PROTOKOŁ Nr XXIII/12 sesji Rady Miejskiej w Kazimierzu Dolnym w dniu 14 sierpnia 2012r.

Oceń ten artykuł
(3 głosów)

- prawdopodobnie w opracowaniu jes

PROTOKOŁ Nr XXIII/12

sesji Rady Miejskiej w Kazimierzu Dolnym

w dniu 14 sierpnia 2012r.

 

Ad.1. Otwarcie obrad.

Obrady XXIII sesji Rady Miejskiej otworzył i prowadził Przewodniczący Rady Miejskiej                      pan Henryk Kozak. Na podstawie listy obecności – załącznik, stwierdził, że w sesji uczestniczy 12 radnych, co stanowi quorum do przeprowadzenia prawomocnych obrad.

Powitał przybyłych na sesję gości.

 

Ad.2. Przyjęcie porządku obrad oraz protokołu z XXII sesji Rady Miejskiej.

Rada Miejska zaakceptowała zaproponowany przez Przewodniczącego Rady następujący porządek obrad XXIII sesji Rady Miejskiej:

1.       Otwarcie obrad.

2.       Przyjęcie porządku obrad oraz protokołu z XXII sesji Rady Miejskiej.

3.       Informacje i wnioski Przewodniczącego Rady oraz Przewodniczących Komisji.

4.       Sprawozdanie z działalności Burmistrza.

5.       Interpelacje, zapytania i wolne wnioski.

6.       Podjęcie uchwały w sprawie wezwania do usunięcia naruszenia prawa.

7.       Informacja Burmistrza nt. przygotowań do realizacji budowy Gminnego Zespołu Szkół.

8.       Podjęcie uchwały w sprawie zmian w budżecie gminy na 2012r.

9.       Podjęcie uchwały w sprawie wyrażenia zgody na zmianę przeznaczenia części wspólnej budynku przy ul. Doły 4 w Kazimierzu Dolnym i sprzedaż lokali mieszkalnych.

10.   Podjęcie uchwały w sprawie wyrażenia zgody na sprzedaż w drodze bezprzetargowej nieruchomości stanowiącej własność Gminy Kazimierz Dolny – działka nr 276, położona w Bochotnicy.

11.   Odpowiedzi na interpelacje i zapytania.

12.   Zakończenie obrad.

Na wniosek Burmistrza radni wyrazili zgodę, aby „Informacja Burmistrza nt. przygotowań do realizacji budowy Gminnego Zespołu Szkół.” była przedstawiona po pkt 3 porządku obrad.

                Rada Miejska przyjęła – wynik głosowania: 10 gł. „za”, 0 gł. „przeciw”, 0 „wstrzymało się od głosu” – Protokoł Nr XXII/12 sesji Rady Miejskiej.

 

Ad.3. Informacje i wnioski Przewodniczącego Rady oraz Przewodniczących Komisji.

Wiceprzewodniczący Rady Miejskiej pan Piotr Guz przedstawił korespondencję jaka wpłynęła do Przewodniczącego Rady Miejskiej  i do Rady Miejskiej w okresie od ostatniej sesji:

- pismo Stowarzyszenia Kupców i Przedsiębiorców w Kazimierzu Dolnym z dnia 25 czerwca 2012r. ,

- pismo pana Jerzego W. z dnia 9 lipca 2012r.,

- pismo mieszkańców sołectwa Wierzchoniów,

- pismo pani Ewy M. z dnia 30 lipca 2012r.,

- pismo Rady Rodziców Szkoły Podstawowej w Bochotnicy,

- pismo Apolonii Sz.  z dnia 19 czerwca 2012r.,

- pismo Burmistrza z dnia 13 sierpnia 2012r.,

- pismo pana Waldemara D. z dnia 7 sierpnia 2012r.,

- pismo Koła Przewodników Turystycznych przy Oddziale PTTK w Kazimierzu Dolnym z dnia                           29 lipca 2012r.,

- pismo oświadczenie radnego Rafała Suszka z dnia 8 sierpnia 2012r.,

- pismo Firmy Handlowo-Usługowej „BUDOWLANKA” z Cholewianki z dnia 13 sierpnia 2012r.,

- pismo pana Krzysztofa T. z dnia 13 sierpnia 2012r.

 

Radny pan Waldemar Kruk poinformowała, że w dniu 9 sierpnia 2012r. odbyło się wspólne posiedzenie Komisji Budżetu, Gospodarki Nieruchomości  i Komisji Planowania Przestrzennego, Dziedzictwa Kulturowego. Tematem posiedzenia była sprawa wezwania do usunięcia naruszenia prawa – pismo pana Deski. Drugi temat do dyskusja nt. zabezpieczenia terenu pod cmentarz. Uczestniczyły w nim właścicielki działki, które proponują jej sprzedaż lub zamianę na działkę gminną. Trzecim tematem było zaopiniowanie projektów uchwał, które są przedmiotem obrad XXIII sesji. .

