<?xml version="1.0" encoding="utf-8"?>
<rss version="2.0" xmlns:dc="http://purl.org/dc/elements/1.1/" xmlns:atom="http://www.w3.org/2005/Atom">
	<channel>
		<title>Czy będzie "Rower gminny" w Kazimierzu Dolnym?</title>
		<description>Skomentuj Czy będzie "Rower gminny" w Kazimierzu Dolnym?</description>
		<link>https://www.januszkowalskikazimierz.pl/z-miasta/2443-czy-bedzie-rower-gminny-w-kazimierzu-dolnym.html</link>
		<lastBuildDate>Fri, 17 Jul 2026 07:47:52 +0200</lastBuildDate>
		<generator>JComments</generator>
		<atom:link href="https://www.januszkowalskikazimierz.pl/component/jcomments/feed/com_k2/2443.html" rel="self" type="application/rss+xml" />
		<item>
			<title>pulpecik&amp;swiderek napisał:</title>
			<link>https://www.januszkowalskikazimierz.pl/z-miasta/2443-czy-bedzie-rower-gminny-w-kazimierzu-dolnym.html#comment-52308</link>
			<description><![CDATA[W rankingu samorządów Kazimierz zajmuje 628 miejsce a Naleczow jest 16. Kazimierz tonie w dlugach, a Nsleczow nie. Naleczow kompleksowo przebudował oczyszczalnie ścieków a Kazimierz wydał miliony i został z bublem. Przykładów różniących Kazimierz i Naleczow jest dużo więcej, które pokazują kto tu jest nieudacznikiem a kto po gospodarsku zarzadza mieniem... Kazimierski burmistrz razem z wice plus radni i urzędnicy powinni w koszyku w Nalecxowie wisieć i uczyć się gospodarności, racjonalnego wydawania publicznym pieniedzy, troski o sprawy społeczne i poszerzanie oferty Turystycznej. Oby tylko w drodze po nauki do Naleczowa nie zajeżdżac do Wąwolnicy... Ps. Co dzieje się z 2 milionami wplywow z zamku, wzgórza trzech krzyży i wąwozu korzeniowego? Są przejadane! Zatrudnia się kolejnych znajomych królika, którzy pierdzą w stołek... Wiadomo na co idą! Na statusowa działalność domu kultury ! Co z nimi robią, to proszę się pytać. Dom Kultury ma w nazwie także promocje. Co zatem zrobił, aby zwiększyć wpływy gminy z turystyki? Dlaczego to radny Kowalski, a nie kokpit wnioskował i wskazał możliwość zarobkowania na wąwozie korzeniowym? W efekcie do budżetu wpływa rocznie po odtrąceniu kosztów blisko 200tys zł. A kokpit śpi... 15 tys pobrań skąd inąd slusznej aplikacji promującej szlaki w 4 lata, to nie jest najlepszy rezultat... dyrektora Stachyry.]]></description>
			<dc:creator>pulpecik&amp;swiderek</dc:creator>
			<pubDate>Tue, 18 Jan 2022 22:21:44 +0100</pubDate>
			<guid>https://www.januszkowalskikazimierz.pl/z-miasta/2443-czy-bedzie-rower-gminny-w-kazimierzu-dolnym.html#comment-52308</guid>
		</item>
		<item>
			<title>Korpo  napisał:</title>
			<link>https://www.januszkowalskikazimierz.pl/z-miasta/2443-czy-bedzie-rower-gminny-w-kazimierzu-dolnym.html#comment-52307</link>
			<description><![CDATA[Radni z burmistrzem Godlewskim dotknęli dna. Mój ty boże widzisz i nie grzmisz]]></description>
			<dc:creator>Korpo </dc:creator>
			<pubDate>Tue, 18 Jan 2022 22:08:41 +0100</pubDate>
			<guid>https://www.januszkowalskikazimierz.pl/z-miasta/2443-czy-bedzie-rower-gminny-w-kazimierzu-dolnym.html#comment-52307</guid>
		</item>
		<item>
			<title>Bukiet róż napisał:</title>
			<link>https://www.januszkowalskikazimierz.pl/z-miasta/2443-czy-bedzie-rower-gminny-w-kazimierzu-dolnym.html#comment-52303</link>
			<description><![CDATA[W rankingu samorządów Kazimierz zajmuje 628 miejsce a Naleczow jest 16. Kazimierz tonie w dlugach, a Nsleczow nie. Naleczow kompleksowo przebudował oczyszczalnie ścieków a Kazimierz wydał miliony i został z bublem. Przykładów różniących Kazimierz i Naleczow jest dużo więcej, które pokazują kto tu jest nieudacznikiem a kto po gospodarsku zarzadza mieniem... Kazimierski burmistrz razem z wice plus radni i urzędnicy powinni w koszyku w Nalecxowie wisieć i uczyć się gospodarności, racjonalnego wydawania publicznym pieniedzy, troski o sprawy społeczne i poszerzanie oferty Turystycznej. Oby tylko w drodze po nauki do Naleczowa nie zajeżdżac do Wąwolnicy... Ps. Co dzieje się z 2 milionami wplywow z zamku, wzgórza trzech krzyży i wąwozu korzeniowego? Są przejadane! Zatrudnia się kolejnych znajomych królika, którzy pierdzą w stołek... Wiadomo na co idą! Na statusowa działalność domu kultury ! Co z nimi robią, to proszę się pytać.]]></description>
			<dc:creator>Bukiet róż</dc:creator>
			<pubDate>Tue, 18 Jan 2022 16:48:08 +0100</pubDate>
