<?xml version="1.0" encoding="utf-8"?>
<rss version="2.0" xmlns:dc="http://purl.org/dc/elements/1.1/" xmlns:atom="http://www.w3.org/2005/Atom">
	<channel>
		<title>Czy Kazimierz  jest miejscem dla zwykłych ludzi, czy twierdzą dla nowobogackich ?</title>
		<description>Skomentuj Czy Kazimierz  jest miejscem dla zwykłych ludzi, czy twierdzą dla nowobogackich ?</description>
		<link>https://www.januszkowalskikazimierz.pl/z-miasta/1731-czy-kazimierz-jest-miejscem-dla-zwyklych-ludzi,-czy-twierdza-dla-nowobogackich.html</link>
		<lastBuildDate>Fri, 17 Jul 2026 07:06:03 +0200</lastBuildDate>
		<generator>JComments</generator>
		<atom:link href="https://www.januszkowalskikazimierz.pl/component/jcomments/feed/com_k2/1731.html" rel="self" type="application/rss+xml" />
		<item>
			<title>grymas50 napisał:</title>
			<link>https://www.januszkowalskikazimierz.pl/z-miasta/1731-czy-kazimierz-jest-miejscem-dla-zwyklych-ludzi,-czy-twierdza-dla-nowobogackich.html#comment-24833</link>
			<description><![CDATA[Te minusy, kierowane do mnie, zaczynają mnie ŁECHTAĆ. Stawiajcie plusy. To dopiero będzie DOLEGLIWOŚĆ. ps. Panie i panowie z PiS. To, w moim , żadnych aluzji do seksu.]]></description>
			<dc:creator>grymas50</dc:creator>
			<pubDate>Tue, 28 Aug 2018 13:48:41 +0200</pubDate>
			<guid>https://www.januszkowalskikazimierz.pl/z-miasta/1731-czy-kazimierz-jest-miejscem-dla-zwyklych-ludzi,-czy-twierdza-dla-nowobogackich.html#comment-24833</guid>
		</item>
		<item>
			<title>grymas50 napisał:</title>
			<link>https://www.januszkowalskikazimierz.pl/z-miasta/1731-czy-kazimierz-jest-miejscem-dla-zwyklych-ludzi,-czy-twierdza-dla-nowobogackich.html#comment-24832</link>
			<description><![CDATA[@ Krzysztof w odpowiedzi na @ J.K. napisał: "I to jest zabawne a zarazem tragiczne. Kowalski „radnym”. Współczuje przyszłemu burmistrzowi. Współczuć należy każdemu kto nim zostanie. Jest pan „życiowym teoretykiem o idealistycznych zapędach” a samorząd to dżungla w której trzeba każdego dnia dokonywać kompromisów a nie idealnych rozwiązań. Odejdź pan z zycia publicznego dla dobra wszystkich." Żywię nadzieję, że @ Krzysztof, to nie pan Krzysztof Wawer. Z kolei OBAWIAM SIE, że @ Krzysztof poprzez ten wpis chciałby uzyskać , jak szampon - dwa w jednym. Co mam namysli ?. To chyba proste.> Moja rada. Panie Januszu, panie Krzysztofie! Nie dajcie się, aż TAK MOCNO poróżnić. ps. To ; " a samorząd to dżungla w której trzeba każdego dnia dokonywać kompromisów a nie idealnych rozwiązań." uważam za mocno trafne, szczególnie dla miasteczka, w jakiej TKWI obecnie.]]></description>
			<dc:creator>grymas50</dc:creator>
			<pubDate>Tue, 28 Aug 2018 11:57:39 +0200</pubDate>
			<guid>https://www.januszkowalskikazimierz.pl/z-miasta/1731-czy-kazimierz-jest-miejscem-dla-zwyklych-ludzi,-czy-twierdza-dla-nowobogackich.html#comment-24832</guid>
		</item>
		<item>
			<title>Krzysztof napisał:</title>
			<link>https://www.januszkowalskikazimierz.pl/z-miasta/1731-czy-kazimierz-jest-miejscem-dla-zwyklych-ludzi,-czy-twierdza-dla-nowobogackich.html#comment-24824</link>
			<description><![CDATA[Andrzej wygra, bo nie ma z kim przegrać. Wawer? Wolna? Kowalski? Śmiech! Jedyny możliwy to Kubiś. Ja zamierzam kandydować na radnego z okręgu nr, 3 ,co Andrzej także? I to jest zabawne a zarazem tragiczne. Kowalski „radnym”. Współczuje przyszłemu burmistrzowi. Kogo masz na myśli to ci powiem... Andrzej wygra, bo nie ma z kim przegrać. Wawer? Wolna? Kowalski? Śmiech! Jedyny możliwy to Kubiś. Ja zamierzam kandydować na radnego z okręgu nr, 3 ,co Andrzej także? I to jest zabawne a zarazem tragiczne. Kowalski „radnym”. Współczuje przyszłemu burmistrzowi. Współczuć należy każdemu kto nim zostanie. Jest pan „życiowym teoretykiem o idealistycznych zapędach” a samorząd to dżungla w której trzeba każdego dnia dokonywać kompromisów a nie idealnych rozwiązań. Odejdź pan z zycia publicznego dla dobra wszystkich.]]></description>
			<dc:creator>Krzysztof</dc:creator>
			<pubDate>Mon, 27 Aug 2018 16:14:16 +0200</pubDate>
			<guid>https://www.januszkowalskikazimierz.pl/z-miasta/1731-czy-kazimierz-jest-miejscem-dla-zwyklych-ludzi,-czy-twierdza-dla-nowobogackich.html#comment-24824</guid>
		</item>
		<item>
			<title>nie-kazimierzak napisał:</title>
			<link>https://www.januszkowalskikazimierz.pl/z-miasta/1731-czy-kazimierz-jest-miejscem-dla-zwyklych-ludzi,-czy-twierdza-dla-nowobogackich.html#comment-24816</link>
			<description><![CDATA[Panie JK.Rozmawiałeś Pan z kilkoma radnymi i nie zgłosili chęci rozpoczęcia tematu mostu.Pewnie mają inne poglądy.A może Pańskie poglądy są w mniejszości?W przypadku przegranych wyborów zastanów się Pan nad przejściem "do historii" bo przyszłość chyba należy do młodszych od Pana.a w kwestii mojego doświadczenia inwestycyjnego podpowiem, że 10 lat pracowałem jako "trzeci oficer" na dużych obiektach budowlanych.Dużych - oznacza przerób DZIENNY o wartości Pańskiego pensjonatu (chociaż go na oczy nie wiedziałem).Na "moich " budowach pracowało jednocześnie ( w szczycie robót) tylu ludzi ilu dorosłych mężczyzn liczy Pańskie miasteczko.drugie 10 lat przygotowywałem inwestycje jako zamawiający (od planu, zakupu,poprzez projekt ,kosztorys,sponsorów,aż do odbioru pogwarancyjnego).Dlatego stwierdzam (pewnie jak i Pan) , że obiekt szkolny przerósł obu burmistrzów naraz i przypomina mi się hasło:"co by tu jeszcze spieprzyć, Panowie".a wspólnym mianownikiem jest :Kierownik Inwestycji.Słaba, niedouczona osoba.Ale to są skutki płacy w samorządach. A Panu Prawnikowi podpowiem, że w pzp gminy umieszcza się obszary pod drogi ekspresowe -jako drogi krajowe (przeniesienie na załączniku mapowym z planu wojewódzkiego) i przytaknę , że część opisowa znajduje się w planie wojewódzkim.To co napisałem wcześniej, gmina wyznacza tereny ale nie wchodzi w szczegóły.Plan wojewódzki i gminny muszą być skoordynowane. a przy okazji przeczytałem sobie artykuł polecany przez hankę mostowiak. Bardzo twardo stąpający po ziemi.Jest to mocny zalążek pod studium wykonalności.Ja wnioskowałbym żeby to studium zrobić dopiero jak zbijemy wszystkie wątpliwości autorów artykułu.Wcześniej to pieniążki w błotko.Nie czytasz Pan argumentów GW tylko po co je reklamujesz?(prawy górny narożnik).Spróbuj Pan obalić któryś z nich.]]></description>
