<?xml version="1.0" encoding="utf-8"?>
<rss version="2.0" xmlns:dc="http://purl.org/dc/elements/1.1/" xmlns:atom="http://www.w3.org/2005/Atom">
	<channel>
		<title>BUDŻET OBYWATELSKI – prezentacja projektów - część II</title>
		<description>Skomentuj BUDŻET OBYWATELSKI – prezentacja projektów - część II</description>
		<link>https://www.januszkowalskikazimierz.pl/z-miasta/1087-budzet-obywatelski-–-prezentacja-projektow-czesc-ii.html</link>
		<lastBuildDate>Fri, 17 Jul 2026 07:03:50 +0200</lastBuildDate>
		<generator>JComments</generator>
		<atom:link href="https://www.januszkowalskikazimierz.pl/component/jcomments/feed/com_k2/1087.html" rel="self" type="application/rss+xml" />
		<item>
			<title>Mercedes napisał:</title>
			<link>https://www.januszkowalskikazimierz.pl/z-miasta/1087-budzet-obywatelski-–-prezentacja-projektow-czesc-ii.html#comment-17263</link>
			<description><![CDATA[Super pomysł z tą ławką , Brak mi parasola i piwa]]></description>
			<dc:creator>Mercedes</dc:creator>
			<pubDate>Wed, 02 Nov 2016 12:52:11 +0100</pubDate>
			<guid>https://www.januszkowalskikazimierz.pl/z-miasta/1087-budzet-obywatelski-–-prezentacja-projektow-czesc-ii.html#comment-17263</guid>
		</item>
		<item>
			<title>Ralf napisał:</title>
			<link>https://www.januszkowalskikazimierz.pl/z-miasta/1087-budzet-obywatelski-–-prezentacja-projektow-czesc-ii.html#comment-17159</link>
			<description><![CDATA[A mnie się ten pomysł bardzo podoba. Trochę pluskającej wody przy kościołach być powinno. Jak się ładnie zrobi, będzie super]]></description>
			<dc:creator>Ralf</dc:creator>
			<pubDate>Tue, 18 Oct 2016 17:28:21 +0200</pubDate>
			<guid>https://www.januszkowalskikazimierz.pl/z-miasta/1087-budzet-obywatelski-–-prezentacja-projektow-czesc-ii.html#comment-17159</guid>
		</item>
		<item>
			<title>gość napisał:</title>
			<link>https://www.januszkowalskikazimierz.pl/z-miasta/1087-budzet-obywatelski-–-prezentacja-projektow-czesc-ii.html#comment-17158</link>
			<description><![CDATA[oczywiście literówka -klina]]></description>
			<dc:creator>gość</dc:creator>
			<pubDate>Tue, 18 Oct 2016 17:07:30 +0200</pubDate>
			<guid>https://www.januszkowalskikazimierz.pl/z-miasta/1087-budzet-obywatelski-–-prezentacja-projektow-czesc-ii.html#comment-17158</guid>
		</item>
		<item>
			<title>gość napisał:</title>
			<link>https://www.januszkowalskikazimierz.pl/z-miasta/1087-budzet-obywatelski-–-prezentacja-projektow-czesc-ii.html#comment-17157</link>
			<description><![CDATA[Czy nie lepiej oddać ten kawałeczek kina parafii? Ksiądz ładną choineczkę postawi albo coś innego, z tą ławką i wodą to głupota jak ktoś mógł wpaść na taki durny pomysł? Nijak ma się to do Kazimierza. Ale cóż znamy gust autorki a o gustach się nie dyskutuje.Wierzę w mądrość mieszkańców]]></description>
			<dc:creator>gość</dc:creator>
			<pubDate>Tue, 18 Oct 2016 17:05:48 +0200</pubDate>
			<guid>https://www.januszkowalskikazimierz.pl/z-miasta/1087-budzet-obywatelski-–-prezentacja-projektow-czesc-ii.html#comment-17157</guid>
		</item>
		<item>
			<title>grymas50 napisał:</title>
			<link>https://www.januszkowalskikazimierz.pl/z-miasta/1087-budzet-obywatelski-–-prezentacja-projektow-czesc-ii.html#comment-17156</link>
			<description><![CDATA[Mam odbite w kamieniu, muszle zwierzaków żyjacych w tym morzu.]]></description>
			<dc:creator>grymas50</dc:creator>
			<pubDate>Tue, 18 Oct 2016 11:05:33 +0200</pubDate>
			<guid>https://www.januszkowalskikazimierz.pl/z-miasta/1087-budzet-obywatelski-–-prezentacja-projektow-czesc-ii.html#comment-17156</guid>
		</item>
		<item>
			<title>kazimierzak napisał:</title>
			<link>https://www.januszkowalskikazimierz.pl/z-miasta/1087-budzet-obywatelski-–-prezentacja-projektow-czesc-ii.html#comment-17155</link>