			<guid>https://www.januszkowalskikazimierz.pl/z-miasta/2443-czy-bedzie-rower-gminny-w-kazimierzu-dolnym.html#comment-52303</guid>
		</item>
		<item>
			<title>skok na statek napisał:</title>
			<link>https://www.januszkowalskikazimierz.pl/z-miasta/2443-czy-bedzie-rower-gminny-w-kazimierzu-dolnym.html#comment-52300</link>
			<description><![CDATA[mimo kasy z PiS Nałęczów na 2022 zaplanował deficyt 21 milionów i zaciągnięcie nowych pożyczek na prawie 10 milionów]]></description>
			<dc:creator>skok na statek</dc:creator>
			<pubDate>Tue, 18 Jan 2022 14:17:21 +0100</pubDate>
			<guid>https://www.januszkowalskikazimierz.pl/z-miasta/2443-czy-bedzie-rower-gminny-w-kazimierzu-dolnym.html#comment-52300</guid>
		</item>
		<item>
			<title>poborowy na rowerze napisał:</title>
			<link>https://www.januszkowalskikazimierz.pl/z-miasta/2443-czy-bedzie-rower-gminny-w-kazimierzu-dolnym.html#comment-52292</link>
			<description><![CDATA[Ooo. W takim razie nie ma potrzeby dzwonić do Michałowic . Można busikiem pojechać do Nałęczowa i zasięgnąć informacji o rowerach.]]></description>
			<dc:creator>poborowy na rowerze</dc:creator>
			<pubDate>Tue, 18 Jan 2022 13:05:50 +0100</pubDate>
			<guid>https://www.januszkowalskikazimierz.pl/z-miasta/2443-czy-bedzie-rower-gminny-w-kazimierzu-dolnym.html#comment-52292</guid>
		</item>
		<item>
			<title>pulpecik&amp;swiderek napisał:</title>
			<link>https://www.januszkowalskikazimierz.pl/z-miasta/2443-czy-bedzie-rower-gminny-w-kazimierzu-dolnym.html#comment-52290</link>
			<description><![CDATA[W rankingu samorządów Kazimierz zajmuje 628 miejsce a Naleczow jest 16. Kazimierz tonie w dlugach, a Nsleczow nie. Naleczow kompleksowo przebudował oczyszczalnie ścieków a Kazimierz wydał miliony i został z bublem. Przykładów różniących Kazimierz i Naleczow jest dużo więcej, które pokazują kto tu jest nieudacznikiem a kto po gospodarsku zarzadza mieniem... Kazimierski burmistrz razem z wice plus radni i urzędnicy powinni w koszyku w Nalecxowie wisieć i uczyć się gospodarności, racjonalnego wydawania publicznym pieniedzy, troski o sprawy społeczne i poszerzanie oferty Turystycznej. Oby tylko w drodze po nauki do Naleczowa nie zajeżdżac do Wąwolnicy... Ps. Co dzieje się z 2 milionami wplywow z zamku, wzgórza trzech krzyży i wąwozu korzeniowego? Są przejadane! Zatrudnia się kolejnych znajomych królika, którzy pierdzą w stołek...]]></description>
			<dc:creator>pulpecik&amp;swiderek</dc:creator>
			<pubDate>Tue, 18 Jan 2022 10:40:45 +0100</pubDate>
			<guid>https://www.januszkowalskikazimierz.pl/z-miasta/2443-czy-bedzie-rower-gminny-w-kazimierzu-dolnym.html#comment-52290</guid>
		</item>
		<item>
			<title>rower miejski napisał:</title>
			<link>https://www.januszkowalskikazimierz.pl/z-miasta/2443-czy-bedzie-rower-gminny-w-kazimierzu-dolnym.html#comment-52285</link>
			<description><![CDATA[w Nałęczowie za rower miejski zapłacili ponad 600 tysięcy złotych - nie zgadzam się żeby wydawać u nas w mieście takie pieniądze - jeśli Pan Suszek uważa że na tym się da zarobić to niech założy biznes]]></description>
			<dc:creator>rower miejski</dc:creator>
			<pubDate>Tue, 18 Jan 2022 09:36:34 +0100</pubDate>
			<guid>https://www.januszkowalskikazimierz.pl/z-miasta/2443-czy-bedzie-rower-gminny-w-kazimierzu-dolnym.html#comment-52285</guid>
		</item>
		<item>
			<title>Apokalipsa napisał:</title>
			<link>https://www.januszkowalskikazimierz.pl/z-miasta/2443-czy-bedzie-rower-gminny-w-kazimierzu-dolnym.html#comment-52275</link>
			<description><![CDATA[Zacznijcie się nawracać. Pojednajcie się z Bogiem i bliźnimi. Przestańcie kraść, oszukiwać, manipulować, jatrzyć, napuszczać na uczciwych, przestańcie kłamać i manipulować. Czas jest bliski... Pieniądze, układy, koneksje, tytuły naukowe, liczne domy I wille wam nie pomogą. Przed Bożą sprawiedliwością nie uciekniecie.]]></description>
			<dc:creator>Apokalipsa</dc:creator>
			<pubDate>Mon, 17 Jan 2022 22:54:59 +0100</pubDate>
			<guid>https://www.januszkowalskikazimierz.pl/z-miasta/2443-czy-bedzie-rower-gminny-w-kazimierzu-dolnym.html#comment-52275</guid>
		</item>
		<item>
			<title>brart napisał:</title>
			<link>https://www.januszkowalskikazimierz.pl/z-miasta/2443-czy-bedzie-rower-gminny-w-kazimierzu-dolnym.html#comment-52271</link>
			<description><![CDATA[Panie Januszu proszę usuwać śmieci...]]></description>
