PROTOKOŁ Nr V/11 sesji Rady Miejskiej w Kazimierzu Dolnym w dniu 28 lutego 2011r.

Oceń ten artykuł
(3 głosów)

PROTOKOŁ Nr V/11

sesji Rady Miejskiej w Kazimierzu Dolnym

w dniu 28 lutego 2011r.

ZAŁĄCZNIKI:

1.     Lista obecności Radnych.

2.     Lista obecności osób uczestniczących w sesji.

3.     Pismo Pana Tomasza Falby z dnia 18 lutego 2011r.

4.     Pismo Komendanta Powiatowego Policji z dnia 28 lutego 2011r.

5.     Pismo adwokata Rafała Bochniarza z dnia 21 lutego 2011r.

6.     Pismo Posłanki na Sejm RP Joanny Muchy z dnia 14 lutego 2011r.

7.     Pismo Burmistrza z dnia 1 lutego 2011r. znak: OS.441.2.2011.

8.     Pismo Prokuratury Okręgowej w Lublinie z dnia 31 stycznia 2011r.

9.     Sprawozdanie Burmistrza z realizacji zadań w okresie od 31 stycznia 2011r. do dnia 25 lutego 2011r.

10.                       Projekt uchwały w sprawie zmian w budżecie gminy na 2011r.

11.                       Uchwała  Nr V/20/11 Rady Miejskiej w Kazimierzu Dolnym z dnia                           28 lutego 20011r. w sprawie zmian w budżecie gminy na 2001 rok.

12.                       Wniosek Burmistrza o odwołanie Skarbnika Gminy.

13.                       Uchwała Nr V/21/11 Rady Miejskiej w Kazimierzu Dolnym z dnia                28 lutego 2011r. w sprawie odwołania Skarbnika Gminy.

14.                       Wniosek Burmistrza w sprawie powołania Skarbnika Gminy.

15.                       Uchwała Nr V/22/11 Rady Miejskiej w Kazimierzu Dolnym z dnia              28 lutego 2011r. w sprawie powołania Skarbnika Gminy.

16.                       Uchwała Nr V/23/11 Rady Miejskiej w Kazimierzu Dolnym z dnia              28 lutego 2011r. w sprawie powołania składów osobowych stałych Komisji Rady Miejskiej.

17.                       Uchwała Nr V/24/11 Rady Miejskiej w Kazimierzu Dolnym z dnia             28 lutego 2011r. w sprawie powołania doraźnej Komisji Inwentaryzacyjnej Rady Miejskiej.        

18.                       Uchwała Nr V/25/11 Rady Miejskiej w Kazimierzu Dolnym z dnia               28 lutego 2011r. w sprawie planu pracy Komisji Edukacji, Kultury, Kultury Fizycznej i Turystyki na rok 2011.

19.                       Uchwała Nr V/26/11 Rady Miejskiej w Kazimierzu Dolnym z dnia              28 lutego 2011r. w sprawie planu pracy Komisji Zdrowia, Spraw Socjalnych, Porządku Publicznego, Ochrony Środowiska i Rolnictwa na rok 2011.

20.                       Uchwała Nr V/27/11 Rady Miejskiej w Kazimierzu Dolnym z dnia               28 lutego 2011r. w sprawie planu pracy Komisji Rewizyjnej na rok 2011.

 

 

 

 

PROTOKOŁ Nr V/11

sesji Rady Miejskiej w Kazimierzu Dolnym

w dniu 28 lutego 2011r. (poniedziałek) o godz. 13oo w Schronisku Młodzieżowym „STRAŻNICA” w Kazimierzu Dolnym przy                            ul. Senatorskiej.

Obecni Radni Rady Miejskiej:

1.     Leszek Furtas

2.     Piotr Guz

3.     Janusz Kowalski

4.     Henryk Kozak

5.     Waldemar Kruk

6.     Mirosław Opoka

7.     Paweł Pałka

8.     Jakub Pruchniak

9.     Jerzy Smolak

10.                       Rafał Suszek

11.                       Roman Suszek

12.                       Barbara Walencik

13.                       Małgorzata Wicha

14.                       Ewa Wolna

15.                       Kamil Wydra

 

Ad.1. Otwarcie obrad.

         Obrady V sesji Rady Miejskiej w Kazimierzu Dolnym otworzył                        i prowadził Przewodniczący Rady Miejskiej Pan Henryk Kozak.

         Na podstawie listy obecności – załącznik, stwierdził, że w sesji uczestniczy 15 Radnych, co stanowi quorum do przeprowadzenia prawomocnych obrad.

Powitał przybyłych na sesję gości – załącznik.

 

Ad.2. Przyjęcie porządku obrad oraz protokołu z IV sesji Rady Miejskiej.

Rada Miejska przyjęła bez uwag -Porządek obrad V sesji Rady Miejskiej:

1.     Otwarcie obrad.

2.     Przyjęcie porządku obrad oraz protokołu z IV sesji Rady Miejskiej.

3.     Informacje i wnioski Przewodniczącego Rady oraz Przewodniczących Komisji.

4.     Sprawozdanie z działalności Burmistrza.

5.     Interpelacje, zapytania i wolne wnioski.

6.     Podjęcie uchwały w sprawie zmian w budżecie gminy na 2011r.

7.     Podjęcie uchwały w sprawie odwołania Skarbnika Gminy.

8.     Podjęcie uchwały w sprawie powołania Skarbnika Gminy.

9.     Podjęcie uchwały w sprawie powołania składów osobowych Komisji.

10.                       Podjęcie uchwały w sprawie powołania doraźnej Komisji Inwentaryzacyjnej Rady Miejskiej.

11.                       Podjęcie uchwał w sprawie planów pracy Komisji Rady Miejskiej                  na 2011r.

12.                       Odpowiedzi na zapytania.

13.                       Zakończenie obrad.

 

Rada Miejska bez uwag przyjęła Protokoł Nr IV/11 sesji Rady Miejskiej – wynik głosowania: 12 gł. „za”, 0 gł. „przeciw”, 1 „wstrzymał się od głosu”.

 

Ad.3. Informacje i wnioski Przewodniczącego Rady oraz Przewodniczących Komisji.

