PROTOKOŁ Nr XXII/12 sesji Rady Miejskiej w Kazimierzu Dolnym w dniu 25 czerwca 2012r. (poniedziałek)

Oceń ten artykuł
(0 głosów)

 

PROTOKOŁ Nr XXII/12

sesji Rady Miejskiej w Kazimierzu Dolnym

w dniu 25 czerwca 2012r.

Ad.1. Otwarcie obrad.

 

                Obrady XXII sesji Rady Miejskiej otworzył i prowadził Przewodniczący Rady Miejskiej pan Henryk Kozak. Na podstawie listy obecności – załącznik, stwierdził, że w sesji uczestniczy 14-tu radnych, co stanowi quorum do przeprowadzenia prawomocnych obrad.

Powitał przybyłych na sesję gości – lista obecności – załącznik.

 

Ad.2. Przyjęcie porządku obrad oraz protokołu z XXI sesji Rady Miejskiej.

 

Przewodniczący Rady pan Henryk Kozak: czy do zaproponowanego porządku obrad są uwagi?

 

Radny pan Rafał Suszek: zgłaszam wniosek o uzupełnienie porządku obrad o pkt. „Informacja Burmistrza nt. budowy szkoły w Kazimierzu Dolnym. Uważam, że jest to bardzo ważny temat ponieważ jest to inwestycja bardzo kosztowna.

 

Radny pan Piotr Guz: zgłaszam do porządku obrad punkt, stanowisko Rady w następującym brzmieniu. „Rada Miejska w Kazimierzu Dolnym wyraża daleko idąca dezaprobatę wobec stanowiska Burmistrza dotyczącego nieprzekazania terenu tzw. Wikarówki na rzecz powstania ośrodka dla osób niepełnosprawnych, które było jednogłośnie zaakceptowane przez Radę Miejską.”

 

Przewodniczący Rady pan Henryk Kozak: przedstawiam pod głosowanie wnioski.

Kto jest za wnioskiem pana Rafała Suszka? - 5 głosów.

Kto jest przeciw?  - 6 głosów.

Kto wstrzymał się od głosu -3 radnych.

 

Kto jest za wnioskiem pana Piotra Guza? – 6 głosów.

Kto jest przeciw? - 2 głosy

Kto wstrzymał się od głosu? - 6 radnych.

 

Pani Anna Bartoś: zgodnie z art. 20 ust. 1a ustawy z dnia 8 marca 1990r. o samorządzie gminnym, rada może wprowadzić zmiany w porządku obrad bezwzględną większością głosów ustawowego składu rady. Wnioski te nie uzyskały wymaganej liczby głosów „za”, czyli 8.

 

Porządek obrad XXII sesji Rady Miejskiej:

1.       Otwarcie obrad.

2.       Przyjęcie porządku obrad oraz protokołu z XXI sesji Rady Miejskiej.

3.       Informacje i wnioski Przewodniczącego Rady oraz Przewodniczących Komisji.

4.       Sprawozdanie z działalności Burmistrza.

5.       Interpelacje, zapytania i wolne wnioski.

6.       Podjęcie uchwały w sprawie rozpatrzenia i zatwierdzenia sprawozdania finansowego                                        wraz ze sprawozdaniem Burmistrza Kazimierza Dolnego z wykonania budżetu gminy za 2011 rok.

7.       Podjęcie uchwały w sprawie udzielenia absolutorium Burmistrzowi Kazimierza Dolnego z tytułu wykonania budżetu za 2011 rok.

8.       Podjęcie uchwały w sprawie zmiany wieloletniej prognozy finansowej.

9.       Podjęcie uchwały w sprawie zmian w budżecie gminy na 2012 rok.

10.   Podjęcie uchwały w sprawie Statutu Samodzielnego Publicznego Zakładu Opieki Zdrowotnej w Kazimierzu Dolnym.

11.   Podjęcie uchwały w sprawie zatwierdzenia sprawozdania finansowego SP ZOZ                                za 2011 rok.

12.   Ocena zasobów pomocy społecznej.

13.   Podjęcie uchwały w sprawie zmiany nazwy i  statutu Kazimierskiego Ośrodka Kultury w Kazimierzu Dolnym.

14.   Podjęcie uchwały w sprawie przystąpienia Gminy Kazimierz Dolny do stowarzyszenia Lubelska Regionalna Organizacja Turystyczna.

15.   Podjęcie uchwały w sprawie programu opieki nad zwierzętami bezdomnymi oraz zapobiegania bezdomności zwierząt.

16.   Podjęcie uchwały w sprawie odpłatnego nabycia nieruchomości – działki oznaczonej numerem ewidencyjnym 160/3 położonej w miejscowości Góry, gmina Kazimierz Dolny.

17.   Podjęcie uchwały w sprawie odpłatnego nabycia nieruchomości – działki oznaczonej numerem ewidencyjnym 92/4 położonej w miejscowości Góry, gmina Kazimierz Dolny.

18.   Podjęcie uchwały w sprawie odpłatnego nabycia nieruchomości – działki oznaczonej numerem ewidencyjnym 241/1 położonej w miejscowości Góry, gmina Kazimierz Dolny.

19.   Podjęcie uchwały w sprawie odpłatnego nabycia nieruchomości – działki oznaczonej numerem ewidencyjnym 96/4 położonej w miejscowości Góry, gmina Kazimierz Dolny.

20.   Podjęcie uchwały w sprawie odpłatnego nabycia nieruchomości – działki oznaczonej numerem ewidencyjnym 156/3  położonej w miejscowości Góry, gmina Kazimierz Dolny.

21.   Odpowiedzi na interpelacje i zapytania.

22.   Zakończenie obrad.

 

Przewodniczący Rady pan Henryk Kozak: przedstawiam pod głosowanie przyjęcie protokołu                           z XXI sesji Rady Miejskiej.

Kto jest za przyjęciem protokołu? - 13 głosów,

Kto jest przeciw? – 0 głosów,

Kto wstrzymał się od głosu? – 1 radny.

 

Ad.3. Informacje i wnioski Przewodniczącego Rady oraz Przewodniczących Komisji.

 

Radny pan Leszek Furtas: proponuję, aby w pkt 5 porządku obrad pan Burmistrz przedstawił krótką informację nt. Wikarówki.

 

Przewodniczący Rady pan Henryk Kozak: myślę, że Burmistrz przedstawiając sprawozdanie                         z działalności dołączy taką informację.

 

Radny pan Waldemar Kruk: Komisja Budżetu Gospodarki Nieruchomościami w okresie od ostatniej sesji spotkała się dwa razy. Na pierwszym posiedzeniu z udziałem Biura Projektowego BUDPLAN omawiane były uwagi do studium, była też wizja lokalna w terenie na niektórych działkach. Drugi raz Komisja spotkała się w celu omówienia spraw które są tematem sesji.

 

Radna pani Ewa Wolna: Komisja Edukacji, Kultury, Kultury Fizycznej i Turystyki spotkała się dwa razy. Na pierwszym posiedzeniu Komisja opiniowała projekt uchwały w sprawie zmiany nazwy i statutu Kazimierskiego Ośrodka Kultury, oraz omawiała przygotowania do realizacji koncepcji architektonicznej nowego budynku Gminnego Zespołu Szkół. 31 maja odbyło się nadzwyczajne posiedzenie Komisji w związku z zaistniałą sytuacją w Gminnym Zespole Szkół, chodziło o zwolnienia i cofnięcie urlopów dla poratowania zdrowia.

 

Radny pan Leszek Furtas: Komisja Planowania i Zagospodarowania Przestrzennego, Dziedzictwa Kulturowego zajmowała się uwagami do studium.

 

Radny pan Mirosław Opoka: Komisja Zdrowia, Spraw Socjalnych, Porządku Publicznego, Ochrony Środowiska i Rolnictwa na swoim posiedzeniu opiniowała projekty uchwał.

 

Radny pan Jakub Pruchniak: Komisja Rewizyjna odbyła posiedzenie na którym opiniowała wykonanie budżetu gminy za 2011 rok.

 

Radna pani Ewa Wolna: dodam, że odbyło się też posiedzenie Komisji Edukacji, Kultury, Kultury Fizycznej i Turystyki w dniu 22 maja, na którym opiniowane były arkusze organizacyjne szkół na kolejny rok szkolny.

 

Przewodniczący Rady pan Henryk Kozak: przedstawię treść pisma pana  Mariusza Łyszcz adresowanego do pani Burmistrz z dnia 12 czerwca 2012 roku. – załącznik.

 

Ad.4. Sprawozdanie z działalności Burmistrza.

„Sprawozdanie z realizacji zadań w okresie od 1 maja 2012r. do 22 czerwca 2012r.”- załącznik, przedstawił Burmistrz pan Grzegorz Dunia.

Odnosząc się do tematu Wikarówki poinformował, że jego dotychczasowe stanowisko w tej kwestii nie zmieniło się.

 

Radny pan Janusz Kowalski: poproszę radnych, aby w obecności publiczności powiedzieli w jaki sposób zostało na nich wymuszone głosowanie, ponieważ Burmistrz na ostatniej sesji powiedział, że faktycznie stanowisko Rady odnośnie Wikarówki zostało podjęte jednogłośnie, ale było ono wymuszone obecnością społeczeństwa, oraz osób na wózkach inwalidzkich. Proszę aby Burmistrz odniósł się do tej sprawy i radni również ponieważ teraz głosujecie inaczej. Powiedzcie na czym polegał terroryzm ludzi na wózkach inwalidzkich.

 

Burmistrz pan Grzegorz Dunia: pan radny nagrywa wszystkie rozmowy. Nie wiem, czy pojawiły się słowa, że ktoś na kimś coś wymuszał. Ja być może powiedziałem, że nieraz wpływ osób                                      z zewnątrz ma znaczenie przy podejmowaniu decyzji, ponieważ tak jest w rzeczywistości. Wnioskuję, biorąc pod uwagę dzisiejsze głosowanie, że nad tematem należy dalej dyskutować.              Ja nie używam słów ”pod presją”, czy „wymuszony”.