			<dc:creator>brart</dc:creator>
			<pubDate>Mon, 17 Jan 2022 18:41:24 +0100</pubDate>
			<guid>https://www.januszkowalskikazimierz.pl/z-miasta/2443-czy-bedzie-rower-gminny-w-kazimierzu-dolnym.html#comment-52271</guid>
		</item>
		<item>
			<title>poborowy na rowerze napisał:</title>
			<link>https://www.januszkowalskikazimierz.pl/z-miasta/2443-czy-bedzie-rower-gminny-w-kazimierzu-dolnym.html#comment-52270</link>
			<description><![CDATA[@ turysta. Wprawiłeś mnie osłupienie.]]></description>
			<dc:creator>poborowy na rowerze</dc:creator>
			<pubDate>Mon, 17 Jan 2022 16:52:34 +0100</pubDate>
			<guid>https://www.januszkowalskikazimierz.pl/z-miasta/2443-czy-bedzie-rower-gminny-w-kazimierzu-dolnym.html#comment-52270</guid>
		</item>
		<item>
			<title>turysta napisał:</title>
			<link>https://www.januszkowalskikazimierz.pl/z-miasta/2443-czy-bedzie-rower-gminny-w-kazimierzu-dolnym.html#comment-52269</link>
			<description><![CDATA[Zanim Pan coś napisze to warto sprawdzić warunki i szczegóły, co to jest za gmina, jaki ma charakter, kto odpowiada za obsługę i bieżący nadzór nad przedsięwzięciem, jaki jest cennik, dla kogo przeznaczony jest rower gminny w Michałowicach, warto też napisać, że mieszkańcy gminy mający kartę mieszkańca korzystają z roweru bezpłatnie przez pierwszych 12 godzin. A teraz podsumowanie, po zapoznaniu się z charakterystyka nikomu nieznanej gminy pod Warszawą, śmiem twierdzić, że nijak nie można jej porównać z turystycznhm Kazimierzem. To tak samo jak porównywać malucha z mercedesem. Niby to samochód i to samochód. Tez na M. Ps. Dlaczego warszawiacy przyjeżdżają na wypoczynek i relaks do Kaximierza, a nie Michałowic? Przecież mają bliżej...]]></description>
			<dc:creator>turysta</dc:creator>
			<pubDate>Mon, 17 Jan 2022 16:36:38 +0100</pubDate>
			<guid>https://www.januszkowalskikazimierz.pl/z-miasta/2443-czy-bedzie-rower-gminny-w-kazimierzu-dolnym.html#comment-52269</guid>
		</item>
		<item>
			<title>poborowy na rowerze napisał:</title>
			<link>https://www.januszkowalskikazimierz.pl/z-miasta/2443-czy-bedzie-rower-gminny-w-kazimierzu-dolnym.html#comment-52268</link>
			<description><![CDATA[Skorzystajcie. Drzwi są otwarte. Dyrekcjo KOKPiT nawiąż kontakt. Pan Suszek opisał, jak to przełamali barierę niemożności. Tak przełamali, ale bylo to w gronie kilku rowerzystów PASJONATÓW. Tu mamy do czynienia z tworzeniem BYTU, który działa na wzór przedsięborstwa. Sprawa o wiele trudniejsza nizli wyprawa rowerowa kilku pasjonatów. Gadają, że polski pilot na wierzejach stodoły poleci. Podobnie z rowerzystami, którzy nade wszystko kochają rower i wszystko to co jest z nim związane. Oni podobnie. Żadne przeciwności nie zaklocą ich entuzjazmu . Zawsze i wszędzie będą się nimi poslugiwać. Jeszcze raz. Namawiam naszych włodarzy by skontaktowali się ze swoimi kolegami PO FACHU w kraju.]]></description>
			<dc:creator>poborowy na rowerze</dc:creator>
			<pubDate>Mon, 17 Jan 2022 15:54:21 +0100</pubDate>
			<guid>https://www.januszkowalskikazimierz.pl/z-miasta/2443-czy-bedzie-rower-gminny-w-kazimierzu-dolnym.html#comment-52268</guid>
		</item>
		<item>
			<title>DaDa napisał:</title>
			<link>https://www.januszkowalskikazimierz.pl/z-miasta/2443-czy-bedzie-rower-gminny-w-kazimierzu-dolnym.html#comment-52264</link>
			<description><![CDATA[Jeżeli polonistka radna mówi: „wypowiedzieć się W TEMACIE” to trudno od tej rady oczekiwać kompetencji w jakiejkolwiek kwestii.]]></description>
			<dc:creator>DaDa</dc:creator>
			<pubDate>Mon, 17 Jan 2022 14:31:51 +0100</pubDate>
			<guid>https://www.januszkowalskikazimierz.pl/z-miasta/2443-czy-bedzie-rower-gminny-w-kazimierzu-dolnym.html#comment-52264</guid>
		</item>
		<item>
			<title>petent napisał:</title>
			<link>https://www.januszkowalskikazimierz.pl/z-miasta/2443-czy-bedzie-rower-gminny-w-kazimierzu-dolnym.html#comment-52263</link>