Przewodniczący Rady Pan Henryk Kozak zasygnalizował Radnym n/w pisma, z którymi w sposób szczegółowy Radni mogą zapoznać się                            w Urzędzie Miasta u Pani Anny Bartoś;

- pismo Pana Tomasza Falby z dnia 18 lutego 2011r. – załącznik,

- pismo Komendanta Powiatowego Policji z dnia 28 lutego 2011r. – załącznik,

- pismo adwokata Rafała Bochniarza z dnia 21 lutego 2011r. – załącznik,

- pismo Posłanki na Sejm RP Joanny Muchy z dnia 14 lutego 2011r. – załącznik,

- pismo Burmistrza z dnia 1 lutego 2011r. znak: OS.441.2.2011 – załącznik,

- pismo Prokuratury Okręgowej w Lublinie z dnia 31 stycznia 2011r. – załącznik.

         Przewodniczący Rady zaproponował, aby w pkt „Interpelacje, zapytania i wolne wnioski” Radni, przedstawiali problemy zgłoszone im podczas dyżurów.

 

Ad.4. Sprawozdanie z działalności Burmistrza.

Burmistrz Pan Grzegorz  Dunia przedstawił „Sprawozdanie z realizacji zadań w okresie od 31 stycznia 2011r. do dnia 25 lutego 2011r.” – załącznik.

Burmistrz dodał, że:  na blogu Janusza Kowalskiego ukazała się informacja, że burmistrz czerpie duże prywatne korzyści w związku ze sprzedażą nieruchomości gminnych.  W związku z tym postanowiłem, że w tym tygodniu złożę doniesienie do prokuratury, o możliwości popełnienia przestępstwa przeze mnie  w związku z tym, że pełnię funkcję publiczną,                   a takie informacje godzą w dobre imię miasta, władz samorządowych                      i burmistrza. Chcę aby prokuratura sprawdziła jakie ja czerpię korzyści                     z tego, że gmina zbywa nieruchomości.

Radny Pan Rafał Suszek: ja mam do Pana Burmistrza pytanie, bo Pan postawił Panu Januszkowi Kowalskiemu poważny zarzut. Jako Radny śledzę różne portale, w tym również portal Pana Janusza, na którym wszystko jest poparte konkretnymi dokumentami, uchwałami, rozporządzeniami. Ja takiego sformułowania, jakiego użył Pan Burmistrz nie zobaczyłem na portalu Pana Janusza.

Radny Pan Janusz Kowalski: chciałbym, aby Pan Burmistrz zacytował ten fragment, o którym mówił. Ja sobie tego nie przypominam.

Na portalu ukazuje się informacja z moim komentarzem. Można się z nim zgadzać lub nie. Można mieć zarzut do poziomu portalu. Jest to portal, który stworzyłem i sam go prowadzę.

Mam pytanie do Pana Burmistrza, do Przewodniczącego Komisji, do Przewodniczącego Rady Miejskiej. W dniu 7 lutego, na posiedzeniu wspólnym komisji, byłem przez 3 minuty obrzucany inwektywami przez Pana Przewodniczącego Komisji, że jestem psychicznie chory, że jestem psycholem, że mam zryty łeb przez policję, i że destabilizuję pracę Rady Miejskiej w Kazimierzu Dolnym. Chciałbym usłyszeć od Pana Przewodniczącego Komisji, czy Pan podtrzymuje to stanowisko i czy Pan mógłby powiedzieć mieszkańcom, czym Pan uzasadnia moją chorobę psychiczną.

Chciałbym też zapytać Pana Burmistrza, czy ta retoryka, tworzenie w Radzie sztucznego podziału na swoich i obcych będzie nadal kontynuowana. Chciałbym usłyszeć konkretnie, w czym ja destabilizuję pracę Rady. Przypominam, że swego czasu Radnym był Pan Ireneusz Kiljan, któremu stawiano podobne zarzuty destabilizacji, jak mnie. On również ostrzegał Burmistrza o 100% pewności utopienia pieniędzy w szkolne obiekty sportowe. Był wtedy wyzywany od oszołomów. Kiedy tak się stało, nikt nie powiedział słowa przepraszam, a Pan Burmistrz zgonił całą winę na Pana Szczypę. Kontekst, który się ciągle pojawia polega na tym, że Pan Burmistrz eliminuje osoby, które zadają mu pytania.

Burmistrz Pan Grzegorz Dunia: ja nie powiedziałem, że to Pan Kowalski napisał. Na blogu, gdzie jest też forum internetowe takie się pojawiły wpisy,                 i takie treści można wyczytać, że ja czerpię prywatne korzyści ze sprzedaży mienia.

Radny Pan Janusz Kowalski: ja proszę aby Pan zacytował, bo to jest insynuacja.

Burmistrz Pan Grzegorz Dunia: to nie jest insynuacja, taki jest wpis. Ja nie destabilizuję pracy Rady, ja nie dzielę Rady na grupy, wręcz przeciwnie staram się tak kierować moimi działaniami abyśmy mogli tu wspólnie pracować, po to aby podejmować decyzje, które będą skutecznie wpływały na rozwój miasta i gminy. W tej chwili jest duże zagrożenie, że wiele naszych wcześniejszych planów i decyzji związanych z rozwojem gminy jest w jakiś sposób podważane. Dlatego też zwracam uwagę na pewne problemy, na pewne manipulacje, które są prowadzone w różnych artykułach. To sygnalizuję  i o tym mówię. Staram się działać i działam w granicach prawa.

Radny Pan Waldemar Kruk: jest to nasza kolejna sesja, na której Pan Kowalski notorycznie domaga się bycia na pierwszej stronie gazet, czy ekranów. Rzeczywiście 3 tygodnie temu, po wysłuchaniu informacji Burmistrza o tym co Pan Kowalski napisał na swoim blogu, rzeczywiście to się nie wszystkim podobało, mnie również, osobiście byłem tym dotknięty.                         W związku z tym oświadczam, że to co powiedziałem 3 tygodnie temu jest zgodne z tym co myślę. Pański świat, Panie Kowalski, świat pełen intryg, podpuszczek,  manipulacji nie jest moim światem. Ja mam własny normalny świat i staram się wg niego działać.

Radny Pan Leszek Furtas: proszę o więcej informacji na temat wspomnianej opinii konserwatora do studium.

