Czy zaraza... odbiera resztki zdrowego rozsądku?

Oceń ten artykuł
(5 głosów)

zdjęcie / wykipedia/

W  poniedziałek o godz. 15.00  w budynku  GZS w Kazimierzu Dolnym ma odbyć się XVI sesja Rady Miejskiej.

Wczoraj - jak wiemy - nie odbyło się posiedzenie Komisji Rewizyjnej, spowodowane  - powiedzmy –  względami bezpieczeństwa .

Na stronie Urzędu Miasta mnóstwo  informacji, dotyczących obostrzeń i zagrożeń spowodowanych koronawirusem.  http://www.kazimierz-dolny.pl/  .  Jak wiemy sytuacja zmienia się dynamicznie,  z godziny na godzinę . Panika nie jest wskazana ale zagrożenie  jest realne .

Od rana  radni Rady Miejskiej  w Kazimierzu wymieniali się informacjami dot. poniedziałkowej sesji , składali propozycję odwołania posiedzenia RM. 

Niestety przez wiele godzin brak było  odpowiedzi  przewodniczącego Rady  M.Opoki w przedmiotowej sprawie .  Ostatecznie Przewodniczący odpisał... Jak to mówią,lepiej późno, niż później. Czy było  to działanie rozsądne pozostawiam ocenie Państwa.

W mojej ocenie sprawę należy skomentować następująco. Jeśli ktoś uważa ,że w czasie trwania 15 minutowej sesji virus… nie dotrze na salę posiedzeń, to chyba się myli. Proponuję zatem aby sesję  rozpocząć w godzinach  nocnych. Zazwyczaj po godzinie 24.00 wirusy ustępują duchom.Pozdrawiam. 

J.K

Szanowny Panie Przewodniczący,

pragnę zauważyć, że terminu tej sesji nie konsultował Pan z żadnym z przewodniczących komisji, stąd też wynikają przesyłane, nie tylko wzajemnie, ale przede wszystkim do Pana, wnioski w tej sprawie.  Popieram całkowicie stanowisko Przewodniczącego Komisji Budżetu  i ponownie wnoszę o przesunięcie tego terminu, zgodnie z wcześniejszą propozycją. Proszę zapoznać się z poleceniem Wojewody  w tym temacie. Pan ignoruje nadrzędne decyzje i podejmowane działania. Zawieszana jest działalność sądów, urzędów, wprowadza się kolejne obostrzenia wskazując na pogarszającą się prognozę rozprzestrzeniania wirusa. Wzywam Pana do poczucia odpowiedzialności w imię pełnionej funkcji  i troski o bezpieczeństwo Naszej Gminnej Społeczności. Chcę poinformować, że osobiście mieszczę się w grupie najwyższego zagrożenia z różnych powodów. Przewodnicząca Komisji Zdrowia z racji pracy w szpitalu, który rozpoczyna funkcjonowanie, jako szpital zakaźny dla województwa lubelskiego, również jest w wyjątkowo trudnej, nie do końca jasnej sytuacji.

Jeszcze raz apeluję o rozwagę i wnoszę jak na wstępie.

Ryszard Rybczyński

Przewodniczący Komisji Rewizyjnej

 

Szanowny Panie Przewodniczący

Bardzo proszę o poszanowanie decyzji Radnych , którzy wnioskują o przełożenie obrad najbliższej sesji Rady . Sprawa jest o tyle poważna , że  obrady są jawne z udziałem mieszkańców i osób zaproszonych , co w znacznym stopniu podnosi ryzyko zakażenia , zadbajmy o zdrowie nasze i naszych bliskich. Z całą odpowiedzialnością wnioskuję o przełożenie terminu sesji po 25.03.2020.

Piotr Guz

Przewodniczący komisji budżetu

 

Szanowni państwo również popieram ten wniosek. Rodzina na pierwszym miejscu. Zdrowia życzę wszystkim. Pozdrawiam serdecznie Miroński Damian 

 

Witam.

Przyłączam się do wniosku Pana Ryszarda.

Podjęcie decyzji na pewno nie jest łatwe, zachowajmy rozwagę i powagę sytuacji.

Pozdrawiam

Magda Grabczak

 

Pan Mirosław Opoka Przewodniczący Rady, Pan Artur Pomianowski Burmistrz, Radni Rady Miejskiej

 Wniosek 

W związku z tym, że w dniu dzisiejszym nie doszło do posiedzenia Komisji Rewizyjnej z powodu odwołania obecności członków Komisji, tym samym Komisja nie była w stanie przygotować stosownych informacji, które miały być przedstawione Radzie, proponuję przełożyć termin najbliższej sesji. Biorąc pod uwagę również konieczność zapobiegania rozprzestrzenianiu się choroby COVID-19 oraz rozporządzenie Wojewody Lubelskiego, proponuję przeprowadzenie sesji po 25-tym marca.

