<?xml version="1.0" encoding="utf-8"?>
<rss version="2.0" xmlns:dc="http://purl.org/dc/elements/1.1/" xmlns:atom="http://www.w3.org/2005/Atom">
	<channel>
		<title>Zaproszenie na komsję planowania....</title>
		<description>Skomentuj Zaproszenie na komsję planowania....</description>
		<link>https://www.januszkowalskikazimierz.pl/z-miasta/584-zaproszenie-na-komsje-planowania.html</link>
		<lastBuildDate>Fri, 17 Jul 2026 06:05:37 +0200</lastBuildDate>
		<generator>JComments</generator>
		<atom:link href="https://www.januszkowalskikazimierz.pl/component/jcomments/feed/com_k2/584.html" rel="self" type="application/rss+xml" />
		<item>
			<title>J.K napisał:</title>
			<link>https://www.januszkowalskikazimierz.pl/z-miasta/584-zaproszenie-na-komsje-planowania.html#comment-8804</link>
			<description><![CDATA[Informacja na Bip-e ukazała się następnego dnia po tym jak zamieściłem notkę o spotkaniu.Było po telefonach do burmistrza!]]></description>
			<dc:creator>J.K</dc:creator>
			<pubDate>Fri, 14 Feb 2014 09:21:42 +0100</pubDate>
			<guid>https://www.januszkowalskikazimierz.pl/z-miasta/584-zaproszenie-na-komsje-planowania.html#comment-8804</guid>
		</item>
		<item>
			<title>kalina napisał:</title>
			<link>https://www.januszkowalskikazimierz.pl/z-miasta/584-zaproszenie-na-komsje-planowania.html#comment-8803</link>
			<description><![CDATA[informację o posiedzeniu komisji oczywiście można było znaleźć na stronie bip, nie wszyscy "niestety" najpierw zaglądają na pański blog.]]></description>
			<dc:creator>kalina</dc:creator>
			<pubDate>Fri, 14 Feb 2014 08:46:48 +0100</pubDate>
			<guid>https://www.januszkowalskikazimierz.pl/z-miasta/584-zaproszenie-na-komsje-planowania.html#comment-8803</guid>
		</item>
		<item>
			<title>grymas50 napisał:</title>
			<link>https://www.januszkowalskikazimierz.pl/z-miasta/584-zaproszenie-na-komsje-planowania.html#comment-8797</link>
			<description><![CDATA["Art. 17 ust. 5 u.p.o.l. wskazuje iż, rada gminy ustala miejscowości, za pobyt w których pobierana jest opłata miejscowa. Uznanie przez radę gminy, że dana miejscowość spełnia warunki niezbędne dla poboru opłaty miejscowej, nie może mieć jednakże charakteru dowolnego. Następuje ono bowiem na podstawie wytycznych określonych w rozporządzeniu Rady Ministrów z 18 grudnia 2007 r. w sprawie warunków, jakie powinna spełniać miejscowość, w której można pobierać opłatę miejscową. Warunkami takimi zgodnie z art. 17 pkt 4 u.p.o.l. są warunki: klimatyczne, krajobrazowe oraz umożliwiające pobyt osób w celach turystycznych, wypoczynkowych lub szkoleniowych. Rozporządzenie uwzględnia zróżnicowanie warunków lokalnych i regionalnych. Na mocy art. 19 u.p.o.l. rada gminy jest obowiązana określić w drodze uchwały zasady ustalania i poboru oraz terminy płatności i wysokość stawek. Wysokość opłaty nie może jednakże przekroczyć corocznie waloryzowanej wysokości stawek określonych w u.p.o.l. Zgodnie z powołanym przepisem rada gminy może zarządzić pobór tych opłat w drodze inkasa oraz określić inkasentów i wysokość wynagrodzenia za inkaso. Należy wskazać, że inkasentem opłaty klimatycznej nierzadko jest właściciel wynajmowanych turystom pokoi, właściciel hotelu czy pola namiotowego."]]></description>
			<dc:creator>grymas50</dc:creator>
			<pubDate>Wed, 12 Feb 2014 16:13:21 +0100</pubDate>