			<dc:creator>nie-kazimierzak</dc:creator>
			<pubDate>Mon, 27 Aug 2018 14:32:58 +0200</pubDate>
			<guid>https://www.januszkowalskikazimierz.pl/z-miasta/1731-czy-kazimierz-jest-miejscem-dla-zwyklych-ludzi,-czy-twierdza-dla-nowobogackich.html#comment-24816</guid>
		</item>
		<item>
			<title>nie-kazimierzak napisał:</title>
			<link>https://www.januszkowalskikazimierz.pl/z-miasta/1731-czy-kazimierz-jest-miejscem-dla-zwyklych-ludzi,-czy-twierdza-dla-nowobogackich.html#comment-24810</link>
			<description><![CDATA[Panie JK.Rozmawiałeś Pan z kilkoma radnymi i nie zgłosili chęci rozpoczęcia tematu mostu.Pewnie mają inne poglądy.A może Pańskie poglądy są w mniejszości?W przypadku przegranych wyborów zastanów się Pan nad przejściem "do historii" bo przyszłość chyba należy do młodszych od Pana.]]></description>
			<dc:creator>nie-kazimierzak</dc:creator>
			<pubDate>Mon, 27 Aug 2018 12:11:10 +0200</pubDate>
			<guid>https://www.januszkowalskikazimierz.pl/z-miasta/1731-czy-kazimierz-jest-miejscem-dla-zwyklych-ludzi,-czy-twierdza-dla-nowobogackich.html#comment-24810</guid>
		</item>
		<item>
			<title>wyborca napisał:</title>
			<link>https://www.januszkowalskikazimierz.pl/z-miasta/1731-czy-kazimierz-jest-miejscem-dla-zwyklych-ludzi,-czy-twierdza-dla-nowobogackich.html#comment-24809</link>
			<description><![CDATA[Skoro Pan nie zamierza kandydować, proszę powiedzieć, którego z potencjalnych kandydatów na burmistrza Pan poprze? Krzysiek chyba odpada, bo dostrzega absurdalność budowy mostu. Zatem poprze Pan kandydata PiS, jako orędownika tej idei?]]></description>
			<dc:creator>wyborca</dc:creator>
			<pubDate>Mon, 27 Aug 2018 08:59:36 +0200</pubDate>
			<guid>https://www.januszkowalskikazimierz.pl/z-miasta/1731-czy-kazimierz-jest-miejscem-dla-zwyklych-ludzi,-czy-twierdza-dla-nowobogackich.html#comment-24809</guid>
		</item>
		<item>
			<title>J.K napisał:</title>
			<link>https://www.januszkowalskikazimierz.pl/z-miasta/1731-czy-kazimierz-jest-miejscem-dla-zwyklych-ludzi,-czy-twierdza-dla-nowobogackich.html#comment-24808</link>
			<description><![CDATA[Andrzej wygra, bo nie ma z kim przegrać. Wawer? Wolna? Kowalski? Śmiech! Jedyny możliwy to Kubiś. Ja zamierzam kandydować na radnego z okręgu nr, 3 ,co Andrzej także? I to jest zabawne a zarazem tragiczne. Kowalski „radnym”. Współczuje przyszłemu burmistrzowi. Kogo masz na myśli to ci powiem...]]></description>
			<dc:creator>J.K</dc:creator>
			<pubDate>Sun, 26 Aug 2018 23:26:39 +0200</pubDate>
			<guid>https://www.januszkowalskikazimierz.pl/z-miasta/1731-czy-kazimierz-jest-miejscem-dla-zwyklych-ludzi,-czy-twierdza-dla-nowobogackich.html#comment-24808</guid>
		</item>
		<item>
			<title>Krzysztof napisał:</title>
			<link>https://www.januszkowalskikazimierz.pl/z-miasta/1731-czy-kazimierz-jest-miejscem-dla-zwyklych-ludzi,-czy-twierdza-dla-nowobogackich.html#comment-24807</link>
			<description><![CDATA[Andrzej wygra, bo nie ma z kim przegrać. Wawer? Wolna? Kowalski? Śmiech! Jedyny możliwy to Kubiś. Ja zamierzam kandydować na radnego z okręgu nr, 3 ,co Andrzej także? I to jest zabawne a zarazem tragiczne. Kowalski „radnym”. Współczuje przyszłemu burmistrzowi.]]></description>
			<dc:creator>Krzysztof</dc:creator>
			<pubDate>Sun, 26 Aug 2018 22:33:28 +0200</pubDate>
			<guid>https://www.januszkowalskikazimierz.pl/z-miasta/1731-czy-kazimierz-jest-miejscem-dla-zwyklych-ludzi,-czy-twierdza-dla-nowobogackich.html#comment-24807</guid>
		</item>
		<item>
			<title>J.K napisał:</title>
			<link>https://www.januszkowalskikazimierz.pl/z-miasta/1731-czy-kazimierz-jest-miejscem-dla-zwyklych-ludzi,-czy-twierdza-dla-nowobogackich.html#comment-24806</link>
			<description><![CDATA[Andrzej wygra, bo nie ma z kim przegrać. Wawer? Wolna? Kowalski? Śmiech! Jedyny możliwy to Kubiś. Ja zamierzam kandydować na radnego z okręgu nr, 3 ,co Andrzej także?]]></description>
			<dc:creator>J.K</dc:creator>
			<pubDate>Sun, 26 Aug 2018 21:45:08 +0200</pubDate>
			<guid>https://www.januszkowalskikazimierz.pl/z-miasta/1731-czy-kazimierz-jest-miejscem-dla-zwyklych-ludzi,-czy-twierdza-dla-nowobogackich.html#comment-24806</guid>
		</item>
		<item>
			<title>Anna napisał:</title>
			<link>https://www.januszkowalskikazimierz.pl/z-miasta/1731-czy-kazimierz-jest-miejscem-dla-zwyklych-ludzi,-czy-twierdza-dla-nowobogackich.html#comment-24805</link>
			<description><![CDATA[Andrzej wygra, bo nie ma z kim przegrać. Wawer? Wolna? Kowalski? Śmiech! Jedyny możliwy to Kubiś.]]></description>
			<dc:creator>Anna</dc:creator>
			<pubDate>Sun, 26 Aug 2018 21:40:04 +0200</pubDate>
			<guid>https://www.januszkowalskikazimierz.pl/z-miasta/1731-czy-kazimierz-jest-miejscem-dla-zwyklych-ludzi,-czy-twierdza-dla-nowobogackich.html#comment-24805</guid>
		</item>
		<item>
			<title>hanka mostowiak napisał:</title>
			<link>https://www.januszkowalskikazimierz.pl/z-miasta/1731-czy-kazimierz-jest-miejscem-dla-zwyklych-ludzi,-czy-twierdza-dla-nowobogackich.html#comment-24803</link>