 

Radny pan Kamil Wydra poinformował, że tematami posiedzenia Komisji Edukacji, Kultury, Kultury Fizycznej i Turystyki było: omówienie przygotowań do obchodów Rocznicy Powstania Styczniowego i Krwawej Środy, informacja nt. Centrum Informacji Turystycznej oraz podsumowanie Festiwalu Filmowego Dwa Brzegi.

 

Ad.7. Informacja Burmistrza nt. przygotowań do realizacji budowy Gminnego Zespołu Szkół.

Pani Beata Gałek Kierownik Referatu Inwestycji w Urzędzie Miasta: na podstawie art.  67 ust. 1 pkt 2 w związku z art. 125  ustawy z dnia 29 stycznia 2004r. Prawo zamówień publicznych zamawiający zaprosił laureata pracy konkursowej na negocjacje w sprawie określenia warunków realizacji umowy o prace projektowe i pełnienie nadzoru autorskiego, na ”Wykonanie dokumentacji projektowo-kosztorysowej i pełnienie nadzoru autorskiego I etapu Szkoły podstawowej Gminnego Zespołu Szkół w Kazimierzu Dolnym”.

Wykonawcą usługi jest ARCHISTUDIO S.C.Tomasz Studniarek, Małgorzata Pilinkiewicz                                    z Katowic. Przeprowadzono negocjacje warunków realizacji umowy w dniu 12 i 22 czerwca 2012r.  Wykonawca przedłożył dokumenty formalne wynikające w ustawy Pzp w celu zawarcia umowy. Zgodnie z regulaminem konkursu wartość usługi nie może przekroczyć                                             7% (zgodnie z wytycznymi, wskaźnikami może być i 7,55%) wartości szacunkowej budowy każdego etapu tj. Szkoły Podstawowej + Gimnazjum. Uzgodniono z zespołem architektów pracowni zakres aktualizacji map. Podpisano zlecenie na wykonanie map sytuacyjno-wysokościowych do celów projektowych za cenę 2.700zł. Uzgodniono z zespołem konstruktorów pracowni zakres prac geologicznych w celu opracowania badań geotechniczno-geologicznych na potrzeby odbudowy szkoły.  Zawarto umowę z firmą GEOWOD s.c. z Lublina na wykonanie opinii geotechnicznej na cenę 11.443,92zł termin realizacji 6 tygodni, jeżeli warunki posadowienia będą niekorzystnej (m.in. stateczność zbocza) będzie realizowana dokumentacja geologiczno-inżynierska ( koszt ok. 37.000zł).

 

Radny pan Janusz Kowalski: czy możemy określić koszt 1m2 obiektu surowego zamkniętego?

 

Pani Beata Gałek: stan kosztów pod klucz – brutto 4 400 zł. Powierzchnia szkoły 3 370 – wg pracy konkursowej 1 040 000 koszt pierwszego etapu projektu szkoły podstawowe. Wartość kosztów 23-25 mln zł.

 

Radny pan Rafał Suszek: licząc 8 tys. m2x 4 400 = 35 200 000 zł.

 

Pani Beata Gałek: bez dokumentacji nie mogę odnieść się do metrów kwadratowych. Wg naszych wyliczeń i zespołu projektowego jest to kwota 25 mln zł.

 

Radny pan Rafał Suszek: a wiec 25 000 000 zł :4 400 = 5 681 m2 szkoły.

 

Pani Beata Gałek: wartość inwestycji to wartość projektu, wartość nadzoru, wartość robót.

 

Radny pan Rafał Suszek: co obejmuje cenę 4 400 zł za 1m2?

 

Pani Beata Gałek: wartość wybudowania 1 m2 szkoły. Z tabeli wartość konkursowej powierzchnia szkoły podstawowej 3 300 m, zespół środowiskowy- 430, gimnazjum 1455 i sala gimnastyczna.

 

Radny pan Janusz Kowalski: czyli cały zespół szkół pod klucz będzie kosztował 25 mln zł? Jaki będzie sposób finansowania?