 

Radny pan Janusz Kowalski: na ostatnim spotkaniu dowiedzieliśmy się, że plany związane z Wikarówką są odłożone w czasie i będą realizowane prawdopodobnie w okresie, kiedy będą pieniądze w nowym rozdaniu 2014-2020. Niech Burmistrz powie ludziom, że inwestycja będzie zrobiona, może dopiero za 8 lat. Mówił pan też, że będzie tam miejsce dla niepełnosprawnych.         Sąsiednia gmina Końskowola ma ośrodek dla osób niepełnosprawnych, tam jak widać  nie wstydzą się osób niepełnosprawnych.

 

Burmistrz pan Grzegorz Dunia: być może pan się wstydzi, bo ja się nikogo nie wstydzę. Nie jestem w stanie powiedzieć za ile lat to będzie, bo to jest zależne od możliwości finansowania inwestycji. 6 lat temu gdy obejmowałem urząd burmistrza też trudno było przewidzieć jakie będą możliwości finansowania inwestycji gminnych. Zamek się rozpadał, wiata przystanku autobusowego spalona, toaleta miejska z lat 70 strasząca swoim wyglądem, ośrodek kultury w stanie opłakanym, brak hali sportowej, brak boiska. Obejmowałem urząd burmistrza w nadziei realizacji wielu zadań. W Rzeczycy, Kolonii Rzeczycy, Dąbrówce, Cholewiance nie było wodociągu, ludziom brakowało wody w studniach. Nie było dróg w wąwozach, nie było dróg asfaltowych, nie było drogi Góry-Skowieszynek. Minęło 6 lat gro inwestycji jest zrealizowanych. Teraz będę robił wszystko w tym kierunku, aby również tę nieruchomość odrestaurować  tak aby służyła wszystkim mieszkańcom gminy, i aby w nawiązaniu do tradycji historycznych były tam stworzone odpowiednie warunki dla osób niepełnosprawnych. Tego zadania nie należy się bać i szukać kogoś, kto za nas to zrobi. Uważam, że sami powinniśmy zmierzyć się z tym problemem, którego się nie boję. Proszę o cierpliwość i wzajemne zaufanie, a nie podburzanie atmosfery, bo to niczemu dobremu nie służy. W atmosferze współpracy można dla tego miasta zrobić wiele dobrego.

 

Ad.5. Interpelacje, zapytania i wolne wnioski.

Radna pani Ewa Wolna: czy to będzie wniosek formalny, zadecydują o tym radni. Mój wniosek jest taki. Od kilku tygodni nasza społeczność a zwłaszcza społeczność szkolna żyje sprawami, które bulwersują, poruszają. Spodziewaliśmy się mniej więcej od roku, że w Gminnym Zespole Szkół będzie mniej dzieci,  mniej klas w związku z tym mniej etatów nauczycielskich - niektóre osoby dostaną wypowiedzenia. Wiadome jest, że gdy w klasie jest 12 dzieci, to będzie to jedna klasa a nie dwie. Jest to smutna prawda, ale prawda. W dniu 22 maja Komisja analizowała projekty arkuszy organizacyjnych, z których wynikało, że 8 nauczycieli  nie będzie miało pracy po wakacjach z czego 4 złożyło podania o urlop dla poratowania zdrowia. 29 maja również było posiedzenie Komisji na inne tematy, zaś dnia następnego dowiedzieliśmy się, że te 4 osoby, te które wiedzieliśmy, że złożyły wnioski o urlop i urlopy te zostały im przydzielone mają urlopy cofnięte, bo okazuje się, że zgodnie z literą prawa te urlopy im się nie należą. Moim zdaniem stała się rzecz niedobra. Projekt arkusza organizacyjnego, tworzy dyrektor szkoły. Następnie arkusz jest weryfikowany przez pracownika Urzędu i przedstawiany komisji do zapoznania się. Komisja nie głosuje, nie opiniuje arkusza, ponieważ nie ma takich kompetencji. Po niespełna tygodniu okazuje się, że to co nam przedstawiono jest niezgodne z prawem. Moim zdaniem, ktoś, kto tworzy arkusz, sprawdza arkusz powinien prawo oświatowe znać. Panie Burmistrzu stawiam wniosek, ponieważ są to pana pracownicy, aby w stosunku do tych osób, które zawiniły i sprawiły, że przez kilkanaście dni nauczyciele przeżywali koszmar, wyciągnął pan  konsekwencje służbowe. Tak nie może być, że działamy niezgodnie z prawe. Nie możemy traktować jak zbędny mebel  ludzi, którzy przez wiele lat dobrze wypełniali swoje obowiązki co stwierdził sam pan dyrektor. To jest mój wniosek. Sami państwo uznacie, czy jest to wniosek formalny, czy nie.

 

Radny pan Piotr Guz: nie wszyscy radni uczestniczyli w posiedzeniu Komisji Edukacji, ale na tym posiedzeniu padło stwierdzenie, że 4 nauczycieli - 2 ze szkół gminnych i 2 z Gminnego Zespołu Szkół rok wcześniej otrzymało takie urlopy dla poratowania zdrowia, gdzie też nie było dla nich zapewnionych godzin. Dlatego, zadałem panu Burmistrzowi pytanie, czy prawo nie dla wszystkich jest jednakowe. Mówiłem, że przedstawiony arkusz organizacyjny nie podoba nam się, że przedstawiono nam arkusz niekompletny, sfałszowany, że czymś mi to śmierdzi, Burmistrz powiedział coś takiego, „że jeżeli czymś panie radny śmierdzi to od pana populizmem”. To są słowa pana Burmistrza. Poczekam panie Burmistrzu, że obudzi się w panu wrodzona inteligencja i mnie pan przeprosi. Nie będę szedł do sadu chociaż miałem telefony od wielu osób wysoko postawionych w tej gminie z pytanie, co zamierzam z tym faktem zrobić. To co pan wyprawia z grupą Radnych opluwając ich w ten sposób, to uważam, że etyka nie pozwala na takie zachowania pana jako włodarza tego miasta. Jeżeli jest pan nieodporny na krytykę to proszę zrezygnować z tego stanowiska.

Ponieważ jestem niezadowolony z odpowiedzi jakie Burmistrz na zapytania Radnych udziela pod koniec sesji proszę o udzielenie na piśmie odpowiedzi na moje interpelacje, które przedstawię ustnie i na piśmie.

Proszę o podanie podstawy prawnej z której wynikało, że gmina mogła kontenery wydzierżawić, a nie zakupić. Proszę o wyjaśnienie dlaczego firma Bio-Relaks ma podpisaną umowę na tak nisko rażący czynsz w kwocie 125 zł netto miesięcznie korzystając ze 100 m2 powierzchni w SP ZOZ                      w Kazimierzu.

Chciałbym też zapytać o drogę do Mięćmierza. Wszyscy burzliwie dyskutowaliśmy na ten temat. Pieniądze przekazaliśmy do powiatu, Temat ucichł.

Co z koszeniem wału, bo przeraża mnie zarośnięty wał w środku sezonu.

Mówił pan Burmistrz o populizmie w stosunku do mojej osoby. Chce poddać pod rozwagę takie stwierdzenie. W 2012 roku przypada kwota 1 422 972 zł na spłatę kredytów i obligacji. Planuje się zaciągnięcie długoterminowej pożyczki, a było mówione, że z wypracowanej nadwyżki będą spłacane zadłużenia. Kto więc mówi o populizmie?

 

Radna pani Ewa Wolna: mieszkańcy ul. Szkolnej wierzą w to, że Burmistrz dotrzyma słowa                           i w kolejnym roku w budżecie będą środki na ul. Szkolną.

Bardzo proszę o usunięcie ze znaku drogowe „ograniczenie do 3,5 tony”, ustawionego na początku ul. Szkolnej, tablicy „nie dotyczy dojazdu do posesji”. Tą drogą wszyscy jeżdżą tylko do posesji. Nie chciałabym aby powtarzały się sytuacje, które ostatnio miały miejsce dosyć często, że w połowie ul. Szkolnej zatrzymuje się piętrowy autokar, bo okazuje się, że dalej nie pojedzie do hotelu.

Coś należy zrobić przy posesji nr 13 przy ul. Szkolnej ponieważ gałęzie są bardzo nisko, niedługo nie przejedzie nawet samochód osobowy.

Zapewne niedługo wpłynie pismo od Koła Przewodników z zapytaniem, jak to się stało, że dzierżawca Góry Trzech Krzyży zagrodził murem ułożonym z kamieni drogę na punkt widokowy.

Od kilku lat w Kazimierzu odbywa się kiermasz smaków. Organizuje go na Rynku zewnętrzna firma komercyjna. Prawdopodobnie Gmina nie ma ani złotówki z tego, że użycza firmie Rynek, na którym firma ta prowadzi imprezę dochodową. Uważam, że Rynek w Kazimierzu jest takim miejscem, za które należy pobierać opłatę od kogoś, kto chce na nim prowadzić imprezę dochodową. Może należy zweryfikować umowę i położyć większy nacisk na miejscowych producentów „smaków”.

 

Radny pan Rafał Suszek: chcę się odnieść do zachowania państwa Radnych wobec propozycji wprowadzenia do porządku obrad sesji punktu dot. budowy szkoły w Kazimierzu Dolnym. Mamy do czynienia z największą i najkosztowniejszą inwestycją w historii gminy. Mówi się                             o wydatkowaniu 25 mln zł, a państwa Radnych nie interesuje jak i kiedy będziemy tę szkołę budować. Moje zdumienie jest tym większe, że mamy przykre i negatywne doświadczenia                             z budową szkolnych obiektów sportowych. Stąd mój wniosek formalny, aby ten punkt znalazł się w porządku obrad następnej sesji.

W ostatnim czasie rozmawiałem z panem Tomaszewskim ze związku nauczycielstwa polskiego, panią Jolanta Pecią z LGD i panem Sylwestrem Wojewodą z Łaźni.

Pan Tomaszewski podzielił się ze mną ciekawymi informacjami. W skali powiatu, który liczy blisko 100 tysięcy mieszkańców zwolnionych będzie  36 nauczycieli, gdzie w gminie Kazimierz Dolny zwolnionych będzie 11 osób. Świadczy to o tym, że mamy niż demograficzny i na to wpływu nie mamy, ale mamy wpływ na inne sprawy. Uważam, że to zachowanie o którym mówiła radna Wolna, w jaki sposób potraktowano 4 nauczycieli, gdzie wstępnie podjęto decyzje o udzielenie urlopów a następnie w trybie nagłym wycofano się z tego postanowienia, jest zachowaniem skandalicznym, z które wynika że sakiewka gminna jest pusta i trzeba ją w tym momencie ratować.