Ryszard Rybczyński

Przewodniczący Komisji Rewizyjnej

 

Witam

Przyłączam się do wniosku Pana Ryszarda.

Na bazie doświadczeń z mojej firmy proponuję szybkie przejście na pełny tryb awaryjny.

Jeżeli to możliwe głosowanie przeprowadzane zdalnie z domów, kontakt w trakcie takiego głosowanie via SKYPE lub inne narzędzie np. jeżeli można i jest w ESESJI.

Zawieszenie działalności wszystkich komisji i kontakt jedynie zdalny.

Przejście na działania Urzędu jedynie bieżące sprawy niezbędne do życia gminy, przede wszystkim zarządzanie tym kryzysem.

Zamknięcie referatów na zewnętrznych gości i kontakt tylko zdalny z petentami, maksymalne ograniczenie ruchu dokumentów drukowanych przejście na elektroniczne.

Przejście tylko na płatności elektroniczne, zamknięcie targów i straganów.

Przygotowanie się na braki kadrowe jest konieczne już teraz, oczywiście liczę, że to nie nastąpi.

Jestem uczestnikiem zespołu ds COVID-19 w GAZAP, będę się więc starał przekazywać rozwiązania jakie tam wypracowaliśmy, możliwe, że będą pomocne również w naszej gminie.

Pozdrawiam

Krzysiek Nieradka

 

W związku z tym, że Radni przesyłają do urzędu i sobie wzajemnie wnioski

w sprawie odwołania sesji w dniu 16 marca 2020 r. chciałbym poinformować

o tym, że nie podejmę decyzji o odwołaniu sesji. Po otwarciu sesji

natomiast wystąpię z wnioskiem o zmianę porządku obrad w celu

zredukowania go do minimum, tj. punktów 8 - 18 w sprawie uchwał. Tak,

aby sesja przebiegła jak najszybciej. Ma to związek z tym, że konieczne

jest podjęcie uchwał budżetowych, aby zapewnić możliwość wydatkowania

środków. Z Dyrektorem GZS ustalono dostęp do szkoły w tym dniu. W innych

gminach sesje się odbywają przy zachowaniu środków bezpieczeństwa.

Proszę Państwa o zachowanie spokoju i uczestnictwo w obradach.

Mirosław Opoka

Około godz.19.30 Burmistrz Kazimierza Dolnego wystosował na Facebooku apel do mieszkańców.

"Szanowni Państwo,
apeluję do wszystkich o rozważne zachowanie i postępowanie zgodnie z zaleceniami. Jesteśmy małą społecznością, znamy się nawzajem i musimy o siebie nawzajem zadbać. Przede wszystkim nie narażając innych, ale także pomagając osobom starszym, które powinny w tym czasie szczególnie chronić swoje zdrowie i zminimalizować wyjścia z domu.
Dziękuję wszystkim Mieszkańcom, którzy odpowiedzialnie traktują zagrożenie i po powrocie z zagranicy, z terenów gdzie występuje wirus, pozostali w domach w ramach kwarantanny."

Artur Pomianowski,Burmistrz Kazimierza Dolnego 

Dzisiaj ( 14. 03. 2020 ) o godz. 7.30 otrzymałem ważną informację ( pocztą elektroniczną) od wiceprzewodniczącego Rady Miejskiej, K.Nieradki . Z uwagi na powagę sytuacji, jaka ma miejsce, radni i mieszkańcy naszej gminy powinni mieć pełną informację o działaniach władz Kazimierza Dolnego.

J.K

Witam Wszystkich

Szanowni  Panowie, co do sesji być może powinna się odbyć. Niemniej przyczyną nie powinna być zmiana w budżecie, a przede wszystkim opracowanie planu działania na dni przyszłe w związku z wirusem.

Sesja bezwzględnie musi być zamknięta dla publiczności - tylko możliwość oglądania w Internecie.

Na dzień dzisiejszy ewentualne zmiany budżetowe należy traktować jako sprawę wtórną. Naszym celem powinno być tak naprawdę zawieszenie działalności i przejście w stan awaryjny.

Czyli potrzebujemy ustalenia zasad na najbliższe przynajmniej 2-4 tygodnie.