Zastępca Burmistrza Pan Maciej Żurawiecki: jest to kolejne pismo Konserwatora w którym  odmawia wydania pozytywnej opinii dla studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania. We wcześniejszych pismach wskazywał pewne rzeczy, które nie były zgodne z jego oczekiwaniami. Myśmy  te rzeczy spełniali. W tej chwili, gdy już się wydawało, że wszystko jest dobrze Konserwator znalazł kolejne argumenty, o których wcześniej nie wspominał. Podjęliśmy już działania aby w najbliższych dniach uzyskać ostateczną opinię Konserwatora.

 

Ad.5. Interpelacje, zapytania i wolne wnioski.

 

Radna Pani Barbara Walencik: podczas dyżuru Pan Piotr Zdanowski zgłosił problem dotyczący jego działki nr 1391. Działka te leży koło Domu Prasy. Wszystkie sąsiednie działki są działkami budowlanymi, tylko jego działka nie jest działką budowlaną. Pan Zdanowski wnosi o podjęcie działań mających na celu przekształcenie działki nr 1391 w działkę budowlaną.

Radny Pan Rafał Suszek: ja nie mogę zostać obojętny wobec słów, które padły na jednym z posiedzeń komisji. Padły bardzo mocna słowa pod adresem jednego z radnych. Te słowa nigdy nie powinny paść. Gdyby to było powiedziane prywatnie, mógłby powiedzieć, że to brak kultury. To jednak było powiedziane publicznie. Publicznie jeden z Radnych został obrzucony wyzwiskami, inwektywami, że jest chory psychicznie. Panie Przewodniczący takie sytuacje nie powinny mieć miejsca. To tylko w Związku Radzieckim ludzi niewygodnych nazywano ludźmi chorymi psychicznie. Do czego my zmierzamy? Rada ma być miejscem, gdzie my prowadzimy konkretną merytoryczną dyskusję, debatę. W tym miejscu tego zabrakło. Tam gdzie nie ma argumentów pojawiają się inwektywy, oszczerstwa, intrygi. A tam gdzie pojawiają się oszczerstwa i intrygi traci interes społeczny. Zachowanie jednego z radnych potwierdza tylko to, że brak jest argumentacji. Proszę Pana Przewodniczącego o takie działanie aby takie zdarzenia nigdy więcej nie miały miejsca.  

Przewodniczący Rady Pan Henryk Kozak: ja nie mam wpływu na to co Pan powie, co powie Pan Kowalski.

Radny Pan Rafał Suszek: Pan Panie Przewodniczący decyduje w jakiej formie my będziemy rozmawiać. My się będziemy spotykali na sesjach przez cztery lata, i mamy zachować pewien poziom. Można się z kimś nie zgadzać, ale rozmawiajmy na argumenty, a tego mi tu brakuje. 

Przewodniczący Rady Pan Henryk Kozak: ja na posiedzeniu Komisji apelowałem, aby była zgoda i jedność.

Radny Pan Rafał Suszek: ja, po rozmowie w cztery oczy z Panem Burmistrzem chcę tu publicznie zadeklarować, że będę wspierał każdy dobry, rozważny pomysł, który będzie służył interesom miasta i jego mieszkańcom. Mam do Pana Burmistrza pytanie, czy moje pytania, moje wystąpienia  są dla Pana w jakiś sposób uszczypliwe?

Burmistrz Pan Grzegorz Dunia: ja mówiłem o uszczypliwościach nie pod katem Pana Radnego, tylko o tym, że nie zawsze jest zdrowa atmosfera podczas rozmów i dyskusji.  Ja od wielu lat pracuję w samorządzie i z czymś takim się nie spotykałem. Owszem była dyskusja były odmienne zdania, co jest bardzo potrzebne. Nie było zaś manipulacji z wykorzystaniem pewnych nośników, którymi łatwo jest docierać do mieszkańców,  do wyborców, gdzie różne manipulacje faktami powodują, że mieszkańcy, wyborcy nie zawsze mogą otrzymywać prawdziwe informacje. Dlatego też nasza rozmowa, która nie była adresowana bezpośrednio. Ja mówiłem o ogólnej atmosferze. Ponownie zachęcam do tego abyśmy konstruktywnie rozmawiali i współpracowali. Przy dobrej współpracy możemy zrobić wiele. Przed gminą Kazimierz Dolny stoi szansa rychłego rozwoju, którego do tej pory nie było. Jeżeli nie będzie woli rzeczywistej współpracy to będzie ciężko, i możemy wielką szansę zaprzepaścić.

Radny Pan Janusz Kowalski: Panie Przewodniczący, to Pan prowadząc obrady decyduje, kiedy należy przerwać czyjąś wypowiedź, jeżeli Pan uważa, że jego wypowiedź jest niestosowna. Mimo to Pan słuchał jak Pan Kruk notorycznie używał obelżywych słów wobec mojej osoby. To było zaakceptowane przez Pana Burmistrza.

Pan Burmistrz zdobywa środki unijne i chwała mu za to. Ja miałem wątpliwość, co do wydatkowania pieniędzy w kwocie 4,5 mln zł na oczyszczalnię ścieków, gdyż 7 lat temu był gruntowny remont tej oczyszczalni. Na komisji zaproponowałem aby sprawdzić co takiego się stało, że oczyszczalnia, która miała pracować przez najbliższe 30 lat, po 7 latach wymaga gruntownego remontu i nakładu 4,5 mln  zł. To spotkało się                         z ogromnym oburzeniem Burmistrza. Napisałem na swoim blogu komentarz do tego. Przed spotkaniem Pan Przewodniczący Kruk podszedł do mnie. Nigdy dotąd nie miał do mnie uwag, nigdy nie pytał mnie, wykonał do mnie jeden telefon z pewną informacją, co było bardzo pozytywne. 