 

Burmistrz pan Grzegorz Dunia: tyle będzie kosztował etap pierwszy i drugi bez hali sportowej                i basenu. 80% dofinansowanie z budżetu państwa o co już się ubiegamy, 20% ze środków własnych np. z ubezpieczenia i z budżetu gminy. Mam informacje z Ministerstwa Finansów, że jest szansa na uzyskanie dofinansowania. Dofinansowanie obiecał też Marszałek Województwa i Powiat Puławski. Na dziś posługujemy się kosztorysami szacunkowymi, opartymi o wskaźniki. Dokładna wartość będzie znana po wykonaniu dokumentacji i opracowaniu kosztorysów inwestorskich, zaś kosztorys ofertowy będzie znany po procedurze przetargowej.  Jeszcze w tym roku będą składane wnioski o środki z budżetu państwa.

 

Radny pan Waldemar Kruk: proszę o krótką informację nt. budowy hali sportowej w Bochotnicy.

 

Pani Beata Gałek: realizowany jest projekt zagospodarowania – fragment sieci kanalizacji deszczowej i boisko. Planowane jest do końca sierpnia oddanie do odbioru.

 

Radny pan Rafał Suszek: kiedy będzie kosztorys inwestorski szkoły w Kazimierzu? Czy były wprowadzone zmiany do koncepcji budowy szkoły ponieważ były uwagi do ostatniej kondygnacji ze szkła, że będzie ona kosztochłonna.

 

Pani Beata Gałek: za 6-7 miesięcy będzie kosztorys inwestorski. Ewentualne zmiany będą na etapie projektowym.

 

Ad.4. Sprawozdanie z działalności Burmistrza.

Burmistrz pan Grzegorz Dunia przedstawił „Sprawozdanie z realizacji zadań w okresie                                      od 25 czerwca 2012r. do 13 sierpnia 2012r.” – załącznik. W związku z poruszonym na posiedzeniu Komisji tematem Amfibaru poprosił Skarbnika Gminy o przedstawienie informacji na ten temat.

 

Skarbnik Gminy pani Grażyna Kiełbasa: pierwsze pismo w sprawie czynszu za dzierżawę Amfibaru wpłynęło do gminy 15 marca 2010r. z prośbą o możliwość wpłaty 50% czynszu za miesiąc marzec i kwiecień 2010r., na co gmina wyraziła zgodę. Kolejne pismo Gminy - wezwanie do zapłaty wystawione 3 lipca 2011r. i obejmowało zapłatę czynszu za miesiące od września do grudnia 2010r. Dzierżawcy nie odebrali korespondencji. Kolejne pismo było wysłane 9 listopada 2011r. –wezwanie do zapłaty za październik-grudzień 2010r. , styczeń-kwiecień 2011r.                           i wrzesień-październik 2011r. wraz z odsetkami. Korespondencja ta nie została podjęta                          w terminie. W styczniu 2011r. do dzierżawców została skierowana informacja o zamiarze wypowiedzenia umowy w trybie natychmiastowym z uwagi na zaległości czynszowe. Korespondencja ta również nie została odebrana. 20 marca 2012r. dzierżawca wystąpił                            o odstąpienie od połowy należności za czynsz za okres października 2010r. oraz styczeń-kwiecień 2011. 25 kwietnia Urząd skierował pismo do dzierżawców, że nie wyraża na to zgody. 8 maja 2012r. dzierżawca złożył prośbę o rozłożenie należności na raty za okres październik-grudzień 2010r. oraz styczeń-kwiecień 2011r. i otrzymał od Urzędu pismo wraz z wzorami stosownych wniosków i informacji. Do dnia dzisiejszego dokumenty ze strony dzierżawców nie zostały uzupełnione. 25 czerwca 2012r. umowa dzierżawy została wypowiedziana z dniem                   13 kwietnia 2013r. Zaległości na dzień 13 sierpnia 2012r. są za listopad, grudzień 2010r., styczeń, luty, marzec, kwiecień 2011r, lipiec, sierpień 2012r.

 

Radny pan Janusz Kowalski: proponuję, aby na kolejne posiedzenie pani skarbnik przygotowała podobną informacją nt. zaległości czynszowych wszystkich nieruchomości gminnych ponieważ docierają informacje, że dzierżawcy parkingów nie płacą czynszu dzierżawnego podobnie jak za lokal Baryłki. Proszę również o informacje o czynszach, które Burmistrz np. umorzył.

 

Skarbnik Gminy pani Grażyna Kiełbasa: informacja o umorzeniach podana była w BIP i na tablicy ogłoszeń.

 

Radna pani Małgorzata Wicha: w broszurkach reklamowych promujących np. Mięćmierz jest podane, że w Mięćmierzu jest studnia z której turyści mogą napić się wody. Studnia ta jest nieczynna i myślę, że trzeba poszukać pieniędzy i uruchomić tę studnię.

 

Burmistrz pan Grzegorz Dunia: może będzie to możliwe do zrobienia z funduszu sołeckiego.

