzealnik</dc:creator>
			<pubDate>Sun, 24 Apr 2016 21:54:01 +0200</pubDate>
			<guid>https://www.januszkowalskikazimierz.pl/z-miasta/1014-wystawa-roku-zostala-otworta-o-wspolpracy-muzeum-nadwislanskiego-i-kul.html#comment-15540</guid>
		</item>
		<item>
			<title>muzealnik napisał:</title>
			<link>https://www.januszkowalskikazimierz.pl/z-miasta/1014-wystawa-roku-zostala-otworta-o-wspolpracy-muzeum-nadwislanskiego-i-kul.html#comment-15539</link>
			<description><![CDATA[Pani Zadura oddała np. w ręce zaprzyjaźnionej prywatnej firmy muzealną kurę znoszącą złote jajka. teraz nie ma ani firmy ani złotych jajek. Firma Klawo zniknęła, kasy nie ma. a tak pięknie pani Zadura mówiła o tym projekcie. Tak miało być dobrze, a wyszła goła d...Prezydent Puław poznał się na tej pani i jej podziękował za współpracę. Wygonił ją z puławskiego pałacu, gdzie muzeum nadwiślańskie miało oddział. Z tych powodów tylko w ciągu jednego roku Muzeum Nadwiślańskie straciło ogromną kasę. OGROMNĄ. To jest właśnie rozkładanie muzeum. Do tego dochodzą procesy sądowe i odszkodowania, które trzeba będzie wypłacić z muzealnej kasy, choć powinna to pani Zadura zapłacić z prywatnych funduszy. a dla wiedzy niedoinformowanego pana Kowalskiego. Muzeum nie ma nic wspólnego z urzędem miasta w Lublinie. Podlega wyłącznie pod urząd marszałkowski. A marszałkowie z PO i PSL są bardzo przychylni pani Zadurowej i bronią jej jak mogą, choć dawno powinna wylecieć]]></description>
			<dc:creator>muzealnik</dc:creator>
			<pubDate>Sun, 24 Apr 2016 21:49:35 +0200</pubDate>
			<guid>https://www.januszkowalskikazimierz.pl/z-miasta/1014-wystawa-roku-zostala-otworta-o-wspolpracy-muzeum-nadwislanskiego-i-kul.html#comment-15539</guid>
		</item>
		<item>
			<title>J.K napisał:</title>
			<link>https://www.januszkowalskikazimierz.pl/z-miasta/1014-wystawa-roku-zostala-otworta-o-wspolpracy-muzeum-nadwislanskiego-i-kul.html#comment-15538</link>
			<description><![CDATA[@muzealnik proszę przesłać tekst z relacji w sadzie (może być anonimowy)na adres: januszkowalski.kazimierz@o2.pl]]></description>
			<dc:creator>J.K</dc:creator>
			<pubDate>Sun, 24 Apr 2016 21:49:28 +0200</pubDate>
			<guid>https://www.januszkowalskikazimierz.pl/z-miasta/1014-wystawa-roku-zostala-otworta-o-wspolpracy-muzeum-nadwislanskiego-i-kul.html#comment-15538</guid>
		</item>
		<item>
			<title>J.K napisał:</title>
			<link>https://www.januszkowalskikazimierz.pl/z-miasta/1014-wystawa-roku-zostala-otworta-o-wspolpracy-muzeum-nadwislanskiego-i-kul.html#comment-15536</link>
			<description><![CDATA[@ muzealnik Niestety mówię jak jest.Od pewnego czasu pani dyrektor jest w niełasce..... Na sprawę nie pojadę. Ale chętnie zamieszczę relację jak pan?Pani ją napisze. Zatem czekam.]]></description>
			<dc:creator>J.K</dc:creator>
			<pubDate>Sun, 24 Apr 2016 21:46:35 +0200</pubDate>
			<guid>https://www.januszkowalskikazimierz.pl/z-miasta/1014-wystawa-roku-zostala-otworta-o-wspolpracy-muzeum-nadwislanskiego-i-kul.html#comment-15536</guid>
		</item>
		<item>
			<title>Strzępek Tadeusz napisał:</title>
			<link>https://www.januszkowalskikazimierz.pl/z-miasta/1014-wystawa-roku-zostala-otworta-o-wspolpracy-muzeum-nadwislanskiego-i-kul.html#comment-15535</link>
			<description><![CDATA[Nie widziałem jeszcze tej wystawy, zapewne jest znakomita. Jak obejrzę napiszę coś więcej. Wymienione nazwiska twórców każą zapomnieć o jakichkolwiek podziałach. Panie (pani?) "muzealnik" wstydź się pan za niewłaściwą w tym miejscu ocenę -prawdziwa Sztuka krytyki się nie boi. Gratuluję pani Rupiewicz zaangażowania w sprawy Kazimierza! Oby więcej takich postaci było wśród nas. Z niecierpliwością czekam na wystawę poświęconą Łukaszowcom.]]></description>