Przeczytam Państwu słowa, które Pan Kruk powiedział do mnie przed spotkaniem, tonem rozkazującym. Mówił takie słowa: „Ty srasz we własne gniazdo. Jesteś tu osobą raczej prywatną. To my Rada jesteśmy władzą. Ty słuchaj, nie wiadomo, czy głosowanie dające ci prawo do kontroli jest zgodne z prawem, my mamy do tego wątpliwości. Podejmiemy działania, jak będzie trzeba, aby cofnąć ci możliwość kontroli. Przegłosujemy to na nowo. Masz tam u siebie jakiś interesik. Zapłacisz jakiemuś, co mieszka u ciebie                           i będziesz miał opinię. Ty nie masz prawa wypowiadania się w imieniu rady. Aby krytykujesz burmistrza. Kto ci dał takie prawo.”. Otóż Panie Kruk takie prawo dali mi wyborcy, abym ja mógł godnie ich reprezentować. Ja mam pytania i wątpliwości kiedy wydaje się społeczne pieniądze. Nie mam powodu twierdzić, że większość tych inwestycji nie jest celowa. Kiedy jednak siedem lat temu wydano pieniądze i teraz na nowo zamierza się wydać pieniądze, to wymaga nie kontroli tylko np. zwrócenia się do projektantów. Wtedy Pan Dunia nadzorował tę budowę z ramienia Burmistrza Szczypy. Myślę więc, że gdzieś jest problem. Może np. zabrakło pieniędzy? Należało to nam powiedzieć. Czy to wymagało aż takiej agresji ze strony Pana Burmistrza. Czy należało robić sąd ostateczny, że zadaję pytania?

Blog Janusza Kowalskiego ma podany kontakt, ma imię i nazwisko. Ostatnio pojawił się na naszym wirtualnym rynku blog, który nazywa się „kazimierski kundelek”, gdzie występuje dwóch radnych – Pan Suszek jako „dziad”,                     a drugi „oszołom”. Pan wie, kto ten blog tworzył.

Burmistrz Pan Grzegorz Dunia: Panie Przewodniczący, to jest kuriozalna sytuacja. Pan Kowalski atakuje większość z nas na swoim blogu, manipuluje faktami. W wielu przypadkach wprowadza w błąd mieszkańców, wyborców. Ja tego nie czytam dopóki mi ktoś nie zgłosi problemu. W związku z tym, że Pan Kowalski atakuje nas, na posiedzeniu Komisji w dniu 7 lutego pozwoliłem sobie zwrócić uwagę, na pewne teksty, co mam zapisane                        i zapewne jest to nagrane, bo jak się okazuje to nawet rozmowy kuluarowe są nagrywane. To dzięki Panu Januszowi w takiej rzeczywistości żyjemy. To jest nienormalne, bo gdy się rozmawia w przerwie z radnym, czy mieszkańcem, to jesteśmy nagrywani. Proszę więc się nie dziwić, że my pewnym rzeczom  chcemy się sprzeciwić. Jak już wspomniałem na posiedzeniu Komisji  zacytowałem trzy teksty z blogu Pana Janusza, które teraz powtórzę. „Burmistrz za każdym pytaniem dotyczącym zasadności modernizacji oczyszczalni  ścieków wygłaszał referaty mijające się z prawdą. A ponieważ większość Rady problem oczyszczalni zna powierzchownie więc przyjmowała kłamstewka Grzegorza Duni jako dogmat”.  Pan Kowalski tak pisze na blogu, puszczając to w eter. Wychodzi na to, że ja okłamuję Radnych i opinię publiczną. A więc pozwoliłem sobie to skomentować. Pan Janusz dziś czuje się zaatakowany i obrażony. Pan mnie może obrażać, tak, a ja nie mogę komentować tego co Pan pisze. Ja odbiłem piłeczkę, którą Pan stworzył. Pan ma prawo pisać, a ja od czasu do czasu będę to komentował. Mamy do tego prawo.

Radny Pan Janusz Kowalski: ja nie nagrywam Pana rozmów. Jeżeli nagrywam, to w czasie, np. sesji, która jest nagrywana oficjalnie. Ja nie upubliczniam rozmów z Panem, które np. prowadzę w Urzędzie. Niech Pan odróżnia komentarz od inwektyw.

Radny Pan Leszek Furtas: jesteśmy Radnymi Kazimierza Dolnego. Nie powinniśmy się kłócić bo czas ucieka. Gdy są sprawy dyskusyjne, dyskutujmy je na komisjach. Zaraz minie pół roku naszej kadencji, a my mamy ważne sprawy do załatwienia.

Radna Pani Ewa Wolna: Komisja Edukacji …, od ostatniej sesji zebrała się dwukrotnie. W dniu 7 lutego odbyło się posiedzenie Komisji, o którym tu była mowa. Chcę powiedzieć, że przyjmuje na siebie, to, że podczas tego posiedzenia, któremu przewodniczyłam, nie przerwałam w odpowiedniej chwili dyskusji, ale byłam nią bardzo zaskoczona. Przepraszam, że tego nie dopełniłam.

Drugi raz Komisja spotkała się 18 lutego. Komisja rozmawiała na temat rekrutacji do szkół ponadpodstawowych na terenie naszej gminy, a oprócz tego członkowie komisji brali udział w spotkaniach z nauczycielami                          i rodzicami dzieci w sprawie reorganizacji szkół. Jest to kwestia bardzo poważna i nie powinniśmy jej tak zostawić lecz potraktować jako początek pracy nad tym problemem, przed którym nie uciekniemy.

Radny Pan Paweł Pałka: w imieniu Prezes Stowarzyszenia Rozwoju Wsi Skowieszynek proszę o skierowanie jednej osoby zatrudnionej w ramach prac publicznych do pomocy przy pracach przy porządkowaniu terenu przy  szkole w Skowieszynku.

Na stronie województwa przeczytałem  tzw. czarną listę wniosków gmin, które nie złożyły wniosków o dofinansowanie. Znalazł się nasz wniosek na budowę drogi Góry – Skowieszynek. Dlaczego tak się stało?

Radny Pan Waldemar Kruk: Komisja Budżetu … spotkała się od ubiegłej sesji 3 razy. Pierwsze posiedzenie wspólne z innymi Komisjami odbyło się              w dniu 7 lutego, gdzie przedstawiony był program gospodarki nieruchomościami,  i gdzie m.inn. radca prawny przedstawił informacje nt. Kamienicy Gdańskiej. Była tez dyskutowana sprawa przekształcenia organizacji szkół. 16 lutego był omawiany ciąg dalszy programu gospodarki nieruchomościami. 25 lutego Komisja zajmowała się opiniowaniem projektów uchwał, które są  przedmiotem obrad dzisiejszej sesji.

Radny Pan Piotr Guz: apeluję o zorganizowanie spotkania ze starostą                        w sprawie infrastruktury drogowej. Drogi powiatowe na terenie naszej gminy są w stanie fatalnym, a Dyrektor PZD nas unika.