			<description><![CDATA[W kwestii budowy mostu polecam: http://z-rynku.pl/2018/08/rzecz-o-moscie-2/ Powiedziałabym - pozamiatane. Kazimierz się sypie dosłownie, a niektórym się mostów chce. Zadbajcie najpierw o to co macie, a potem zacznijcie śnić...]]></description>
			<dc:creator>hanka mostowiak</dc:creator>
			<pubDate>Sun, 26 Aug 2018 19:14:59 +0200</pubDate>
			<guid>https://www.januszkowalskikazimierz.pl/z-miasta/1731-czy-kazimierz-jest-miejscem-dla-zwyklych-ludzi,-czy-twierdza-dla-nowobogackich.html#comment-24803</guid>
		</item>
		<item>
			<title>nie-kazimierzak napisał:</title>
			<link>https://www.januszkowalskikazimierz.pl/z-miasta/1731-czy-kazimierz-jest-miejscem-dla-zwyklych-ludzi,-czy-twierdza-dla-nowobogackich.html#comment-24802</link>
			<description><![CDATA[cytat z planu gminy Puławy (ziemskiej) "13.1 Wyznacza się tereny komunikacji określone liniami rozgraniczającymi z podstawowym przeznaczeniem gruntów pod: 1) drogi publiczne w kategoriach: - krajowe (KDK), - wojewódzkie (KDW), - powiatowe (KDP), - gminne (KDG), " ekspresówki to chyba drogi krajowe. Podpowiem Panu.Na podstawie planu geodeta wydziela teren pod przyszłą drogę.Właściciele już wyrazili zgodę nie protestując planu.Potem spec-ustawą wojewoda zatwierdza projekt budowlany .Przetarg i budujemy. Jeśli coś jest niezgodne z planem i obsobaczasz to i obsobaczaj most.Jesteś Pan Panie JK niekonsekwentny. Przyznajesz Pan , że przez swoją kadencję ani razu nie wspomniałeś o moście.Pomijając sprawy kosztów budowy,ekologii,planu to ciekawe kto wpadł na pomysł tego mostu bo nie podejrzewam Pana Premiera o to.Może najpierw ktoś zdecyduje się na studium wykonalności, ale i na to nie ma pieniędzy w budżecie.Bo wszystko powinno zacząć się od pytania:Komu to jest potrzebne? A urzędnicy wiedzą swoje o dyktafonowaniu. Każdy boi się z Panem rozmawiać . Nie wiem czy to Pan czy ktoś inny opublikował post pewnego strażaka niezadowolonego z ilości osób zamiejscowych.Jest to przejaw antagonizmu my-oni.Myślę, że nowobogaccy mają inne cele turystyczne niż KD. Mając zasadę Kazimierz dla Kazimierzaków udusicie się Państwo we własnym sosie.Miasto turystyczne winno robić wszystko dla wygody turysty.Miasto jako miasto i miasto jako każdy mieszkaniec.Bo im więcej każdy pensjonat wpłaci z tytułu opłaty klimatycznej tym szybciej miasto wybuduje drogę,chodnik czy spłaci długi za szkołę. Ktoś kiedyś donosił na wycięte drzewa pod budowę Króla Kazimierza,wiatrołomy pod stok narciarski.Pewnie to był Marian Paździoch w trosce o społeczny interes. RR+JK. Widzę , że wybory tuż tuż.Jeszcze nie wiem o co chodzi ale poczekam.to wyjdzie.Z Pisulą też było do wyborów fajnie.]]></description>
			<dc:creator>nie-kazimierzak</dc:creator>
			<pubDate>Sun, 26 Aug 2018 19:08:56 +0200</pubDate>
			<guid>https://www.januszkowalskikazimierz.pl/z-miasta/1731-czy-kazimierz-jest-miejscem-dla-zwyklych-ludzi,-czy-twierdza-dla-nowobogackich.html#comment-24802</guid>
		</item>
		<item>
			<title>prawnik napisał:</title>
			<link>https://www.januszkowalskikazimierz.pl/z-miasta/1731-czy-kazimierz-jest-miejscem-dla-zwyklych-ludzi,-czy-twierdza-dla-nowobogackich.html#comment-24801</link>
			<description><![CDATA[I znowu wychodzi brak podstawowej wiedzy z Pana strony. Dla ekspresówek nikt planu miejscowego nie zmienia, ponieważ są to inwestycje o znaczeniu przynajmniej regionalnym, zawarte w planie zagospodarowania województwa. Most w Kazimierzu co najwyżej ma znaczenie lokalne, a więc bez zmiany planu, a wcześniej studium, się nie obejdzie. Pozwolę sobie zapytać, czy do momentu zapowiedzi przez rząd budowy tego mostu, gdziekolwiek Pan o takiej potrzebie wspominał?]]></description>
			<dc:creator>prawnik</dc:creator>
			<pubDate>Sun, 26 Aug 2018 18:53:59 +0200</pubDate>
			<guid>https://www.januszkowalskikazimierz.pl/z-miasta/1731-czy-kazimierz-jest-miejscem-dla-zwyklych-ludzi,-czy-twierdza-dla-nowobogackich.html#comment-24801</guid>
		</item>
		<item>
			<title>nie-kazimierzak napisał:</title>
			<link>https://www.januszkowalskikazimierz.pl/z-miasta/1731-czy-kazimierz-jest-miejscem-dla-zwyklych-ludzi,-czy-twierdza-dla-nowobogackich.html#comment-24798</link>
			<description><![CDATA[a jak się nazywają listy do Ministra Sprawiedliwości i Prokuratora Rejonowego? a poczytaj JK swoje posty o nabytkach burmistrza niepochodzących z miasta.Czy to jest miastonalizm? np.o pochodzeniu Pańskiej "ulubienicy" -Pani Beaty?Czy osób z Puław? a jak się nazywa takie słówko (bo brakuje mi do krzyżówki na 8 liter pierwsze P ostatnie H)-ukryte nagrywanie urzędnika? MOst: Poczytałem sobie (troszkę po łebkach) plan rozwoju miasta.co prawda troszkę stary.Nie widzę w nim mostu,nie widzę na bip mapy planu zagospodarowania więc nie wiem czy ten most jest w tym planie czy nie.Nie wiem czy w zmianach jest to procedowane.Dlatego Panie JK powiedz co zrobiłeś dotychczas w sprawie mostu?ani nie wniosłeś o zmianę w planie rozwoju,ani nie wniosłeś o zmianę w planie zagospodarowania.krzywisz się Pan na jeden planowany hotel na krakowskiej, że to wielka ingerencja w tkankę miasta i przyrody a policz ile betonu będzie wylane na most.pewnie na 100 takich hoteli i jesteś tego zwolennikiem? RR: Kiedyś była taka przyjaźń JK+RR=....a teraz?wystarczy , że ktoś nietutejszy ma inne poglądy ......Czyżby inne zapatrywania wyborcze?]]></description>
			<dc:creator>nie-kazimierzak</dc:creator>
			<pubDate>Sun, 26 Aug 2018 14:22:00 +0200</pubDate>
			<guid>https://www.januszkowalskikazimierz.pl/z-miasta/1731-czy-kazimierz-jest-miejscem-dla-zwyklych-ludzi,-czy-twierdza-dla-nowobogackich.html#comment-24798</guid>
		</item>
		<item>
			<title>grymas50 napisał:</title>