			<description><![CDATA[Powołuje się kolejne instytucje, zatrudnia kolejnych urzędników, przeznacza się kolejne setki tysięcy złotych na wynagrodzenia, biurko stoi przy biurku, a obok jeszcze biurko. A jak przyjdzie co do czego to słyszymy- nie da się, nie można, nie ma pieniędzy, kto się tym zajmie, kto napisze wniosek. Kuźwa, ręce opadają. Czy decydenci słyszeliście o takich pojęcia jak- kompetencje, optymalizacja zatrudnienia, zjawisko synergi, efektywne i racjonalne wydatkowanie publicznych poeniedzy, interes gminy, planowanie i strategia? Nie! Nie macie bladego pojęcia, poza nielicznymi wyjątkami o niczym. Powinniście radni siedziec w domu i oglądać brazylijskie seriale. A już prym, prymow w tym wszystkim wiedzie emerytowany nauczycielka, która nawet Jasełka z klasztoru przeniosła byle tylko stworzyć pozór działalności kulturalnej biznesmenów z Jatek... Pani radna swoim zachowaniem legitymizuje działanie na szkodę gminy, a polegające na akceptacji rażąco niskiego czynszu... I to pani radnej nie przeszkadza, podobnie jak innym "nielotom" z Rady.. I wy radni mówicie, ze dbacie o gminne finanse?]]></description>
			<dc:creator>petent</dc:creator>
			<pubDate>Mon, 17 Jan 2022 14:16:36 +0100</pubDate>
			<guid>https://www.januszkowalskikazimierz.pl/z-miasta/2443-czy-bedzie-rower-gminny-w-kazimierzu-dolnym.html#comment-52263</guid>
		</item>
		<item>
			<title>Ricky napisał:</title>
			<link>https://www.januszkowalskikazimierz.pl/z-miasta/2443-czy-bedzie-rower-gminny-w-kazimierzu-dolnym.html#comment-52262</link>
			<description><![CDATA[Słuszna uwaga, sezon turystyczny za pasem, a jeden z głównych szlaków turystycznych nie do przejścia z powodu powalonych drzew, czy pttk śpi? bo park krajobrazowy to już dawno zamarł.]]></description>
			<dc:creator>Ricky</dc:creator>
			<pubDate>Mon, 17 Jan 2022 10:50:06 +0100</pubDate>
			<guid>https://www.januszkowalskikazimierz.pl/z-miasta/2443-czy-bedzie-rower-gminny-w-kazimierzu-dolnym.html#comment-52262</guid>
		</item>
		<item>
			<title>Rafał Suszek napisał:</title>
			<link>https://www.januszkowalskikazimierz.pl/z-miasta/2443-czy-bedzie-rower-gminny-w-kazimierzu-dolnym.html#comment-52261</link>
			<description><![CDATA[Ku refleksji... "Każda nawet najdłuższa podróż zaczyna się od postawienia pierwszego, małego kroku" Ponad 20 lat temu moi koledzy z którymi zaczynałem swoją rowerową przygodę mieli marzenie - pokonać w jak najdłuższy odcinek na rowerze górskim. Marzyli o 300km. Mówili o tym przez 2 lub trzy lata, jak fajnie, miło i sympatycznie byłoby taki dystans przejechać i móc się poźniej pochwalić. W 2002r siedząc po wyprawie z moimi rowerowymi przyjaciółmi w Zwierzyńcu przy pienistym trunku, stwierdziłem - panowie dość gadania, zróbmy to w końcu. Zaczęło się od 312 km w 12h, później było 400km w 16h, 500km w 22h, 600km w 24h, 700km w 24h, a zakończyło się na 750km w 24h. Do dziś, używając tylko rozumu nie wiem jak udało mi się pokonać 700 km, gdzie 16h lał ulewny deszcz z gradem wielkości orzechów laskowych, do dziś, bazując tylko na rozumie nie wiem także jak jak pokonałem 750 km ze średnią dobową ponad 34km/h. Nie wiem jak koledzy, ale jak pokonałem, gdyż wierzyłem i ciężko trenowałem, ciężko trenowałem i wierzyłem. Nawet w najtrudniejszych chwilach, kiedy mięśnie i płuca przeszywał potworny ból nie wątpiłem w ostatecznym sukces... Kazimierz, nasza gmina ma gigantyczny potencjał turystyczny i nie mam tu na myśli kolejnych przeskalowanych tworków architektonicznych, które powstają i jeszcze będą powstawać, a ktore przyjmują turystów... Tylko od wyobraźni, wiary i ciężkiej pracy Państwa Radnych zależy czy będziemy tylko jeździć na rowerowe wycieczki za miasto, czy pokonamy w końcu 700 czy 750km... Państwo Radni odwagi, wiary i dużo owocnej, ciężkiej pracy Wam życzę.]]></description>
			<dc:creator>Rafał Suszek</dc:creator>
			<pubDate>Mon, 17 Jan 2022 10:29:59 +0100</pubDate>
			<guid>https://www.januszkowalskikazimierz.pl/z-miasta/2443-czy-bedzie-rower-gminny-w-kazimierzu-dolnym.html#comment-52261</guid>
		</item>
		<item>
			<title>ratunku napisał:</title>
			<link>https://www.januszkowalskikazimierz.pl/z-miasta/2443-czy-bedzie-rower-gminny-w-kazimierzu-dolnym.html#comment-52260</link>
			<description><![CDATA[rowery to nic czy gmina przygotowana jest na sezon turystyczny 2022? czy urząd wprowadził jakieś systemowe rozwiązania? na: -zmniejszenie ruchu samochodowego w centrum w sezonie - brak toalet przy atrakcjach turystycznych - rozwiązanie handlu na małym rynku i w innych miejscach, by wygladalo to estetycznie i mialo charakter dawnego kazimierza - problem opłat klimatycznych , a w zasadzie ich brak - obecność artystów na rynku - promocja turystyki pieszej i rowerowej - wprowadzenie i promowanie własnych wydarzeń sportowych i kulturalnych dla mieszkańców i turystów - ład przestrzenny ! - parkingi ! - problematyka opłat handlowych, za parking meleksów, bryczki oraz problem cyganek. bo ja widze, że od 4 lat rządów nie wprowadzono żadnych rozwiązań długofalowych i kolejna przerwa miedzy sezonami jest przespana! i na majówkę obudzimy się w znowu w wielkim bur delu....]]></description>