Już w poprzedniej kadencji zgłaszałem, że chodnik koło przystanku                              w Bochotnicy jest połamany. PZD ma zakupiony odpowiedni sprzęt, ale chodniki i ulice nie są sprzątane. Proszę aby na kolejne posiedzenie Komisji lub na sesję zaprosić Dyrektora PZD i starostę.

Radna Pani Ewa Wolna: przedstawię wnioski mieszkańców zgłoszone do mnie podczas dyżurów. Wniosek o sprzątnięcie koryta rzeki Grodarz,                        i podcięcie gałęzi.

Przyjrzenie się i uporządkowanie handlu na Małym Rynku, aby odbywało się to w estetycznych granicach.

Prośba o uzupełnienie koszty na ul. Lubelskiej i ustawienie koszy na przystankach autobusowych na wsiach.

Radny Janusz Kowalski: czego dotyczą  uwagi Konserwatora Zabytków do studium?  Czytałem pismo, w którym Konserwator miał uwagi formalne, które nie wymagają działań merytorycznych.

Czy Pan Burmistrz przeanalizował problem i jakie wyciągnął wnioski                     w sprawie składowania mas ziemnych z budów. Z reguły te masy ziemne są wywożone do wąwozów. Uważam, że należy wyznaczyć miejsce w gminie do składowania takiego urobku. 

Proszę aby Pan Burmistrz skonkretyzował jakie ma plany w sprawie ochrony walących się zabytków w centrum miasta, chodzi mi o kamienicę Pani Tomczykowej. Stan tego obiektu jest krytyczny.

Radny Pan Jakub Pruchniak: czy w rejonie ujęcia wody na tzw. Węgiercu można zamontować tablicę ogłoszeniową?

Radna Pani Ewa Wolna: na poprzedniej sesji zgłaszałam trzy wnioski do Pana Przewodniczącego. Prośba o to aby sesje były popołudniu, o to aby protokoły były rozsyłane drogą elektroniczną do radnych, oraz o archiwizację nagrań                z sesji.

Przewodniczący Rady Pan Henryk Kozak: w kwestii planowania sesji dostosujemy się do sugestii radnych.

Pani Anna Bartoś: przebieg obrad sesji jest nagrywany i archiwizowany. Protokoły są publikowane w Biuletynie Informacji Publicznej. Zrozumiałam, że protokoły będę przekazywała drogą elektroniczną,  tym radnym, którzy będą sobie tego życzyli.

Radny Pan Jerzy Smolak:  przypomnę, że na zebraniu w Rzeczycy był zgłaszany problem drogi w wąwozie.

Radny Pan Rafał Suszek: Panie Przewodniczący przypomnę, że zgłaszałem wniosek dot. zmian w Statucie gminy polegających na rozszerzeniu prawa inicjatywy uchwałodawczej o mieszkańców. Na jakim to jest etapie?

22 lutego odbyłem spotkanie z nowo powołaną radą sołecką wsi Parchatka. Pojawiło się kilka problemów. Budowa chodnika wzdłuż drogi wojewódzkiej. Zainicjowałem związku z tym zbiórkę podpisów pod petycją o budowę chodnika. Proszę Pana Burmistrza o jakąś aktywność u Marszałka.

Kolejna sprawa to to, w jaki sposób będzie odbywała się konsultacja studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego.

Jaka jest istota funduszu sołeckiego? Jeżeli mieszkańcy nie mają żadnego wpływu na cenę i wykonawcę zadania realizowanego ze środków funduszu.

W ostatnim czasie była debata na temat szkół. Jakie Pan Burmistrz widzi obszary, gdzie można poczynić cięcia wydatków w budżecie i gdzie można zwiększyć wpływy do budżetu. Składam formalny wniosek abyśmy spotkali się i zastanowili się nad tymi kwestiami.

Radny Pan Mirosław Opoka: proszę, aby Pan Burmistrz monitował u władz powiatowych konieczność poprawienia nawierzchni ulicy Czerniawy, oraz dróg powiatowych w kierunku Opola i Wilkowa.

Radny Pan Henryk Kozak: na zebraniu w Witoszynie była mowa, że aby droga gminna mogła być remontowana musi mieć status drogi gminnej. Co to znaczy status drogi gminnej.

Radny Pan Janusz Kowalski: zacytuje Państwu tekst z książki Aleksandra Janowskiego „Wycieczki po kraju” z 1901 r. „Mieszkańcy środka osady krzywym okiem patrzą na swych sąsiadów z Gór i na ich dochody od letników. Nie ma poczucia, że z chwilą rozwoju osady, wszyscy na tym zyskują. Kazimierzanie są nieodrodnymi synami swych przodków. Sejmikowanie na Rynku, polityka wszechświatowa to ich ulubione zajęcie. Swymi sprawami zająć się nie chcą i nie umieją”.

Pan Leszek Skocz Sołtys wsi Mięćmierz - Okale: dobrze jest czasem przyjść na sesję aby przekonać się o tym, że te miejscowości nikogo nie interesują,                a czytając budżet można pomyśleć, że tych miejscowości po prosu nie ma. Ja złożę na piśmie wszystkie nasze zapytania i będę czekał na odpowiedź. Jeżeli Rada nie określi na najbliższe lata strategii dla naszego sołectwa, to ja i rada sołecka złożymy rezygnację. Droga w Mięćmierzu jest od 30 lat nieprzejezdna.   Między czasie sprzedano szkołę, a w zamian nic wieś nie dostała. Problemem jest założenie jednej lampy.  Radny poprzedniej kadencji przez dwie kadencje zakładał trzy lampy w lesie i nie udało mu się tego zrobić. W obecnej Radzie też nie widzę zainteresowania. Jest budynek remizy, który się wali i szpeci centrum wsi. To jest najbardziej zaniedbane sołectwo w tej gminie.

Radna Pani Małgorzata Wicha: w budżecie zapisane są środki na rozbudowę sieci wodociągowej w m. Mięćmierz – Okale.

Pan Leszek Skocz: w poprzednich budżetach też były zapisane takie środki, ale wodociąg nie został wykonany.

Pani Alicja Łyszcz: w broszurce jest zapisane, że oczyszczalnia odprowadza ścieki do Wisły pozwoleniem wodno prawnym. To jest nieprawda. Od 10 lat oczyszczalnia nie odprowadza ścieków do Wisły. Radni nie wiedza, Burmistrz Żurawiecki nie wie. Jest zmowa milczenia. Nikt nie chce znać tej sytuacji, zna ją tylko Burmistrz Dunia. To jest stara oczyszczalnia, a więc jeżeli są środki unijne to trzeba z nich skorzystać, bo w tym rejonie pływają sarny i roją się komary.