			<link>https://www.januszkowalskikazimierz.pl/z-miasta/1731-czy-kazimierz-jest-miejscem-dla-zwyklych-ludzi,-czy-twierdza-dla-nowobogackich.html#comment-24797</link>
			<description><![CDATA[Ale nie UOGÓLNIAJ. ps. każdy z nas to SUBIEKTYWIZM. Sztuką być OBIEKTYWNYM.]]></description>
			<dc:creator>grymas50</dc:creator>
			<pubDate>Sun, 26 Aug 2018 12:42:04 +0200</pubDate>
			<guid>https://www.januszkowalskikazimierz.pl/z-miasta/1731-czy-kazimierz-jest-miejscem-dla-zwyklych-ludzi,-czy-twierdza-dla-nowobogackich.html#comment-24797</guid>
		</item>
		<item>
			<title>Kazimierz napisał:</title>
			<link>https://www.januszkowalskikazimierz.pl/z-miasta/1731-czy-kazimierz-jest-miejscem-dla-zwyklych-ludzi,-czy-twierdza-dla-nowobogackich.html#comment-24796</link>
			<description><![CDATA[Popieram Andrzeja. Robi co się da i stara się definiować Kazimierz na nowo. Musi wygrac te wybory. To juz koniec Andrzeja i naszego wstydu. 4 lata totalnie zmarnowane.]]></description>
			<dc:creator>Kazimierz</dc:creator>
			<pubDate>Sun, 26 Aug 2018 11:19:08 +0200</pubDate>
			<guid>https://www.januszkowalskikazimierz.pl/z-miasta/1731-czy-kazimierz-jest-miejscem-dla-zwyklych-ludzi,-czy-twierdza-dla-nowobogackich.html#comment-24796</guid>
		</item>
		<item>
			<title>J.K napisał:</title>
			<link>https://www.januszkowalskikazimierz.pl/z-miasta/1731-czy-kazimierz-jest-miejscem-dla-zwyklych-ludzi,-czy-twierdza-dla-nowobogackich.html#comment-24795</link>
			<description><![CDATA[Grymas 50 ja też nie śmiałem pomyśleć,do czasu kiedy przekonałem się na własnej skórze.]]></description>
			<dc:creator>J.K</dc:creator>
			<pubDate>Sun, 26 Aug 2018 09:25:29 +0200</pubDate>
			<guid>https://www.januszkowalskikazimierz.pl/z-miasta/1731-czy-kazimierz-jest-miejscem-dla-zwyklych-ludzi,-czy-twierdza-dla-nowobogackich.html#comment-24795</guid>
		</item>
		<item>
			<title>grymas50 napisał:</title>
			<link>https://www.januszkowalskikazimierz.pl/z-miasta/1731-czy-kazimierz-jest-miejscem-dla-zwyklych-ludzi,-czy-twierdza-dla-nowobogackich.html#comment-24794</link>
			<description><![CDATA[@ J.K Przykro myśleć, że ktoś tak myśli.]]></description>
			<dc:creator>grymas50</dc:creator>
			<pubDate>Sun, 26 Aug 2018 08:54:02 +0200</pubDate>
			<guid>https://www.januszkowalskikazimierz.pl/z-miasta/1731-czy-kazimierz-jest-miejscem-dla-zwyklych-ludzi,-czy-twierdza-dla-nowobogackich.html#comment-24794</guid>
		</item>
		<item>
			<title>J.K napisał:</title>
			<link>https://www.januszkowalskikazimierz.pl/z-miasta/1731-czy-kazimierz-jest-miejscem-dla-zwyklych-ludzi,-czy-twierdza-dla-nowobogackich.html#comment-24793</link>
			<description><![CDATA[Tak grymas ale to nie My rowy kopiemy.]]></description>
			<dc:creator>J.K</dc:creator>
			<pubDate>Sun, 26 Aug 2018 08:51:19 +0200</pubDate>
			<guid>https://www.januszkowalskikazimierz.pl/z-miasta/1731-czy-kazimierz-jest-miejscem-dla-zwyklych-ludzi,-czy-twierdza-dla-nowobogackich.html#comment-24793</guid>
		</item>
		<item>
			<title>grymas50 napisał:</title>
			<link>https://www.januszkowalskikazimierz.pl/z-miasta/1731-czy-kazimierz-jest-miejscem-dla-zwyklych-ludzi,-czy-twierdza-dla-nowobogackich.html#comment-24792</link>
			<description><![CDATA[@ J.K. Co się z Tobą dzieje?. To Twoje ostatnie zdanie : "Najgorsza cecha tych ludzi to donosicielstwo,że część z nich jako nomenklatora PRL niszczy autochtonów i to jedynie dla idei. Bez żadnego powodu. Ludzie ci niekiedy nazywani są "polactwa" to Himalaje " My i Oni"]]></description>
			<dc:creator>grymas50</dc:creator>
			<pubDate>Sun, 26 Aug 2018 08:49:43 +0200</pubDate>
			<guid>https://www.januszkowalskikazimierz.pl/z-miasta/1731-czy-kazimierz-jest-miejscem-dla-zwyklych-ludzi,-czy-twierdza-dla-nowobogackich.html#comment-24792</guid>
		</item>
		<item>
			<title>Jacek napisał:</title>
			<link>https://www.januszkowalskikazimierz.pl/z-miasta/1731-czy-kazimierz-jest-miejscem-dla-zwyklych-ludzi,-czy-twierdza-dla-nowobogackich.html#comment-24790</link>
			<description><![CDATA[Popieram Andrzeja. Robi co się da i stara się definiować Kazimierz na nowo. Musi wygrac te wybory.]]></description>
			<dc:creator>Jacek</dc:creator>
			<pubDate>Sun, 26 Aug 2018 07:53:03 +0200</pubDate>
			<guid>https://www.januszkowalskikazimierz.pl/z-miasta/1731-czy-kazimierz-jest-miejscem-dla-zwyklych-ludzi,-czy-twierdza-dla-nowobogackich.html#comment-24790</guid>
		</item>
		<item>
			<title>grymas50 napisał:</title>
			<link>https://www.januszkowalskikazimierz.pl/z-miasta/1731-czy-kazimierz-jest-miejscem-dla-zwyklych-ludzi,-czy-twierdza-dla-nowobogackich.html#comment-24789</link>
			<description><![CDATA[Nie lepiej zgonić na Tuska ?. Popytaj " rolników" tut. okolic i z miasteczka DLACZEGO NIE UPRAWIAJĄ ?.]]></description>
			<dc:creator>grymas50</dc:creator>
			<pubDate>Sun, 26 Aug 2018 07:45:22 +0200</pubDate>
			<guid>https://www.januszkowalskikazimierz.pl/z-miasta/1731-czy-kazimierz-jest-miejscem-dla-zwyklych-ludzi,-czy-twierdza-dla-nowobogackich.html#comment-24789</guid>
		</item>
		<item>
			<title>grymas50 napisał:</title>
			<link>https://www.januszkowalskikazimierz.pl/z-miasta/1731-czy-kazimierz-jest-miejscem-dla-zwyklych-ludzi,-czy-twierdza-dla-nowobogackich.html#comment-24788</link>
			<description><![CDATA[@ Rewolta napisał; " Jeśli "przybysze" chcą by traktować ich jako równych sobie, to niech wpierw uczynią to samo względem wcześniejszych mieszkańców. Traktowanie Kazimierza jako prywatnej daczy, a rodowitej ludności jak folwarcznych parobków powinno być piętnowane. Natomiast zgodne życie z lokalną społecznością zawsze będzie rodzić tylko pozytywne odczucia i wzajemne poszanowanie." Czyz nie powinno być ; "" Jeśli " przybysze" i " rodowici "...………………………………………………………………….. Pozostale BARDZO SŁUSZNE , ale miejscami MOCNO PRZESADZONE. ps. Co powiesz np, na takie: " pany i tak zapłacą ?"]]></description>