			<description><![CDATA[Historia to historia, nie ma starszej ani młodszej. A przed 60 mln lat było tu morze - to dopiero historia... Pomysł z wodą świetnie do tej "historii" nawiązuje. Trzeba mówić, że tu nie o chrzest chodzi a o morze, i już będzie wszystko dobrze.]]></description>
			<dc:creator>kazimierzak</dc:creator>
			<pubDate>Tue, 18 Oct 2016 08:09:12 +0200</pubDate>
			<guid>https://www.januszkowalskikazimierz.pl/z-miasta/1087-budzet-obywatelski-–-prezentacja-projektow-czesc-ii.html#comment-17155</guid>
		</item>
		<item>
			<title>Karol napisał:</title>
			<link>https://www.januszkowalskikazimierz.pl/z-miasta/1087-budzet-obywatelski-–-prezentacja-projektow-czesc-ii.html#comment-17153</link>
			<description><![CDATA[Myślę, że pomysł jakiejś ławeczki kamiennej jest co najmniej infantylny. Zgadzam się tutaj z panem Michalakiem -łapki precz. W miasteczku jest dziesiątki miejsc gdzie można by te śmieszne 25 tys. "upchnąć". Autorce zadam pytanie: a co było przed chrztem Polski? Czyżby nasi, dzicy, w skóry odziani przodkowie sami, dobrowolnie ten chrzest przyjęli? A czy pani dr. słyszała o poczcie królów polskich -lechickich sprzed trzech tysięcy lat, wiszącym w Częstochowie na Jasnej Górze? Czas wreszcie odkłamać naszą, lechicką historię, również w Kazimierzu! https://www.youtube.com/watch?v=cL4T6HWti_0 Kazimierz Dolny, a przedtem Wietrzna Góra ma historię również znacznie starszą, niż te 1050 lat.]]></description>
			<dc:creator>Karol</dc:creator>
			<pubDate>Tue, 18 Oct 2016 00:01:56 +0200</pubDate>
			<guid>https://www.januszkowalskikazimierz.pl/z-miasta/1087-budzet-obywatelski-–-prezentacja-projektow-czesc-ii.html#comment-17153</guid>
		</item>
		<item>
			<title>qazis napisał:</title>
			<link>https://www.januszkowalskikazimierz.pl/z-miasta/1087-budzet-obywatelski-–-prezentacja-projektow-czesc-ii.html#comment-17151</link>
			<description><![CDATA[Już Portal Kazimierski informował o zmianie właściciela Esterki- a raczej tego co z niej zostało]]></description>
			<dc:creator>qazis</dc:creator>
			<pubDate>Mon, 17 Oct 2016 13:46:05 +0200</pubDate>
			<guid>https://www.januszkowalskikazimierz.pl/z-miasta/1087-budzet-obywatelski-–-prezentacja-projektow-czesc-ii.html#comment-17151</guid>
		</item>
		<item>
			<title>Z_tynku napisał:</title>
			<link>https://www.januszkowalskikazimierz.pl/z-miasta/1087-budzet-obywatelski-–-prezentacja-projektow-czesc-ii.html#comment-17150</link>
			<description><![CDATA[Wreszcie ktoś teren po Esterce czyści, mało tego dziś sama widziałam Geodete Wicika coś już tam się kręci po ruinach, także chyba Esterka przestanie straszyć]]></description>
			<dc:creator>Z_tynku</dc:creator>
			<pubDate>Mon, 17 Oct 2016 13:16:43 +0200</pubDate>
			<guid>https://www.januszkowalskikazimierz.pl/z-miasta/1087-budzet-obywatelski-–-prezentacja-projektow-czesc-ii.html#comment-17150</guid>
		</item>
		<item>
			<title>grymas50 napisał:</title>
			<link>https://www.januszkowalskikazimierz.pl/z-miasta/1087-budzet-obywatelski-–-prezentacja-projektow-czesc-ii.html#comment-17149</link>
			<description><![CDATA[@ kazimierzak Dyć w " Domu Strażaka" jest publiczna ubikacja. Przysparza ona niezłych dochodów właścicielowi.]]></description>
			<dc:creator>grymas50</dc:creator>
			<pubDate>Mon, 17 Oct 2016 08:15:43 +0200</pubDate>
			<guid>https://www.januszkowalskikazimierz.pl/z-miasta/1087-budzet-obywatelski-–-prezentacja-projektow-czesc-ii.html#comment-17149</guid>
		</item>
		<item>
			<title>grymas50 napisał:</title>
			<link>https://www.januszkowalskikazimierz.pl/z-miasta/1087-budzet-obywatelski-–-prezentacja-projektow-czesc-ii.html#comment-17148</link>