 

Radny pan Kamil Wydra: przetarg na transport dzieci do szkół w tym roku również wygrał PKS Radzyń Podlaski, czy jest gwarancja, że w tym roku podobnie jak w roku poprzednim nie wycofa się.

 

Burmistrz pan Grzegorz Dunia: zobligowani jesteśmy do przeprowadzenia postępowania przetargowego. Teraz będzie podpisywana umowa. Musimy zachować procedury ustawowe.

 

Ad.5. Interpelacje, zapytania i wolne wnioski.

Radny pan Jakub Pruchniak: czy jest możliwość wyrównania i utwardzenia drogi na Węgiercu.

 

Radny pan Janusz Kowalski: dlaczego do tej pory pomimo wcześniejszych wniosków nie została przedstawiona informacja o kosztach inwestycji – wzgórze zamkowe, szalet miejski, fragment        ul. Sadowej.

Na jaką kwotę przewidziana jest rewitalizacja terenu na którym jest studnia w Bochotnicy?

Do jakiej ceny wywoławczej zamierza Burmistrz zejść przy ogłaszaniu przetargów na zbycie szaletu i łaźni?

Wnoszę aby na posiedzeniu Komisji zająć się Górą Trzech Krzyży.

Kiedy na posiedzeniu Komisji Planowania  stanie sprawa zapisów ogólnych w studium do których złożyłem uwagę. Panie z Biura Projektowego miały to przygotować.

Co Burmistrzowi wiadomo nt. postoju taxi. Prawdopodobnie wczoraj w nocy funkcjonariusz policji  odkręcił tabliczkę z napisem TAXI i powiedział, że od tego momentu nie wolno tu parkować.  Na posterunku policji w Kazimierzu powiedziano, że w tej sprawie jest decyzja Starostwa Powiatowego. W Starostwie nic na ten temat nie wiedzą. Co takiego się stało, że radni nic na ten temat nie wiedzą?

 

Radny pan Leszek Furtas: prawdopodobnie powstał projekt organizacji ruchu kasujący postój taxi przy farze i wyznaczający postój na ul. Lubelskiej. Kiedy Komisja Zdrowia wnioskowała                               o przywrócenie ruchu dwukierunkowego na odcinku od Rynku do ul. Krzywe Koło mówiło się, że są to duże koszty a tu nagle taka zmiana. My jako radni nic o tym nie wiemy. Jeżeli taka zmiana ma być w strawie taxi to ja kategorycznie żądam poprawienia nawierzchni ul. Krzywe Koło i Górnej Puławskiej.

W dalszym ciągu nie jest zabezpieczone przed zalewaniem błotem boisko przy budynku szkolnym w Kazimierzu. Po każdym deszczu boisko jest zamulane.

Jestem bardzo zadowolony ze zorganizowanego spływu kajakowego. Chciałbym aby w kolejnych latach taki spływ również był zorganizowany, proponuje jednak aby organizacją grilla na zakończenie na naszej przystani zajął się przedsiębiorca z Kazimierza a nie z Janowca.

 

Radny pan Piotr Guz: proszę pana Burmistrza o odpowiedzi na piśmie na moje pytania, które przedstawiam na piśmie – załącznik.

Na jakim etapie są prace zmierzające do zabezpieczenia przed zalewaniem pól                                         w Wierzchoniowie?

Czy została podpisana umowa z Powiatem Puławskim w sprawie udziału finansowego gminy w budowie drogi do Mięćmierza i kiedy rozpoczną się prace?

Drzewa przy drodze do Mięćmierza wymagają podcięcia.

 

Radny pan Janusz Kowalski: w informacji dla Stowarzyszenia Kupców i Przedsiębiorców Burmistrz podał, że rewitalizacja wzgórza zamkowego kosztuje 5 700 000 zł a w budżecie jest 8 900 000 zł.  Skąd wynika ta różnica?

 

Radny pan Roman Suszek: 1 lipca ulewa zniszczyła drogę do Zbędowic. Do dziś nic nie zostało zrobione ani na drodze w wąwozie, ani na drodze od skrzyżowania w stronę sklepu.

 

Radny pan Rafał Suszek: z jednej strony otrzymujemy informację, że są wydatkowane znaczne pieniądze na wydawnictwa promujące Kazimierz a z drugiej strony docierają do nas informacje od przedsiębiorców, że sytuacja związana z rozwojem turystyki w Kazimierzu jest coraz gorsza. Dlaczego tak się dzieje panie Burmistrzu? Może te fundusze powinny być wydatkowane efektywniej. Nie na broszury i wydawnictwa ale na konkretne zadania- festiwale, wydarzenia kulturalne, sportowe.  Czy wiemy jakie są wymierne korzyści, ilu turystów przybyło więcej do Kazimierza na skutek dotychczasowych reklam np.  w mediach zagranicznych.