			<dc:creator>grymas50</dc:creator>
			<pubDate>Sun, 26 Aug 2018 07:41:43 +0200</pubDate>
			<guid>https://www.januszkowalskikazimierz.pl/z-miasta/1731-czy-kazimierz-jest-miejscem-dla-zwyklych-ludzi,-czy-twierdza-dla-nowobogackich.html#comment-24788</guid>
		</item>
		<item>
			<title>grymas50 napisał:</title>
			<link>https://www.januszkowalskikazimierz.pl/z-miasta/1731-czy-kazimierz-jest-miejscem-dla-zwyklych-ludzi,-czy-twierdza-dla-nowobogackich.html#comment-24787</link>
			<description><![CDATA[@ Rewolta napisał; " Jeśli "przybysze" chcą by traktować ich jako równych sobie, to niech wpierw uczynią to samo względem wcześniejszych mieszkańców. Traktowanie Kazimierza jako prywatnej daczy, a rodowitej ludności jak folwarcznych parobków powinno być piętnowane. Natomiast zgodne życie z lokalną społecznością zawsze będzie rodzić tylko pozytywne odczucia i wzajemne poszanowanie." Czyz nie powinno być ; "" Jeśli " przybysze" i " rodowici "...………………………………………………………………….. Pozostale BARDZO SŁUSZNE.]]></description>
			<dc:creator>grymas50</dc:creator>
			<pubDate>Sun, 26 Aug 2018 07:39:17 +0200</pubDate>
			<guid>https://www.januszkowalskikazimierz.pl/z-miasta/1731-czy-kazimierz-jest-miejscem-dla-zwyklych-ludzi,-czy-twierdza-dla-nowobogackich.html#comment-24787</guid>
		</item>
		<item>
			<title>grymas50 napisał:</title>
			<link>https://www.januszkowalskikazimierz.pl/z-miasta/1731-czy-kazimierz-jest-miejscem-dla-zwyklych-ludzi,-czy-twierdza-dla-nowobogackich.html#comment-24786</link>
			<description><![CDATA[Nieładnie Pani Romano, nieładnie. A co takiego w tym nieładnego. JK dzieli ludzi na tych lepszych "z dziada pradziada" i gorszych bo nie mają "dobrego urodzenia". Na rasowych kazimierzaków z rodowodem i kundli przybłędów. To zwykły rasizm i ksenofobia. To jest dopiero nieładne!!! Rzecz tylko w tym żeby praw było respektowane jednakowo wobec wszystkich, a nie jest. Jak obserwuję naszą rzeczywistość to prawo nagina się czasem do tych "z dziada pradziada" a czasem do tych "nowobogackich". Zależy kto jak umie użyć swych wpływów, i kto jest sprytniejszy, i kto z kim chodził do szkoły, i kto jest czyim wujkiem, i kto z kim wódkę pije. Oba komentarze bardzo trafne]]></description>
			<dc:creator>grymas50</dc:creator>
			<pubDate>Sun, 26 Aug 2018 07:25:47 +0200</pubDate>
			<guid>https://www.januszkowalskikazimierz.pl/z-miasta/1731-czy-kazimierz-jest-miejscem-dla-zwyklych-ludzi,-czy-twierdza-dla-nowobogackich.html#comment-24786</guid>
		</item>
		<item>
			<title>rumburak napisał:</title>
			<link>https://www.januszkowalskikazimierz.pl/z-miasta/1731-czy-kazimierz-jest-miejscem-dla-zwyklych-ludzi,-czy-twierdza-dla-nowobogackich.html#comment-24785</link>
			<description><![CDATA[Nie napisałem że Santi Guci nadzorował budowę kamienic!!! Napisałem że znaleziono tam list z Włoch. Chyba tylko chrzcielnica w Farze jest dzisiaj świadectwem jego obecności. To że Michalak stworzył heretyckie ikonograficznie dzieła słyszałem od niektórych "religijnych fundamentalistów"]]></description>
			<dc:creator>rumburak</dc:creator>
			<pubDate>Sat, 25 Aug 2018 23:27:53 +0200</pubDate>
			<guid>https://www.januszkowalskikazimierz.pl/z-miasta/1731-czy-kazimierz-jest-miejscem-dla-zwyklych-ludzi,-czy-twierdza-dla-nowobogackich.html#comment-24785</guid>
		</item>
		<item>
			<title>Rewolta napisał:</title>
			<link>https://www.januszkowalskikazimierz.pl/z-miasta/1731-czy-kazimierz-jest-miejscem-dla-zwyklych-ludzi,-czy-twierdza-dla-nowobogackich.html#comment-24784</link>
			<description><![CDATA[Co do malarskiej twórczości Pana Michalaka, to akurat nie trafiłeś pan, bo to jest mój jeden z ulubionych malarzy (jego metafory poukrywane w kazimierskim krajobrazie są obłędne). Zgodzę się natomiast, że duża część rodowitych Kazimierzaków nie zdaje sobie sprawy z tego co ma, sprowadzając swoje dziedzictwo do roli sprzedawania tandety na bazarach, robienia parkingu z trawnika czy weekendowego wynajmu kwatery. To tym bardziej wykorzystują przyjezdni, którzy wchodzą w nadwiślański krajobraz ze swoją ignorancją nie napotykając przeszkody i oporu ze strony mieszkańców.]]></description>
			<dc:creator>Rewolta</dc:creator>
			<pubDate>Sat, 25 Aug 2018 22:48:16 +0200</pubDate>
			<guid>https://www.januszkowalskikazimierz.pl/z-miasta/1731-czy-kazimierz-jest-miejscem-dla-zwyklych-ludzi,-czy-twierdza-dla-nowobogackich.html#comment-24784</guid>
		</item>
		<item>
			<title>Rewolta napisał:</title>
			<link>https://www.januszkowalskikazimierz.pl/z-miasta/1731-czy-kazimierz-jest-miejscem-dla-zwyklych-ludzi,-czy-twierdza-dla-nowobogackich.html#comment-24783</link>