Przypomnę, że w tym roku spłacamy 1 422 097 zł plus odsetki czyli blisko 2 mln zł. Stad moje pytanie, co pan panie Burmistrzu przez te pięć lat zrobił aby polepszyć wskaźniki pomiędzy dochodami bieżącymi a wydatkami bieżącymi, tak aby w budżecie nie było zapisu iż na spłatę rat kredytów, pożyczek, wykup obligacji będzie zaciągany kredyt.

W czasie kiedy była mowa o przekazywaniu szkól stowarzyszeniom i o tym, że w ten sposób zaoszczędzimy około 1 mln zł argumentował pan to, że pieniądze te będą przeznaczone na inwestycje. Na co pan te zaoszczędzone pieniądze by wydał, czy na spłatę kredytów, czy na inwestycje.

Pan Sylwester Wojewoda w imieniu pana Dwojacznego prowadził Łaźnie. Mam ciekawą informację łącznie z opinią techniczną biegłego sądowego, która została sporządzona na potrzeby postępowania sądowego z powództwa gminy Kazimierz Dolny. Z tego dokumentu jednoznacznie wynika, że w Łaźni nie było systemu zabezpieczającego zgodnie z Dziennikiem Ustaw z roku 2002 nr 72 jest to system sygnalizacyjno-odcinający związany z instalacją gazową. Czy taki system, który jest obligatoryjnie nałożony prawem był w szkole. Jeżeli go nie było, to kto za to odpowiada.

W odniesieniu do Łaźni przed sądem toczą się dwa postepowania. Jedno z powództwa gminy Kazimierz o zapłatę czynszu a drugie z powództwa najemcy. Dziwię się panie Burmistrzu, że idzie pan po raz kolejny do sądu. Poszedł pan do sądu z panem Godziszewskim i pan przegrał, poszedł pan do sądu z najemcą Łaźni nie mając żadnych argumentów i stoi pan na przegranej pozycji. Ta decyzja jest jednym z dokumentów, które świadczą o tym, że pan przegra. Jeżeli chce się pan procesować to proszę bardzo prywatnie, ale jako Burmistrz Grzegorz Dunia takim postępowaniem nieprofesjonalnym naraża pan gminę na straty finansowe.

Moje spotkanie z Panią Jolantą Pecio z LGD dotyczyło placów zabaw. Prosiłem Burmistrza aby złożył stosowne wnioski. Dziś mogę stwierdzić, że argumentacja Burmistrza, że pula pieniędzy jaka przypadała na naszą gminę wyczerpała się, jest argumentacją fałszywą powstałą tylko na potrzeby odpowiedzi na moje pytanie. W piśmie z dnia 6 lutego pisał pan, że gmina Kazimierz Dolny pozyskała kwotę 214 613 zł w związku z tym do dyspozycji mamy tylko kwotę 40 tys. zł. W ostatnim czasie gmina Końskowola otrzymała wsparcie w kwocie 406 818 zł na zagospodarowanie przestrzeni publicznej. Argument Burmistrza, że kwota się wyczerpała jest argumentem fałszywym i nie merytorycznym. Jakie panie Burmistrzu czynniki zadecydowały, że najpierw pan złożył wniosek, później go pan wycofał, a w dalszej kolejności nie chciał pan go złożyć.

 

Przewodniczący Rady pan Henryk Kozak: proszę o bardziej skrótowe wypowiedzi.

 

Radny pan Janusz Kowalski: panie Przewodniczący, czy jest określony limit czasowy wypowiedzi?

 

Przewodniczący Rady pan Henryk Kozak: prawnie to 4 minuty.

 

Radny pan Janusz Kowalski: gdzie ten przepis mogę przeczytać.

 

Przewodniczący Rady pan Henryk Kozak: dam panu to przeczytać.

 

Radny pan Janusz Kowalski: mamy na sali nowego, dobrego, sprawiedliwego prawnika, bo znam historię pana Mazurka mam do pana pytanie. Czy jest możliwe aby uczestniczył pan w którymś z posiedzeń Komisji, której jestem członkiem. Nie mogliśmy się do tej pory doprosić spotkania z radca prawnym, który doradzałby nam w różnych sprawach.

Czy można zobowiązać radny do złożenia oświadczenia, informacji o tym, czy i które działki będące ich własnością lub ich najbliższej rodziny są zaplanowane do przekształcenia w projekcie studium. Ma to znaczenie, ponieważ uważam, że decyzje, które są podejmowane przez radnych, że zachowania radnych są podyktowane, wymuszone burmistrzem, czy osobami z nim związanymi dot. zmian w studium.

 

Radna pani Barbara Walencik: czy to znaczy, że Radni nie mogą składać wniosków                                               o przekształcenie działek. Może to zrobić każdy a wiec Radny również.

 

Radny pan Janusz Kowalski: po raz kolejny zwracam się do Burmistrza z pytaniem, kiedy będziemy mogli spotkać się na posiedzeniu komisji z paniami od inwestycji i dokonać audytu inwestycji. Aby pani od inwestycji przekonała mnie, że szalet miejski 100 m2 kosztuje 1 200 000 zł. Jeżeli zachowamy standardy zastosowane przy szalecie to szkoła będzie kosztowała 100 mln zł. Jeżeli panowie Radni nie rozumiecie tego, to ja to rozumiem, bo może kwota 1 mln zł jest nie do ogarnięcia.

Przewodniczący Komisji na spotkaniu z kupcami powiedział, że w Baranowie buduje się dziesięciokrotnie taniej bo tam nie ma konserwatora. Czy to znaczy, że konserwator bierze                        w łapę, bo stawki w naszym regionie są podobne. Bardzo proszę panie Burmistrzu                                         o wyznaczenie posiedzenia komisji, na którym pani z inwestycji pokaże projekt szaletu, powie                         o zakresie prac, przedstawi sprawę zamku i harmonogramu czasowego.

Pan Burmistrz powiedział, że nie ma możliwości prawnych, o co ja już kilkakrotnie prosiłem,  aby wyznaczyć miejsce do handlu produktami rolno-spożywczymi, przetworzonymi we własnym zakresie dla rolników z naszej gminy, chociaż nie będziemy wyganiać jeśli ktoś przyjedzie z gminy Baranów, na Małym Rynku zamiast tego fajansu chińskiego, od poniedziałku do niedzieli.

Przykro mi że Radni nie maja odwagi wypowiedzieć się w sprawie Wikarówki. Zwracam się więc z zapytaniem do pana Burmistrza na jakim etapie jest realizacja inwestycji na Górach, przez znajomego Burmistrza pana Łukaszewicza, z którym pan Burmistrz pracował w Agencji Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa.

Sprawa Wikarówki wygląda w ten sposób, że są fundusze, które świetnie wykorzystuje nasz proboszcz. Pieniądze na Wikarówkę, mogły by być już pozyskane  jesienią tego roku, nie ma też górnej granicy tych pieniędzy.

Czy jest możliwość prawna aby wszelkie informacje znajdowały się w BIP. Np. protokoły komisji, jak również  pana pismo w mojej sprawie do konserwatora.

Dwukrotnie zagłosowałem pod presją Burmistrza i wprowadzania mnie w błąd. Pan Burmistrz wraz z dyrektorem Arbuzem oszukali mnie, że koszt dzierżawy szkoły to 30-40 tys. zł miesięcznie, a okazuje się, że jest 2,5 krotnie więcej, czyli co roku gmina ma zapłacić 1 mln zł plus koszty za media. Gdybym to wiedział, głosowałbym przeciw.  Przepraszam wszystkich, za to, że zagłosowałem za kontenerami. Niestety byłem wprowadzony w błąd.

Uważam więc, że sprawa budowy szkoły jest kwestią kluczową, powinniśmy usiąść nad nią jak równy z równym i rzeczowo porozmawiać. Panie Burmistrzu, nie zrobi pan tej szkoły, nie ma takiej opcji. Czy mógłby pan zapytać panią minister Muchę, czy spełni dane obietnice.

 

Radny pan Leszek Furtas: co dzieje się w sprawie śluzy, czy zapory na Grodarzu?

Ja nie zmieniłem zdania w sprawie Wikarówki. Zdziwiłem się jednak bardzo, gdy na posiedzeniu Komisji Planowania okazało się, że wpłynęła uwaga do studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego dot. działki parafialnej obok Wikarówki aby mogły na niej powstać, hotele, budynki jednorodzinne i parking. Jeżeli byłyby takie zapisy dla tej działki, to co by się stało z bardzo ładą koncepcją zagospodarowania tego terenu w postaci pięknego ogrodu wypoczynkowego? Ja nie wiem, kto złożył tę uwagę do studium.

 

Radna pani Ewa Wolna: w nawiązaniu do wypowiedzi Radnego pana Kowalskiego, mam wniosek abyśmy w lipcu na posiedzeniu Komisji zajęli się kwestią weryfikacji miejsc handlowych.

 

Radny pan Waldemar Kruk: wobec podejrzliwych pytań, czy informacji ze strony pana Kowalskiego w odniesieniu do Wikarówki przypomnę, że przewodniczyłem posiedzeniu Komisji i uczestniczyłem w spotkaniu na plebanii na ten temat z udziałem Akcji Katolickiej, Towarzystwa Przyjaciół Miasta Kazimierza Dolnego, Towarzystwa Opieki nad Zabytkami, Fundacji Miasto Przyjazne Wszystkim. Panie Kowalski niech pan nie insynuuje, nie sugeruje, nie podejrzewa innych Radnych, bo tworzy pan dwie grupy Radnych. Nie wiem jakie ma dla pana znaczenie skłócanie nas. Wszyscy Radni podnieśli rękę za tym aby Wikarówka była przeznaczona dla osób niepełnosprawnych i nikt z tego się nie wycofuje.

Zwracam się z pytaniem do pana Burmistrza w sprawie solarów. Grupa mieszkańców zwróciła się do mnie z zapytaniem, czy to prawda co mówił Marszałek, że województwo uczestniczy w takim programie, gdzie poprzez gminy mieszkańcy mogą składać wnioski o dofinansowanie budowy takich urządzeń.