W ostatnich dwóch tygodniach doszło do kolejnych niebezpiecznych zdarzeń na drodze wojewódzkiej w Parchatce. Proszę, aby Pan Burmistrz interweniował w WZD aby przy tej drodze powstał chodnik i aby częściej pojawiali się policjanci, którzy utemperują zapędy kierowców.

Kolejna sprawa dotyczy umorzenia postępowania prokuratorskiego odnośnie katastrofy budowlanej. To duża sprawa ponieważ straty są wielomilionowe, mniej uczniów, nauczyciele stracili pracę. W piśmie prokuratora nie ma mowy o prawie budowlanym chociaż była to katastrofa budowlana. W związku z tym pytam pana Burmistrza, czy w budynku szkolnym był wymagana przepisami prawa system sygnalizacyjno-odcinający dopływ gazu, i czy ten system                           w chwili katastrofy był sprawny. Na ostatniej sesji, gdy zadałem to pytanie pan Burmistrz zasłaniał się dobrem postepowania prokuratorskiego. Teraz postepowanie to skończyło się                    a więc pan Burmistrz może mi na te pytania odpowiedzieć.

 

Radny pan Waldemar Kruk: przyłączam się do tego co powiedział pan radny Guz w sprawie mieszkańców dolnej części ul. Kazimierskiej w Bochotnicy. Powstała tam niecka z której nie odpływa woda podczas większych opadów. Proszę aby tym problemem zająć się jak najszybciej.

Tuż obok jest uliczka, której mieszkańcy apelują o zamontowanie na słupach energetycznych lamp oświetleniowych.

Do dnia dzisiejszego, mimo wcześniejszych zgłoszeń, nie został załatwiony problem obluzowanych dekli studzienek w nawierzchni ul. Puławskiej w Bochotnicy.

 

Radny pan Kamil Wydra: popieram to co powiedział pan radny Furtas w sprawie spływającego błota na boisko szkolne. Proszę po raz kolejny aby ten problem załatwić, poprzez porządne zabezpieczenie skarpy.

Proszę też o utwardzenie terenu przed szkołą ponieważ zbliża się rok szkolny.

 

Pan Bartłomiej Pniewski: w ubiegłym tygodniu rozmawiałem z panem Wichą na temat studni                      w Mięćmierzu. Są już zgromadzone pewne pieniądze i zakupiona pompa, która lada dzień będzie zamontowana. Należy jednak wykonać jeszcze inne roboty, które spowodują, że woda ta będzie nadawała się do picia. Prawdopodobnie będzie to koszt około 5 tys. zł., które musimy zdobyć.

Droga do Mięćmierza została posypana tłuczniem , ale po miesiącu jej użytkowania są już dziury w nawierzchni. To jest strata pieniędzy. Niepokoi nas to, że zaplanowane 90 tys. zł na dokumentację budowy tej drogi zostały częściowo wydane na tłuczeń. Trzeba tej kwestii dopilnować i sprawdzić. Mam ofertę z Politechniki Gliwickiej, opracowania projektu tej drogi jako pracy dyplomowej pod warunkiem, że odpowiednie dokumenty i mapy będą jej przekazane przez PZD i Gminę. Jest więc możliwość prawie za darmo uzyskać profesjonalny projekt.

 

Pan Marek Lis: reprezentuję taksówkarzy, którym jest przykro, że bez ich wiedzy, pozbawiono ich miejsca postojowego. Wieczorem przyjechał policjant i chyba  pracownik urzędu miasta.                        W tym czasie wiozłem Burmistrza do SARP. Gdy powiedziałem Burmistrzowi, że nas „eksmitują”, Burmistrz odpowiedział mi, że „cos mu się obiło o uszy” w tej sprawie. Plan zagospodarowania był zrobiony w 2010r. Przed takim planem powinno być studium, z którym powinny być zapoznane osoby zainteresowane.  My z takim planem nie byliśmy zapoznani. Kombinacje dot. postoju były różne. Wyznaczono miejsce koło poczty. Chłopak stanął i dostał mandat. Wydano 15 licencji a proponuje się nam 6 miejsc postojowych.

 

Zastępca Burmistrza pani Marzanna Cendrowska: na dotychczasowym miejscu  jest 7 miejsc postojowych  na 16 licencji i panowie się mieścili.

 

Pan Marek Lis: my jesteśmy dla usług społecznych, dla mieszkańców. My nie zarabiamy pieniędzy komercyjnie przez trzy miesiące. Wy nam powinniście zapewnić tyle miejsc postojowych ile jest licencji.