			<description><![CDATA[Nie " wymadrzaj sie", ale masz rację. Kiedy popierałem pomysł nie wiedzialem, że " że kararyjski marmur nie lubi naszego klimatu a od kamiennej ławy przez większą część roku bedzie ciągneło w siedzenie a wodzie w zdroju brakuje gazu i soku (np z tradycyjnych kazimierskich owoców)" i dlatego też w sutuacji miasteczka propozycje spożytkowania 25 tysiecy zlotych winni składać osoby ZNAJACE SIE NA RZECZY, o co zresztą prosiłem Samorzad, by w tej sprawie zwrocili sie do Nich.]]></description>
			<dc:creator>grymas50</dc:creator>
			<pubDate>Mon, 17 Oct 2016 08:11:53 +0200</pubDate>
			<guid>https://www.januszkowalskikazimierz.pl/z-miasta/1087-budzet-obywatelski-–-prezentacja-projektow-czesc-ii.html#comment-17148</guid>
		</item>
		<item>
			<title>kazimierzak napisał:</title>
			<link>https://www.januszkowalskikazimierz.pl/z-miasta/1087-budzet-obywatelski-–-prezentacja-projektow-czesc-ii.html#comment-17147</link>
			<description><![CDATA[Panie Tadeuszu, a jak ma się do tego co Pan napisał, ów budynek w miejscu dawnego szaletu? Skala nie ta, przeznaczenie też inne...]]></description>
			<dc:creator>kazimierzak</dc:creator>
			<pubDate>Mon, 17 Oct 2016 08:05:09 +0200</pubDate>
			<guid>https://www.januszkowalskikazimierz.pl/z-miasta/1087-budzet-obywatelski-–-prezentacja-projektow-czesc-ii.html#comment-17147</guid>
		</item>
		<item>
			<title>chłop z Okala napisał:</title>
			<link>https://www.januszkowalskikazimierz.pl/z-miasta/1087-budzet-obywatelski-–-prezentacja-projektow-czesc-ii.html#comment-17145</link>
			<description><![CDATA[Czy mogę wiedzieć czyj jest pomysł z zagospodarowaniem "owego klina"? Czy jest to pomysł autorki tekstu, pani RR? Czy może samorządu mieszkańców? A może kogoś innego? Przychylam się do wypowiedzi pana Michalaka. Ktoś na siłę próbuje zaistnieć instalując w historycznej przestrzeni Miasteczka "obcy", nijak nie pasujący obiekt. Tylko po co? Chce przejść do historii?]]></description>
			<dc:creator>chłop z Okala</dc:creator>
			<pubDate>Sun, 16 Oct 2016 22:54:56 +0200</pubDate>
			<guid>https://www.januszkowalskikazimierz.pl/z-miasta/1087-budzet-obywatelski-–-prezentacja-projektow-czesc-ii.html#comment-17145</guid>
		</item>
		<item>
			<title>ESA napisał:</title>
			<link>https://www.januszkowalskikazimierz.pl/z-miasta/1087-budzet-obywatelski-–-prezentacja-projektow-czesc-ii.html#comment-17143</link>
			<description><![CDATA[Słuszna uwaga Pana Michalaka.]]></description>
			<dc:creator>ESA</dc:creator>
			<pubDate>Sun, 16 Oct 2016 21:19:49 +0200</pubDate>
			<guid>https://www.januszkowalskikazimierz.pl/z-miasta/1087-budzet-obywatelski-–-prezentacja-projektow-czesc-ii.html#comment-17143</guid>
		</item>
		<item>
			<title>Tadeusz Michalak napisał:</title>
			<link>https://www.januszkowalskikazimierz.pl/z-miasta/1087-budzet-obywatelski-–-prezentacja-projektow-czesc-ii.html#comment-17142</link>
			<description><![CDATA[Jest ładny fragment miasteczka złożony z późnogotyckiej bramki. muru kościelnego i schodów.Klarowne, podporządkowane miejscu i w subtelny sposób powiązane z upływającym czasem .Bardzo kazimierskie jeżeli to jeszcze coś znaczy.Nagle przychodzi nowe którego aż swędzą łapki aby czegoś dokonać w miasteczku. Rozpaczliwie szuka miejsca i nagle sukces. Znalazło! Dokłada do tego 1050 lecie zniesienia pogaństwa i kto się sprzeciwi! Nie szkodzi, że kararyjski marmur nie lubi naszego klimatu a od kamiennej ławy przez większą część roku bedzie ciągneło w siedzenie a wodzie w zdroju brakuje gazu i soku (np z tradycyjnych kazimierskich owoców) Ważne jest aby zaistnieć, najlepiej na nieswoim terenie i za cudze pieniądze.Obecnie jeżeli ktoś chce posiedzić w tym miejscu to polecam murki przy schodkach zorganizowane miejsce odpoczynku może być w rejonie dzwonnicy czy dawnegi Berensa(Esterki)]]></description>
			<dc:creator>Tadeusz Michalak</dc:creator>
			<pubDate>Sun, 16 Oct 2016 20:01:12 +0200</pubDate>