Na nowo wybudowanych ulicach w Bochotnicy zapadły się studzienki, przejeżdżające po nich samochody powodują duże wstrząsy.   

Oświetlenie uliczne na ul. Puławskiej nie funkcjonuje prawidłowo.

Na budynku strażnicy w Bochotnicy, który jest własnością gminy przecieka dach. Należy temu zaradzić.

 

Radny pan Kamil Wydra: kiedy będzie oddana do użytku przystań jachtowa. Czy będą wykonywane jakieś poprawki, bo według mnie, chociaż nie jestem fachowcem takie poprawki są konieczne. Kto, będzie zarządzał przystanią? Kto będzie pilnował łodzi, które już tam stoją mimo, tego, że jest tablica informująca o tym, że jest to jeszcze teren budowy. Czy łódź patrolowa WOPR może już tam cumować, i kto jej będzie pilnował. Czyj jest budynek na przystani? Uważam, że kontenery szaletowe, które są na przystani bardzo nie pasują do budyneczku, który tam jest.

 

Radny pan Jerzy Smolak: proszę, aby jak najszybciej zrealizować wniosek dot. funduszu sołeckiego.

Proszę też o wywrotkę tłucznia na załatanie dziur w  drodze do pana Dudka.

Na temat szkoły rozmawialiśmy bardzo dużo, od chwili wybuchu gazu. Na początku mówiliśmy o budowie nowej szkoły. Radny Kowalski mówił, że szkołę należy remontować. Teraz chcemy budować szkołę, a radny już mówi, że się nie uda. Nie można tak od razu mówić, że się nic nie da zrobić.

 

Pan Bartłomiej Pniewski: popieram to co powiedział pan Kowalski w odniesieniu do Małego Rynku. Uważam, że wszyscy powinniśmy dążyć do tego aby Mały Rynek był miejscem dla produktów lokalnych, spożywczych. Towarzystwo Przyjaciół Miasta Kazimierza Dolnego będzie taki pomysł popierać. Należy zrobić to co powiedziała pani Ewa Wolna, czyli generalnie zająć się kwestią handlu w mieście.

 

Pan Zbigniew Samcik: chcę się odnieść do kwestii osób niepełnosprawnych w mieście, która jest ciągle spychana na drugi plan, ważniejsze są drogi niż rehabilitacja społeczna osób niepełnosprawnych. Chciałbym zaprosić państwa Radnych i Burmistrza na prezentację  środowiskowych domów samopomocy. Jest to prezentacja przygotowana przez współzałożycieli fundacji w Lublinie. Spotkanie to pomoże radnym uzupełnić niewiedzę w tym zakresie. Termin spotkania będzie do ustalenia.

Z terenu  naszej gminy do środowiskowego domu samopomocy w Puławach uczęszcza 5 osób. Osób w naszej gminie, które chętnie korzystałyby z tego domu jest więcej. Niestety dyrektor nie może więcej osób przyjąć z naszej gminy. W domu tym jest 80 podopiecznych. Dla naszej gminy jest limit 5 osób, i teraz ważą się losy, kto może z tego domu korzystać, dojeżdżać, a chętnych jest bardzo wielu. Zapotrzebowanie jest  duże. Problem niepełnosprawności w Kazimierzu jest lekceważony, ciągle odkładany. Chciałbym abyśmy rzetelnie podeszli do problemu i nie odkładali go. Prezes Bernaś powiedział, że jest mu bardzo nie na rękę wysyłanie specjalnie samochodu po 5 osób do Kazimierza, ponieważ ma z tego powodu problemy organizacyjne. Rozumiem też pana Burmistrz, który stara się pogodzić wszystkie potrzeby, ale słyszę też, że jest dużo wydatków, inwestycji, kredytów, które nie pozwolą na zrealizowanie w krótkiej perspektywie czasu ważnej inicjatywy na rzecz osób niepełnosprawnych. Wiem od Prezesa Bernasia, że jest możliwość uzyskania środków finansowych na realizacje w 100% środowiskowego domu samopomocy, ale jest potrzebna promesa władz gminy o przekazaniu terenu na którym miałby funkcjonować taki ośrodek. Na podstawie tej promesy można uzyskać pieniądze z wojewódzkich ośrodków. My jako osoby niepełnosprawne i parafia jesteśmy                             w stanie zobowiązać się do wskazania terminów, w jakich zrealizowane będą pewne czynności na tej działce.  

Osoby niepełnosprawne w Kazimierzu Dolnym wyraziły wolę powstania stowarzyszenia. Jesteśmy w trakcie rejestracji Stowarzyszenia Dobroczynnego pod wezwaniem Św. Anny, które ma na celu integrację osób niepełnosprawnych, zrzeszanie osób niepełnosprawnych i poprawę warunków osób niepełnosprawnych w Kazimierzu. Chcielibyśmy inicjować wszelkie działania, które poprawiłyby sytuacje osób niepełnosprawnych. Gmina Końskowola potrafi zorganizować środowiskowy dom samopomocy, dlaczego u nas takiego domu nie ma chociaż są możliwości lokalowe i finansowe.

Ponieważ mieszkam w pobliżu wału wiślanego uważam, że koszenie wału odbywa się fatalnie.

Jak to się dzieje, że czynsz za lokale w których prowadzona jest działalność tej samej branży,                                  w tej samem miejscowości jest w różnej wysokości? Np. sklep w Rzeczycy.

 

Pani Zofia Wiśniewska: dodam, że pan Zbigniew Samcik jest Przewodniczącym Zarządu Kazimierskiego Stowarzyszenia Dobroczynnego pod wezwaniem Św. Anny. Do stowarzyszenia należą osoby niepełnosprawne i sprawne, które w ramach wolontariatu będą pomagać.  Finansowanie domu samopomocy jest w całości z budżetu państwa oprócz nieruchomości tu mamy na myśli Wikarówkę. W skład Zarządu wchodzą: Ryszard Nieradka, Katarzyna Bączkowska, Sylwia Wyzińska, oraz ks. Tomasz Lewniewski, który jest Zastępcą Przewodniczącego.

 

Pan Zbigniew Samcik: zapraszam radnych, burmistrza mieszkańców miasta na piknik, który odbędzie się  w dniu 26 lipca w gronie osób niepełnosprawnych przy plebanii. 

 

Pan Zdzisław Kunicki: pan Kowalski ma największy basen w Kazimierzu, ale niewiele osób o tym wie. Dlaczego takiej informacji nie ma na stronie Kazimierza? Dlaczego pan Janusz nie uzyskał zgody na ustawienie takiej informacji w mieście.

Czy prawdą jest, że planuje się geokratę na drodze od spocznika do placu zamkowego?

 

Pani Beata Gałek: planuje się tłuczeń profilowany z palisadą.

 

Pan Tadeusz Kubiś: należy ustawić znak drogowy, że na ul. Lubelskiej jest tylko parking dla mieszkańców.

Należy ustawić lustro drogowe, lub wyciąć gałęzie przy wjeździe na drogę w Cholewiance do posesji Kubisiów.

Dlaczego burmistrz nie wyraził zgody na kolejkę.

 

Burmistrz pan Grzegorz Dunia: sprawa handlu zgodnie z ustaleniami, prawdopodobnie w lipcu będzie omawiana, analizowana na posiedzeniu Komisji. Jak również sprawa miejsc postojowych dla meleksów i bryczek.

Cieszę się, że po wielu latach tworzy się fundacja, o której mówił pan Samcik. Były roszczenia, ale nie było oddolnej inicjatywy. Ja, jeżeli państwo uznacie za stosowne, również chciałbym                            w tym uczestniczyć i wspierać. Problem jest ważny również dla mnie jako gospodarza tego miasta. To, że do domu samopomocy w Puławach jeździ 5 osób udało nam się załatwić                                    u Wojewody. W maju był w Kazimierzu Dyrektor Wydziału Polityki Społecznej. Owszem są możliwości finansowe na uruchomienie placówki dla niepełnosprawnych. Moim zdaniem budynek Wikarówki jest za mały na ten cel. Musimy na spokojnie zastanowić się, który obiekt spełniałby warunki i nasze oczekiwania. Należy realnie ocenić potrzeby i możliwości.

Widziałem dom w Końskowoli, który funkcjonuje od kilku lat bardzo dobrze i może to być wzorzec do którego możemy dążyć.

Koszenie wału wykonuje firma wynajęta przez WZMiUW. Zauważamy, że nie jest to wykonywane dobrze i zwracamy na to uwagę.

Nie wiem które konkretnie lokale ma pan na myśli. Część umów na lokale użytkowe była zawarta kilka lat temu. Umowy te aktualizujemy. Część lokali zwolniła się i na te lokale ogłoszone były przetargi. Przy okazji rozmów na temat miejsc handlowych porozmawiamy też                            o czynszach w gminnych lokalach użytkowych, m.inn. w Rzeczycy.

Jeżeli pan Kowalski zgłosi się do mnie najlepiej na piśmie o to aby umieścić na stronie internetowej informacje o basenie, to zrobimy to jako informację służącą mieszkańcom                                        i turystom.

Myślę, że nie będzie problemu z dojazdem do zamku. Pani kierownik Gałek może udzielić szczegółowej informacji panu Kunickiemu.

Na ul. Lubelską jest projekt organizacji ruchu i stoją tam znaki zgodne z tym projektem.

Nie było zgody na kolejkę tj. traktor ciągnący dwa wagony, ponieważ nie jest to pojazd, który posuje do klimatu Kazimierza.

Sprawdzimy co należy zrobić aby był bezpieczny wyjazd na drogę w Cholewiance  o której mówił pan Kubiś.