 

Pan Leszek Biniek: z soboty na niedzielę przyjechał policjant z pracownikiem, który zajmuje się wywożeniem śmieci w tym mieście i zdejmuje tablicę „postój taxi”. Na drugi dzień rano gdy przyjechałem na postój, policjant groził mi mandatem mówiąc, że tu postoju nie ma. Skąd ja mam to wiedzieć, kto zlikwidował postój, kto wydał taką decyzję? Radni nic o tym nie wiedzą, nikt z nami nie rozmawiał, nikt nas o tym nie powiadomił.

 

Pan Marek Lis: jak państwo wyobrażacie sobie postój taxi za „autobusikami”, bo meleksy to zupełnie co innego, niż te pojazdy, które maja stać przed nami. Jeżeli jednak postój taxi ma być przy ul. Lubelskiej to zapewnijcie nam tyle miejsc postojowych ile jest licencji. Chcemy wiedzieć pod jakim i czyim naciskiem  pan Burmistrz podjął taką decyzję. Jeżeli nie dowiemy się tego, to sprawę nagłośnimy medialnie. Bardzo prosimy o zajęcie stanowiska. Mamy mieć spotkanie z Burmistrzem w czwartek o godz. 14.

 

Burmistrz pan Grzegorz Dunia: w czwartek o godz. 14 jest zaplanowane spotkanie informujące                  z taksówkarzami. Ktoś zadziałał wcześniej, proszę o to do mnie nie mieć pretensji. Nie zostało to zrobione zupełnie bezpodstawnie. Była komisja ze starostwa powiatowego, która ma nadzór nad organizacją ruchu. Komisja ta sporządziła protokoł, który jest podstawą do prowadzenia pewnych działań, w tym przypadku policja. Postój taxi jest wyznaczony na ul. Lubelskiej. Temat zmiany miejsca postojowego dla taxi był już podejmowany kilka lat temu.

 

Pan Leszek Biniek: jeżeli postój taxi będzie przy ul. Lubelskiej klient do taksówki będzie wsiadał od strony osi jezdni, co jest niedopuszczalne i bardzo niebezpieczne.

 

Burmistrz pan Grzegorz Dunia: projekt organizacji ruchu został przygotowany i zatwierdzony przez osoby posiadające do tego uprawnienia.

 

Pan Marek Lis: jesteśmy mieszkańcami i wyborcami, pan jako burmistrz powinien nas bronić.

 

Burmistrz pan Grzegorz Dunia: jeśli będzie się komuś działa krzywda będę bronił. Proponuję, aby nie robić awantury, dojdziemy na pewno do porozumienia.

 

Radny pan Piotr Guz: bardzo ubolewam nad tym co się stało. W Radzie działa Komisja, która m.in. zajmuje się porządkiem publicznym, której przewodniczącym jest policjant pan Mirosław Opoka, ale ta Komisja nic na ten temat też nie wiedziała. O takich faktach jak wizyta Komisji ze Starostwa powinien być poinformowany przewodniczący takiej komisji Rady. My chętnie podpiszemy się pod pismem do policji, że skradziona została tabliczka z napisem „postój taxi”.

 

Pan Leszek Biniek: gdzie mamy stać do czwartku, czyli do spotkania z Burmistrzem?

 

Burmistrz pan Grzegorz Dunia: jest wyznaczony legalny postój przy ul. Lubelskiej, zgodny                             z obowiązującym projektem organizacji ruchu.

 

Pan Krzysztof Trojanowski: konflikt narasta. Ja od roku staram się o zmianę miejsca. Burmistrz preferuje swoją rodzinę, nasyła się na mnie policję. Jesteśmy szykanowani, nasze miejsca są zastawiane przez samochody. Kupiłem trzeci melex i nie mam gdzie stanąć i pracować. Płacę tysiąc złotych miesięcznie i nie mogę pracować.

 

Radny pan Leszek Furtas: myślę, że w czwartek w spotkaniu powinna wziąć udział nasza Komisja i Komisja ze Starostwa.

 

Pan Marcin Pisula Radny Rady Powiatu: otrzymałem informacje, że decyzję o zamknięciu postoju dla taxi podjęło Starostwo. Rozmawiałem o tym z Panią Kot, która powiedziała, że decyzja o tym zapadła już 2 lata temu. Jeżeli gmina uzna za celowe zmianę tej decyzji, to może o to wystąpić.

 

Radny pan Mirosław Opoka: jestem zbulwersowany tym, że jako Przewodniczący Komisji Porządku Publicznego nic o tej sprawie nie wiedziałem. Proszę aby o takich sprawach radni byli informowani. Kwestie zdejmowani tabliczki należy wyjaśnić w czwartek, a do tego dnia postój taxi niech będzie tam gdzie był do tej pory.