			<dc:creator>ratunku</dc:creator>
			<pubDate>Mon, 17 Jan 2022 10:02:34 +0100</pubDate>
			<guid>https://www.januszkowalskikazimierz.pl/z-miasta/2443-czy-bedzie-rower-gminny-w-kazimierzu-dolnym.html#comment-52260</guid>
		</item>
		<item>
			<title>poborowy na rowerze napisał:</title>
			<link>https://www.januszkowalskikazimierz.pl/z-miasta/2443-czy-bedzie-rower-gminny-w-kazimierzu-dolnym.html#comment-52259</link>
			<description><![CDATA[Radny Ryszard Rybczyński,: "Tak naprawdę, nikt oprócz przedstawicieli Parchatki, przedstawionym pomysłem nie był zainteresowany. Nawet Radni, którym podobał się "Gminny rower" podczas pierwszej jego prezentacji, łącznie z przewodniczącą Komisji Kultury, zmienili swoje stanowiska. Główny wysiłek był ukierunkowany na jego obalenie. Nikt nie starał się znaleźć potencjalnego podmiotu, który chciałby go realizować. " To była WCZESNIEJSZA prezentacja, gdzie jej uczestnicy wykazali zainteresowanie ?. Z relacji obrad Komisji wynika, jakby to PO RAZ PIERWSZY radni o tej propozycji słyszeli. Z drugiej strony, RZECZOWA, WSZECHSTRONNA wypowiedz pana Stachyra wskazuje, że temat ten BYŁ WCZEŚNIEJ prezentowany, a On przygotował się wiedząc, że sprawa ta będzie poruszona na komisji. Panie radny. Czy mógłby Pan opisać z czym , z jakimi wnioskami, decyzjami, żeście się rozstali po tym pierwszym spotkaniu , gdzie pomysł gminnych rowerów wzbudził ZAINTERESOWANIE , i kto w nim uczestniczył?.]]></description>
			<dc:creator>poborowy na rowerze</dc:creator>
			<pubDate>Mon, 17 Jan 2022 06:13:45 +0100</pubDate>
			<guid>https://www.januszkowalskikazimierz.pl/z-miasta/2443-czy-bedzie-rower-gminny-w-kazimierzu-dolnym.html#comment-52259</guid>
		</item>
		<item>
			<title>poborowy na rowerze napisał:</title>
			<link>https://www.januszkowalskikazimierz.pl/z-miasta/2443-czy-bedzie-rower-gminny-w-kazimierzu-dolnym.html#comment-52257</link>
			<description><![CDATA[Nic prostszego , jak zadzwonić do Wójta Gminy Michałowice i zasięgnąć opinii. Zapewne zechce się podzielić DOŚWIADCZENIEM. Rower Gminny Michałowice – Stacja 6213]]></description>
			<dc:creator>poborowy na rowerze</dc:creator>
			<pubDate>Mon, 17 Jan 2022 05:26:12 +0100</pubDate>
			<guid>https://www.januszkowalskikazimierz.pl/z-miasta/2443-czy-bedzie-rower-gminny-w-kazimierzu-dolnym.html#comment-52257</guid>
		</item>
		<item>
			<title>turysta napisał:</title>
			<link>https://www.januszkowalskikazimierz.pl/z-miasta/2443-czy-bedzie-rower-gminny-w-kazimierzu-dolnym.html#comment-52256</link>
			<description><![CDATA[rowerykazimierz.pl Wypożyczalnia rowerów z Kazimierza, Mały Rynek 4, rower elektryczny 40zł za godzinę lub 150zl za dzień (weekend), rower górski 20zl za godzinę lub 60zl za dzień (do zamknięcia wypożyczalni) Tyle ceny komercyjne o które tak dopytywali się radni... w konfrontacji z cenami roweru gminnego wybór wydaje się oczywisty. Stworzenie zaś klimatu Miasteczka przyjaznego osobom aktywnym, promujacego ekologiczne zachowania, bezcenne. Ps. Jak się chce psa uderzyć to kij zawsze się znajdzie...]]></description>
			<dc:creator>turysta</dc:creator>
			<pubDate>Sun, 16 Jan 2022 23:45:31 +0100</pubDate>
			<guid>https://www.januszkowalskikazimierz.pl/z-miasta/2443-czy-bedzie-rower-gminny-w-kazimierzu-dolnym.html#comment-52256</guid>
		</item>
		<item>
			<title>Książka napisał:</title>
			<link>https://www.januszkowalskikazimierz.pl/z-miasta/2443-czy-bedzie-rower-gminny-w-kazimierzu-dolnym.html#comment-52255</link>