			<description><![CDATA[Dobrze, że internetowy mędrzec wie, że Santi Gucci nadzorował budowę kamienic Przybyłowskich, które powstały około 1 dekady XVII w. mimo, że wspominany artysta zmarł w 1600 r. No ale spoko niech będzie, że będzie to artysta z jego warsztatu, co można stwierdzić po detalach architektonicznych podobnych do tych z lwowskich odpowiedników. A do tego listu to prosiłbym bardzo jakiś odsyłacz, bo w bujdy i bajki nie poparte literaturą lub przypisami, to można tak samo wierzyć jak w mit założycielski miasta przez Kazimierza Wielkiego i dokumentu Władysława Jagiełły z 1406 r. Coś zaś się tyczy heretyków architektów to zacznijmy iż to jest moja subiektywna opinia (każdy może się zgadzać lub nie zgadzać ze mną, ja mam swoje zdanie). Jeżeli chodzi o historię naszej architektury ja nie mam większych zastrzeżeń (no może prócz XIX-wiecznych wariacji "konserwatorskich" w Farze) o jej kształt aż do XX w. O ile podobają mi się wille zarówno Witkiewicza jak i Sicińskiego (ale tylko te poza centrum) o tyle zabudowa wokół rynku, to herezja względem tego co było przed 1914 r. i pod koniec XVIII w. Wiele się mówi o tym, że Siciński chciał uczynić Kazimierz miastem kameralnym, bo klimat małomiasteczkowy ect. On tym czasem całą pierzeję od strony Wisły zrobił pod linijkę zabijając te nieregularną przedwojenną linię i formę dachów żydowskich kamieniczek. Już o deformacji kamienicy Gdańskiej nie wspomnę. Dla mnie to czyni go może nie tyle heretykiem (fakt mocne słowo), co architektem, który zaprzeczył swojej wizji. Natomiast szanuje go za projekt szkoły, który wpisał się idealnie w stylistykę spichlerzy oraz za krytykę tego architektonicznego bubla, którym jest willa Prusza autorstwa Niemojewskiego.]]></description>
			<dc:creator>Rewolta</dc:creator>
			<pubDate>Sat, 25 Aug 2018 22:47:26 +0200</pubDate>
			<guid>https://www.januszkowalskikazimierz.pl/z-miasta/1731-czy-kazimierz-jest-miejscem-dla-zwyklych-ludzi,-czy-twierdza-dla-nowobogackich.html#comment-24783</guid>
		</item>
		<item>
			<title>Łysy z krainy bajek napisał:</title>
			<link>https://www.januszkowalskikazimierz.pl/z-miasta/1731-czy-kazimierz-jest-miejscem-dla-zwyklych-ludzi,-czy-twierdza-dla-nowobogackich.html#comment-24782</link>
			<description><![CDATA[rzeczywistość jest taka ze Ci co sprowadzili sie do Kazmierza i Okolic maj najwięcej do powiedzenia. Blokowania Inwestycji które by ożywiły to miasto . Krajobraz to był w Kaźmierzu jakieś 20 parę lat temu jak te wszystkie pola były uprawiane nie było tych zakrzaczeń ale cóż jest grupa ludzi która pragnie tego żeby to wszystko zarosło]]></description>
			<dc:creator>Łysy z krainy bajek</dc:creator>
			<pubDate>Sat, 25 Aug 2018 22:19:53 +0200</pubDate>
			<guid>https://www.januszkowalskikazimierz.pl/z-miasta/1731-czy-kazimierz-jest-miejscem-dla-zwyklych-ludzi,-czy-twierdza-dla-nowobogackich.html#comment-24782</guid>
		</item>
		<item>
			<title>Łysy z krainy bajek napisał:</title>
			<link>https://www.januszkowalskikazimierz.pl/z-miasta/1731-czy-kazimierz-jest-miejscem-dla-zwyklych-ludzi,-czy-twierdza-dla-nowobogackich.html#comment-24781</link>
			<description><![CDATA[rzeczywistos jest taka ze Ci co sprowadzili sie do Kazmierza i Okolic maj najwięcej do powiedzenia. Blokowania Inwestycji które by ożywiły to miasto . Krajobraz to byl w Kaźmierzu jakieś 20 parę lat temu jak te wszystkie pola byly uprawiane nie bylo tych zakrzaczen ale coz jest grupa ludzi ktora pragnie tego zeby to wszystko zarosło]]></description>
			<dc:creator>Łysy z krainy bajek</dc:creator>
			<pubDate>Sat, 25 Aug 2018 22:17:41 +0200</pubDate>
			<guid>https://www.januszkowalskikazimierz.pl/z-miasta/1731-czy-kazimierz-jest-miejscem-dla-zwyklych-ludzi,-czy-twierdza-dla-nowobogackich.html#comment-24781</guid>
		</item>
		<item>
			<title>rumburak napisał:</title>
			<link>https://www.januszkowalskikazimierz.pl/z-miasta/1731-czy-kazimierz-jest-miejscem-dla-zwyklych-ludzi,-czy-twierdza-dla-nowobogackich.html#comment-24780</link>
			<description><![CDATA[A ja gwarantuje że go spotka bo wiem to z obserwacji. Różnice poglądów są w każdej społeczności i jak kończą się argumenty to wtedy jest pogardliwe że on nie z Kazimierza. Architekt według rodowitej "Rewolty" kazimierskiej robi tylko herezję... Jak np. Siciński. Architekt jest jednym z tych co buduje i w przypadku naszego miasta często przywoził ze sobą również rzemieślników jak np. Santi Guci który zresztą związał się na stałe z Kazimierzem i Janowcem. Jest piękna historia o znalezionym w trakcie remontu kamienicy przybyłowskiej liście z Włoch. Była w nim wiadomość od żony jednego z budowniczych o narodzeniu dziecka. Na ale przecież ci Włosi też tu herezje odstawiali... A Michalak też malował podobno heretyckie obrazy... Słusznie piszesz że chodzi tu o dziedzictwo mentalne ale wielu tych "z dziada pradziada" nie bardzo cokolwiek rozumie z tego co tutaj ma.]]></description>
			<dc:creator>rumburak</dc:creator>
			<pubDate>Sat, 25 Aug 2018 21:56:46 +0200</pubDate>
			<guid>https://www.januszkowalskikazimierz.pl/z-miasta/1731-czy-kazimierz-jest-miejscem-dla-zwyklych-ludzi,-czy-twierdza-dla-nowobogackich.html#comment-24780</guid>
		</item>
		<item>
			<title>Rewolta napisał:</title>
			<link>https://www.januszkowalskikazimierz.pl/z-miasta/1731-czy-kazimierz-jest-miejscem-dla-zwyklych-ludzi,-czy-twierdza-dla-nowobogackich.html#comment-24779</link>
			<description><![CDATA[Od kiedy projektant/architekt buduje? On może ewentualnie nadzorować bądź sporządzić projekt. Budować może robotnik lub inwestor (właściciel budynku). A co do samego dziedzictwa, to nie chodzi tutaj o kwestie krwi czy rodów tylko o dziedzictwo mentalne i przywiązanie do tej małej ojczyzny. Nie twierdzę też, że np. osoba z Warszawy nie może być Kazimierzakiem. Warunek jest jeden ma być częścią społeczności, znać realia ludzi tutaj żyjących, a nie pozostawać indywidualnością, który ma gdzieś dobro społeczności, dbając tylko o swoje własne potrzeby i interesy. Gwarantuje, że jeśli "przybysz" potrafi być rozumnym i kulturalnym człowiekiem nie spotka się z określeniem go mianem przybłędy.]]></description>
			<dc:creator>Rewolta</dc:creator>
			<pubDate>Sat, 25 Aug 2018 21:23:34 +0200</pubDate>
			<guid>https://www.januszkowalskikazimierz.pl/z-miasta/1731-czy-kazimierz-jest-miejscem-dla-zwyklych-ludzi,-czy-twierdza-dla-nowobogackich.html#comment-24779</guid>
		</item>
		<item>
			<title>rumburak napisał:</title>
