Kto blokuje budowę Parku Wodnego w Witoszynie

Oceń ten artykuł
(0 głosów)

W dniu 06 czerwca b.r,  Wojewoda Lubelski stwierdził nieważność uchwały nr XLIII/328/18 Rady Miejskiej w Kazimierzu Dolnym, z dnia 26 kwietnia 2018 r. ,w sprawie uchwalenia zmiany Studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego Miasta i Gminy Kazimierz Dolny.

Przedmiotowa uchwała dotyczy zmiany Studium obejmująca części miejscowości Witoszyn. Na przedmiotowym  terenie  miały  powstać  tereny rekreacyjne  „Park Wodny” w Witoszynie.

Założenie  przedsięwzięcia jest ważne. Jest prorozwojowe i prospołeczne, wykraczające  daleko poza dotychczasowe standardy w tej materii. Planowana inwestycja zakłada połączenie nowych technologii z tradycją, bez znacznej  ingerencji w ekosystem.

 Unieważniona uchwała w  praktyce oznacza zablokowanie działań inwestycyjnych na wiele lat. Może się okazać, że plany inwestycyjne w Witoszynie całkowicie zostaną zaniechane z uwagi na donosy i obstrukcję różnych instytucji. 

 Uważam, że  unieważnianie jakiejś uchwały nie dzieją się samoistnie. Sytuacja  nieco przypomina sprawę unieważnienia uchwały dot. działki  pana Haczewskiego.

Klasyczny brak zgody konserwatora oraz jakieś braki formalnoprawne.

 Sytuacje różne, ale mają wspólny mianownik. Niemal zawsze sprawy takie dotyczą zwykłych ludzi. Tak było od lat. Tam gdzie inwestorem jest zwykły człowiek, tam zawsze były problemy i niemoc w ich rozwiązaniu.

Pytanie dlaczego tak się dzieje. Czy jest to wynik niekompetencji urzędników, radcy prawnego czy działania osób trzecich, którzy skutecznie umieją zaskarżyć  uchwałę? Nie koniecznie przez donos.

 Istnieje  powszechny pogląd, że prospołeczne  działania na rzecz miasta blokowane przez ludzi, którzy na ustach niosą proletariackie  hasła  „Chronimy Kazimierz” i wszystko widzą przez pryzmat własnych interesów.

Dla niektórych środowisk Kazimierz jest  jak „ziemia obiecana”, która  czeka na swój czas…..

Nie wykluczam także, że w sprawę  mógł  zaangażować się sam burmistrz. Od dłuższego czasu obserwuje obstrukcję w pracach planistycznych dla opracowywanego planu zagospodarowania przestrzennego całej Gminy.

Skutecznie w szybkim tempie uchwalono Plan dla jednego obszaru. Przypadkiem  mieszka tam kilku znajomych pana burmistrza

Deklaracje  Andrzeja Pisuli, że plan zagospodarowania przestrzennego dla Kazimierza   zostanie  uchwalony w tej kadencji, należy traktować na równi z powagą deklaracji o zakończeniu budowy szkoły.

Nie wykluczam także, że w sprawę unieważnienia uchwały dot. Witoszyna  zaangażowały się środowiska tzw. „Warszafki”, a nawet  pojedyncze  osoby z  Gminnej Komisji Architektoniczno - Urbanistycznej.

Nie można przejść obojętnie obok faktu gdzie zespól ludzi przez cztery lata debatuje nad jednym i tym samym problemem..., jak zmienić wszystko, żeby nie zmienić nic.

To wszystko dzieje się  na naszych oczach za cichym przyzwoleniem ludzi i aprobatą  Rady Miejskiej w Kazimierzu Dolnym.

Radni oczywiście pytają o różne sprawy. Burmistrz jak zawsze odpowiada, co chce i jak chce.

I na tym wszystko się kończy.

Rozstrzygnięcie Wojewody do pobrania /załącznik/

J.K       

       

       

Czytany 4911 razy

Komentarze

+1
#71 tomek 04-07-2018 13:01
Cytuję nieoświecony wyborca:
Jak coś pisze konkretnie np. którędy będzie logicznie najszybciej i najbezpieczniej jechać z S17 i S12 po zbudowaniu obwodnicy np. do Celejowa to piszesz ogólniki o suwerenności, okupantach niszczących mosty i piszesz, że to tak jakby jechać do Wrocławia przez Ustrzyki. (pomierz sobie czasy przejazdu np. na googlemapie. Już dzisiaj na Plac Litewski w Lublinie z Kazimierza najszybciej jest przez Klementowice, Kurów i S17)

Tu chodzi o to czy wydanie 200 000000 z budżetu ma sens, bo zniszczony zostanie krajobraz który jest naszym "zasobem naturalnym" trudnym do wycenienia a właściwie bezcennym.
Turyści tu przyjeżdzają nie dla twojego pensjonatu tylko dla uroku, mitu i niepowtarzalności miejsca chyba, że mierzysz ze swymi usługami tylko w wesela i imprezki firmowe. .Dom weselny to możesz mieć w i Zawierciu tam jest chyba jakiś most.
c.d.n


w Zawierciu jest most :lol:
d-nm.ppstatic.pl/.../...
+3
#70 nieoświecony wyborca 03-07-2018 12:39
Cytuję J.K:


Każdy ambitny młody człowiek chce, i musi zarabiać pieniądze!
Problem w tym,że w Kazimierzu jest to niemożliwe.