Druga sprawa prywatna. Otóż „spółka tajna” Pan Godziszewski i Pan Żurawiecki świadczą usługi, które się przypadkiem wydały. Mój mąż spotkał w naszym lesie samochody i 80 ton kamienia. Pan Godziszewski powiedział, że wozi to z polecenia burmistrza Żurawieckiego. Zamienił działkę                            w kamienny pas, szerokości 20 metrów. Tam był wąwóz i drzewka. Nie dostaliśmy odszkodowania za drzewka. Była wizja lokalna, uważaliśmy, że się dogadamy. Burmistrz napisał, że to są nasze śmiecie i my powinniśmy je usunąć. Chcę aby radni sprawdzili, czy jest zapłacone za remont drogi. Dlaczego Pan Burmistrz Żurawiecki ucieka przed moim mężem i przed Walaskową.  Przecież wiadomo, że tam był cel zarobkowy.

Radny Pan Piotr Guz: ja już w poprzedniej kadencji mówiłem, że jest takie miejsce na działce Pani Łyszcz, gdzie są porzucone, kredensy, lodówki, eternit. Była wizja lokalna, gdzie byli Panowie Burmistrzowie, pani Jodełko, ja i Radny Kruk. Ta działka rzeczywiście jest zasypana. Kilkumetrowym drzewom widać tylko wierzchołki. Miały być podjęte jakieś działania, ale nie zrobiono nic. Powstał wielki śmietnik, który przysypano ziemią. To jest na szlaku turystycznym. Apeluję, abyśmy się tym tematem zajęli.

Pani Wanda Stelmach: należy wstawić słupki wyłamane przez samochody na poboczu przy przejściu dla pieszych na ul. Nadrzecznej przy wejściu na Mały Rynek. W złym stanie jest również nawierzchnia chodnika wzdłuż placu zabaw od ul. Nadrzecznej.

Czy jest już ogłoszony przetarg na stragany?

Burmistrz Pan Grzegorz Dunia: na razie zgodnie z procedurą wywieszony został wykaz nieruchomości w gablocie w budynku urzędu przy                              ul. Senatorskiej oraz podany na urzędowej stronie internetowej- Biuletyn Informacji Publicznej. Przetarg będzie dopiero ogłoszony. Ogłoszenia umieścimy też na tablicach ogłoszeniowych na terenie całego miasta.

Pani Bożenna Krajewska: przez Wierzchoniów jest piękna ścieżka rowerowa, ale biegają tam psy bez dozoru. Należy coś z tym zrobić, ponieważ atakują ludzi.

Panie Burmistrzu Pan mnie wymeldował. Mieszkania jak nie miałam, tak dalej go nie mam. W lipcu ubiegłego roku mój syn zwrócił się do Pana                     z umową podpisaną przez moją mamę, jako współwłaścicielkę kamienicy                        i drukiem meldunkowym, ponieważ chciał się tu przenieść z synem i żoną, aby pomóc mi w opiece nad moją matką. Moja mama złamała biodro. Teraz wraca co domu ze szpitala i wymaga opieki. Ja sama nie dam rady mamę wziąć na ręce i zanieść do łazienki. Skoro ja nie mogę dostać mieszkania, skoro mój syn nie może tu zamieszkać, proszę o przyznanie na koszt gminy pielęgniarki. Gmina zajmuje dom i uniemożliwia zamieszkanie rodzinie.                   W tej chwili sytuacja jest bardzo poważna, tej kobiecie trzeba zapewnić całodobową opiekę.

Pan Roman Sokołowski: czyj jest kiosk zlokalizowany na skrzyżowaniu                                 ul. Słonecznej z ulica Czerniawy? Uporządkowania wymaga teren wokół tego i kiosku.

Pani Romana Rupiewicz: w naszym miasteczku nie ma dalekowzrocznej polityki w związku z wyglądem naszego miasta. Zapoznawałam się                            z propozycją studium zagospodarowania, ale jest ono bardzo szpecące dla naszego miasta. Wiele ziem, które powinny pozostać pustymi przestrzeniami są zaproponowane  pod zabudowę. Nie wyobrażam sobie, że Góra Trzech Krzyży zostanie zabudowana. Tak samo uważam, że nie ma dbania o zabytki, nie ma dbania o własność gminną. Warto też zastanowić się nad tym aby nie prowadzić takiej polityki, która doprowadza do sprzedawania mienia gminnego, tylko po to aby remontować przysłowiowy  szalet. Uważam, że należy zachować majątek dla następnych pokoleń. Jaki jest plan i pomysł na wygląd naszego miasta? Mam wrażenie, że wszędzie buduje się potworne szkaradzieństwa, które szpecą, gdzie nie ma zastosowania tradycyjnego budownictwa- gontu, kamienia, drewna. Są to obiekty koszmarne, bardzo szpecący intymny charakter miasteczka, który był zachowany od XIX wieku, a teraz zatracony. Niektóre rzeczy są już nie do odzyskania. Wyrażam temu kategoryczny sprzeciw. Myślę, że nie tylko ja ale i duża grupa mieszkańców wyraża sprzeciw bezmyślnemu zabudowywaniu całego miasta, gdzie popadnie i przez kogokolwiek popadnie. Osobiście uważam, ze Pani Konserwator nie jest osobą kompetentną. Jest architektem, nie ma nic wspólnego ze znajomością historii sztuki, ze znajomością konserwacji. Nie mniej jednak musimy szanować to, że ona jest, ale Rada jakieś wyznaczniki powinna stosować.

