W Kazimierzu nie gramy w piłkę na grobach !

Oceń ten artykuł
(0 głosów)

Ponownie wraca temat byłego cmentarza żydowskiego  przy szkole w Kazimierzu Dolnym. Tym razem za sprawą portalu wPolityce  gdzie Piotr Skwieciński  w artykule  pt.: „Boisko na żydowskim cmentarzu – trzeba rozwiązać tę sprawę” porusza rzekomy problem:

https://wpolityce.pl/spoleczenstwo/403030-boisko-na-zydowskim-cmentarzu-trzeba-rozwiazac-te-sprawe

w tekście czytamy:

„Żydzi z chasydzkiej wspólnoty Modzitz uważają, że w Kazimierzu nad Wisłą, na szkolnym boisku, znajdują się żydowskie groby (fragment tego obiektu sportowego pokrywa się z używanym do XIX wieku starym cmentarzem żydowskim).”

Sprawa o  tyle szokuje, że w sprawie jest coraz więcej przekłamań i nikt z władz miasta ani instytucji  tego nie dementuje. Dochodzi więc do sytuacji gdzie przeciętny człowiek czytając różne publikacje po prostu głupieje i przyjmuje narrację żydowskiego lobby o bluźnierstwie.

Trudno się dziwić kiedy czytamy:

„Przyjeżdżają do Kazimierza, modlą się na szkolnym boisku i mówią, że boisko na cmentarzu – to bluźnierstwo. Żądają prawa do postawienia tam pomnika. Skądinąd jeden pomnik, postawiony przez miasto i upamiętniający dawny cmentarz żydowski, już tam jest – na zewnątrz, pod okalającym teren szkolny murem.”

Pozostawienie sprawy bez wyjaśnienia spowoduje, że na miasto wkrótce zleje fala różnego rodzaju publikacji, które bez wątpienia zostaną wykorzystane przez niektóre środowiska żydowskie w ataku nie tylko na kazimierskie społeczeństwo, ale również na Polskę.

Należy uświadomić społeczności międzynarodowej - Kirkut przy szkole w Kazimierzu  został zlikwidowany przez Niemców w czasie okupacji, teren cmentarza został mocno zniwelowany, co jest  udokumentowane:

https://www.youtube.com/watch?v=plYVV6YQXQI

Od lat 50 w miejscu byłego cmentarza jest boisko szkolne, a pod koniec lat 70 zostało utwardzone. Kilkanaście lat temu zostało przebudowane i w takim stanie jest do chwili obecnej.

Przez dziesięciolecia organizacje żydowskie znały sprawę doskonale i przez ten okres nie było zarzutu, że dzieci grają w piłkę na grobach.

Ponadto od lat 90 do Kazimierza przybywały liczne grupy wycieczkowe z Izraela, gdzie zawsze w programie było odwiedzanie cmentarza. Wówczas także nie było zarzutów, że bezcześcimy miejsce pochówku. 

Do tego roku sprawa nie była szerzej komentowana. Nie jest chyba przypadkiem, że zarzuty kierowane pod naszym adresem są w czasie kiedy nastąpiła eskalacja ataków na Polskę ze strony    środowisk żydowskich zarówno w kraju jak i z zagranicy.  

Naszym obowiązkiem jest troszczyć się o miejsca pochówku wszytkach zmarłych, bez względu na narodowość czy okoliczności śmierci. I to jest czynione, chociaż mogłoby niekiedy być lepiej. Na terenie szkoły za sprawą TPMKD powstała tablica pamiątkowa dotycząca Kirkutu.

Jednak obecna sytuacja daje przypuszczenie, że w całej sprawie może chodzić nie tylko o pamięć.

O sprawie pisze również lokalna prasa. W gazecie „Wspólnota puławska”  jest artykuł  pt. „Grają w piłkę nad grobem żydowskiego dostojnika?”

W artykule  jest wypowiedź naczelnego Rabina Polski Michaela Schudricha, którego oburza fakt grania w piłkę nad grobami. Słowa Rabina nie mają odniesienia do faktów, ponieważ  w miejscu boiska nie ma grobów. A słowa są mocną nadinterpretacją faktów.

 Niezrozumiałe jest dla mnie stanowisko burmistrza Andrzeja Pisuli, który w wspomnianym artykule  mówi:

„Jesteśmy pełni zrozumienia i dobrej woli, by prowadzić rozmowy. Ale  takie rozmowy powinny odbywać się przy stole , a nie w przestrzeni medialnej.”

Nie wiem co pan burmistrz ma na myśli mówiąc takie słowa, które są mocno niezrozumiałe.

Wyjaśnię przy tym, że jakiś czas temu Gmina Żydowska zrzekła się praw do terenu przy szkole.