			<guid>https://www.januszkowalskikazimierz.pl/z-miasta/584-zaproszenie-na-komsje-planowania.html#comment-8797</guid>
		</item>
		<item>
			<title>yes napisał:</title>
			<link>https://www.januszkowalskikazimierz.pl/z-miasta/584-zaproszenie-na-komsje-planowania.html#comment-8763</link>
			<description><![CDATA[Panie Kowalski, czy dotrze do Pana wreszcie, że opłata miejscowa nie ma nic wspólnego ze szczególnymi walorami klimatycznymi a jedynie ma rekompensować dodatkowe "obciąźenie" miasta przez turystów np. zwiekszone zużycie dróg czy ilość śmieci. Czy dotrze to do Pana, że opłata nie jest dla mieszkańców żadnym cięźarem, wręcz przeciwnie źródłem dodatkowego dochodu ( 10% z tytułu inkasa). Czy dotrze to do Pana, że nie pobierając tej opłaty od swoich gości działa Pan wbrew lokalnemu prawu. Czy relatywizm to widzi Pan tylko u innych. Ponawiam prośbę o nie p...nie głupot. A propos, na sprzedaż alkoholu wydaje się ZEZWOLENIE ,które po spełnieniu pewnych wymogów moźe otrzymać kaźdy.KONCESJĘ wydaje odpowiedni minister i ściśle określonemu podmiotowi .]]></description>
			<dc:creator>yes</dc:creator>
			<pubDate>Fri, 07 Feb 2014 23:34:51 +0100</pubDate>
			<guid>https://www.januszkowalskikazimierz.pl/z-miasta/584-zaproszenie-na-komsje-planowania.html#comment-8763</guid>
		</item>
		<item>
			<title>grymas50 napisał:</title>
			<link>https://www.januszkowalskikazimierz.pl/z-miasta/584-zaproszenie-na-komsje-planowania.html#comment-8757</link>
			<description><![CDATA[@xyz, Masz rację. PRZEZ WSZYSTKICH. PiS omijam SZEROKIM ŁUKIEM]]></description>
			<dc:creator>grymas50</dc:creator>
			<pubDate>Fri, 07 Feb 2014 19:36:02 +0100</pubDate>
			<guid>https://www.januszkowalskikazimierz.pl/z-miasta/584-zaproszenie-na-komsje-planowania.html#comment-8757</guid>
		</item>
		<item>
			<title>xyz napisał:</title>
			<link>https://www.januszkowalskikazimierz.pl/z-miasta/584-zaproszenie-na-komsje-planowania.html#comment-8756</link>
			<description><![CDATA[Grymas wstąpiłeś do Pis-u kto to są ci inni,inni od ciebie powinieneś napisać przez wszystkich.]]></description>
			<dc:creator>xyz</dc:creator>
			<pubDate>Fri, 07 Feb 2014 19:22:25 +0100</pubDate>
			<guid>https://www.januszkowalskikazimierz.pl/z-miasta/584-zaproszenie-na-komsje-planowania.html#comment-8756</guid>
		</item>
		<item>
			<title>grymas50 napisał:</title>
			<link>https://www.januszkowalskikazimierz.pl/z-miasta/584-zaproszenie-na-komsje-planowania.html#comment-8755</link>
			<description><![CDATA[J.K. napisał: ".Dobry Człowieku burmistrz w ostatniej kadencji zmarnował,przez zaniechanie i nietrafione inwestycje 50 mln zł( słownie pięćdziesiąt milionów złotych)-mówiłem o tym przy głosowaniu budżetu- I zapewniam cię nawet jeśli miałby do dyspozycji budżet Arabii Saudyjskiej roztrwoniłby go, budowałby kolejne makrokible i zapewniałby,że to miara europejskości" I to niby LEGITYMIZUJE łamanie prawa przez Innych?]]></description>
			<dc:creator>grymas50</dc:creator>
			<pubDate>Fri, 07 Feb 2014 10:01:13 +0100</pubDate>
			<guid>https://www.januszkowalskikazimierz.pl/z-miasta/584-zaproszenie-na-komsje-planowania.html#comment-8755</guid>
		</item>
		<item>
			<title>J.K napisał:</title>
			<link>https://www.januszkowalskikazimierz.pl/z-miasta/584-zaproszenie-na-komsje-planowania.html#comment-8753</link>