Pan Zdzisław Kunicki: tu nie ma winy Burmistrza czy Rady. Pani ma rację, Kazimierz został koszmarnie zabudowany. Gdy sięgnę pamięcią do poprzedniego planu zagospodarowania przestrzennego, zrobionego przez Panią Jemiałkowską, która była w dużej zażyłości z Panią Landecka, wykonała bardzo dobry plan, który bardzo dobrze funkcjonował. Generalnie przedkładał dobro kulturalne Kazimierza Dolnego nad dobrem inwestora. Nowy plan zrobiony przez Panią Landecką i Panią Jamiołkowską jest postawieniem sprawy na głowie. Byle cham z pieniędzmi może robić wszystko mając w nosie Kazimierz Dolny. Nie jest to wina burmistrza ani rady, tylko gównianego planu, chamskiej kultury, która nas od 45 roku zalewa. Jeśli sami się temu nie przeciwstawimy, aby na powrót dobro Kazimierza było rzeczą nadrzędną nad pieniędzmi inwestora. Jeśli inwestor może zabudować całą działkę, to ją zabudowuje jak zwykły cham. Może zarobić coraz więcej, to zarobi, bo co go tam interesuje, jeżeli inwestorem jest cham z Rzeszowa, z Zamościa, z Krakowa, z Lublina. Jeśli można wybudować hangar od ul. Cmentarnej do Krakowskiej, to buduje. Jeśli idąc ul. Krakowską widzieliśmy Wisłę, a teraz jej nie widzimy, to nie jest wina Burmistrza. To jest wina gównianego planu, który przedłożył pieniądze nad dobra kultury.

Radna Pani Ewa Wolna: uważam, że my możemy coś zrobić, gdy będziemy uchwalać plan. Możemy bardzo szczegółowo doprecyzować, uszczegółowić pewne rzeczy i konsekwentnie egzekwować. Np., że ma być taki spadek dachu, taka kolorystyka, taka kubatura na danej działce, taki materiał,                      a wysokość mierzymy w taki a nie inny sposób. Ja nie jestem architektem, ale architekci wiedzą jak to się robi. Są przecież w Polsce miasta, które poruszają się w tym samym prawie, które obowiązuje nas wszystkich, i potrafią doprecyzować te sprawy i konsekwentnie je egzekwować.

Radny Pan Janusz Kowalski: chciałbym się wypowiedzieć w kwestii możliwości Burmistrza. O planie decyduje trzy instytucje – projektant, burmistrz i rada.

Burmistrz Pan Grzegorz Dunia: myślę, że sprawy możemy omówić na zebraniu mieszkańców, które jest już zaplanowane. Dziś na sesji mamy określony porządek obrad, który musimy realizować.

Pani Lucyna Bąk: ja pytałam Radnych, jak można przekształcić działkę rolną na działkę budowlaną, bo mam niedaleko miasta gospodarstwo rolne.

Pani Janina Kozak: mamy piękne wąwozy, które są niszczone prze kłady                     i samochody terenowe. W tej chwili w wąwozach są metrowej głębokości koleiny, które uniemożliwiają ludziom wjazd i wyjazd do lasu celem transportu drewna. Może należy wyznaczyć wąwozy po których mogą jeździć kłady i zakazać wjazdu w inne wąwozy.

W Bochotnicy jest odkryta piękna skała, otoczona płotkiem, posiadająca swoja historię. Było tam przygotowane miejsce pod ognisko. Obecnie palenisko przeniesione jest w wąwóz, co powoduje zagrożenie pożarem                     i również uniemożliwia przejazd z transportem drewna, lub dojazd do pól.

Pan Ignacy Doraczyński: dziękuję Panu Suszkowi i Kowalskiemu za odwagę i za to co mówią. Ustosunkuję się do wypowiedzi Pana Krzysztofa. Nie ma Pan racji. Rację ma Pan Kowalski. Sięgnijcie Państwo do źródeł. Do Rady prośba, zobaczcie plan z 1974 roku. To co Pan Kowalski mówił w swoim programie w sprawie likwidacji grodzenia wąwozów, o likwidacji płotów. 

Jeśli jest tylko głos przeciwny ambicjom Pana Burmistrza zaraz jest nazywanym i ośmieszanym. Pan Burmistrz mówił, że zgłosi do Prokuratury sprawę aby Prokuratura udowodniła, że on jest niewinny. To brzmi śmiesznie i żałośnie, co Pan mówi. Kolejna sprawa to mijanie się z prawdą. Ile razy Pan się mijał z prawdą i mylił. Podam przykład. Prosiłem, nie słuchajcie Pana Chomickiego i nie podejmujcie uchwały w sprawie wybuchów, bo to jest absurdem, aby uchwała podważała ustawę. Pan Burmistrz i reszta tego nie posłuchała, a ja usłyszałem, że nie jestem radcą prawnym w urzędzie. Przegrał Pan z wojewodą. Prosiłem, nie  zaskarżaj Pan do sądu, przegrał Pan w sądzie. Za to się płaci. Mówiłem nie piszcie kasacji, bo przegracie. Przegraliście, a ja usłyszałem – prawnik się odezwał. To nie jest ubliżanie? Panu Chomickiemu, trzeba było zafundować wyjazd służbowym samochodem do Warszawy. Po co, żeby się zbłaźnił.

Przychodziłem do Pana Burmistrza w sprawie mojej prywatnej działki, to Pan Burmistrz  powiedział, że przychodziłem do niego aby się zakolegować. Czy to nie jest demencja? Czy to nie są zaburzenia? Wystawił Pan dokument                  w którym poświadczył Pan nieprawdę.

Burmistrz Pan Grzegorz Dunia: czy mógłby Pan sprecyzować pytanie, bo nie będę wiedział na co mam Panu odpowiedzieć.

Pan Ignacy Doraczyński:  czy takie zachowanie Pana i innych to nie są zaburzenia psychiczne? Na posiedzeniu Komisji pokazuję pismo, mówię wam, mogłem wam tego nie pokazać.

Przewodniczący Rady Pan Henryk Kozak: Panie Doraczyński, dziękuję Panu.

Burmistrz Pan Grzegorz Dunia: Sołtys z Okala i Mięćmierza  Pan Leszek Skocz mówił o tym, że te miejscowości były bardzo zaniedbane pod względem inwestycyjnym. Jest w tym dużo prawdy. Tak, przez wiele lat nie były tam realizowane żadne inwestycje, które poprawiłyby życie mieszkańców. Dlatego też przy współpracy z Panem sołtysem i radą sołecką zaplanowaliśmy w poprzedniej kadencji, a w tym roku wprowadzone do budżetu środki na budowę wodociągu. Jest podpisana umowa na opracowanie dokumentacji technicznej. Podjęliśmy też temat remontu budynku remizy. Jest już opracowana dokumentacja techniczna. Mam nadzieję, że w niedługim czasie będą widoczne efekty.