 

Ad.6. Podjęcie uchwały w sprawie wezwania do usunięcia naruszenia prawa.

Przewodniczący Rady pan Henryk Kozak: sprawa omawiana była na posiedzeniach Komisji. Proszę o przedstawienie opinii.

 

Radny pan Leszek Furtas: omawiane były dwa zagadnienia. Komisja wnioskuje, aby Rada nie uwzględniła wezwania do usunięcia naruszenia prawa wniesionego przez pana Waldemara D.                        i jego żonę. Druga sprawa dotyczyła prośby pana Waldemara D. o wystosowanie pisma                                     do Nadzoru Budowlanego. Komisja po dyskusji i wysłuchaniu pana Waldemara D. zdecydowała nie zajmować stanowiska wobec jego prośby o wystosowanie przez Radę Miejską pisma do PINB o zawieszenie egzekucji grzywny w celu wymuszenia rozbiórki szopy. To jest stanowisko dwóch Komisji.

 

Przewodniczący Rady pan Henryk Kozak: przedstawiam pod głosowanie projekt uchwały                            w sprawie wezwania do usunięcia naruszenia prawa.

Kto jest „za” – 10 gł.

Kto jest „przeciw” – 0 gł.

Kto „wstrzymał się od głosu” – 0.

Stwierdzam, że Rada Miejska podjęła uchwałę Nr XXIII/126/12 w sprawie wezwania do usunięcia naruszenia prawa – załącznik.

 

Pan Waldemar Deska: czy Rada zajmowała się istotą sprawy naruszenia prawa, czy tylko oddaliła mój wniosek.

 

Przewodniczący Rady pan Henryk Kozak: Rada oparła się na opinii radcy prawnego. My nie jesteśmy prawnikami.

 

Pan Waldemar Deska: czyli Rada nie zajmowała się tym, czy doszło do naruszenia prawa, czy nie.

 

Radny pan Janusz Kowalski: zajmowała się.

 

Pan Waldemar Deska: w tym uzasadnieniu nie było o tym mowy.

 

Radny pan Leszek Furtas: opierając się na opinii radcy prawnego, my radni zdecydowaliśmy, że prawo nie zostało naruszone.

 

Pan Waldemar Deska: wg mnie prawo zostało naruszone, a wiec sprawę skieruję do sądu.

 

Ad.8. Podjęcie uchwały w sprawie zmian w budżecie gminy na 2012r.

Radny pan Waldemar Kruk: Komisja Budżetu, Gospodarki Nieruchomościami zaopiniowała pozytywnie projekt uchwały.

 

Przewodniczący Rady pan Henryk Kozak: jeżeli nie ma pytań i uwag przedstawiam pod głosowanie projekt uchwały w sprawie zmian uchwały budżetowej Gminy Kazimierz Dolny na 2012r.

Kto jest „za” – 11 gł.

Kto jest „przeciw” – 0 gł.

Kto „wstrzymał się od głosu” – 0.

Stwierdzam, że Rada Miejska podjęła uchwałę Nr XXIII/127/12 w sprawie zmian uchwały budżetowej Gminy Kazimierz Dolny na 2012r. – załącznik.

 

Ad.9. Podjęcie uchwały w sprawie wyrażenia zgody na zmianę przeznaczenia części wspólnej budynku przy ul. Doły 4 w Kazimierzu Dolnym i sprzedaż lokali mieszkalnych.

Radny pan Waldemar Kruk: Komisja Budżetu, Gospodarki Nieruchomościami zaopiniowała pozytywnie projekt uchwały.

 

Przewodniczący Rady pan Henryk Kozak: jeżeli nie ma pytań i uwag przedstawiam pod głosowanie projekt uchwały w sprawie wyrażenia zgody na zmianę przeznaczenia części wspólnej budynku przy ul. Doły 4 w Kazimierzu Dolnym i sprzedaży lokali mieszkalnych.

Kto jest „za” – 11 gł.

Kto jest „przeciw” – 0 gł.

Kto „wstrzymał się od głosu” – 0.

Stwierdzam, że Rada Miejska podjęła uchwałę Nr XXIII/128/12 sprawie wyrażenia zgody na zmianę przeznaczenia części wspólnej budynku przy ul. Doły 4 w Kazimierzu Dolnym                  i sprzedaży lokali mieszkalnych – załącznik.

 

Ad.10. Podjęcie uchwały w sprawie wyrażenia zgody na sprzedaż w drodze bezprzetargowej nieruchomości stanowiącej własność Gminy Kazimierz Dolny – działka nr 276, położona               w Bochotnicy.

Radny pan Waldemar Kruk: Komisja Budżetu, Gospodarki Nieruchomościami zaopiniowała pozytywnie projekt uchwały.