			<description><![CDATA[Wiesz Ryszard dlaczego nagle zmienili podejście? Bo ich to przerosło!!!! Bo trzebaby pisać wnioski, składać projekty! Szukać pieniędzy, inwestycji, partnerów, sponsorów ( zresztą dzięki którym, np za branding możnaby utrzymać finansowo cały projekt), ale lepiej szukać rzeczy które komplikują, jak mówią ci z "kultury'" -nie ma pieniędzy, trzeba szukać serwisantów, busa,... No krwa Samo się nie zrobi. Albo zapi... lacie za nasze pieniądze, albo odejdźcie i dajcie szansę innym, ludziom z kompetencjami, którzy zrealizowali mnóstwo projektów w innych miastach. Ale tych ludzi z Kazimierza(urzędników i radnych) to przerasta, wolą pogadać , cos niby ustalić,, coś napisac , poplotkowac( co daje złudne wrażenie że coś robią). A tak naprawdę nic nie robią, bo nie potrafią!!!! Nawet inwestorzy z zewnątrz z Wami nie rozmawiają! Ludzie biznesu z innych miast nie traktują was poważnie! I przez to Nikogo tu nie ma!!! Nikt z Wami nie robi żadnych projektów! NIKT! Ludzie sensowni, ludzie biznesu, kultury omijają Kazimierz szerokim łukiem ! Przez Was!!! Przez waszą obłudę, niekompetencje, prostactwo, zadufanie, brak wykształcenia, doświadczenia , obycia! Nikt nie traktuje urzędników i radnych z Kazimierza jako ludzi kompetentnych i sensownych do współpracy! NIKT!]]></description>
			<dc:creator>Książka</dc:creator>
			<pubDate>Sun, 16 Jan 2022 23:43:22 +0100</pubDate>
			<guid>https://www.januszkowalskikazimierz.pl/z-miasta/2443-czy-bedzie-rower-gminny-w-kazimierzu-dolnym.html#comment-52255</guid>
		</item>
		<item>
			<title>Ryszard Rybczyński napisał:</title>
			<link>https://www.januszkowalskikazimierz.pl/z-miasta/2443-czy-bedzie-rower-gminny-w-kazimierzu-dolnym.html#comment-52254</link>
			<description><![CDATA[Dla mnie NAJWAŻNIEJSZYM jest spowodowanie, by samochodami terenowymi nie rozjeżdżać tras WŁAŚNIE rowerowych, nie niszczyć nimi wąwozów i pól, a to zadanie dla Burmistrza / czytaj Zcy/. \Do tego zadania nie ma potrzeb finansowych. Wystarczy działalność propagandowa / hotele, pensjonaty/ , wystarczy wykonywanie swoich, JUŻ ZAPŁACONYCH obowiązków, i nawiązanie roboczych kontaktów z Komendantem Policji Powiatowej w P€ławach oraz z "szefami" kościołów. A tak przy okazji. Również OMIKRONEM. Też uważam, że pomysł taki sobie, nawet pan Radny z Parchatki mało przekonany. Jednak podejście burmistrz/ów/ do tematu mało rozważny - wręcz żenujący. Zgadzam się z odbiorem mojego przekonania w wątpliwość powodzenia tego projektu z uwagi na brak zainteresowania nim burmistrzów. Tak naprawdę, nikt oprócz przedstawicieli Parchatki, przedstawionym pomysłem nie był zainteresowany. Nawet Radni, którym podobał się "Gminny rower" podczas pierwszej jego prezentacji, łącznie z przewodniczącą Komisji Kultury, zmienili swoje stanowiska. Główny wysiłek był ukierunkowany na jego obalenie. Nikt nie starał się znaleźć potencjalnego podmiotu, który chciałby go realizować. Mógłby tym się zająć chociażby Miejski Zakład Komunalny, który prowadzi kasy biletowe, czy też Strażacy, którzy prowadzą odpłatny parking, posiadają też remizy w poszczególnych sołectwach. Nie zwrócono się też do żadnego potencjalnego podmiotu prywatnego. Pytanie o cenę za wypożyczenie roweru gminnego, na tym etapie jest sprawą drugorzędną. Chociaż przy cenie 20 zł/godz. roweru komercyjnego, przy wstępnej propozycji pana Rafała, tj. 3 zł/godz. roweru gminnego zdecydowanie stanowi konkurencję dla tego pierwszego. Należałoby przyjąć założenie, że nie każde zadanie musi przynosić zyski, a prowadzić również projekty prospołeczne, w interesie ekologii i zdrowia. Wszystko wskazuje na to, że na takie przyjdzie nam wszystkim jeszcze długo poczekać.]]></description>
			<dc:creator>Ryszard Rybczyński</dc:creator>
			<pubDate>Sun, 16 Jan 2022 23:04:28 +0100</pubDate>
			<guid>https://www.januszkowalskikazimierz.pl/z-miasta/2443-czy-bedzie-rower-gminny-w-kazimierzu-dolnym.html#comment-52254</guid>
		</item>
		<item>
			<title>Chłop z Okala napisał:</title>
			<link>https://www.januszkowalskikazimierz.pl/z-miasta/2443-czy-bedzie-rower-gminny-w-kazimierzu-dolnym.html#comment-52253</link>
			<description><![CDATA[Gdyby radna Wolna z radnym Pruchniakiem oraz innymi "tuzami" z Rady tak uważnie oglądali każdą gminną złotówkę to nie powstałby nigdy: kibelek za 1.3 mln, mury zamku za 10mln, szkoła dla garstki dzieci za 30 mln czy wadliwa oczyszczalnia za 4 mln... Radni bardzo skrupulatnie patrzą na projekty za tysiące zaś całkowicie przymykają oko na wypływające z gminy miliony. Jak to nazwać? Hipokryzja? Głupota? Podwójne standardy? Abstrahuję w tym momencie od słuszności projektu rower gminny przedstawiony przez panów z Parchatki. Myślę,że gdyby ten pomysł przedstawili ludzie z fundacji latawce i latawice, czy jakoś tak, lub stowarzyszenie bosonogich biznesmenów zerujących na mieniu gminnym, wówczas ochom i achom nie byłoby końca... A tak to chłopków z Parchatki można olać... Tak niestety wygląda działalność w naszej gminie!]]></description>