Ponieważ często powtarza się kwestia kosztów budowy szaletu miejskiego informuję, że w 2011 roku zadecydowaliśmy o ogłoszeniu przetargu, ponieważ była podpisana umowa na pieniądze w ramach Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka z którego dostaliśmy 50% dofinansowania, a obecnie jest to dofinansowanie w wysokości 74,83%. Kosztorys inwestorki, budowy szaletu wykonany był w oparciu o projekt wyłoniony w konkurs przeprowadzony przez firmę KOŁO produkującą armaturę. Opracowana została dokumentacja kosztorysowa na kwotę 1 731 395 zł. Ogłoszony został przetarg, na który wpłynęła jedna oferta firmy RENOVA na kwotę 2 196 508 zł. Przetarg został unieważniony, ponieważ uznałem, że jest to kwota zbyt duża.                        11 kwietnia ogłoszony został kolejny przetarg na który wpłynęło dwie oferty. Konsorcjum                                i firmy prywatnej z kwotami 2 025 000 zł i 1 933 593 zł. Ponownie przetarg został unieważniony. Wówczas z projektantami ustaliliśmy inne rozwiązania technologiczne tego obiektu. Na trzeci przetarg nie wpłynęła żadna oferta. Projektanci zrobili zmiany w projekcie tak aby zmniejszyć koszty tej inwestycji. Po tych zmianach kosztorys inwestorski wyniósł 1 499 539 zł brutto. Ogłoszony został przetarg, na który wpłynęło 3 oferty. Jedna z kwotą 1 880 000 zł, druga na kwotą 1 489 000 a trzecia z kwotą 1 152 570 i ta oferta została wybrana. Powierzchnia zabudowy to 246 m2 natomiast powierzchnia użytkowa to 189,7m2. Jeżeli weźmiemy pod uwagę powierzchnię zabudowy to koszt budowy jednego metra wynosi 4 719 zł a więc nie tak dużo,                          a jeśli weźmiemy pod uwagę powierzchnię użytkową to koszt wynosi 6 194 zł za m2. Dofinansowanie z unii europejskiej jakie otrzymaliśmy to jest 870 821 zł Gmina dokłada do tego 292 911 zł. Nie kosztował ten obiekt inaczej niż podobne obiekty realizowane w Kazimierzu. Nieprawdziwe są informacje rozpowszechniane przez niektórych radnych.

 

 

6. Podjęcie uchwały w sprawie rozpatrzenia i zatwierdzenia sprawozdania finansowego                                        wraz ze sprawozdaniem Burmistrza Kazimierza Dolnego z wykonania budżetu gminy za 2011 rok.

 

Przewodniczący Rady pan Henryk Kozak: proszę o przedstawienie opinii Komisji.

 

Radny pan Waldemar Kruk: Komisja Budżetu, Gospodarki Nieruchomościami zaopiniowała pozytywnie projekt uchwały. 5 członków Komisji głosowało „za”, 1 członek Komisji „wstrzymał się od głosu”.

 

Radny pan Jakub Pruchniak: Komisja Rewizyjna jednogłośnie zaopiniowała pozytywnie projekt uchwały.

 

Radny pan Mirosław Opoka: Komisja Zdrowia, Spraw Socjalnych, Porządku Publicznego, Ochrony Środowiska i Rolnictwa zaopiniowała pozytywnie projekt uchwały. 7 członków Komisji głosowało „za”.

 

Pani Anna Bartoś: przedstawiam treść uchwały Składu Orzekającego Regionalnej Izby Obrachunkowej w Lublinie w sprawie opinii o sprawozdaniu z wykonania budżetu gminy Kazimierz Dolny za 2011 r. – załącznik.

 

Przewodniczący Rady Miejskiej pan Henryk Kozak – przedstawiam pod głosowanie projekt uchwały w sprawie rozpatrzenia i zatwierdzenia sprawozdania finansowego wraz ze sprawozdaniem Burmistrza Kazimierza Dolnego z wykonania budżetu za 2011 rok.

Kto jest „za” – 10,

Kto jest „przeciw” – 3,

Kto „wstrzymał się od głosu” – 1.

                Rada Miejska podjęła uchwałę Nr XXII/112/12 w sprawie rozpatrzenia                                           i zatwierdzenia sprawozdania finansowego wraz ze sprawozdaniem Burmistrza Kazimierza Dolnego z wykonania budżetu za 2011 rok – załącznik.

 

Ad.7. Podjęcie uchwały w sprawie udzielenia absolutorium Burmistrzowi Kazimierza Dolnego z tytułu wykonania budżetu za 2011 rok.

 

Przewodniczący Rady pan Henryk Kozak: proszę o przedstawienie niezbędnych informacji.

 

Pani Anna Bartoś: Komisja Rewizyjna Rady Miejskiej przygotowała wniosek w sprawie udzielenia absolutorium Burmistrzowi Kazimierza Dolnego za 2011r. w którym pozytywnie ocenia wykonanie budżetu gminy za 2011 rok i wnioskuje do Rady Miejskiej o udzielenie absolutorium Burmistrzowi Kazimierza Dolnego za 2011r. Wniosek ten wraz z projektem uchwały w sprawie udzielenia absolutorium Burmistrzowi Kazimierza Dolnego z tytułu wykonania budżetu za 2011 rok radni otrzymali. Wniosek Komisji Rewizyjnej został zaopiniowany pozytywnie  przez Skład Orzekający Regionalnej Izby Obrachunkowej w Lublinie. Przedstawiam treść uchwały Składu Orzekającego Regionalnej Izby Obrachunkowej w Lublinie w sprawie opinii o wniosku Komisji Rewizyjnej Rady Miejskiej w Kazimierzu Dolnym o udzielenie Burmistrzowi Kazimierza Dolnego absolutorium z tytułu wykonania budżetu w 2011roku – załącznik.

 

Przewodniczący Rady pan Henryk Kozak: proszę o przedstawienie opinii pozostałych Komisji.

 

Radny pan Waldemar Kruk: Komisja Budżetu Gospodarki Nieruchomościami zaopiniowała pozytywnie projekt uchwały w sprawie udzielenia absolutorium Burmistrzowi Kazimierza Dolnego z tytułu wykonania budżetu za 2011 rok. 5 członków Komisji głosowało „za”,                                    0 „przeciw”, 1 członek Komisji „wstrzymał się od głosu”.

 

Radny pan Mirosław Opoka: Komisja Zdrowia, Spraw Socjalnych, Porządku Publicznego, ochrony Środowiska i Rolnictwa zaopiniowała pozytywnie projekt uchwały.

 

Radny pan Rafał Suszek: zwracam uwagę na zapis w uchwale RIO „Skład Orzekający nie dokonuje natomiast oceny celowości wydatkowania środków ani gospodarności wykonujących budżet w zakresie realizacji zadań własnych gminy.” Zastanówmy się, czy gospodarnym jest budowa szaletu za 1 152 000 zł, budowa 100 metrowego odcinka ulicy Sadowej za 1 000 000 zł. Narzędzie w postaci udzielania burmistrzowi absolutorium jest narzędziem ułomnym. Jest to jednak doskonała okazja i ostatni moment aby powiedzieć coś na temat stanu gminnych finansów. Apelowałem dwukrotnie o to aby wspólnie zastanowić się jak te finanse ulepszyć, podreperować. Niestety do dnia dzisiejszego na ten temat nie było żadnej dyskusji. Sytuacja jest trudna, wręcz katastrofalna, jeżeli nie nastąpią zmiany. Są dwa wskaźniki, które charakteryzują finanse gminy. To jest zadłużenie gminy i wskaźnik obsługi długu gminy. Dziś te wskaźniki są stabilne, ale dlatego, że mamy dochody ze sprzedaży mienia plus wsparcie z funduszy unijnych w wysokości około 11 000 000 zł. Gdyby tych funduszy nie było, a ich w następnych latach nie będzie, dlatego, że gmina nie będzie mogła ich pozyskać, bo nie będzie miała wkładu własnego. Przypomnę jak szacowały się budżety w latach minionych. W roku 2005 budżet wynosił 14 079 409 zł, w roku 2006 – 13 713 672 zł, w 2007 roku – 15 332 328 zł, w 2008 roku – 17 942 290 zł, w roku 2009 – 17 020 762, w roku 2010 – 23 548 006. W kolejnych latach, gdy nie będzie już funduszy zewnętrznych, będziemy ratowali się dotacją z Ministerstwa Finansów na budowę szkoły. Później wrócimy do punktu wyjścia. Na obecną chwilę mamy blisko 8 000 000 zł długu, a zapis w budżecie jest taki, że na spłatę rat kredytów, pożyczek, wykup obligacji zaciągamy kredyt długookresowy. Samych rat jest 1 422 290 zł plus odsetki w kwocie 450 000 zł. Była szanse aby te wskaźniki poprawić. Część radnych mówiła o powstaniu Centrum Sztuki Audiowizualnej, ale część powiedziała, że jest to nam nie potrzebne. Nie przedstawiono żadnej alternatywy. Obecnie kamieniołomy zamiast zarabiać są zarośnięte. Była inicjatywa aby w trybie indywidualnym zrobić przekształcenia dla ośrodka jeździeckiego w Okalu, ale tę inicjatywę też utrącono.

 

Przewodniczący Rady pan Henryk Kozak: dwa dni temu było to wszystko mówione na posiedzeniu komisji.

 

Radny pan Janusz Kowalski: ale radny chce przedstawić merytoryczne zagadnienia.                                         Ja rozumiem, że dla was radni, którzy zarabiacie kwotę 1500 zł, czy 2000 zł, nie ma znaczenia, gdy mówi się o kwocie powyżej tej sumy, bo to jest dla was nie do wyobrażenia. Przypomnę słowa Burmistrz, które powiedział przed chwilą, że zamówiony został w drodze konkursu projekt szaletu miejskiego, że kosztorysanci wyliczyli jego budowę na kwotę ponad 2 000 000 zł, na co się nie zgodził. Uważam, że lepiej by było gdyby Burmistrz zamawiał projekty z ziemi a nie z księżyca. Takie projekty, których realizacja 1 metra2 powierzchni będzie kosztowała tyle ile kosztuje wszędzie. Uważa, że Burmistrz jest nieudolny i niekreatywny.

 

Burmistrz pan Grzegorz Dunia: panie Radny jest pan nieobiektywny. Pan mnie atakuje  ponieważ stanąłem na drodze pewnym pana pomysłom.

 

Radny pan Janusz Kowalski: ja się odnoszę do finansów, bo dziś głosujemy nad absolutorium dla pana. Cytowano, że RIO nie ocenia celowości wydatków, a wykonywane są inwestycje niecelowe.