Uważam, że stanowisko burmistrza Kazimierza w przedmiotowej sprawie powinno być jasne, rzeczowe i czytelne.

Ale jak na razie w sprawie nie mamy żadnego stanowiska władz miasta, więc nie zdziwmy się, że czekać nas będzie medialne grillowanie.

J.K

Czytany 3098 razy

Komentarze

+2
#33 grymas50 13-07-2018 10:31
To moje
"Pytanko>

Kto, ile osob , w jaki sposób wykonuje to AD 2. ? "
szczególnie dotyczy przenosin, bo to ogrom pracy. Czy biora w nich udział nauczyciele, uczniowie, rodzice czy li tylko pan i panie sprzatajace ?. Drzewiej było, że w tego rodzaju dzialaniach angażowali się wszyscy przeze mnie wyminieni, a dzisiaj ?
0
#32 Karol 12-07-2018 22:23
Cd. ad. pan goj ...a czy nie zastanawia pana, że żyjemy w nielegalnym zbankrutowanym państwie, z niereprezentatywną Konstytucją. Że od 1939 roku wciąż jesteśmy pod okupacją, że długi można wykreować i wypisać je potem na dokumentach, nawet sądowych. Czy jakikolwiek polski minister, albo premier, czy prezydent wytłumaczył się z zaciąganych, miliardowych długów, które teraz spłacamy. Na co je pożyczano i dlaczego je mamy spłacać? www.youtube.com/.../
Trudno z panem polemizować, bo wie pan lepiej, wszystko opierając na kilku youtuberach (z agentury), którzy robią wodę z mózgu Polakom. Zamiast tego Patlewicza radzę wysłuchać np dr. Jaśkowskiego...
www.youtube.com/.../
+1
#31 goj 12-07-2018 20:50
[quote name="Karol"]cd. panie goj, widzę, że nie masz pan żadnej świadomości. To raczej ZUS zalega Polakom krocie i kpi sobie z prawdy. W USA np. minimum socjalne (Social Security) wynosi ok. 1000 USD na miesiąc i otrzymuje je każdy kto osiągnie wiek emerytalny (każdy płaci podatki kupując towar. Podatki VAT w USA są na poziomie 5 -7 %, a płacąc za towary przy zakupach płacisz pan na swoje Social Security). Tutaj, w tym państwie ludzi mniej wartościowych, większość emerytów żyje za 1000 zł na miesiąc i często mniej. Wszystko jest pięknie udokumentowane na kwitach i na papierze...

Jest grupa osób która myśli i działa we następującego schematu - jeśli fakty nie pasują do rzeczywistości, tym gorzej do faktów. Pan niestety należy do tej grupy, gdyż jak inaczej nazwać niepodważalne fakty dotyczące długów pana Potockiego? A to jak działa ZUS, czy system bankowy to zupełnie inna bajka. Faktem natomiast bezspornym jest, że pan Potocki to bankrut, którego na siłę lansują bezpieczniacy aby ogłupić Polaków i nie pozwolić się im zjednoczyć. CZy nie zastanawia pana, że pan Potocki tak najeżdża na żydów, a żaden żyd czy organizacja żydowska nie zrobiła larum? CZy nie zastanawia pana, że pan Potocki zapłacił niby miliony funtów w żydowskiej kancelarii pana Pazika mieszczącej się w bloku z wielkiej płyty, która to niby kancelaria ma starać się o reparacje dla Polski od NIemiec? czy nie zastanawia pana, że pieniądze z reparacji mają być zdeponowane na prywatym koncie pana Pazika
ttps://opolczykpl.wordpress.com/2017/11/14/wielka-sciema-z-chrabja-potockim-i-wielka-lechia-nikodemowicza/
0
#30 Karol 12-07-2018 20:33
cd. panie goj, widzę, że nie masz pan żadnej świadomości. To raczej ZUS zalega Polakom krocie i kpi sobie z prawdy. W USA np. minimum socjalne (Social Security) wynosi ok. 1000 USD na miesiąc i otrzymuje je każdy kto osiągnie wiek emerytalny (każdy płaci podatki kupując towar. Podatki VAT w USA są na poziomie 5 -7 %, a płacąc za towary przy zakupach płacisz pan na swoje Social Security). Tutaj, w tym państwie ludzi mniej wartościowych, większość emerytów żyje za 1000 zł na miesiąc i często mniej. Wszystko jest pięknie udokumentowane na kwitach i na papierze... Banki wydające kredyty we frankach okradły setki tysięcy tzw. frankowiczów (w imię umów i prawa -wszystko na kwitach i na papierze...). Jeśli pan nie będziesz takiego kredytu (pustych, wykreowanych z powietrza pieniędzy) spłacał to panu dom zabiorą, przedtem wpiszą do hipoteki, wypiszą dziesiątki dokumentów itd... Panie goj pański dom nie jest pański, wszystko co jest 50 cm poniżej gruntu należy do państwa -czyli do korporacji, którym Polska została sprzedana... Proszę nie wierzyć papierowym faktom -można je sobie napisać i stworzyć (w imię prawa)...
www.youtube.com/.../
+3
#29 grymas50 12-07-2018 16:57
Ja z innnej " beczki">