			<dc:creator>Strzępek Tadeusz</dc:creator>
			<pubDate>Sun, 24 Apr 2016 21:43:47 +0200</pubDate>
			<guid>https://www.januszkowalskikazimierz.pl/z-miasta/1014-wystawa-roku-zostala-otworta-o-wspolpracy-muzeum-nadwislanskiego-i-kul.html#comment-15535</guid>
		</item>
		<item>
			<title>muzealnik napisał:</title>
			<link>https://www.januszkowalskikazimierz.pl/z-miasta/1014-wystawa-roku-zostala-otworta-o-wspolpracy-muzeum-nadwislanskiego-i-kul.html#comment-15534</link>
			<description><![CDATA[Niech się pan nie ośmiesza brakiem wiedzy panie Kowalski. Pani dyrektor jest pupilka marszałków, dlatego mimo fatalnych wyników kontroli wciąż siedzi na tym stanowisku. Poza tym ogromna wiedzę w tym temacie ma Pański kolega, który pisuje na blogu - Sławomir Kamiński, który od miesięcy publicznie występuje przeciwko Zadurowej. Żeby się pan wreszcie więcej dowiedział, to muzealnicy zapraszają pana oraz panią Romanę na jutrzejszą rozprawę w puławskim sądzie pracy. O godzinie 11.00. To się pan po dwóch lata głośnego kazimierskiego sporu wreszcie dowie jakie są jego przyczyny, jakich brudów i krzywd narobiła pani Zadura. a pani Rupiewicz może się wstydzić tego biegania przy Zadurowej. Nie ma co liczyć na muzealną posadkę]]></description>
			<dc:creator>muzealnik</dc:creator>
			<pubDate>Sun, 24 Apr 2016 21:39:47 +0200</pubDate>
			<guid>https://www.januszkowalskikazimierz.pl/z-miasta/1014-wystawa-roku-zostala-otworta-o-wspolpracy-muzeum-nadwislanskiego-i-kul.html#comment-15534</guid>
		</item>
		<item>
			<title>muzealnik napisał:</title>
			<link>https://www.januszkowalskikazimierz.pl/z-miasta/1014-wystawa-roku-zostala-otworta-o-wspolpracy-muzeum-nadwislanskiego-i-kul.html#comment-15533</link>
			<description><![CDATA[Na wystawie są świetne prace z pięknej kolekcji, ale sama wystawa jest brzydko zaaranżowana. a już wielką wpadką jest brak katalogu, który zawsze towarzyszy wernisażom. Powód? Nie zdążyli. Wyszedł brak profesjonalizmu dyrekcji. Coś takiego nigdy wcześniej nie miało miejsca. Wygląda na to, że to teraz zamiast pracować, pije się kawkę? Tylko gdzie? Kawiarnia muzealna rozłożona na łopatki. Nie działa. Straszy pustymi regałami. na każdym kroku widać fatalną organizację pracy muzeum. No i jeden muzealny oddział już odpadł.]]></description>
			<dc:creator>muzealnik</dc:creator>
			<pubDate>Sun, 24 Apr 2016 21:32:09 +0200</pubDate>
			<guid>https://www.januszkowalskikazimierz.pl/z-miasta/1014-wystawa-roku-zostala-otworta-o-wspolpracy-muzeum-nadwislanskiego-i-kul.html#comment-15533</guid>
		</item>
		<item>
			<title>J.K napisał:</title>
			<link>https://www.januszkowalskikazimierz.pl/z-miasta/1014-wystawa-roku-zostala-otworta-o-wspolpracy-muzeum-nadwislanskiego-i-kul.html#comment-15532</link>
			<description><![CDATA[@muzealnik. Chyba o wystawę chodzi a nie o panią dyrektor. Swojego czasu rozmawiając z jedną ze stron sporu proponowałem debatę - związkowcy kontra pani dyrektor.Jak wiemy do spotkania nie doszło.Niestety mieszkańcy nadal nie znają tła sporu .Jest on wiadomy wąskiej grupie zainteresowanych. Oczywiście pamiętamy skandal związany z otwarciem muzeum i wystawą Goldberga. Co chodzi o sama panią Zadurę zdaje się jest w niełasce wierchuszki UM w Lublinie.Stąd pewność,że nie przedłużą jej kontraktu. Ze źródeł zbliżonych do RG Wąwolnica wiem,że podobno jakąś funkcje miał objąć w muzeum pan - były burmistrz - G Dunia,popierany przez Marszałków..... Ponoć pani dyrektor miała odrębne zdanie i nie zgodziła się.]]></description>
			<dc:creator>J.K</dc:creator>
			<pubDate>Sun, 24 Apr 2016 21:30:56 +0200</pubDate>
			<guid>https://www.januszkowalskikazimierz.pl/z-miasta/1014-wystawa-roku-zostala-otworta-o-wspolpracy-muzeum-nadwislanskiego-i-kul.html#comment-15532</guid>