 

Przewodniczący Rady pan Henryk Kozak: jeżeli nie ma uwag i pytań przedstawiam pod głosowanie projekt uchwały w sprawie wyrażenia zgody na sprzedaż w drodze bezprzetargowej nieruchomości stanowiącej własność Gminy Kazimierz Dolny – działka nr 276, położona w Bochotnicy.

Kto jest „za”, - 11 gł.

Kto jest „przeciw” – 0 gł.

Kto „wstrzymał się od głosu” – 0.

Stwierdzam, że Rada Miejska podjęła uchwałę Nr XXIII/129/12 w sprawie wyrażenia zgody na sprzedaż w drodze bezprzetargowej nieruchomości stanowiącej własność Gminy Kazimierz Dolny – działka nr 276, położona w Bochotnicy – załącznik.

 

Ad.11. Odpowiedzi na interpelacje i zapytania.

Burmistrz pan Grzegorz Dunia:

- jeśli pojawią się możliwości finansowe podejmiemy próbę poprawienia nawierzchni drogi na Węgiercu,

- do wykonania prac w Bochotnicy zdecydowałem aby wybrać najkorzystniejszą ofertę w drodze postępowania przetargowego,

- przetargi na łaźnię i szalet zostały ogłoszone zgodnie z wyceną rzeczoznawcy,

- mam nadzieję, że studium niedługo stanie na posiedzeniu Komisji, po niezbędnych analizach,

- w Kazimierzu mamy jeszcze kilka dróg i obiektów, które wymagają remontów, które będziemy w miarę posiadanych środków realizować m.in. Krzywe Koło i Górną Puławską,

- problem zalewania błotem boiska nie jest łatwy do załatwienia, nie mniej jednak będziemy starali się doraźnie zabezpieczać,

- są już wstępne ustalenia dot. zabezpieczenia przed zalewaniem terenu w części dolnej                               ul. Kazimierskiej w Bochotnicy,

t dokumentacja na drogę do Mięćmierza,

- w sprawie drogi do Zbędowic są już podjęte czynności,  aby uzyskać dofinansowanie z budżetu państwa na całościowe wykonanie tej drogi, na razie poprawimy przejezdność tej drogi,

- w Kazimierzu zarówno imprezy jak i wydawnictwa są potrzebne w celach promocyjnych,                          a myślę, że znaczący procent przyjeżdzających to efekt promocji marki Kazimierza Dolnego                               w mediach w roku poprzednim,

- dopóki my jako gmina nie wyłożymy 60% udziału nie uda nam się wyegzekwować od WZD budowy chodnika w Parchatce, który niewątpliwie jest potrzebny,

- postaramy się aby policja częściej wystawiała patrol na drodze w Parchatce,

- katastrofa budowlana budynku szkolnego była ponad rok badana przez służby do tego przygotowane. Postępowanie zostało umorzone. Jeśli system był wymagany to pewnie był, jeżeli nie był wymagany to pewnie go nie było.

Pan Jerzy Arbuz Dyrektor Gminnego Zespołu Szkół: w kotłowni był system, ponieważ przy tym poborze gazu był wymagany zaś w kuchni tego systemu nie było, ponieważ nie był konieczny.

 

Burmistrz pan Grzegorz Dunia: nie bardzo widzę możliwość finansową wykonania lamp na dolnym odcinku ul. Kazimierskiej,

- zgłosimy do WZD problem dotyczący zapadniętych studzienek na ul. Puławskiej w Bochotnicy,

- zastanowimy się wspólnie z mieszkańcami co można zrobić w sprawie studni w Mięćmierzu.

 

Radny pan Waldemar Kruk: odpowiadając panu Januszowi Kowalskiemu informuję, że planuję posiedzenie Komisji na której będą tematy o które pan wnioskuje.

 

Ad.12. Zakończenie obrad.

                Na tym zakończono obrady XXIII sesji Rady Miejskiej.

Protokołowała:                                                                            Przewodniczący Rady Miejskiej

  Anna Bartoś                                                                                                  Henryk Kozak

Czytany 3988 razy

Komentarze

+20
#1 projektant 13-09-2012 18:31
Panie Rafale dzieki pana pytaniu dowiedzieliśmy się od dyrektora Arbuza ciekawej informacji:

"Pan Jerzy Arbuz Dyrektor Gminnego Zespołu Szkół: w kotłowni był system, ponieważ przy tym poborze gazu był wymagany zaś w kuchni tego systemu nie było, ponieważ nie był konieczny"

Panie Rafale i Januszu nie odpuszczajcie tego tematu. Jest bardzo ciekawy i rozwojowy...

Dodaj komentarz