1. Niedługo: 1 września. Nowy Rok Szkolny.


2. Dzisiaj: likwidacja kontenerow, przenosiny.

Pytanko>

Kto, ile osob , w jaki sposób wykonuje to AD 2. ?
0
#28 grymas50 12-07-2018 16:51
Fajny gość, Potocki Ten.
0
#27 goj 12-07-2018 15:20
Cytuję Karol:
Szanowny panie goj, mylisz się pan! Jest pan pozbawiony głębszego myślenia. Przyjmujesz pan na wiarę to, co jakiś youtuber panu wmówi. To raczej ten Patlewicz, który atakuje wielu prawych Polaków jest kukłą i tworem pejsatym robiącym wodę z mózgu Polakom... (dlaczego bezpieka tak się boi Potockiego i się go czepiła w trollowaniu?) Proszę posłuchać Marcina Króla jako kontrę...

www.youtube.com/.../
www.youtube.com/.../
www.youtube.com/.../
z problem kazimierskim dot. boiska szkolnego, prez. Potocki poradziłby sobie w tri miga! ...
www.youtube.com/.../


W przeciwieństwie do pana Króla, Patlewicz pokazuje konkrety np księgę wieczystą, a tam czarno na biały są wpisani wierzyciele- banki, osoby prywatne, ZUS którym "hrabia i wielkii miliarder" Potocki zalega z pieniędzmi.
0
#26 Karol 12-07-2018 15:06
Szanowny panie goj, mylisz się pan! Jest pan pozbawiony głębszego myślenia. Przyjmujesz pan na wiarę to, co jakiś youtuber panu wmówi. To raczej ten Patlewicz, który atakuje wielu prawych Polaków jest kukłą i tworem pejsatym robiącym wodę z mózgu Polakom... (dlaczego bezpieka tak się boi Potockiego i się go czepiła w trollowaniu?) Proszę posłuchać Marcina Króla jako kontrę...

www.youtube.com/.../
www.youtube.com/.../
www.youtube.com/.../
z problem kazimierskim dot. boiska szkolnego, prez. Potocki poradziłby sobie w tri miga! ...
www.youtube.com/.../
0
#25 goj 12-07-2018 14:19
Cytuję Karol:
Ciekaw jestem kto zainicjował i sfinansował tę kamienną tablicę, która stoi pod szkolnym murem? Kto finansuje opiekę nad terenem wokół monumentu w Czerniawach? Boisko szkolne w tym miejscu istnieje od co najmniej 50 lat i jakoś kiedyś nikomu to nie przeszkadzało. Dlaczego właśnie teraz?
facebook.com/.../...


@panie Karol, przecież Potocki to bankrut i przebieraniec. Kolejna kukła stworzona przez pejsatą bezpiekę dla ogłupienia Polaków, w celu prowokacji mającej potwierdzić polski antysemityzm, co tylko ułatwi syjonistom realizację "hamerykańskiej ustawy" 447 o mieniu bezspadkowym . Czy pan tego nie widzi?
www.youtube.com/.../
0
#24 goj 12-07-2018 14:09
Cytuję Sąsiad:
Panie Januszu, myli się Pan jeśli uważa, że w miejscu boiska robiona była niewiadomo jaka niwelacja. Niech Pan spojrzy, jak wyglądają działki przy Lubelskiej od strony "góry" - jest jeszcze trochę płaskiego. Obecność kości i grobów potwierdziły badania georadarem. Ponadto o kościach pod boiskiem było wiadomo już kilka lat temu, kiedy robiono orlika. Należało jedynie "pozbierać" kości i przenieść w bardziej godne miejsce.
Przy obecnej budowie sprawa się powtórzyła. Wywieźli wywrotkami kości gdzieś pod Wrzelów czy Wrzelowiec. Kości nadal się walają po całej skarpie. A wystarczyło je pozbierać... A tak nasi "przyjaciele" będą dalej sobie pogrywać... Niestety dla Pisuli to już za wysokie progi... Granie na liściu im nie zaimponuje. Głupie dow***** także...

@sąsiad, jeśli posiadasz takie informacje to powiedz proszę kiedy badanie georadarem było robione i przez kogo oraz, czy o tym fakcie wiedziała gmina wyznaniowa?

Dodaj komentarz