		</item>
		<item>
			<title>Rumburak napisał:</title>
			<link>https://www.januszkowalskikazimierz.pl/z-miasta/1014-wystawa-roku-zostala-otworta-o-wspolpracy-muzeum-nadwislanskiego-i-kul.html#comment-15531</link>
			<description><![CDATA[Pro pisowski pro peowski... Ja chyba nie wiem na jakim świecie żyję. Wystawa jest pro peoska..? U Pani "muzealnik" to w głowie to chyba tylko polityka. Dla mnie powyższy tekst to tylko informacja o dobrej wystawie, a o pani Zadurze jest tylko wzmianka że prowadziła spotkanie. Przecież tą arcyciekawą wystawę przygotowali pracownicy ciężko i owocnie pracujący o czym świadczy efekt jakim jest jej poziom. Może "niemal cała załoga" nie lubi "pro peowskiej" pani Zadury ale przy tej wystawie to się przyłożyła do roboty (jak zresztą chyba zawsze) Cały ten tekst chwali właśnie ową załogę (całą tą pro peowską i pro pisowską). Wstydem pani "muzealnik" jest niby polityczne myślenie prymitywnymi podziałami. Polityka to nie tylko sztuka konfrontacji ale i przede wszystkim koncyliacji. I tej drugiej umiejętności pani serdecznie życzę.]]></description>
			<dc:creator>Rumburak</dc:creator>
			<pubDate>Sun, 24 Apr 2016 21:05:28 +0200</pubDate>
			<guid>https://www.januszkowalskikazimierz.pl/z-miasta/1014-wystawa-roku-zostala-otworta-o-wspolpracy-muzeum-nadwislanskiego-i-kul.html#comment-15531</guid>
		</item>
		<item>
			<title>Wandzia Andzia napisał:</title>
			<link>https://www.januszkowalskikazimierz.pl/z-miasta/1014-wystawa-roku-zostala-otworta-o-wspolpracy-muzeum-nadwislanskiego-i-kul.html#comment-15530</link>
			<description><![CDATA[A jak niby rozkłada muzeum pani Z.? Porównajcie co działo się za Rozłowskiego, za Serafinowicza i innych... picie kawy, i nie tylko, czytanie gazety i marne wystawy marnej konfraterni.]]></description>
			<dc:creator>Wandzia Andzia</dc:creator>
			<pubDate>Sun, 24 Apr 2016 20:45:39 +0200</pubDate>
			<guid>https://www.januszkowalskikazimierz.pl/z-miasta/1014-wystawa-roku-zostala-otworta-o-wspolpracy-muzeum-nadwislanskiego-i-kul.html#comment-15530</guid>
		</item>
		<item>
			<title>ktoś napisał:</title>
			<link>https://www.januszkowalskikazimierz.pl/z-miasta/1014-wystawa-roku-zostala-otworta-o-wspolpracy-muzeum-nadwislanskiego-i-kul.html#comment-15529</link>
			<description><![CDATA[Wystawa jest dobra. I taki jest fakt. Niezaleznie od tego kim jest pani dyrektor.]]></description>
			<dc:creator>ktoś</dc:creator>
			<pubDate>Sun, 24 Apr 2016 20:11:34 +0200</pubDate>
			<guid>https://www.januszkowalskikazimierz.pl/z-miasta/1014-wystawa-roku-zostala-otworta-o-wspolpracy-muzeum-nadwislanskiego-i-kul.html#comment-15529</guid>
		</item>
		<item>
			<title>muzealnik napisał:</title>
			<link>https://www.januszkowalskikazimierz.pl/z-miasta/1014-wystawa-roku-zostala-otworta-o-wspolpracy-muzeum-nadwislanskiego-i-kul.html#comment-15528</link>
			<description><![CDATA[Wstyd pani Romano, że tak pieje pani z zachwytu nad panią Zadurową, która rozkłada muzeum. Na szczęście to już ostatnie miesiące jej rządów. Niemal cała załoga i wszyscy kierownicy oddziałów muzealnych wystąpili przeciwko tej pani. Wstyd, że na blogu pana Kowalskiego, który jest taki Pisowski tak się promuje Platformianą dyrektorkę i pupilkę panów Karpińskiego, Grabczuka i Pękalskiego. Obecność pani Romany u boku tej pani jest obrzydliwa.]]></description>
			<dc:creator>muzealnik</dc:creator>
			<pubDate>Sun, 24 Apr 2016 19:38:57 +0200</pubDate>
			<guid>https://www.januszkowalskikazimierz.pl/z-miasta/1014-wystawa-roku-zostala-otworta-o-wspolpracy-muzeum-nadwislanskiego-i-kul.html#comment-15528</guid>
		</item>
	</channel>
</rss>