Przyrost zachorowań w ostatnich trzech dniach jest lawinowy (świat poza Chinami), cieszyć się tylko można, że w Polsce jeszcze tego tak nie widać. Naszym celem jest maksymalna ochrona mieszkańców i nas samych przed narażeniem oraz zapewnienie podstawowych środków do funkcjonowania.

Jeżeli ktoś nie zauważył to jest już wojna, choć z niewidzialnym wrogiem.

Moim zdaniem:

1-wyznaczyć osoby zarządzające akcją

2-  opracować sposoby zdalnej komunikacji, opracowanie telekonferencji, wymiana kontaktów, info w Internecie bieżąco odświeżane dla mieszkańców.....

3- przygotować się na braki kworum, tak przy spotkaniach jak i w kontaktach zdalnych

4- upoważnić Burmistrza do działań i wydatkowania w ramach już przyznanej promesy na 2,5 mln zł na działania bieżące, bez otrzymywania każdorazowo pozwolenia Rady

5- należy (Burmistrzowie) powstrzymać się przed podejmowaniem decyzji strategicznych, wykraczających poza walkę i obecną sytuację kryzysową, w sytuacji gdy Rada traci kontrolę bieżącą nad Waszą działalnością, proponuję wszystkie decyzje administracyjne niosące długofalowe skutki a nie będące częścią planu kryzysowego odkładać do czasu przywrócenia normalnej pracy

6- potem zacznijmy działać zdalnie i spotykać się tylko w przypadku konieczności, ale wcześniej z ustalonym planem, tak abyśmy nie bili już piany i nie brylowali wypowiedziami nic nie wnoszącymi

W poniedziałek o 15-tej nie mogę określić czy będę mógł już wrócić z pracy, przeszedłem w tryb pracy codziennej, wczoraj wracałem przed 17-tą.

Jeżeli mnie potrzebujecie proponuję spotkanie nie wcześniej niż o 17-tej.

Dla mnie, ponowię, bezwzględnie zamykamy obrady dla widzów na sali.

Krzysiek Nieradka

Czytany 3386 razy

Komentarze

+2
#35 S.R. 14-03-2020 17:44
@ hotelarz
To dlaczego każesz sie nazywać" hotelarz". Wiedz, że im wiekszy obiekt to i OLBRZYMIE straty przy czym hotelarstwo to jedyna forma utrzymania się. Pokoje do wynajęcia to nie hotelarstwo.
Sadziłem, że będziesz oburzony za tego "Hitlera", ale widzę, że nie więc nie będę pisał dlaczego jego przywołałem.

pd. Napisz " komu zależy" na likwidacji urystyki w KD ?
+1
#34 hotelarz 14-03-2020 17:26
Cytuję S.R.:
@ hotelarz.
Kierując się pańską logiką to Hitler był BARDZO ROZSĄDNY.

Ma pan kolegów hotelarzy w Warszawie, Krakowie Paryżu itd ?. Co Ci biedacy maja powiedzieć ?


Chłop o gruszce, a baba o pietruszce. Panie tu nie Paryż czy Warszawa, tylko Kazimierz. Zejdź pan na ziemie i zacznij myśleć. Czemu chcesz zlikwidować turystykę w KD? Wiesz co się będzie działo? i nie mówię tu o dużych obiekatach tylko o ludziach, którzy mają dwa, trzy, cztery pokoiki do wynajęcia. Widzę, że komuś zależy aby ludzie w KD nie mieli co jeść i z czego płacić rachunki!
+1
#33 S.R. 14-03-2020 17:11
@ hotelarz.
Kierując się pańską logiką to Hitler był BARDZO ROZSĄDNY.

Ma pan kolegów hotelarzy w Warszawie, Krakowie Paryżu itd ?. Co Ci biedacy maja powiedzieć ?
0
#32 hotelarz 14-03-2020 17:02
Cytuję S.R.:
A czy pan @ hotelarz uważa, że ludzi poddanych kwarantannie należy DYSKWALIFIKOWAĆ, odbierać Im godność, bo pan @ hotelarz obawia się / niesłusznie/ utraty przyszłych zarobków ?
Niech pan uważa coby nie zachorował i nie zamieszkal w żyrzyńskiej ,zamknietej od lat szkole. Myj ręce i śpiewaj " biała armia"