			<guid>https://www.januszkowalskikazimierz.pl/z-miasta/1087-budzet-obywatelski-–-prezentacja-projektow-czesc-ii.html#comment-17142</guid>
		</item>
		<item>
			<title>grymas50 napisał:</title>
			<link>https://www.januszkowalskikazimierz.pl/z-miasta/1087-budzet-obywatelski-–-prezentacja-projektow-czesc-ii.html#comment-17141</link>
			<description><![CDATA[@ kazimierzak Ci co powiedzieli :" MY ONI" mówili to w telewizorze dlatego też nalezy telewizor włączać coby wiedzieć co mowili TWOI. Jesli nie TWOI to też nie MOI. ps. wszystkie dzieci są nasze.]]></description>
			<dc:creator>grymas50</dc:creator>
			<pubDate>Sun, 16 Oct 2016 18:51:54 +0200</pubDate>
			<guid>https://www.januszkowalskikazimierz.pl/z-miasta/1087-budzet-obywatelski-–-prezentacja-projektow-czesc-ii.html#comment-17141</guid>
		</item>
		<item>
			<title>kazimierzak napisał:</title>
			<link>https://www.januszkowalskikazimierz.pl/z-miasta/1087-budzet-obywatelski-–-prezentacja-projektow-czesc-ii.html#comment-17140</link>
			<description><![CDATA[Tak, jesteśmy my, są też oni, bo ludzie są różni. A jeśli chodzi o sort lepszy czy gorszy proponuję wyłączyć telewizor a włączyć myślenie, a nie bezrefleksyjnie powtarzać te banały. To poziom dzieci z piaskownicy. Tylko nie pisz mi, że nie lubię dzieci albo uważam, że są niemądre.]]></description>
			<dc:creator>kazimierzak</dc:creator>
			<pubDate>Sun, 16 Oct 2016 18:22:40 +0200</pubDate>
			<guid>https://www.januszkowalskikazimierz.pl/z-miasta/1087-budzet-obywatelski-–-prezentacja-projektow-czesc-ii.html#comment-17140</guid>
		</item>
		<item>
			<title>Kowal napisał:</title>
			<link>https://www.januszkowalskikazimierz.pl/z-miasta/1087-budzet-obywatelski-–-prezentacja-projektow-czesc-ii.html#comment-17139</link>
			<description><![CDATA[Budżet obywatelski w zeszłym roku został przeprowadzony dzięki uporowi Krzysztofa Wawra. Dopilnował wszelkich formalności. W tym roku tylko siłą rozpędu. To skandal, że kwota nie została powiększona. Kazimierz to serce gminy. Ale Pisula ma to w nosie. Oby to była jego ostatnia kadencja.]]></description>
			<dc:creator>Kowal</dc:creator>
			<pubDate>Sun, 16 Oct 2016 17:30:33 +0200</pubDate>
			<guid>https://www.januszkowalskikazimierz.pl/z-miasta/1087-budzet-obywatelski-–-prezentacja-projektow-czesc-ii.html#comment-17139</guid>
		</item>
		<item>
			<title>bardzo napisał:</title>
			<link>https://www.januszkowalskikazimierz.pl/z-miasta/1087-budzet-obywatelski-–-prezentacja-projektow-czesc-ii.html#comment-17138</link>
			<description><![CDATA["To jest właśnie wasz poziom. Jakbyście nie wiedzieli, że to coś znaczy," Wg @kazimierzaka jesteśmy MY i ONI. Boję się zapytać,którym jestem sortem. Jeszcze się okaże, że tym liczniejszym.]]></description>
			<dc:creator>bardzo</dc:creator>
			<pubDate>Sun, 16 Oct 2016 17:30:15 +0200</pubDate>
			<guid>https://www.januszkowalskikazimierz.pl/z-miasta/1087-budzet-obywatelski-–-prezentacja-projektow-czesc-ii.html#comment-17138</guid>
		</item>
		<item>
			<title>kazimierzak napisał:</title>
			<link>https://www.januszkowalskikazimierz.pl/z-miasta/1087-budzet-obywatelski-–-prezentacja-projektow-czesc-ii.html#comment-17137</link>
			<description><![CDATA[A jak to jest, że Budżet obywatelski dla Kazimierza to zaledwie 25000 zł. Bochotnica przy liczbie mieszkańców 1069 w ubiegłym roku miała fundusz sołecki w kwocie 28000 zł. Przy zachowaniu proporcji budżet dla Kazimierza powinien wynosić ponad 55000 zł.]]></description>
			<dc:creator>kazimierzak</dc:creator>
			<pubDate>Sun, 16 Oct 2016 17:06:20 +0200</pubDate>
			<guid>https://www.januszkowalskikazimierz.pl/z-miasta/1087-budzet-obywatelski-–-prezentacja-projektow-czesc-ii.html#comment-17137</guid>
		</item>
		<item>
			<title>kazimierzak napisał:</title>
			<link>https://www.januszkowalskikazimierz.pl/z-miasta/1087-budzet-obywatelski-–-prezentacja-projektow-czesc-ii.html#comment-17136</link>