			<link>https://www.januszkowalskikazimierz.pl/z-miasta/1731-czy-kazimierz-jest-miejscem-dla-zwyklych-ludzi,-czy-twierdza-dla-nowobogackich.html#comment-24778</link>
			<description><![CDATA[Tak Jakub Balin i Santi Guci to byli kazimierscy mieszczanie, a wy jesteście w prostej lini potomkami Celejów, Przybyłów i innych kazimierskich mieszczan... Głupich nie sieją, jak ktoś dzwoni na policję że mu chłop obornik w pole wywozi to tylko można się z politowaniem uśmiechnąć. Ja mam sąsiadkę z Kazimierza ale wyprowadziła się na przedmieścia i jej kapusta na polu śmierdzi, a jak ziemniaki kopią to się jej za bardzo kurzy i już na wiosnę opowiada co to strasznego będzie. Zauważyłem że jak chcecie poczuć się lepiej to mówicie: "to przybłęda", "ale on nie z Kazimierza" i nie ma znaczenia czy ktoś umie się zachować i współżyć czy nie.]]></description>
			<dc:creator>rumburak</dc:creator>
			<pubDate>Sat, 25 Aug 2018 20:44:21 +0200</pubDate>
			<guid>https://www.januszkowalskikazimierz.pl/z-miasta/1731-czy-kazimierz-jest-miejscem-dla-zwyklych-ludzi,-czy-twierdza-dla-nowobogackich.html#comment-24778</guid>
		</item>
		<item>
			<title>J.K napisał:</title>
			<link>https://www.januszkowalskikazimierz.pl/z-miasta/1731-czy-kazimierz-jest-miejscem-dla-zwyklych-ludzi,-czy-twierdza-dla-nowobogackich.html#comment-24777</link>
			<description><![CDATA[Nie komentuje na blogu postów Romany Rupiewicz do dnia 22 października b.r.Po tym napisze obszerny komentarz.Koniec.]]></description>
			<dc:creator>J.K</dc:creator>
			<pubDate>Sat, 25 Aug 2018 19:56:52 +0200</pubDate>
			<guid>https://www.januszkowalskikazimierz.pl/z-miasta/1731-czy-kazimierz-jest-miejscem-dla-zwyklych-ludzi,-czy-twierdza-dla-nowobogackich.html#comment-24777</guid>
		</item>
		<item>
			<title>Rewolta napisał:</title>
			<link>https://www.januszkowalskikazimierz.pl/z-miasta/1731-czy-kazimierz-jest-miejscem-dla-zwyklych-ludzi,-czy-twierdza-dla-nowobogackich.html#comment-24776</link>
			<description><![CDATA[Porównanie migracji do puli genetycznej jest słabe. O ile mieszanie genów jest pożądanym zjawiskiem, o tyle mieszanie "kultur" może skutkować zatraceniem tej rodzimej, a rozwój jakiegoś mutanta opartego na sentymencie do miejsca i miejskiej wygodzie. Zachwala Pani lokalne rolnictwo, a ile razy się zdarzyło, że to właśnie "przybysze" dzwonili na policję, bo jakiś rolnik wywoził obornik, pryskał albo hałasował ciągnikiem po zmierzchu, bo wielki "Pan"przyjechał odpoczywać na kazimierskiej włości. Ile tych turystów i daczowiczów podczas spacerów wchodzi na pola i bez pozwolenia zrywa te maliny, śliwki, jabłka ect. nie widząc przy tym nietaktu i zażenowania. A co rdzenia architektonicznego Kazimierza, to Fara i rynek w pierwotnym wydaniu (sprzed herezji Sicińskiego) wybudowali kazimierscy mieszczanie obu wyznań z pomocą kazimierskich rzemieślników. Natomiast architekci XX w. i międzywojenni zewnętrzni obrońcy zabytków częściowo zabili małomiasteczkowy Kazimierz sprzed 1914 r. ( którego szczątki możemy podziwiać na fotografiach Józefa Kłosa i wcześniejszych autorów). Jeśli "przybysze" chcą by traktować ich jako równych sobie, to niech wpierw uczynią to samo względem wcześniejszych mieszkańców. Traktowanie Kazimierza jako prywatnej daczy, a rodowitej ludności jak folwarcznych parobków powinno być piętnowane. Natomiast zgodne życie z lokalną społecznością zawsze będzie rodzić tylko pozytywne odczucia i wzajemne poszanowanie.]]></description>
			<dc:creator>Rewolta</dc:creator>
			<pubDate>Sat, 25 Aug 2018 19:46:53 +0200</pubDate>
			<guid>https://www.januszkowalskikazimierz.pl/z-miasta/1731-czy-kazimierz-jest-miejscem-dla-zwyklych-ludzi,-czy-twierdza-dla-nowobogackich.html#comment-24776</guid>
		</item>
		<item>
			<title>Zza miasta napisał:</title>
			<link>https://www.januszkowalskikazimierz.pl/z-miasta/1731-czy-kazimierz-jest-miejscem-dla-zwyklych-ludzi,-czy-twierdza-dla-nowobogackich.html#comment-24775</link>
			<description><![CDATA[Pani Romano, to pani obraża i dzieli ludzi. JK jest kolejną osobą nie akceptowaną przez panią. Dlaczego?]]></description>
			<dc:creator>Zza miasta</dc:creator>
			<pubDate>Sat, 25 Aug 2018 19:41:45 +0200</pubDate>
			<guid>https://www.januszkowalskikazimierz.pl/z-miasta/1731-czy-kazimierz-jest-miejscem-dla-zwyklych-ludzi,-czy-twierdza-dla-nowobogackich.html#comment-24775</guid>
		</item>
		<item>
			<title>rumburak napisał:</title>
			<link>https://www.januszkowalskikazimierz.pl/z-miasta/1731-czy-kazimierz-jest-miejscem-dla-zwyklych-ludzi,-czy-twierdza-dla-nowobogackich.html#comment-24774</link>
			<description><![CDATA[Nieładnie Pani Romano, nieładnie. A co takiego w tym nieładnego. JK dzieli ludzi na tych lepszych "z dziada pradziada" i gorszych bo nie mają "dobrego urodzenia". Na rasowych kazimierzaków z rodowodem i kundli przybłędów. To zwykły rasizm i ksenofobia. To jest dopiero nieładne!!! Rzecz tylko w tym żeby praw było respektowane jednakowo wobec wszystkich, a nie jest. Jak obserwuję naszą rzeczywistość to prawo nagina się czasem do tych "z dziada pradziada" a czasem do tych "nowobogackich". Zależy kto jak umie użyć swych wpływów, i kto jest sprytniejszy, i kto z kim chodził do szkoły, i kto jest czyim wujkiem, i kto z kim wódkę pije.]]></description>
			<dc:creator>rumburak</dc:creator>
			<pubDate>Sat, 25 Aug 2018 17:37:00 +0200</pubDate>
			<guid>https://www.januszkowalskikazimierz.pl/z-miasta/1731-czy-kazimierz-jest-miejscem-dla-zwyklych-ludzi,-czy-twierdza-dla-nowobogackich.html#comment-24774</guid>
		</item>
		<item>
			<title>Zza miasta i napisał:</title>