A gdzie tu pana zdaniem DYSKWALIFIKACJIA? Rozsądek nakazuje nie umieszczać tego rodzaju miejsc w miejscu gdzie przyjeżdża kilkaset tysięcy ludzi. Pamięta pan, jak kilka lat temu ówczesny burmistrz zaapelował o nieprzyjeżdżanie do KD w związku z powodzią? Liczba turystów drastycznie spadła, podobnie będzie jak rozejdzie się wieść o "KWARANTANNIE" W KD. I co wtedy? Ilu ludzi żyje z turystyki? Dlaczego dyskryminuje pan tych ludzi, dlaczego chce im pan odebrać chleb? W imię czego?
+4
#31 S.R. 14-03-2020 16:47
A czy pan @ hotelarz uważa, że ludzi poddanych kwarantannie należy DYSKWALIFIKOWAĆ, odbierać Im godność, bo pan @ hotelarz obawia się / niesłusznie/ utraty przyszłych zarobków ?
Niech pan uważa coby nie zachorował i nie zamieszkal w żyrzyńskiej ,zamknietej od lat szkole. Myj ręce i śpiewaj " biała armia"
0
#30 hotelarz 14-03-2020 16:25
Cytuję S.R.:
Panie Przewodniczący Rady.
Czy zdaje Pan sobie sprawę, co by się stało gdyby ten tekst / @ ANTY FAN/ umieścić na łamach ogólnopolskich gazet?
Wynika z niego, że radni, w swoim i mieszkańców imieniu, żądają zmiany decyzji w sprawie, z którą CAŁY ŚWIAT nie może sobie poradzić. To takie: " problemy dotyczace ludzkości, rozwiązujcie sobie sami, bez udziału królewskiego miasteczka". Wstyd. Ja się z tym nie zgadzam.


A co pan powie jak na wieść o ulokowaniu w turystycznym miasteczku, odwiedzanym przez setki tysięcy turystów rocznie, miejsca do kwarantanny, liczba turystów spadanie o kilkanaście/kilkadziesiąt procent. Powiat puławski dysponuje nieruchomościami położonymi na prowincji np pusty budynek po byłej szkole w Żyrzynie, które znacznie lepiej nadają się na tego rodzaju lokalizacje niż turystyczny Kazimierz. Chyba, że komuś usilnie zależy na rozwaleniu turystyki w KD. Swoją drogą zapytam - co na to nasi dwaj radni powiatowi - pan Marcin Pisula z ćwierćwiecznym stażem na tym stanowisku i pan Mariusz Wicik?
-1
#29 pijany znad grodarza 14-03-2020 15:12
Cytuję S.R.:
Panie Przewodniczący Rady.
Czy zdaje Pan sobie sprawę, co by się stało gdyby ten tekst / @ ANTY FAN/ umieścić na łamach ogólnopolskich gazet?
Wynika z niego, że radni, w swoim i mieszkańców imieniu, żądają zmiany decyzji w sprawie, z którą CAŁY ŚWIAT nie może sobie poradzić. To takie: " problemy dotyczace ludzkości, rozwiązujcie sobie sami, bez udziału królewskiego miasteczka". Wstyd. Ja się z tym nie zgadzam.

Najprędzej trzeba powiadomić stacje TVN bo to jedyna obiektywna stacja w tym kraju.
+4
#28 S.R. 14-03-2020 14:54
@ mieszkanka.
Faktycznie. To Burmistrz i " kilku radnych" WYSMAROWAŁO ten tekst. Tytuł artykułu , od tego momentu, jest niezwykle celny.
ps. To ja napiszę, że " w imieniu mieszkańców" proszę o podanie nazwisk radnych, którzy to..........
+7
#27 S.R. 14-03-2020 14:46
Panie Przewodniczący Rady.
Czy zdaje Pan sobie sprawę, co by się stało gdyby ten tekst / @ ANTY FAN/ umieścić na łamach ogólnopolskich gazet?
Wynika z niego, że radni, w swoim i mieszkańców imieniu, żądają zmiany decyzji w sprawie, z którą CAŁY ŚWIAT nie może sobie poradzić. To takie: " problemy dotyczace ludzkości, rozwiązujcie sobie sami, bez udziału królewskiego miasteczka". Wstyd. Ja się z tym nie zgadzam.
+5
#26 mieszkanka 14-03-2020 14:44
Cytuję S.R.:
Drodzy Radni.
Czy "odezwa @ ANTY FAN jest naprawdę pisana przy Waszym udziale?. Chcecie czy nie chcecie musicie na nie odpowiedzieć. Jeżeli tak, to dziwnym jest, że nie jest ona z " pieczęcią " Miasta i Gminy Kazimierz. Jeżeli nie jest, to obowiązkiem Przewodniczącego jest uzurpację tę wyjaśnić w trybie administracyjnym.

To nie jest pismo radnych tylko burmistrza poniżej link na facebook

facebook.com/.../...

Dodaj komentarz