			<description><![CDATA[Ja chodzę do klasztoru,bo jakoś klimat tego miejsca bardzie do mnie przemawia w czasie modlitwy i widok z Wietrznej Góry na całe miasto o NIEBO(nomen omen)piękniejszy, niźli ze schodów pod farą. Nie jestem antykościelny i nie wzywam do niszczenia czegokolwiek. Wielu jednak przesiąkniętych ideologią dobrej zmiany zapomina, że nie popierać to nie znaczy zwalczać. Po prostu nie podoba mi się ten pomysł i napisałem dlaczego. Jeśli @kazimierzak widzi to tak:" To co napisałeś jest zaiste śmieszne. Zaproponowana symbolika jest niejako ukryta, przeciętnemu człowiekowi, nawet katolikowi nieznana. Zatem żadnego lewaka razić nie powinna. A jeśli nawet, to mowa jest o terenie przy naszej świątyni, a więc idąc twoim tokiem rozumowania, terenie już przez nas, dla ciebie wrednych katolików, zawłaszczona." to jego problem,w kim widzi człowieka a komu człowieczeństwa odmawia. Z tą ezoteryką to racja,problem kto jest DOPUSZCZONY do tej wiedzy czyli wybrańcem (lepszy sort?). A psy jak robiły pod mur, to nadal tam robić będą. Najpierw piszesz o wszechobecnych symbolach chrześcijańskich, a teraz masz problem z tym, że to wiedza dla wybranych. To jest właśnie wasz poziom. Jakbyście nie wiedzieli, że to coś znaczy, wszystko byłoby ok. Ale jak się pojawia jakaś symbolika, to gadacie o zaśmiecaniu przestrzeni publicznej.]]></description>
			<dc:creator>kazimierzak</dc:creator>
			<pubDate>Sun, 16 Oct 2016 17:03:10 +0200</pubDate>
			<guid>https://www.januszkowalskikazimierz.pl/z-miasta/1087-budzet-obywatelski-–-prezentacja-projektow-czesc-ii.html#comment-17136</guid>
		</item>
		<item>
			<title>azor napisał:</title>
			<link>https://www.januszkowalskikazimierz.pl/z-miasta/1087-budzet-obywatelski-–-prezentacja-projektow-czesc-ii.html#comment-17135</link>
			<description><![CDATA[Obecnie tylko rolnicy mają prawo do wcześniejszego przejścia na emeryturę. I to dzięki PSL. Kiedy pracownikom podnoszono wiek emerytalny, ta grupa zawodowa zachowała ten przywilej do 31 grudnia 2017 r. (patrz grafika). Z najnowszych danych KRUS wynika, że rolnicy chętnie z niego korzystają. We wrześniu 2014 r. takie świadczenia otrzymywało 51,8 tys. osób, a rok później już 55,9 tys. osób. I wszystko wskazuje na to, że tego typu osób będzie jeszcze więcej w tym roku. Z najnowszych wypowiedzi okres ten ma ulec wydłużeniu o kolejne kilka lat. A Wy podniecacie się budżetem obywatelskim.]]></description>
			<dc:creator>azor</dc:creator>
			<pubDate>Sun, 16 Oct 2016 16:57:00 +0200</pubDate>
			<guid>https://www.januszkowalskikazimierz.pl/z-miasta/1087-budzet-obywatelski-–-prezentacja-projektow-czesc-ii.html#comment-17135</guid>
		</item>
		<item>
			<title>bardzo napisał:</title>
			<link>https://www.januszkowalskikazimierz.pl/z-miasta/1087-budzet-obywatelski-–-prezentacja-projektow-czesc-ii.html#comment-17134</link>
			<description><![CDATA[Ja chodzę do klasztoru,bo jakoś klimat tego miejsca bardzie do mnie przemawia w czasie modlitwy i widok z Wietrznej Góry na całe miasto o NIEBO(nomen omen)piękniejszy, niźli ze schodów pod farą. Nie jestem antykościelny i nie wzywam do niszczenia czegokolwiek. Wielu jednak przesiąkniętych ideologią dobrej zmiany zapomina, że nie popierać to nie znaczy zwalczać. Po prostu nie podoba mi się ten pomysł i napisałem dlaczego. Jeśli @kazimierzak widzi to tak:" To co napisałeś jest zaiste śmieszne. Zaproponowana symbolika jest niejako ukryta, przeciętnemu człowiekowi, nawet katolikowi nieznana. Zatem żadnego lewaka razić nie powinna. A jeśli nawet, to mowa jest o terenie przy naszej świątyni, a więc idąc twoim tokiem rozumowania, terenie już przez nas, dla ciebie wrednych katolików, zawłaszczona." to jego problem,w kim widzi człowieka a komu człowieczeństwa odmawia. Z tą ezoteryką to racja,problem kto jest DOPUSZCZONY do tej wiedzy czyli wybrańcem (lepszy sort?). A psy jak robiły pod mur, to nadal tam robić będą.]]></description>