			<description><![CDATA[@yes- nic mnie nie wzburza absolutnie.Śmieszy mnie tok twojego rozumowania.To się nazywa skrajny relatywizm. Moim zdaniem pieniądze uzyskane z opłaty klimatycznej powinny zostać wyodrębnione z budżetu na konkretny cel,podobnie jak dzieje się to z pieniędzmi za koncesję alkoholową.Przy czym opłata klimatyczna powinna być pobierana - z tym się zgadzam- w szczególnych przypadkach - np. miasta o szczególnym klimacie gdzie znajdują się sanatoria,czy uzdrowiska-Kazimierz ??? niestety! A koncesje alkoholowe powinny zniknąć raz na zawsze!To draństwo!]]></description>
			<dc:creator>J.K</dc:creator>
			<pubDate>Fri, 07 Feb 2014 07:13:13 +0100</pubDate>
			<guid>https://www.januszkowalskikazimierz.pl/z-miasta/584-zaproszenie-na-komsje-planowania.html#comment-8753</guid>
		</item>
		<item>
			<title>yes napisał:</title>
			<link>https://www.januszkowalskikazimierz.pl/z-miasta/584-zaproszenie-na-komsje-planowania.html#comment-8752</link>
			<description><![CDATA[Nie rozumim Pana wzburzenia,a zwłaszcza związku działań lub zaniechań burmistrza z poborem opłaty miejscowej. Podkreślam,źe opłata miejscowa nie jest podatkiem, który jest PŁACONY przez Pana lub przeze mnie. Jesteśmy jedynie pośrednikami w jego poborze, a jako tacy nie mamy prawa oceniać jego zasadności. Arbitralnie, w imieniu swoich gości ale nie pytając ich nawet o zdanie, decyduje Pan o tym, źe ktoś zostaje przestępcą podatkowym.Moźe dysponuje Pan inną interpretacją,proszę się pochwalić źródłem. Reasumując, sugeruje Pan, źe w zwìązku z niechęcią do polityki burmistrza łamanie prawa jest dozwolone a moje kilkaset złotych rocznie przychodu z tytułu inkasa o kant d..y potłuc. Proszę ponownie skupić się na art.17 ,na literze i duchu tej ustawy i nie pleść.]]></description>
			<dc:creator>yes</dc:creator>
			<pubDate>Thu, 06 Feb 2014 19:39:55 +0100</pubDate>
			<guid>https://www.januszkowalskikazimierz.pl/z-miasta/584-zaproszenie-na-komsje-planowania.html#comment-8752</guid>
		</item>
		<item>
			<title>Podatkowy spec napisał:</title>
			<link>https://www.januszkowalskikazimierz.pl/z-miasta/584-zaproszenie-na-komsje-planowania.html#comment-8750</link>
			<description><![CDATA[Ja uważam, że podatek ten należało by podwoić. Jak rozumiem, turyści przyjeżdżają tu, bo mają możliwość zapłacenia opłaty lokalnej. Może to jest recepta na uzdrowienie złej koniunktury w wydaniu UM. Można też zamienić tę opłatę na prace społeczne. Wtedy turysta by mógł posprzątać zasrany chodnik, po którym zechce pospacerować. YES, do roboty.]]></description>
			<dc:creator>Podatkowy spec</dc:creator>
			<pubDate>Thu, 06 Feb 2014 19:06:43 +0100</pubDate>
			<guid>https://www.januszkowalskikazimierz.pl/z-miasta/584-zaproszenie-na-komsje-planowania.html#comment-8750</guid>
		</item>
		<item>
			<title>J.K napisał:</title>
			<link>https://www.januszkowalskikazimierz.pl/z-miasta/584-zaproszenie-na-komsje-planowania.html#comment-8749</link>