			<link>https://www.januszkowalskikazimierz.pl/z-miasta/1731-czy-kazimierz-jest-miejscem-dla-zwyklych-ludzi,-czy-twierdza-dla-nowobogackich.html#comment-24773</link>
			<description><![CDATA[Nieładnie Pani Romano, nieładnie.]]></description>
			<dc:creator>Zza miasta i</dc:creator>
			<pubDate>Sat, 25 Aug 2018 17:09:56 +0200</pubDate>
			<guid>https://www.januszkowalskikazimierz.pl/z-miasta/1731-czy-kazimierz-jest-miejscem-dla-zwyklych-ludzi,-czy-twierdza-dla-nowobogackich.html#comment-24773</guid>
		</item>
		<item>
			<title>grymas50 napisał:</title>
			<link>https://www.januszkowalskikazimierz.pl/z-miasta/1731-czy-kazimierz-jest-miejscem-dla-zwyklych-ludzi,-czy-twierdza-dla-nowobogackich.html#comment-24772</link>
			<description><![CDATA[Nie ma,ponieważ chodzi o osobowość a nie statut społeczny. To może jakieś inne określenie bo " nowobogaccy" to status materialny.]]></description>
			<dc:creator>grymas50</dc:creator>
			<pubDate>Sat, 25 Aug 2018 15:46:26 +0200</pubDate>
			<guid>https://www.januszkowalskikazimierz.pl/z-miasta/1731-czy-kazimierz-jest-miejscem-dla-zwyklych-ludzi,-czy-twierdza-dla-nowobogackich.html#comment-24772</guid>
		</item>
		<item>
			<title>Romana Rupiewicz napisał:</title>
			<link>https://www.januszkowalskikazimierz.pl/z-miasta/1731-czy-kazimierz-jest-miejscem-dla-zwyklych-ludzi,-czy-twierdza-dla-nowobogackich.html#comment-24770</link>
			<description><![CDATA[Janusz, tobie dedykuję ten tekst http://z-rynku.pl/?p=132 może jak przeczytasz, przestaniesz być fanatykiem budowy mostu. A to nieustające dzielenie ludzi na zwykłych i niezwykłych, nowobogackich i starobogackich, warszawskich i lokalnych... to naprawdę jest nie na miejscu. Obrażasz mieszkańców, którzy tu się osiedlili, a jest ich coraz więcej, to jest normalne, globalne zjawisko. Przepływ myśli jest niezbędny, przepływ ludzi także, inaczej będziemy mieli do czynienia z chowem wsobnym i chorobami psychicznymi. Odpowiedz sobie kto zbudował farę, kamienice Przybyłów, odbudował miasto po I i II wojnie światowej. Kto zbudował pocztę... i najpiękniejsze wille. Kto? Ale i mieszkańcy z dziada pradziada wnieśli wiele, bo stworzyli klimat miejsca... dbali o letników. Dlatego że mieszkańcy byli gościnni, kolonia artystyczna mogła zaistnieć. Mieszkańcy uprawiają ziemię i tu są najlepsze maliny i śliwki :) Ja nie ubliżam nikomu, proponuję żebyś i ty poszedł tą drogą.]]></description>
			<dc:creator>Romana Rupiewicz</dc:creator>
			<pubDate>Sat, 25 Aug 2018 15:18:51 +0200</pubDate>
			<guid>https://www.januszkowalskikazimierz.pl/z-miasta/1731-czy-kazimierz-jest-miejscem-dla-zwyklych-ludzi,-czy-twierdza-dla-nowobogackich.html#comment-24770</guid>
		</item>
		<item>
			<title>J.K napisał:</title>
			<link>https://www.januszkowalskikazimierz.pl/z-miasta/1731-czy-kazimierz-jest-miejscem-dla-zwyklych-ludzi,-czy-twierdza-dla-nowobogackich.html#comment-24767</link>
			<description><![CDATA[Nie ma,ponieważ chodzi o osobowość a nie statut społeczny.]]></description>
			<dc:creator>J.K</dc:creator>
			<pubDate>Sat, 25 Aug 2018 13:14:00 +0200</pubDate>
			<guid>https://www.januszkowalskikazimierz.pl/z-miasta/1731-czy-kazimierz-jest-miejscem-dla-zwyklych-ludzi,-czy-twierdza-dla-nowobogackich.html#comment-24767</guid>
		</item>
		<item>
			<title>rumburak napisał:</title>
			<link>https://www.januszkowalskikazimierz.pl/z-miasta/1731-czy-kazimierz-jest-miejscem-dla-zwyklych-ludzi,-czy-twierdza-dla-nowobogackich.html#comment-24766</link>
			<description><![CDATA[A czy są w Kazimierzu starobogaccy?]]></description>
			<dc:creator>rumburak</dc:creator>
			<pubDate>Sat, 25 Aug 2018 11:01:11 +0200</pubDate>
			<guid>https://www.januszkowalskikazimierz.pl/z-miasta/1731-czy-kazimierz-jest-miejscem-dla-zwyklych-ludzi,-czy-twierdza-dla-nowobogackich.html#comment-24766</guid>
		</item>
		<item>
			<title>kazimierzak napisał:</title>
			<link>https://www.januszkowalskikazimierz.pl/z-miasta/1731-czy-kazimierz-jest-miejscem-dla-zwyklych-ludzi,-czy-twierdza-dla-nowobogackich.html#comment-24765</link>
			<description><![CDATA[Ciekawa kto smaruje? :)]]></description>
			<dc:creator>kazimierzak</dc:creator>
			<pubDate>Sat, 25 Aug 2018 09:02:26 +0200</pubDate>
			<guid>https://www.januszkowalskikazimierz.pl/z-miasta/1731-czy-kazimierz-jest-miejscem-dla-zwyklych-ludzi,-czy-twierdza-dla-nowobogackich.html#comment-24765</guid>
		</item>
		<item>
			<title>Zwolennik Andrzeja P napisał:</title>
			<link>https://www.januszkowalskikazimierz.pl/z-miasta/1731-czy-kazimierz-jest-miejscem-dla-zwyklych-ludzi,-czy-twierdza-dla-nowobogackich.html#comment-24764</link>
			<description><![CDATA[Kazimierz ma wybitnego i najlepszego od lat burmistrza. Nie zmieniajmy dobrze naoliwionego mechanizmu.]]></description>
			<dc:creator>Zwolennik Andrzeja P</dc:creator>
			<pubDate>Sat, 25 Aug 2018 08:59:51 +0200</pubDate>
			<guid>https://www.januszkowalskikazimierz.pl/z-miasta/1731-czy-kazimierz-jest-miejscem-dla-zwyklych-ludzi,-czy-twierdza-dla-nowobogackich.html#comment-24764</guid>
		</item>
		<item>
			<title>Obserwator napisał:</title>
			<link>https://www.januszkowalskikazimierz.pl/z-miasta/1731-czy-kazimierz-jest-miejscem-dla-zwyklych-ludzi,-czy-twierdza-dla-nowobogackich.html#comment-24762</link>
			<description><![CDATA[Trafna diagnoza ale aby leczyć to zjawisko które jest powszechne w Polsce jest potrzeba determinacji i dobry gospodarz gminy.]]></description>
			<dc:creator>Obserwator</dc:creator>
			<pubDate>Sat, 25 Aug 2018 08:29:46 +0200</pubDate>
			<guid>https://www.januszkowalskikazimierz.pl/z-miasta/1731-czy-kazimierz-jest-miejscem-dla-zwyklych-ludzi,-czy-twierdza-dla-nowobogackich.html#comment-24762</guid>
		</item>
	</channel>
</rss>