			<dc:creator>bardzo</dc:creator>
			<pubDate>Sun, 16 Oct 2016 16:47:34 +0200</pubDate>
			<guid>https://www.januszkowalskikazimierz.pl/z-miasta/1087-budzet-obywatelski-–-prezentacja-projektow-czesc-ii.html#comment-17134</guid>
		</item>
		<item>
			<title>azor napisał:</title>
			<link>https://www.januszkowalskikazimierz.pl/z-miasta/1087-budzet-obywatelski-–-prezentacja-projektow-czesc-ii.html#comment-17133</link>
			<description><![CDATA[Państwo, czyli my dokładamy do systemów emerytalnych rocznie ponad 80 mld zł. Do pojedynczego emeryta państwo dokłada z podatków rocznie średnio: 10 tys. zł - w systemie FUS, do rolników z KRUS - 16,2 tys. zł, do mundurowych 38 tys. zł, a do emerytury w wymiarze sprawiedliwości (sędziowie i prokuratorzy) 55 tys. zł. To dla tego "grzebią" jak napisałes przy emeryturach.]]></description>
			<dc:creator>azor</dc:creator>
			<pubDate>Sun, 16 Oct 2016 16:43:18 +0200</pubDate>
			<guid>https://www.januszkowalskikazimierz.pl/z-miasta/1087-budzet-obywatelski-–-prezentacja-projektow-czesc-ii.html#comment-17133</guid>
		</item>
		<item>
			<title>azor napisał:</title>
			<link>https://www.januszkowalskikazimierz.pl/z-miasta/1087-budzet-obywatelski-–-prezentacja-projektow-czesc-ii.html#comment-17132</link>
			<description><![CDATA[cyt grymas: Po drugie. Zblizaja sie CIEZKIE CZASY. Mają oblozyć nas podatkami, a i grzebią przy emeryturach. Dziadów przybędzie. Gdzie usiądą ? Pisz całą prawdę a nie korzystną dla Siebie. Do 2008 roku wysokość emerytury wypłacanej przez ZUS obliczana była w oparciu o tzw. formułę solidarnościową i zależała głównie od stażu pracy. Aż do 2008 roku emeryt mógł zatem liczyć na emeryturę w wysokości ok. 60% swojej ostatniej pensji. Sytuacja zmieniła się drastycznie w listopadzie 2008 roku, kiedy to nowy rząd doprowadził do uchwalenia nowej ustawy o emeryturach i rentach. Zgodnie z tą ustawą, od stycznia 2009 roku emerytury miały być wypłacane na zupełnie innych niż dotychczas zasadach. Od tej pory wysokość wypłacanej emerytury obliczana jest w oparciu o następujący wzór: Miesięczna kwota emerytury = Całkowita wartość składek odprowadzonych przez emeryta do ZUS /średnie dalsze trwanie życia w miesiącach. Pytanie. Kto rządził w tym czasie? Po raz kolejny wzorem gazety wyborczej,tvn i innych szmatławców pod pozorem zainteresowania tematem wciskasz kłamstwa. Kłamstwo powtarzane 1000 razy.......]]></description>
			<dc:creator>azor</dc:creator>
			<pubDate>Sun, 16 Oct 2016 16:34:13 +0200</pubDate>
			<guid>https://www.januszkowalskikazimierz.pl/z-miasta/1087-budzet-obywatelski-–-prezentacja-projektow-czesc-ii.html#comment-17132</guid>
		</item>
		<item>
			<title>grymas50 napisał:</title>
			<link>https://www.januszkowalskikazimierz.pl/z-miasta/1087-budzet-obywatelski-–-prezentacja-projektow-czesc-ii.html#comment-17131</link>
			<description><![CDATA[Niezwykłe to. Od ławki z artykułu, po " nienarodzone dziecko" ps. ta ławka " zakochanych" przy Domu Architekta jeszcze stoi ?. Stoi, ale KTOŚIK tabliczkę ukradł. Gwałciciel jeden.]]></description>
			<dc:creator>grymas50</dc:creator>
			<pubDate>Sun, 16 Oct 2016 15:05:21 +0200</pubDate>
			<guid>https://www.januszkowalskikazimierz.pl/z-miasta/1087-budzet-obywatelski-–-prezentacja-projektow-czesc-ii.html#comment-17131</guid>
		</item>
		<item>
			<title>kazimierzak napisał:</title>
			<link>https://www.januszkowalskikazimierz.pl/z-miasta/1087-budzet-obywatelski-–-prezentacja-projektow-czesc-ii.html#comment-17130</link>