			<description><![CDATA[yes- Szanowny Panie.Akt najwyższej rangi to konstytucja.Ustawa daje tylko możliwość pobierania opłaty klimatycznej.Opłaty klimatyczne powinny być zbierane w określonym celu,w szczególnych miejscach itp, nie powinny być natomiast celem samym w sobie jako dodatkowy podatek.Piszesz ponadto o infantylności,czy populizmie.Dobry Człowieku burmistrz w ostatniej kadencji zmarnował,przez zaniechanie i nietrafione inwestycje 50 mln zł( słownie pięćdziesiąt milionów złotych)-mówiłem o tym przy głosowaniu budżetu- I zapewniam cię nawet jeśli miałby do dyspozycji budżet Arabii Saudyjskiej roztrwoniłby go, budowałby kolejne makrokible i zapewniałby,że to miara europejskości.Cóż ja na to.Nie ma bowiem majątku takiego, którego nie da się roztrwonić.Ludzie z jego otoczenia i część (to istotne) osób pracujących w UM,czy szkole muszą w tą melodię grać co Ty...A w mieście bryndza.Na własne życzenie włodarza!]]></description>
			<dc:creator>J.K</dc:creator>
			<pubDate>Thu, 06 Feb 2014 18:11:31 +0100</pubDate>
			<guid>https://www.januszkowalskikazimierz.pl/z-miasta/584-zaproszenie-na-komsje-planowania.html#comment-8749</guid>
		</item>
		<item>
			<title>grymas50 napisał:</title>
			<link>https://www.januszkowalskikazimierz.pl/z-miasta/584-zaproszenie-na-komsje-planowania.html#comment-8748</link>
			<description><![CDATA[@ yes. Słusznie napisałeś. Popieram]]></description>
			<dc:creator>grymas50</dc:creator>
			<pubDate>Thu, 06 Feb 2014 17:18:49 +0100</pubDate>
			<guid>https://www.januszkowalskikazimierz.pl/z-miasta/584-zaproszenie-na-komsje-planowania.html#comment-8748</guid>
		</item>
		<item>
			<title>yes napisał:</title>
			<link>https://www.januszkowalskikazimierz.pl/z-miasta/584-zaproszenie-na-komsje-planowania.html#comment-8747</link>
			<description><![CDATA[Panie Januszu podatek ten jest wprowadzony aktem najwýźszej rangi czyli ustawą.Moźe Pan ten fakt kontestować, ale nie jest to postawa godna pochwały. Pomijając, źe jest to czyn karalny. Jest nieporozumieniem stwierdzenie,źe opłata wpływa na cenę kwater.Pazerność wynajmujących zaś na pewno.Obniźenie ceny pokoju dwuosobowego o 4zł/doba załatwia temat. Wynajmuję pokoje od kilkunastu lat i nie spotkałem się nigdy z odmową uiszczenia "klimatycznego" Goście mają lepszy stosunek do tej opłaty niź radny naszej gminy. Argument "jednego wora" jest infantylny i populistyczny i słuźy tylko uzasadnienia pańskiej postawy. Jeźeli z takim zapałem szuka Pan pieniędzy do budźetu to liczy się kaźda kwota.Zwłaszcza,źe opłata miejscowa jest nie tylko dochodem gminy ale takźe inkasenta.Nie zatrzymuje Pan 10% dla siebie? A moźe Pan w ogóle nie pobiera od gości "klimatycznego" i o tym nie wie?]]></description>
			<dc:creator>yes</dc:creator>
			<pubDate>Thu, 06 Feb 2014 17:13:46 +0100</pubDate>
			<guid>https://www.januszkowalskikazimierz.pl/z-miasta/584-zaproszenie-na-komsje-planowania.html#comment-8747</guid>
		</item>
		<item>
			<title>J.K napisał:</title>
			<link>https://www.januszkowalskikazimierz.pl/z-miasta/584-zaproszenie-na-komsje-planowania.html#comment-8746</link>
			<description><![CDATA[@miano -Faktycznie wybory się zbliżają.Natomiast o interpretacji tego przepisu dowiedziałem się stosunkowo nie dawno przy okazji opracowywanego studium.Stąd też ta informacja. Wczoraj ponadto dowiedziałem się,że burmistrz odwołał udział firmy Budplan w spotkaniu dot. Studium jakie ma odbyć się 12 lutego 2014 roku.Spotkanie odbędzie się bez udziału planistów. Ciekaw jestem czym nas jeszcze zaskoczy.]]></description>
			<dc:creator>J.K</dc:creator>
			<pubDate>Thu, 06 Feb 2014 06:59:36 +0100</pubDate>
			<guid>https://www.januszkowalskikazimierz.pl/z-miasta/584-zaproszenie-na-komsje-planowania.html#comment-8746</guid>