			<dc:creator>Chłop z Okala</dc:creator>
			<pubDate>Sun, 16 Jan 2022 20:07:36 +0100</pubDate>
			<guid>https://www.januszkowalskikazimierz.pl/z-miasta/2443-czy-bedzie-rower-gminny-w-kazimierzu-dolnym.html#comment-52253</guid>
		</item>
		<item>
			<title>Wacek napisał:</title>
			<link>https://www.januszkowalskikazimierz.pl/z-miasta/2443-czy-bedzie-rower-gminny-w-kazimierzu-dolnym.html#comment-52252</link>
			<description><![CDATA[Wypożyczalnia rowerów jest na Małym Rynku, cena to 40zl za godzinę za rower elektryczny oraz 20zł za rower górski. Co wybiorą turyści? Tańszy rower gminny czy kilka razy droższy rower komercyjny?]]></description>
			<dc:creator>Wacek</dc:creator>
			<pubDate>Sun, 16 Jan 2022 19:35:08 +0100</pubDate>
			<guid>https://www.januszkowalskikazimierz.pl/z-miasta/2443-czy-bedzie-rower-gminny-w-kazimierzu-dolnym.html#comment-52252</guid>
		</item>
		<item>
			<title>Dropsy napisał:</title>
			<link>https://www.januszkowalskikazimierz.pl/z-miasta/2443-czy-bedzie-rower-gminny-w-kazimierzu-dolnym.html#comment-52251</link>
			<description><![CDATA[Czy oni, Ci urzędnicy robili wogole jakieś badania i konsultacje społeczne? Czy tak sobie gdybaja ? Jak wolna i Stachyra i Pruchniak. Poza tym system rowerowy , który jest świetnym pomysłem, jest płacony z pieniędzy publicznych! Nie z pieniędzy radnych czy urzędników. A niektórzy gadają jakby 30 tys na gminę to ogromny wydatek. Na ideę zmniejszenie ruchu samochodowego, na aktywizację sportową, na ekologię wydanie 1 miliona to mało. A 30 czy 150 tys to pierdnięcie. Radna wolna - parkingi na zewnątrz są! A jak nie chcecie wydawać publicznych pieniędzy to udostępnijcie i ulatwcie i dajcie ulgi przedsiębiorcom na taki biznes. Wydzierżawcie działki idt Jak można wogole dyskutować nad sensem ruchu rowerowego??? Gmina nigdy nie będzie zarabiać z rowerów i niby dlaczego ma zarabiać??? Czasem myśląc o zdrowiu ekologi i przyszłych pokoleń ma inwestować i wydawać a nie zarabiać!!!]]></description>
			<dc:creator>Dropsy</dc:creator>
			<pubDate>Sun, 16 Jan 2022 15:22:25 +0100</pubDate>
			<guid>https://www.januszkowalskikazimierz.pl/z-miasta/2443-czy-bedzie-rower-gminny-w-kazimierzu-dolnym.html#comment-52251</guid>
		</item>
		<item>
			<title>mieszkanka napisał:</title>
			<link>https://www.januszkowalskikazimierz.pl/z-miasta/2443-czy-bedzie-rower-gminny-w-kazimierzu-dolnym.html#comment-52250</link>
			<description><![CDATA[Mówcie co chcecie ale Blog Kazimierski to to bastion wolnego słowa i pluralizmu w debacie publicznej]]></description>
			<dc:creator>mieszkanka</dc:creator>
			<pubDate>Sun, 16 Jan 2022 14:19:55 +0100</pubDate>
			<guid>https://www.januszkowalskikazimierz.pl/z-miasta/2443-czy-bedzie-rower-gminny-w-kazimierzu-dolnym.html#comment-52250</guid>
		</item>
		<item>
			<title>maniek napisał:</title>
			<link>https://www.januszkowalskikazimierz.pl/z-miasta/2443-czy-bedzie-rower-gminny-w-kazimierzu-dolnym.html#comment-52249</link>
			<description><![CDATA[Jeżeli tak sadzisz, a sądzisz niesłusznie, to napisz PLUSY tego projektu i sposób jego wdrożenia, ze wskazaniem miejsc " garażowania" tychże. ps. Piszę do Ciebie o te dane, bo NAJPRAWDOPODOBNIEJ jesteś współautorem tegoż, co pochwalam, bo to też oznaka Twojej aktywności. Dla mnie NAJWAŻNIEJSZYM jest spowodowanie, by samochodami terenowymi nie rozjeżdżać tras WŁAŚNIE rowerowych, nie niszczyć nimi wąwozów i pól, a to zadanie dla Burmistrza / czytaj Zcy/. \Do tego zadania nie ma potrzeb finansowych. Wystarczy działalność propagandowa / hotele, pensjonaty/ , wystarczy wykonywanie swoich, JUŻ ZAPŁACONYCH obowiązków, i nawiązanie roboczych kontaktów z Komendantem Policji Powiatowej w P€ławach oraz z "szefami" kościołów. A tak przy okazji. Również OMIKRONEM. Też uważam, że pomysł taki sobie, nawet pan Radny z Parchatki mało przekonany. Jednak podejście burmistrz/ów/ do tematu mało rozważny - wręcz żenujący.]]></description>
			<dc:creator>maniek</dc:creator>
			<pubDate>Sun, 16 Jan 2022 12:53:02 +0100</pubDate>
			<guid>https://www.januszkowalskikazimierz.pl/z-miasta/2443-czy-bedzie-rower-gminny-w-kazimierzu-dolnym.html#comment-52249</guid>