			<description><![CDATA[To co napisałeś jest zaiste śmieszne. Zaproponowana symbolika jest niejako ukryta, przeciętnemu człowiekowi, nawet katolikowi nieznana. Zatem żadnego lewaka razić nie powinna. A jeśli nawet, to mowa jest o terenie przy naszej świątyni, a więc idąc twoim tokiem rozumowania, terenie już przez nas, dla ciebie wrednych katolików, zawłaszczona. Pomysł z wodą jest świetny, a to, że wszystko ma jakieś głębsze znaczenie, trochę nawet ezoteryczne, podnośni wartość całej kompozycji. Jeśli tobie ta symbolika przeszkadza, proponuję abyś zgłosił w przyszłym roku propozycję do budżetu, by otynkować kamienice Przybyłów, tak by ta straszna symbolika nikogo nie raziła. Albo wyobraź sobie, że św. Krzysztof to obywatel Kijowski, niosący na ramieniu, szczęśliwie dla was, nienarodzone dziecko.]]></description>
			<dc:creator>kazimierzak</dc:creator>
			<pubDate>Sun, 16 Oct 2016 14:58:07 +0200</pubDate>
			<guid>https://www.januszkowalskikazimierz.pl/z-miasta/1087-budzet-obywatelski-–-prezentacja-projektow-czesc-ii.html#comment-17130</guid>
		</item>
		<item>
			<title>Alichłop napisał:</title>
			<link>https://www.januszkowalskikazimierz.pl/z-miasta/1087-budzet-obywatelski-–-prezentacja-projektow-czesc-ii.html#comment-17129</link>
			<description><![CDATA[do "bardzo" Skoro te symbole religijne cię tak dręczą, to może wyburzymy farę i kościół, górę trzech krzyży zrównamy z ziemią i zdrapiemy fasady zabytkowych kamienic. W to miejsce zbudujemy meczety, i turyści na pewno przyjadą - muzułmańscy.]]></description>
			<dc:creator>Alichłop</dc:creator>
			<pubDate>Sun, 16 Oct 2016 14:47:11 +0200</pubDate>
			<guid>https://www.januszkowalskikazimierz.pl/z-miasta/1087-budzet-obywatelski-–-prezentacja-projektow-czesc-ii.html#comment-17129</guid>
		</item>
		<item>
			<title>grymas50 napisał:</title>
			<link>https://www.januszkowalskikazimierz.pl/z-miasta/1087-budzet-obywatelski-–-prezentacja-projektow-czesc-ii.html#comment-17128</link>
			<description><![CDATA[@ bardzo. Po drugie. Zblizaja sie CIEZKIE CZASY. Mają oblozyć nas podatkami, a i grzebią przy emeryturach. Dziadów przybędzie. Gdzie usiądą ?]]></description>
			<dc:creator>grymas50</dc:creator>
			<pubDate>Sun, 16 Oct 2016 14:43:24 +0200</pubDate>
			<guid>https://www.januszkowalskikazimierz.pl/z-miasta/1087-budzet-obywatelski-–-prezentacja-projektow-czesc-ii.html#comment-17128</guid>
		</item>
		<item>
			<title>grymas50 napisał:</title>
			<link>https://www.januszkowalskikazimierz.pl/z-miasta/1087-budzet-obywatelski-–-prezentacja-projektow-czesc-ii.html#comment-17127</link>
			<description><![CDATA[" Jeśli to punkt widokowy ma być, to chyba na postój taxi." Jak wychodzisz z kościola to co widzisz ?. Aha. Nie chodzisz.]]></description>
			<dc:creator>grymas50</dc:creator>
			<pubDate>Sun, 16 Oct 2016 14:35:59 +0200</pubDate>
			<guid>https://www.januszkowalskikazimierz.pl/z-miasta/1087-budzet-obywatelski-–-prezentacja-projektow-czesc-ii.html#comment-17127</guid>
		</item>
		<item>
			<title>bardzo napisał:</title>
			<link>https://www.januszkowalskikazimierz.pl/z-miasta/1087-budzet-obywatelski-–-prezentacja-projektow-czesc-ii.html#comment-17126</link>
			<description><![CDATA[Jestem przekonany, że miasto jest już na maksa wypełnione odniesieniami i symbolami religijnymi. Kolejny przykład próby zawłaszczania przestrzeni publicznej przez jedną opcję (edukacyjną). Jeśli to punkt widokowy ma być, to chyba na postój taxi. Jeśli chodzi o miejsca odpoczynku, to daleki jestem od nawiązań religijnych. " Ten skrawek ziemi, niepozorny”klin” obecnie jest klepiskiem straszącym ludzi i zaśmieconym psimi odchodami" Dokładnie to widzę, jak psy chodzą teraz napić się wody życia a przy okazji zrobić to i owo. Chyba, że wyryte symbole i daty je od tego powstrzymają. Na zdjęciu nie widzę klepiska tylko niewykoszoną trawę. Kto to powinien zrobić?]]></description>
			<dc:creator>bardzo</dc:creator>