		</item>
		<item>
			<title>J.K napisał:</title>
			<link>https://www.januszkowalskikazimierz.pl/z-miasta/584-zaproszenie-na-komsje-planowania.html#comment-8745</link>
			<description><![CDATA[@yes- Na pewno opłata klimatyczna jest mniej czy więcej jakimś wpływem do budżetu.Przynosi jednak więcej szkody niż pożytku,ponieważ po pierwsze jest źle odbierana przez gości,( stąd też ściągalność podatku na poziomie 50%) a po drugie opłata nie jest kierowana na konkretny cel związany z turystyką nap. odkomarzanie miasta czy inne podobne cele Po prostu idzie do wspólnego wora....Na ten przykład opłata za koncesje alkoholowe jest przeznaczona ściśle na określony cel.Osobiście uważam,że zarówno jeden jak i drugi podatek jest nieporozumieniem i powinien zostać zlikwidowany.Natomiast ja powołując się na w/w przepis mówię o kwotach sięgających jak nie milionów to setek tysięcy złotych.]]></description>
			<dc:creator>J.K</dc:creator>
			<pubDate>Thu, 06 Feb 2014 06:55:13 +0100</pubDate>
			<guid>https://www.januszkowalskikazimierz.pl/z-miasta/584-zaproszenie-na-komsje-planowania.html#comment-8745</guid>
		</item>
		<item>
			<title>minio napisał:</title>
			<link>https://www.januszkowalskikazimierz.pl/z-miasta/584-zaproszenie-na-komsje-planowania.html#comment-8744</link>
			<description><![CDATA[czyżby zbliżały sie wybory ze nawet radny wie dużo o podatku od nieruchomości a pisze dopiero pod koniec swej kadencji i znając życie możliwe ze radni w tym roku rusza ***** i będą sie pojawiać na zebraniach ale po co to wiadomo]]></description>
			<dc:creator>minio</dc:creator>
			<pubDate>Wed, 05 Feb 2014 21:28:33 +0100</pubDate>
			<guid>https://www.januszkowalskikazimierz.pl/z-miasta/584-zaproszenie-na-komsje-planowania.html#comment-8744</guid>
		</item>
		<item>
			<title>Krayan napisał:</title>
			<link>https://www.januszkowalskikazimierz.pl/z-miasta/584-zaproszenie-na-komsje-planowania.html#comment-8743</link>
			<description><![CDATA["Yes" gratuluje dbałości o finanse,który artykuł zastosował byś dla siebie?Kilkadziesiąt tysięcy złotych marzenie,wokół zamku można by posadzić np. Nenufary.]]></description>
			<dc:creator>Krayan</dc:creator>
			<pubDate>Wed, 05 Feb 2014 19:42:02 +0100</pubDate>
			<guid>https://www.januszkowalskikazimierz.pl/z-miasta/584-zaproszenie-na-komsje-planowania.html#comment-8743</guid>
		</item>
		<item>
			<title>Krayan napisał:</title>
			<link>https://www.januszkowalskikazimierz.pl/z-miasta/584-zaproszenie-na-komsje-planowania.html#comment-8742</link>
			<description><![CDATA[Ignac Oto odpowiedż. Jeżeli zaprasza Kowalski to oczywiste że mieszkańcy nie powinni przychodzić,jeżeli zostali zbyci przez burmistrza to nie powinni też pytać.A już interesować się to szczyt bezczelności.]]></description>
			<dc:creator>Krayan</dc:creator>
			<pubDate>Wed, 05 Feb 2014 19:16:05 +0100</pubDate>
			<guid>https://www.januszkowalskikazimierz.pl/z-miasta/584-zaproszenie-na-komsje-planowania.html#comment-8742</guid>
		</item>
		<item>
			<title>yes napisał:</title>
			<link>https://www.januszkowalskikazimierz.pl/z-miasta/584-zaproszenie-na-komsje-planowania.html#comment-8740</link>