		</item>
		<item>
			<title>poborowy na rowerze napisał:</title>
			<link>https://www.januszkowalskikazimierz.pl/z-miasta/2443-czy-bedzie-rower-gminny-w-kazimierzu-dolnym.html#comment-52248</link>
			<description><![CDATA[Jeżeli tak sadzisz, a sądzisz niesłusznie, to napisz PLUSY tego projektu i sposób jego wdrożenia, ze wskazaniem miejsc " garażowania" tychże. ps. Piszę do Ciebie o te dane, bo NAJPRAWDOPODOBNIEJ jesteś współautorem tegoż, co pochwalam, bo to też oznaka Twojej aktywności. Dla mnie NAJWAŻNIEJSZYM jest spowodowanie, by samochodami terenowymi nie rozjeżdżać tras WŁAŚNIE rowerowych, nie niszczyć nimi wąwozów i pól, a to zadanie dla Burmistrza / czytaj Zcy/. \Do tego zadania nie ma potrzeb finansowych. Wystarczy działalność propagandowa / hotele, pensjonaty/ , wystarczy wykonywanie swoich, JUŻ ZAPŁACONYCH obowiązków, i nawiązanie roboczych kontaktów z Komendantem Policji Powiatowej w P€ławach oraz z "szefami" kościołów. A tak przy okazji. Również OMIKRONEM.]]></description>
			<dc:creator>poborowy na rowerze</dc:creator>
			<pubDate>Sun, 16 Jan 2022 10:24:23 +0100</pubDate>
			<guid>https://www.januszkowalskikazimierz.pl/z-miasta/2443-czy-bedzie-rower-gminny-w-kazimierzu-dolnym.html#comment-52248</guid>
		</item>
		<item>
			<title>maniek napisał:</title>
			<link>https://www.januszkowalskikazimierz.pl/z-miasta/2443-czy-bedzie-rower-gminny-w-kazimierzu-dolnym.html#comment-52247</link>
			<description><![CDATA[Coby nie być gołosłownym...https://rejestr.io/krs/772372/fundac ja-latajacy-ludzie]]></description>
			<dc:creator>maniek</dc:creator>
			<pubDate>Sun, 16 Jan 2022 10:13:23 +0100</pubDate>
			<guid>https://www.januszkowalskikazimierz.pl/z-miasta/2443-czy-bedzie-rower-gminny-w-kazimierzu-dolnym.html#comment-52247</guid>
		</item>
		<item>
			<title>maniek napisał:</title>
			<link>https://www.januszkowalskikazimierz.pl/z-miasta/2443-czy-bedzie-rower-gminny-w-kazimierzu-dolnym.html#comment-52246</link>
			<description><![CDATA[@poborowy na rowerze; Takie było założenie "władzy". Zohydzić, wyśmiać , sprawić ,że to nie możliwe...Użyto sprawdzonych i zaprawionych w bojach... Podobnie było z stołówką w szkole. Kiedy pomysł reaktywacji zgłosił i zaprezentował radny Dołęga, było to absurdalne niemożliwe. Kiedy zrobili to ludzie władzy jest" cacy"]]></description>
			<dc:creator>maniek</dc:creator>
			<pubDate>Sun, 16 Jan 2022 09:35:11 +0100</pubDate>
			<guid>https://www.januszkowalskikazimierz.pl/z-miasta/2443-czy-bedzie-rower-gminny-w-kazimierzu-dolnym.html#comment-52246</guid>
		</item>
		<item>
			<title>poborowy na rowerze napisał:</title>
			<link>https://www.januszkowalskikazimierz.pl/z-miasta/2443-czy-bedzie-rower-gminny-w-kazimierzu-dolnym.html#comment-52245</link>
			<description><![CDATA[Pan Stachyra DOSKONALE omówił : komu, gdzie i niby dlaczego. Wykazał projektowi , sorry, NIEDORZECZNOŚĆ. Również na koniec zrobił to BARDZO RZECZOWO i KULTURALNIE. Pan Gębal bronił go, ale wg. mnie Jego argumentacja również " Nie... czna". Pani Ewo. Pani również kulturalnie. Panie Suszek. Projektu NAPRAWDĘ nie da się obronić.]]></description>
			<dc:creator>poborowy na rowerze</dc:creator>
			<pubDate>Sun, 16 Jan 2022 09:23:45 +0100</pubDate>
			<guid>https://www.januszkowalskikazimierz.pl/z-miasta/2443-czy-bedzie-rower-gminny-w-kazimierzu-dolnym.html#comment-52245</guid>
		</item>
		<item>
			<title>poborowy na rowerze napisał:</title>
			<link>https://www.januszkowalskikazimierz.pl/z-miasta/2443-czy-bedzie-rower-gminny-w-kazimierzu-dolnym.html#comment-52244</link>
			<description><![CDATA[Pan Pacholik na początek pochwalił, a następnie ostudził " pierwszy w Polsce"pomysł: kto, kiedy i jak?. ps. To" pochwalenie" to przejaw kurtuazji, dobrego wychowania Pana prezesa. Pan Suszek KOMPLETNIE mnie nie przekonał. Panie Suszek. To żadna alternatywa. Rowery JUŻ SĄ o czym pani Wolna zaznajomiła obecnych. Rowery inny sprzęt to też " być albo " właścicieli pensjonatów , hoteli, o czym przedsiębiorczy wiedzą, a przezorni turyści z sobą przywożą.]]></description>
			<dc:creator>poborowy na rowerze</dc:creator>
			<pubDate>Sun, 16 Jan 2022 08:57:29 +0100</pubDate>
			<guid>https://www.januszkowalskikazimierz.pl/z-miasta/2443-czy-bedzie-rower-gminny-w-kazimierzu-dolnym.html#comment-52244</guid>
		</item>
	</channel>
</rss>