 

Radna pani Ewa Wolna: protestuję przeciwko dzieleniu nas na tych, którzy utrzymują się za 1500  zł i na tych którzy utrzymują się za miliony. Radny Kowalski ma swoje zdanie, i każdy ma prawo do swojego zdania. Ja nie ustosunkowuję się do tego, czy dana inwestycja jest celowa, czy nie, bo rozumiem, że Radny Kowalski nie będzie korzystał z szaletu nad Wisłą i ma do tego prawo, ale po raz kolejny protestuje przeciwko dzieleniu nas na tych, którzy mają wyobraźnię i na tych, którzy tej wyobraźni nie mają. Może okazać się, że ci którzy zarabiają 1500 zł mają większą wyobraźnię od tych, którzy zarabiają miliony.

 

 

Przewodniczący Rady Miejskiej pan Henryk Kozak – przedstawiam pod głosowanie projekt uchwały w sprawie udzielenia absolutorium Burmistrzowi Kazimierza Dolnego z tytułu wykonania budżetu za 2011 rok.

Kto jest „za” - 10,

Kto jest „przeciw” – 3,

Kto „wstrzymał się od głosu” – 1.

Rada Miejska podjęła uchwałę Nr XXII/ 113 /12 w sprawie udzielenia absolutorium Burmistrzowi Kazimierza Dolnego z tytułu wykonania budżetu za 2011 rok– załącznik.

Burmistrz Pan Grzegorz Dunia: w imieniu własnym i moich współpracowników dziękuję za udzielenie absolutorium, za docenienie naszej ciężkiej pracy na rzecz gminy i jej mieszkańców. Cieszę się, że w okresie kiedy w naszej gminie panuje totalna krytyka wszystkiego czym się zajmujemy, bo zajmujemy się wspólnie, potrafimy nawzajem się wspierać, potrafimy docenić ciężka pracę, za co jestem państwu bardzo wdzięczny. Dziękuję też tym, którzy byli przeciwko i tym którzy wstrzymali się od głosu, bo nie zaskoczyli mnie tym. Dziękuję pani Skarbnik, która pracuje z nami ponad rok. Jest dobrym fachowcem z wielką skrupulatnością prowadzi sprawy finansów gminy. Mam do niej pełne zaufanie. Przy dużej ilości spraw, którymi zajmujemy się posiadanie człowieka na którym można polegać jest bardzo ważne. Pomimo trudności, zadłużenia sytuacja finansów publicznych poprawia się. W roku 2011 sytuacja poprawiła się w stosunku do lat ubiegłych. Nie zaciągnęliśmy kredytów, nie zwiększyliśmy zadłużenia, wręcz to zadłużenie jest trochę mniejsze. Planowaliśmy większe wpływy ze sprzedaży mienia, nie udało się. Mienie nadal pozostaje w zasobach gminy. Dziękuję za współpracę pani Sekretarz, która mnie wspiera we wszystkich trudnych problematycznych sprawach. Dziękuje pani Burmistrz, która jest z nami od niedawna, za współpracę, która układa się dobrze i wszystko wskazuje na to, że ta współpraca nadal będzie się dobrze układała. Dziękuję pani Beacie Gałek , która zajmuje się inwestycjami i pozyskiwaniem funduszy unijnych. Dzięki tej osobie mamy tak dużo środków zewnętrznych, to dzięki niej możemy realizować te inwestycje. Jest dobra perspektywa i myślę, że w przyszłości poradzimy sobie z różnymi wyzwaniami i problemami. Dziękuję też wszystkim pracownikom Urzędu Miasta, którzy są nieobecni na sesji, ponieważ zajmują się sprawami gminy. Dziękuje kierownikom jednostek organizacyjnych. Jednostki te pracują dobrze. Odbyła się kontrola RIO. Kontrola wypadła bardzo dobrze. Izba odstąpiła od wniosków pokontrolnych, stwierdzając, że wykryte usterki są do usunięcia. Zamówienia publiczne są również realizowane wzorowo. To co robimy staramy się robić prawidłowo. Zdarzają się różne błędy ale nie ma czegoś takiego jak niegospodarność. To nie jest pierwsze absolutorium, które dostaję od Rady. Pracuje tu już 6 rok.  Są efekty tej ciężkiej pracy i cieszę się, że to jest docenione. To, że jest krytyka, że jest opozycja to też dobrze, bo to mobilizuje. Zapewniam też panią redaktor która w Tygodniku Powiśle z dnia 16 maja napisała że -  słowa włodarza rzeczywistości jednak nie zdołają zaczarować.  Faktycznie atmosfera pomiędzy kazimierską radą a nim staje się coraz bardziej napięta. W tej sytuacji będzie trudno o dobrą współpracę, a tej tonącej w długach gminie taka współpraca jest bardzo potrzebna. Rozumiem, że pani redaktor napisała te słowa w trosce                                o gminę i zapewniam panią, że nie ma tragedii w finansach gminy, chociaż nie jest łatwo.

 

Ad.8. Podjęcie uchwały w sprawie zmiany wieloletniej prognozy finansowej.

 

Przewodniczący Rady pan Henryk Kozak: proszę o przedstawienie opinii Komisji.

 

Radny pan Waldemar Kruk: Komisja Budżetu, Gospodarki Nieruchomościami zaopiniowała projekt uchwały pozytywnie. 6 członków Komisji głosowało „za”.

 

Radny pan Mirosław Opoka: Komisja Zdrowia, Spraw Socjalnych, Porządku Publicznego, Ochrony Środowiska i Rolnictwa zaopiniowała pozytywnie projekt uchwały.

 

Skarbnik Gminy pani Grażyna Kiełbasa: w uzupełnieniu materiałów jakie Radni otrzymali wraz z zawiadomieniem o sesji przekazuję „Objaśnienia wartości przyjętych do zmiany Wieloletniej Prognozy Finansowej.

 

Przewodniczący Rady Miejskiej pan Henryk Kozak – przedstawiam pod głosowanie projekt uchwały w sprawie zmiany wieloletniej prognozy finansowej.

Kto jest „za” – 14,

Kto jest „przeciw” – 0,

Kto „wstrzymał się od głosu” – 0.

                Rada Miejska podjęła uchwałę Nr XXII/ 114 /12 w sprawie zmiany wieloletniej prognozy finansowej – załącznik.

 

Ad.9. Podjęcie uchwały w sprawie zmian w budżecie gminy na 2012 rok.

 

Przewodniczący Rady Miejskiej pan Henryk Kozak: proszę o przedstawienie opinii Komisji.

 

Radny pan Waldemar Kruk: Komisja Budżetu, Gospodarki Nieruchomościami zaopiniowała pozytywnie projekt uchwały.

 

Radny pan Piotr Guz: Komisja Zdrowia, Spraw Socjalnych, Porządku Publicznego, Ochrony Środowiska i Rolnictwa zaopiniowała pozytywnie projekt uchwały.

 

Przewodniczący Rady Miejskiej pan Henryk Kozak przedstawiam pod głosowanie projekt uchwały w sprawie zmian w budżecie gminy na 2012 rok.

Kto jest „za” – 14,

Kto jest „przeciw” – 0,

Kto „wstrzymał się od głosu” – 0.

                Rada Miejska podjęła uchwałę Nr XXII/ 115 /12 w sprawie zmian uchwały budżetowej gminy Kazimierz Dolny na 2012 rok – załącznik.

                                                                                                                                        

Ad.10. Podjęcie uchwały w sprawie Statutu Samodzielnego Publicznego Zakładu Opieki Zdrowotnej w Kazimierzu Dolnym.

Przewodniczący Rady pan Henryk Kozak: proszę o przedstawienie opinii Komisji.

 

Radny pan Waldemar Kruk: Komisja Budżetu, Gospodarki Nieruchomościami zaopiniowała pozytywnie projekt uchwały.

 

Radny pan Piotr Guz: Komisja Zdrowia, Spraw Socjalnych, Porządku Publicznego, Ochrony Środowiska i Rolnictwa zaopiniowała pozytywnie projekt uchwały.

 

Przewodniczący Rady Miejskiej pan Henryk Kozak – przedstawiam pod głosowanie projekt uchwały w sprawie statutu Samodzielnego Publicznego Zakładu Opieki Zdrowotnej                                            w Kazimierzu Dolnym.

Kto jest „za” – 14,

Kto jest „przeciw” – 0,

Kto „wstrzymał się od głosu” – 0.

                Rada Miejska podjęła uchwałę Nr XXII/ 116 /12 w sprawie statutu Samodzielnego Publicznego Zakładu Opieki Zdrowotnej w Kazimierzu Dolnym – załącznik.

 

Ad.11. Podjęcie uchwały w sprawie zatwierdzenia sprawozdania finansowego SP ZOZ  za 2011 rok.

Przewodniczący rady pan Henryk Kozak: proszę o przedstawienie opinii Komisji.

 

Radny pan Waldemar Kruk: Komisja Budżetu, Gospodarki Nieruchomościami zaopiniowała pozytywnie projekt uchwały.

 

Radny pan Piotr Guz: Komisja Zdrowia, Spraw Socjalnych, Porządku Publicznego, Ochrony Środowiska i Rolnictwa zaopiniowała pozytywnie projekt uchwały.

 

Przewodniczący Rady Miejskiej pan Henryk Kozak – przedstawiam pod głosowanie projekt uchwały w sprawie zatwierdzenia rocznego sprawozdania finansowego Samodzielnego Publicznego Zakładu Opieki Zdrowotnej w Kazimierzu Dolnym.

Kto jest „za” – 13,

Kto jest „przeciw” – 0,

Kto „wstrzymał się od głosu” – 0.

                Rada Miejska podjęła uchwałę Nr XXII/ 117 /12 w sprawie zatwierdzenia sprawozdania finansowego Samodzielnego Publicznego Zakładu Opieki Zdrowotnej                     w Kazimierzu Dolnym – załącznik.

 

Ad.12. Ocena zasobów pomocy społecznej.

Przewodniczący Rady pan Henryk Kozak: temat ten był omawiany na posiedzeniach Komisji.

 

Radny pan Waldemar Kozak: tak, na posiedzeniu Komisji Kierownik Ośrodka Pomocy Społecznej pani Halina Kozak przedstawiła szczegółową informację.

 

Radny pan Piotr Guz: Komisja Zdrowia, Spraw Socjalnych, Porządku Publicznego, Ochrony Środowowiska i Rolnictwa  również zapoznała się z przedstawioną przez panią Kierownik „Oceną zasobów pomocy społecznej.”

 

Przewodniczący Rady pan Henryk Kozak: w sesji uczestniczy kierownik OPS, proszę radnych                           o pytania. Jeśli nie ma pytań przechodzimy do kolejnego punktu porządku obrad.