			<pubDate>Sun, 16 Oct 2016 14:27:51 +0200</pubDate>
			<guid>https://www.januszkowalskikazimierz.pl/z-miasta/1087-budzet-obywatelski-–-prezentacja-projektow-czesc-ii.html#comment-17126</guid>
		</item>
		<item>
			<title>grymas50 napisał:</title>
			<link>https://www.januszkowalskikazimierz.pl/z-miasta/1087-budzet-obywatelski-–-prezentacja-projektow-czesc-ii.html#comment-17125</link>
			<description><![CDATA[gdyby tak : " proponuję / proponujemy / by pieniądze te przeznaczyć na ...... " , a nastepnie uzasadnienie i podpis /y/ to byłoby zrozumiałe, że autorem pomysłu i artykuły była RR czy też poprzedniego obie Panie a tak ?ps. ja tylko ot tak.]]></description>
			<dc:creator>grymas50</dc:creator>
			<pubDate>Sun, 16 Oct 2016 13:17:49 +0200</pubDate>
			<guid>https://www.januszkowalskikazimierz.pl/z-miasta/1087-budzet-obywatelski-–-prezentacja-projektow-czesc-ii.html#comment-17125</guid>
		</item>
		<item>
			<title>grymas50 napisał:</title>
			<link>https://www.januszkowalskikazimierz.pl/z-miasta/1087-budzet-obywatelski-–-prezentacja-projektow-czesc-ii.html#comment-17124</link>
			<description><![CDATA[Nie każdy wie / chyba/, ze RR to Pani Romana Rupiewicz. Ja wiedziałem, ale sadzilem, że jedynie zredagowała artykul o tym pomysle. Podobnie z poprzednią propozycją..]]></description>
			<dc:creator>grymas50</dc:creator>
			<pubDate>Sun, 16 Oct 2016 13:11:05 +0200</pubDate>
			<guid>https://www.januszkowalskikazimierz.pl/z-miasta/1087-budzet-obywatelski-–-prezentacja-projektow-czesc-ii.html#comment-17124</guid>
		</item>
		<item>
			<title>J.K napisał:</title>
			<link>https://www.januszkowalskikazimierz.pl/z-miasta/1087-budzet-obywatelski-–-prezentacja-projektow-czesc-ii.html#comment-17123</link>
			<description><![CDATA[Mało czytasz książek i słuchasz radia.Dlatego masz trudności z wyobraźnią. Próbuj to zmienić :-)]]></description>
			<dc:creator>J.K</dc:creator>
			<pubDate>Sun, 16 Oct 2016 11:25:50 +0200</pubDate>
			<guid>https://www.januszkowalskikazimierz.pl/z-miasta/1087-budzet-obywatelski-–-prezentacja-projektow-czesc-ii.html#comment-17123</guid>
		</item>
		<item>
			<title>zainteresowana napisał:</title>
			<link>https://www.januszkowalskikazimierz.pl/z-miasta/1087-budzet-obywatelski-–-prezentacja-projektow-czesc-ii.html#comment-17122</link>
			<description><![CDATA[Czy można zwizualizować pomysł? Będzie mi łatwiej się odnieść. Pozdrawiam]]></description>
			<dc:creator>zainteresowana</dc:creator>
			<pubDate>Sun, 16 Oct 2016 11:20:14 +0200</pubDate>
			<guid>https://www.januszkowalskikazimierz.pl/z-miasta/1087-budzet-obywatelski-–-prezentacja-projektow-czesc-ii.html#comment-17122</guid>
		</item>
		<item>
			<title>J.K napisał:</title>
			<link>https://www.januszkowalskikazimierz.pl/z-miasta/1087-budzet-obywatelski-–-prezentacja-projektow-czesc-ii.html#comment-17121</link>
			<description><![CDATA[Grymas 50, pytasz po raz drugi o to samo. Chyba jasne,że pomysł Tych...którzy podpisali się pod projektem. RR to Romana Rupiewicz -tak dla przypomnienia.]]></description>
			<dc:creator>J.K</dc:creator>
			<pubDate>Sun, 16 Oct 2016 11:18:40 +0200</pubDate>
			<guid>https://www.januszkowalskikazimierz.pl/z-miasta/1087-budzet-obywatelski-–-prezentacja-projektow-czesc-ii.html#comment-17121</guid>
		</item>
		<item>
			<title>grymas50 napisał:</title>
			<link>https://www.januszkowalskikazimierz.pl/z-miasta/1087-budzet-obywatelski-–-prezentacja-projektow-czesc-ii.html#comment-17120</link>
			<description><![CDATA[Piękna propozyja. Jestem za. Czyj to pomysł ?]]></description>
			<dc:creator>grymas50</dc:creator>
			<pubDate>Sun, 16 Oct 2016 10:30:32 +0200</pubDate>
			<guid>https://www.januszkowalskikazimierz.pl/z-miasta/1087-budzet-obywatelski-–-prezentacja-projektow-czesc-ii.html#comment-17120</guid>
		</item>
	</channel>
</rss>