			<description><![CDATA["... postaram się powiedzieć,jeśli mi pozwolą...". Chciałby, aby Panu mógł, przy okazji omawiania art.7 cytowanej wyżej Ustawy o podatkach, zapytać o art.17 tejże ustawy. Mówi on o opłacie miejscowej, czyli lokalnym podatku.Płacić ją powinni turyści a poborem zajmować się właściciele/administratorzy obiektów noclegowych.Jej rzetelny pobór to napływ kilkudziesięciu tysięcy złotych rocznie do budżetu. Niewywiązywanie się z tego obowiązku, nałożonego przez odpowiednią uchwałę Rady Miejskiej jest uszczupleniem dochodu gminy.Nie wspomnę ,że jest to czyn karalny stosownie do art.60 i 61 ustawy Kodeks Karny Skarbowy]]></description>
			<dc:creator>yes</dc:creator>
			<pubDate>Wed, 05 Feb 2014 17:05:15 +0100</pubDate>
			<guid>https://www.januszkowalskikazimierz.pl/z-miasta/584-zaproszenie-na-komsje-planowania.html#comment-8740</guid>
		</item>
		<item>
			<title>Ignac napisał:</title>
			<link>https://www.januszkowalskikazimierz.pl/z-miasta/584-zaproszenie-na-komsje-planowania.html#comment-8739</link>
			<description><![CDATA[czy na posiedzenie tej komisji mogą przyjść mieszkańcy gminy?, którzy są zainteresowani przekształceniami a byli zbyci przez burmistrza bo nie są jego poplecznikami?, proszę o odpowiedz]]></description>
			<dc:creator>Ignac</dc:creator>
			<pubDate>Tue, 04 Feb 2014 17:16:48 +0100</pubDate>
			<guid>https://www.januszkowalskikazimierz.pl/z-miasta/584-zaproszenie-na-komsje-planowania.html#comment-8739</guid>
		</item>
		<item>
			<title>grymas50 napisał:</title>
			<link>https://www.januszkowalskikazimierz.pl/z-miasta/584-zaproszenie-na-komsje-planowania.html#comment-8738</link>
			<description><![CDATA["Zwalnia się od podatku od nieruchomości: 8) grunty położone na obszarach objętych ochroną ścisłą, czynną lub krajobrazową, a także budynki i budowle trwale związane z gruntem, służące bezpośrednio osiąganiu celów z zakresu ochrony przyrody — w parkach narodowych oraz w rezerwatach przyrody.Opłatę od nieruchomości powinien refundować gminie Skarb Państwa." Wynika z tego, że faktycznie za grunty nie powin niśmy placić podatku. Co innego budynki. Powinny placić, bo nasz rejon nie jest parkiem narodowym, ani też rezerwatem przyrody. I w tym miejscu. "Krowia Wyspa", która jest rezerwatem czyją jest własnością?. Wracajac do podatku za grunt. Nie dość, że p.lacimy, to płacimy de facto za nieużytki, które te w żaden sposób nie są budowlane./ vide Pola Miejskie/ Co na to Radca Prawny?]]></description>
			<dc:creator>grymas50</dc:creator>
			<pubDate>Tue, 04 Feb 2014 15:58:33 +0100</pubDate>
			<guid>https://www.januszkowalskikazimierz.pl/z-miasta/584-zaproszenie-na-komsje-planowania.html#comment-8738</guid>
		</item>
		<item>
			<title>Zibi napisał:</title>
			<link>https://www.januszkowalskikazimierz.pl/z-miasta/584-zaproszenie-na-komsje-planowania.html#comment-8737</link>
			<description><![CDATA[Temat spotkania bardzo ważny dla mieszkańców, dla włodarza kompromitujący i przekreślający go z możliwości startowania w ponownych wyborach. Ale litości!!! Nie róbmy takich błędów w tytule. Trochę poprawności językowych. Nie spłycajmy tego do poziomu gimnazjalnych sms-ów czy też pism wychodzących z sekretariatu Urzędu Miasta Kazimierz Dolny.]]></description>
			<dc:creator>Zibi</dc:creator>
			<pubDate>Tue, 04 Feb 2014 08:40:54 +0100</pubDate>
			<guid>https://www.januszkowalskikazimierz.pl/z-miasta/584-zaproszenie-na-komsje-planowania.html#comment-8737</guid>
		</item>
	</channel>
</rss>