               

Ad.13. Podjęcie uchwały w sprawie zmiany nazwy i  statutu Kazimierskiego Ośrodka Kultury w Kazimierzu Dolnym.

Sekretarz gminy pani Małgorzata Kuś: do projektu statutu, który państwo Radni otrzymali Burmistrz zgłasza następujące autopoprawki.

- w podstawie prawnej należy zapisać art. 18 ust. 1, art. 40 ust. 2 pkt 2 ustawy o samorządzie gminnym, pozostałe zapisy w podstawie prawnej są prawidłowe,

- uchwała nie wymaga ogłoszenia w Dzienniku Urzędowym Województwa Lubelskiego, a więc                     § 5 projektu uchwały będzie brzmiał „ uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia i obowiązuje od dnia 1 sierpnia 2012r.”

- w statucie z art. 7 wykreślenie ust. 5, w ust. 1

- w art. 7 ust. 1 otrzymuje brzmienie „centrum kieruje dyrektor powoływany i odwoływany przez burmistrza, który wykonuje uprawnienia zwierzchnika służbowego w stosunku do dyrektora”,

- w art. 3 ust. 2 otrzymuje brzmienie „Ośrodek prowadzi Bibliotekę Publiczną wraz z czytelnią i wypożyczalnią książek i czasopism, czytelnią internetową w Kazimierzu Dolnym oraz jej Filie w Bochotnicy”,

- art. 4 ust. 3 pkt 7 „ działalność informacyjno-biblioteczną, popularyzację książek i czytelnictwa, rozwijanie i zaspokajanie potrzeb czytelniczych społeczeństwa oraz potrzeb informacyjnych poprzez prowadzenie czytelni internetowej”

- art. 14 ust. 1dopisać  pkt 7 „usługach biurowych i reprograficznych”

- art. 4 ust. 3 pkt 11 „gromadzenie, opracowywanie, przetwarzanie i popularyzację wiedzy                           o historii i współczesności miasta i gminy Kazimierz Dolny”.

 

Radna pani Ewa Wolna: Komisja Edukacji, Kultury, Kultury Fizycznej i Turystyki m.inn. zaproponowała:

-  aby dotychczasową nazwę Kazimierski Ośrodek Kultury zmienić na Kazimierski Ośrodek Kultury, Promocji i Turystyki,

- aby Dyrektor Ośrodka powoływany był w drodze konkursu – art. 7.

- aby Społeczną Radę Konsultacyjną Dyrektor powoływał na okres jego kadencji – art. 10,

- aby w art. 10 ust. 4 wykreślić wyrazy „i rocznych planów finansowych”

- aby w art. 13 ust. 1 po pkt 4 dodać pkt – przychody z odpłatnej działalności turystycznej,

- aby  w art. 14 ust. 1 dodać pkt 7 w brzmieniu – „usługach biurowych i reprograficznych”.

- w  art. 5 wykreślić wyrazy „odpowiadającym potrzebom środowiska”.

 

Radny pan Janusz Kowalski: uważam, że w statucie powinien być zapis o tym, że Rada ma wpływ na kierunki działania dyrektora. Dyrektor powinien być powoływany w drodze konkursu, a nie przez Burmistrza.

 

Radna pani Ewa Wolna: w statucie bardzo szczegółowo określono kierunki działania tego ośrodka - rozdział II statutu.

 

Pan Janusz Mazurek: Ośrodek kultury ma osobowość prawną. Ośrodek jest bardziej samodzielny niż samorządowy zakład budżetowy. Wprowadzenie zapisu jaki proponuje pan Radny spowoduje, że organ nadzoru uchyli ten zapis.

 

Radny pan  Janusz Kowalski: czy ustawa reguluje w jaki sposób powołuje się dyrektora.

 

Pan Janusz Mazurek: ustawa daje możliwość, że może być w drodze konkursu, ale nie musi. Państwo Radni decydują.

 

Radny pan Janusz Kowalski: jaki wpływ ma Rada na odwołanie dyrektora ośrodka, przy zapisie, że dyrektor jest odwoływany przez Burmistrza.

 

Pani Małgorzata Kuś: w ustawie jest określone kiedy może być odwołany dyrektor przed upływem kadencji: – na własną prośbę, - z powodu choroby trwale uniemożliwiającej pełnienie funkcji, - z powodu naruszenia przepisów  prawa w związku z zajmowanym stanowiskiem, -                        w przypadku odstąpienia od realizacji umowy.

 

Pan Janusz Mazurek: rada nie ma decydującego wpływu na odwołanie dyrektora.

 

Następnie rada podjęła głosowanie nad wnioskami Komisji:

- wniosek Komisji Edukacji… i Komisji Budżetu .. – nazwa „Kazimierski Ośrodek Kultury, Promocji i Turystyki”. Wynik głosowania: 13 gł. „za”, 0 gł. „przeciw”, 0 „wstrzymało się od głosu”,

- aby Dyrektor Ośrodka powoływany był w drodze konkursu. Wynik głosowania: 11 gł. „za”,                  2 gł. „przeciw”, 0 „wstrzymało się od głosu”

- aby Społeczną Radę Konsultacyjną Dyrektor powoływał na okres jego kadencji – art. 10 ust. 2. Wynik głosowania: 13 gł. „za”, 0 gł. „przeciw”, 0 „wstrzymało się od głosu”

- aby w art. 10 ust. 4 wykreślić wyrazy „i rocznych planów finansowych”. Wynik głosowania:                    13 gl. „za”, 0 gł. „przeciw”, 0 „wstrzymało się od głosu”

- aby w art. 13 ust. 1 po pkt 4 dodać pkt – przychody z odpłatnej działalności turystycznej. Wynik głosowania: 13 gł. „za”, 0 gł. „przeciw”, 0 „wstrzymało się od głosu”.

- aby  w art. 14 ust. 1 dodać pkt 7 w brzmieniu – „usługach biurowych i reprograficznych”. Wynik głosowania: 13 gł. „za”, 0 gł. „przeciw”, 0 „wstrzymało się od głosu”.

-w  art. 5 wykreślić wyrazy „odpowiadającym potrzebom środowiska”. Wynik głosowania:                          13 gł. „za”, 0 gł. „przeciw”, 0 „wstrzymało się od głosu”.

 

Przewodniczący Rady Miejskiej pan Henryk Kozak – przedstawiam pod głosowanie projekt uchwały w sprawie zmiany nazwy i statutu Kazimierskiego Ośrodka Kultury w Kazimierzu Dolnym wraz z poprawkami.

Kto jest „za” – 13,

Kto jest „przeciw” – 0,

Kto „wstrzymał się od głosu” – 0.

                Rada Miejska podjęła uchwałę Nr XXII/ 118 /12 w sprawie zmiany nazwy i statutu Kazimierskiego Ośrodka Kultury w Kazimierzu Dolnym – załącznik.

 

Ad.14. Podjęcie uchwały w sprawie przystąpienia Gminy Kazimierz Dolny do stowarzyszenia Lubelska Regionalna Organizacja Turystyczna.

Przewodniczący Rady pan Henryk Kozak: proszę o opinie Komisji.

 

Radny pan Waldemar Kruk: Komisja Budżetu, Gospodarki Nieruchomościami zaopiniowała pozytywnie projekt uchwały. Wynik głosowania: 6 gł. „za”, 0 gł. „przeciw”, 0 „wstrzymało się od głosu”.

 

Radny pan Piotr Guz: Komisja Zdrowia, Spraw Socjalnych, Porządku Publicznego, Ochrony Środowiska i Rolnictwa zaopiniowała pozytywnie projekt uchwały.

 

Przewodniczący Rady Miejskiej pan Henryk Kozak – przedstawiam pod głosowanie projekt uchwały w sprawie przystąpienia Gminy Kazimierz Dolny do stowarzyszenia Lubelska Regionalna Organizacja Turystyczna.

Kto jest „za” – 13,

Kto jest „przeciw” – 0,

Kto „wstrzymał się od głosu” – 0.

                Rada Miejska podjęła uchwałę Nr XXII/ 119 /12 w sprawie przystąpienia Gminy Kazimierz Dolny do stowarzyszenia Lubelska Regionalna Organizacja Turystyczna – załącznik.

 

Ad.15. Podjęcie uchwały w sprawie programu opieki nad zwierzętami bezdomnymi oraz zapobiegania bezdomności zwierząt.

Przewodniczący Rady pan Henryk Kozak: proszę o opinie Komisji.

 

Radny pan Waldemar Kruk: Komisja Budżetu, Gospodarki Nieruchomościami zaopiniowała pozytywnie projekt uchwały. Wynik głosowania: 6 gł. „za”, 0 gł. „przeciw”, 0 „wstrzymało się od głosu”.

 

Radny pan Piotr Guz: Komisja Zdrowia, Spraw Socjalnych, Porządku Publicznego, Ochrony Środowiska i Rolnictwa zaopiniowała pozytywnie projekt uchwały.

 

Przewodniczący Rady Miejskiej pan Henryk Kozak – przedstawiam pod głosowanie projekt uchwały w sprawie uchwalenia gminnego programu opieki nad zwierzętami bezdomnymi oraz zapobiegania bezdomności zwierząt na terenie gminy Kazimierz Dolny.

Kto jest „za” – 13,

Kto jest „przeciw” – 0,

Kto „wstrzymał się od głosu” – 0,

                Rada Miejska podjęła uchwałę Nr XXII/ 120 /12 w sprawie uchwalenia gminnego programu opieki nad zwierzętami bezdomnymi oraz zapobiegania bezdomności zwierząt na terenie gminy Kazimierz Dolny – załącznik.

 

Ad.16. Podjęcie uchwały w sprawie odpłatnego nabycia nieruchomości – działki oznaczonej numerem ewidencyjnym 160/3 położonej w miejscowości Góry, gmina Kazimierz Dolny.

Przewodniczący Rady Miejskiej pan Henryk Kozak – przedstawiam pod głosowanie projekt uchwały w sprawie odpłatnego nabycia nieruchomości – działki oznaczonej numerem ewidencyjnym 160/3 położonej w miejscowości Góry, gmina Kazimierz Dolny.

Kto jest „za” – 13 gł.