Nie wiem skąd ten pesymizm ja jakoś sobie poradziłem i nie żyje z turystów.
A więc uważasz że jak zbudują most to będzie można zarabiać? Boję się, że proste turystyczne biznesy się skończą.
+1
#69 grymas50 03-07-2018 10:58
A co dzieje się w Witoszynie ?
+3
#68 grymas50 03-07-2018 10:25
haha. Można być " nieoświeconym " /@ nieoświecony wyborca / a w tej sprawie BARDZO TRAFNIE napisać. A to ;" "typowy Janusz biznesu" to DZIESIĄTKA w sprawie niedorzecznego mostu na rzece Wiśle.
+5
#67 nieoświecony wyborca 03-07-2018 09:16
c.d.
Z punktu widzenia ruchu turystycznego to most fajna sprawa dla autokarów z wycieczkami i expresowych turystów którzy obskoczą Kazimierz Janowiec i Nałęczów w jeden dzień ale oni zaliczą i tu juz się raczej nie pojawią. Myślę że ktoś istotnie zarobi na moście i będzie miał korzyści ale można sensowniej wydać 200 000000. Budowa tego mostu to sprzeniewierzenie tych pieniędzy i zbrodnia wobec mojej pięknej ojczyzny!!! (to taki ogólnik w twoim styli z którym nie da się dyskutować)
Argument o wyjeżdżającej młodzieży jest głupi.Każdy ambitny młody człowiek chce ruszyć w świat. Też tak zrobiłem. Rzecz w tym żeby ludzie chcieli i mogli tu przyjeżdzać i się wiązać na stałe z tym miejscem, a przy dzisiejszych możliwościach zarabiania np. moich to potrzebny jest szybki internet i dobry dojazd na lotnisko i stację kolejową w Puławach bo linia kolejowa jest modernizowana ale jazda busami do "kauflandu" będzie chyba długo jeszcze pod wieloma względami jak z trzeciego świata.
Gardzisz też wykształceniem wypisując te wyświechtane slogany o "wykształconych z dużego miasta".
Wykształcenie sprawa ważna bo pozwala dzisiaj zarabiać niezależnie od miejsca i jakiegoś wielkiego kapitału w postaci np. pensjonatu, a nawet jakiejś posady w wielkiej instytucji dlatego obrażasz mnie wypisując tu o "ryczałtowcach" "wykształconych z dużych miast" itd.
Powinienem o tobie odpisać "typowy Janusz biznesu"
+5
#66 nieoświecony wyborca 03-07-2018 09:15
Jak coś pisze konkretnie np. którędy będzie logicznie najszybciej i najbezpieczniej jechać z S17 i S12 po zbudowaniu obwodnicy np. do Celejowa to piszesz ogólniki o suwerenności, okupantach niszczących mosty i piszesz, że to tak jakby jechać do Wrocławia przez Ustrzyki. (pomierz sobie czasy przejazdu np. na googlemapie. Już dzisiaj na Plac Litewski w Lublinie z Kazimierza najszybciej jest przez Klementowice, Kurów i S17)

Tu chodzi o to czy wydanie 200 000000 z budżetu ma sens, bo zniszczony zostanie krajobraz który jest naszym "zasobem naturalnym" trudnym do wycenienia a właściwie bezcennym.
Turyści tu przyjeżdzają nie dla twojego pensjonatu tylko dla uroku, mitu i niepowtarzalności miejsca chyba, że mierzysz ze swymi usługami tylko w wesela i imprezki firmowe. .Dom weselny to możesz mieć w i Zawierciu tam jest chyba jakiś most.
c.d.n
+2
#65 Miejscowy 03-07-2018 08:06
Cytuję J.K:
Cytuję grymas50:
Masz racje. Wyszydzanie jest brzydkie, ale jest to JEDYNA forma walki z NIEDORZECZNOŚCIĄ. Nie bez kozery ; " śmiech zabija"


Kazimierz potrzebuje tlenu.To co było do tej pory zdechło....Miasto potrzebuje mostu,tak jak ty i ja wody -nie tylko do spłuczki.Musisz to zrozumieć.

Właśnie Kazimierz Dolny potrzebuje tlenu!!! A most jedynie przysporzy nam spalin. Polecam krótkie felietony na temat miasteczka na stronie www.kazimierznieudolny.pl. Autor w punkt komentuje podstawowe problemy związane z miastem.
+1
#64 grymas50 03-07-2018 07:48
J.K.
Są rozni i różniści.


wiadomosci.wp.pl/.../
+3
#63 grymas50 03-07-2018 07:37
Masz racje. Wyszydzanie jest brzydkie, ale jest to JEDYNA forma walki z NIEDORZECZNOŚCIĄ. Nie bez kozery ; " śmiech zabija"
+2
#62 nieoświecony wyborca 02-07-2018 23:31
Cytuję grymas50:
@ trelek
haha. Super ARGUMENTUJESZ. W Bochotnicy MOST konieczny, bo niby dlaczego nie. Napisaleś o ślepej drodze. Takie ślepe, do ślepej inwestycji są potrzebne, bo SIŁA w " kupie". Pamiętam. " I Herkules *****, kiedy wielka kupa "

Ja uważam że most powinien być jeszcze w Parchatce i we Włostowicach. Jak rozwój to rozwój! Jak wstawać z kolan to wstawać!

Dodaj komentarz