Tak w Kazimierzu Dolnym czci się " Żołnierzy Wyklętych"

Oceń ten artykuł
(1 głos)

Dzisiaj obchodzimy  Narodowy Dzień Pamięci „Żołnierzy Wyklętych”. To święto  odbędzie się po raz dziewiąty. Cała Polska czci pamięć o bohaterach niezłomnych, którzy w obronie niepodległego bytu Państwa Polskiego, walcząc o prawo do samostanowienia z bronią w ręku, niezłomną postawą   obywatelską  przeciwstawili się radzieckiej  agresji. „Żołnierze Wyklęci „ to głownie młodzi ludzie, którzy przeciwstawiając się  narzuconemu siłą reżimowi komunistycznemu oddali własne życie i życie swoich rodzin. W najlepszym wypadku rodziny Wyklętych czekały represje i  udręka przez kolejne dziesięciolecia. Cała Lubelszczyzna w tym powiat puławski w latach 1945 -1956 przeciwstawił się zbrojnie sowieckiemu okupantowi. Na tym  terenie doszło do licznych walk i potyczek z oddziałami UB i NKWD. Las Stocki ,Wąwolnica, Kazimierz to tylko część miejscowości gdzie miały miejsca dramatyczne  wydarzenia w których przelała się bratnia krew. Jak zawsze   największe straty poniosła ludność cywilna. Represje  stosowane przez władze  PRL  dotknęły rodzin  „ leśnych”  - tak nazywano wówczas żołnierzy wyklętych - praktycznie do lat 90 u.w.

Kazimierzu  uroczystości upamiętniające żołnierzy powojennego podziemia niepodległościowego odbędą się  jedynie w  kościołach. Tylko Kościół Katolicki na kazimierski ziemi dba o pamięć ludzi, którzy oddali życie dla Polski dla lepszego bytu przyszłych pokoleń.

Niestety nie wszyscy to rozumieją. Na budynkach  Urzędu Miasta  w Kazimierzu zabrakło nawet flag państwowych nie mówiąc o obowiązku zorganizowania nawet skromnych uroczystości .

Na oficjalnych stronach Urzędu Miasta brak jakiejkolwiek wzmianki na temat świata „Żołnierzy Wyklętych”. Źle się stało ,że w Kazimierzu zabrakło miejsca dla uczczenia tego święta.

Jak się wydaje w mentalności niektórych osób,  czy  środowisk,  „Żołnierze Wyklęci” , to nadal reakcyjne bandy.

J.K

Czytany 2940 razy

Komentarze

0
#42 and 07-03-2019 09:40
Cytuję grymas50:

I mieli rację, że ją pogonili...
0
#40 Rumburak 04-03-2019 18:56
Cytuję grymas50:
@ Rumburak.
Masz rację , bo to i dzisiaj obowiazuje.

Kto zabija NIEWINNYCH jest bandytą

a nawet poszliśmy dalej

Bandytow dzisiejszych nie zabijamy. Kare śmierci zniesiono.

Ale nie w sytuacji kiedy jest wojna.
Cytuję grymas50:
@ Rumburak.
Masz rację , bo to i dzisiaj obowiazuje.

Kto zabija NIEWINNYCH jest bandytą

a nawet poszliśmy dalej

Bandytow dzisiejszych nie zabijamy. Kare śmierci zniesiono.
-1
#39 grymas50 04-03-2019 15:32
Cytuję Gość:
Jakiś wódz kiedyś powiedział "Zabijajcie wszystkich. Bóg swoich rozpozna."

"
Każda wojna to zawsze: Bog jest z nami i stosowna msza polowa. Po co kapelanom stopień wojskowy ?. Taki dla przykładu Glodz. / nie mylić głodem/ jest generalem broni , a taki prawoslawny generalem dywizji, Nie pomnę o rabinie.. Kto zna stopnie w Niebie, ?. Z tego co widziałem to Gabrilel trzyma w ręku miecz. Na pagonach / ramiona/ żadnych odznak.
-1
#38 Gość 04-03-2019 13:56
Jakiś wódz kiedyś powiedział "Zabijajcie wszystkich. Bóg swoich rozpozna."
0
#37 and 04-03-2019 11:26
Cytuję grymas50:
@ Rumburak.
Masz rację , bo to i dzisiaj obowiazuje.

Kto zabija NIEWINNYCH jest bandytą

a nawet poszliśmy dalej

Bandytow dzisiejszych nie zabijamy. Kare śmierci zniesiono.


Pytanie tylko, jak rozpoznać tych niewinnych w warunkach wojny domowej?
0
#36 grymas50 04-03-2019 10:24
Rumburak i andy.

Poczytajcie, jak można SPIEPRZYĆ


kultura.onet.pl/.../r25230p
0
#35 grymas50 04-03-2019 10:17
@ Rumburak.
Masz rację , bo to i dzisiaj obowiazuje.

Kto zabija NIEWINNYCH jest bandytą

a nawet poszliśmy dalej

Bandytow dzisiejszych nie zabijamy. Kare śmierci zniesiono.
0
#34 and 04-03-2019 10:14
quote name="Gość"]A daty w szkole czytać uczyli? Bo ja pytam o akcję rok późniejszą. Grymas też o tym myślał ale się zorientował.
A rzeczywiście....
0
#33 grymas50 04-03-2019 10:11
@ and z godz. 9.33
Przeczytaj, jak wspomina uczestnik tego ataku, pan Marian Pawełczak.

"https://kresy.pl/kresopedia/rozbrojenie-posterunku-milicji-obywatelskiej-w-kazimierzu-dolnym-w-dniu-19-maja-1945-roku/

Nic nie wspomina o tych " kilkunastu".
W godzinie 9.35 piszesz;
"Cytuję and:
Zaraz ktoś napisze że gdzie drwa rąbią tam wióry lecą, ale nie tędy droga, ja uważam że jeżeli ktoś, kto w walce o ojczyznę zabija niewinnych Polaków, czyli najważniejszą jej część, nie zasługuje na miano bohatera, najlepszym źródłem historii są naoczni świadkowie i ich dzieci, ale lepiej poczekać jak wszyscy umrą, wtedy łatwiej pisać historię... od nowa.


Od nowa? A może w końcu napisać prawdę?

Członkowie rodziny żyją ?. Porozmawiaj z nimi i napisz o ich uwolnieniu. O ile nie żyja, podaj ich nazwiska, bo zasługują na pamięć.

Dodaj komentarz