Kto jest „przeciw” – 0,

Kto „wstrzymał się od głosu” – 0.

                Rada Miejska podjęła uchwałę Nr XXII/ 121 /12 w sprawie odpłatnego nabycia nieruchomości – działki oznaczonej numerem ewidencyjnym 160/3 położonej w miejscowości Góry, gmina Kazimierz Dolny – załącznik.

 

Ad.17. Podjęcie uchwały w sprawie odpłatnego nabycia nieruchomości – działki oznaczonej numerem ewidencyjnym 92/4 położonej w miejscowości Góry, gmina Kazimierz Dolny.

Przewodniczący Rady Miejskiej pan Henryk Kozak – przedstawiam pod głosowanie projekt uchwały w sprawie odpłatnego nabycia nieruchomości – działki oznaczonej numerem ewidencyjnym 92/4 położonej w miejscowości Góry, gmina Kazimierz Dolny.

Kto jest „za” – 13 gł.

Kto jest „przeciw” – 0,

Kto „wstrzymał się od głosu” – 0.

                Rada Miejska podjęła uchwałę Nr XXII/ 122 /12 w sprawie odpłatnego nabycia nieruchomości – działki oznaczonej numerem ewidencyjnym 92/4 położonej                                w miejscowości Góry, gmina Kazimierz Dolny – załącznik.

 

Ad.18. Podjęcie uchwały w sprawie odpłatnego nabycia nieruchomości – działki oznaczonej numerem ewidencyjnym 241/1 położonej w miejscowości Góry, gmina Kazimierz Dolny.

Przewodniczący Rady Miejskiej pan Henryk Kozak – przedstawiam pod głosowanie projekt uchwały w sprawie odpłatnego nabycia nieruchomości – działki oznaczonej numerem ewidencyjnym 241/1 położonej w miejscowości Góry, gmina Kazimierz Dolny.

Kto jest „za” – 13 gł.

Kto jest „przeciw” – 0,

Kto „wstrzymał się od głosu” – 0.

                Rada Miejska podjęła uchwałę Nr XXII/ 123 /12 w sprawie odpłatnego nabycia nieruchomości – działki oznaczonej numerem ewidencyjnym 241/1 położonej                                w miejscowości Góry, gmina Kazimierz Dolny – załącznik.

 

 

 

 

Ad.19. Podjęcie uchwały w sprawie odpłatnego nabycia nieruchomości – działki oznaczonej numerem ewidencyjnym 96/4 położonej w miejscowości Góry, gmina Kazimierz Dolny.

Przewodniczący Rady Miejskiej pan Henryk Kozak – przedstawiam pod głosowanie projekt uchwały w sprawie odpłatnego nabycia nieruchomości – działki oznaczonej numerem ewidencyjnym 96/4  położonej w miejscowości Góry, gmina Kazimierz Dolny.

Kto jest „za” – 13 gł.

Kto jest „przeciw” – 0,

Kto „wstrzymał się od głosu” – 0.

                Rada Miejska podjęła uchwałę Nr XXII/ 124 /12 w sprawie odpłatnego nabycia nieruchomości – działki oznaczonej numerem ewidencyjnym 96/4 położonej                                w miejscowości Góry, gmina Kazimierz Dolny – załącznik.

 

Ad.20. Podjęcie uchwały w sprawie odpłatnego nabycia nieruchomości – działki oznaczonej numerem ewidencyjnym 156/3  położonej w miejscowości Góry, gmina Kazimierz Dolny.

Przewodniczący Rady Miejskiej pan Henryk Kozak – przedstawiam pod głosowanie projekt uchwały w sprawie odpłatnego nabycia nieruchomości – działki oznaczonej numerem ewidencyjnym 156/3  położonej w miejscowości Góry, gmina Kazimierz Dolny.

Kto jest „za” – 13 gł.

Kto jest „przeciw” – 0,

Kto „wstrzymał się od głosu” – 0.

                Rada Miejska podjęła uchwałę Nr XXII/ 125 /12 w sprawie odpłatnego nabycia nieruchomości – działki oznaczonej numerem ewidencyjnym 156/3 położonej                                w miejscowości Góry, gmina Kazimierz Dolny – załącznik.

 

Ad.21. Odpowiedzi na interpelacje i zapytania.

Burmistrz pan Grzegorz Dunia: pani Ewa Wolna zgłosiła wniosek o wyciągnięcie konsekwencji, myślałem o tym. Takowe konsekwencje będą podjęte, jeszcze nie wiem jak daleko idące. Rzeczywiście trochę nie tak było zadziałane, stad to zamieszanie. Poinformuje o tym panią Radną.

W przyszłym roku pomyślimy o ulicy Szkolnej na tyle na ile pozwolą finanse gminy. Zakład Energetyczny projektuje skablowanie sieci. Będzie też nowy projekt oświetlenia.

 

Pani Beata Gałek: dodała, że konserwator zabytków w sposób szczegółowy wypowiedziała się co do projektu ulicy Szkolnej.

 

Burmistrz pan Grzegorz Dunia: słuszny jest wniosek pani Radnej. Tablica, że do posesji mogą dojechać duże samochody będzie usunięta.

Do właścicieli posesji skierowaliśmy pisma o usunięcie gałęzi wychodzących na ulicę.

Sprawdzimy i zobaczymy, dlaczego dzierżawca wykonał murek przy wejściu na Górę Trzech Krzyży.

Zastanowimy się, czy możliwe jest uzyskanie od organizatorów kiermaszu smaków jakiejś wpłaty do kasy gminy.

W kwestii drogi do Mięćmierza podpiszemy porozumienie z powiatem. Mam nadzieję, że radny powiatu będzie nam w tym pomagał.

W kwestii zwolnień nauczycieli, być może w naszej gminie zwolnionych nauczycieli jest dużo, ale wynika to z lat poprzednich oraz z tego, że było 21 oddziałów a jest 13 oddziałów.

Do budżetu pozyskujemy dużo pieniędzy na inwestycje, zwiększona została subwencja oświatowa o kwotę ponad 2 mln zł. Płynie do nas strumień pieniędzy, ale trzeba mieć chęć to zauważyć.

Gdybyśmy mieli zaoszczędzone pieniądze poprzez reorganizację oświaty mogłyby one być wkładem własnym przy staraniach o środki unijne na inwestycje. 

Kontrole w Łaźni były, jeżeli byłby wymóg montowania systemów ostrzegawczych, takie systemy by były. Nie będę się wypowiadał w sprawie szkoły ponieważ trwa postepowanie prokuratorskie.

Ponieważ są zaległości w płatności za Łaźnię sprawa jest w sądzie. Jaki będzie wyrok zobaczymy. Z panem Godziszewskim zawarta została ugoda, dzięki temu mogliśmy zrobić drogę. Pójście do sądu było dobrym rozwiązaniem.

Gmina Kazimierz jeszcze przed gminą Końskowola wykorzystała swój limit w LGD. Pieniądze były przeliczane proporcjonalnie do ilości mieszkańców. U nas dużą aktywność wykazały prywatne podmioty. Pozostało około 40 tys. zł i zobaczymy co będzie dalej. Jestem pełen nadziei, że place zabaw dla dzieci uda nam się wykonać.

 

Pan Janusz Mazurek: z planu zagospodarowania przestrzennego i ze  studium każdy może domagać się wypisów i wyrysów działek, nie tylko właściciel. Gmina, nie może informować, kto jest właścicielem danej działki, ale można skorzystać z przepisów prawo geodezyjne                                       i kartograficzne, gdzie możemy uzyskać informacje o działkach. Jeżeli chodzi o uzyskanie informacji o właścicielu należy wykazać się interesem prawnym. Możemy też skorzystać z informacji zawartych w księgach wieczystych. Nie ma zaś podstawy prawnej do tego aby Rada podjęła uchwałę zobowiązująca Radnych do złożenia informacji o których mówił Radny Kowalski. Radny tak jak każdy obywatel jest chroniony.

 

Burmistrz pan Grzegorz Dunia: wniosek pana Łukasiewicza był rozpatrywany na posiedzeniu Komisji Planowania… , na zasadach ogólnych.

W Biuletynie Informacji Publicznej są zamieszczane te informacje, których wymagają przepisy prawa. Protokoły z posiedzeń Komisji są zamieszczone.

Odnoście zabezpieczenia Grodarza jest koncepcja wykonania rozbieralnych parapetów. Rozmawiamy o tym, aby WZMiUW podjął prace jak najszybciej.

 

Pani Beata Gałek: na solary RPO ogłosiło konkurs i niektóre gminy w nim startowały. Musi być podpisana umowa na użyczenie części nieruchomości na której będzie montowane urządzenie. Gmina podpisuje to porozumienie na okres 5 lat od daty wykonania . 85% to dofinansowanie z unii, 14% właściciel i 1% gmina.  Aby nasza gmina mogła startować w tym konkursie musielibyśmy mieć zabezpieczone w budżecie około 3-4 mln zł. To gmina obracałaby tymi pieniędzmi i na zakończenie realizacji otrzymałaby refundację. Nie jest to łatwe do realizacji. Na razie trzeba zobaczyć jak to funkcjonuje w innych gminach.

 

Burmistrz pan Grzegorz Dunia: wystąpimy do WZD z pismem, aby wyregulowali montaż studzienek kanalizacyjnych w ulicach w Bochotnicy. Sprawdzimy też, dlaczego źle funkcjonuje oświetlenie uliczne.

Wiemy, że dach na strażnicy przecieka. Zlecimy wykonanie kosztorysu i zaplanujemy wykonanie naprawy.

Chcemy aby jak najszybciej port jachtowy funkcjonował. Na umowę zlecenie będzie człowiek, który będzie pilnował, tego aby urządzenia były eksploatowane odpowiednio. Przystań jest mieniem komunalnym.

 

Ad.22. Zakończenie obrad.

                Na tym zakończono obrady XXII sesji Rady Miejskiej.

Protokołowała:                                                                                            Przewodniczący Rady Miejskiej

                

   Anna Bartoś

Czytany 4162 razy

Komentarze

+2
#1 miś 17-07-2012 22:39
Czyli rozumiem, że pani Szczuka nie musi być nowym dyrektorem Domu Kultury, o czym huczy od miesiąca nasze miasto? Czy raczej będzie, bo konkursy, zdaje się są ustawiane...

Dodaj komentarz