Jest jeszcze do załatwienia problem drogi powiatowej. Musimy nadrabiać zaległości z lat poprzednich. Proszę Pana sołtysa o dalszą współpracę.

Pani Łyszcz z Bochotnicy poruszyła dwa zagadnienia. Odnośnie oczyszczalni  i spływu ścieków. Jest pozwolenie na spływ oczyszczonych ścieków do Wisły. Spływ jest utrudniony, dlatego ścieki stagnują. Ja z Pani mężem oglądałem ten teren. W ramach projektu związanego z modernizacją oczyszczalni ścieków chcemy udrożnić odpływ, aby nie było zastoin. Będą podjęte konkretne działania.

Pan Maciej Żurawiecki Zastępca Burmistrza: to o czym mówiła Pani Łyszcz to kwestia, wbudowania mas ziemnych w wąwóz i wysypisko nieczystości stałych. Jeśli chodzi o wbudowanie mas ziemnych, to zabezpieczaliśmy wąwóz, który był wąwozem czynnym, który powodował, że droga gminna, która tam przebiega i była jedynym dojazdem do pól w okolicach zamku                        w Bochotnicy przestawała istnieć. Duża zlewnia wody, która tam spływała, powodowała zabieranie. Tam nie było żadnych drzew, to jest parów, a nie działka, o wysokości kilku metrów. Masy ziemne zostały tam wbudowane                 w naszą drogę.

Pozostaje problem odpadów, które rzeczywiście się tam znajdują.  To jest duży problem. Obowiązek usunięcia tych odpadów ciąży na właścicielu działki. Pan Burmistrz swego czasu podjął decyzję, aby odpady te wydobyć, ale może to zrobić firma do tego uprawniona. Warunki jakie tam są powodują, że koszty usunięcia są ogromne, a więc Państwo Łyszcz sami nie będą w stanie tego usunąć. Pojawił się program unijny, który dot. zamknięcia                    i rekultywacji wysypisk oraz usuwania dzikich wysypisk. Ten obszar                      o którym mówimy został ujęty we wniosku. Myślę, że realizacja rozpocznie się po 2011r. Nic więcej na obecną chwile nie możemy zrobić. Pani wspominała, że z Ochrony Środowiska z Lublina była kontrola i przyszedł dokument, który wskazuje jednoznacznie, że jest to sprawa właściciela nieruchomości. Takie jest prawo, ale postaramy się wspomóc Państwu, i gdy pojawią się pieniądze wysypisko to zlikwidujemy.

Pan Burmistrz Grzegorz Dunia: Pani Stelmach mówiła o potrzebie wstawienia słupków przy ul. Nadrzecznej uszkodzonych przez samochód podczas wypadku. Ja ten problem zgłosiłem do właściciela drogi Zarządu Dróg Powiatowych. Na wiosnę zrobimy przegląd chodników i ulic gminnych. Zastanowimy się w jaki sposób można poprawić nierówności, m.inn. chodnik od ul. Nadrzecznej w kierunku Rynku koło placu zabaw.

Pani Krajewska zgłaszała problem biegających luzem psów. Zobaczymy co można zrobić.

Znamy zgłoszony przez Panią Krajewską problem mieszkań w Kamienicy Gdańskiej. Sprawa jest w sądzie mamy nadzieję, że niedługo się zakończy                  i wówczas będziemy rozmawiać, gdzie kto będzie zameldowany. Jest Pani Kierownik OPS, z którą może Pani porozmawiać na temat udzielania pomocy.

Kiosk przy ul. Słonecznej jest do likwidacji.

Cieszy mnie troska Pani Rupiewicz o wygląd miasta. Procedura przygotowania studium trwa i w niedługim czasie będzie wyłożone do wglądu publicznego. Rzeczywiście, mnie również nie wszystkie obiekty, które powstają podobają się. Wbrew pozorom je nie mam bezpośredniego wpływu na wygląd budynków, na projekt budynku. Nie da się tego zrobić abyśmy               w planie zagospodarowania dokładnie określili zamierzenia w stosunku do każdej działki. Dążymy jednak do tego aby dla centrum miasta, dla ścisłej strefy konserwatorskiej  powstał plan szczegółowy.

Pani Romana Rupiewicz: uważam, że plan powinny robić osoby kompetentne, a nie osoby, które reprezentują interes inwestorów, a nie interes miasta. Wiem, że takie osoby pracowały przy tym planie.

Burmistrz Pan Grzegorz Dunia: projekt studium, projekt planu przygotowują firmy wyłonione w drodze przetargu zgodnie z ustawą o zamówieniach publicznych. Określa się w warunkach przetargowych, jakie kompetencje ma mieć firma, która będzie przygotowywała projekt planu. Myślę, że przy przygotowywaniu projektu planu, podzielimy Gminę na pewne obszary, dlatego, że praca nad planem dla miasta zapewne będzie trwała dłużej                        i będzie bardziej skomplikowana niż dla pozostałego obszaru gminy. Zastanowimy się jak to przeprowadzić, aby było to zgodne z ustawą                         o zamówieniach publicznych.

Pani Romana Rupiewicz: to wszystko bardzo długo trwa a między czasie powstają koszmarne obiekty typu Kazimierzówka, wybudowana przy wjeździe na Góry – źle zaplanowane, źle wpisane w krajobraz, nie przykryte gontem, tylko nie wiadomo czym. Chodzi o to, aby jak najszybciej określić pewne reguły, które uniemożliwią powstawanie kolejnych takich budowli.

Pan Burmistrz Grzegorz Dunia:  tak, dążymy do tego aby jak najszybciej powstał plan szczegółowy. Podobne zdanie ma konserwator.

Mówiła też Pani aby nie wysprzedawać mienia i nie remontować szaletu. Informuje Panią, że nie ma planu remontu szaletu.

Pani Romana Rupiewicz: ja dałam tylko taki  przykład.

Burmistrz Pan Grzegorz Dunia: jeżeli będą takie propozycje abyśmy zasilili się w środki finansowe ze sprzedaży mienia, bo taka potrzeba będzie to przedstawię Radzie konkretne propozycje. Zapraszam Państwa na zebranie mieszkańców, na którym będziemy o tym dyskutować.

Mówiła też Pani o wyglądzie miasta. Zapraszam Panią do zapoznania się                    z zarządzeniem burmistrza w sprawie wizualizacji, wyglądu szyldów, reklam, czyli ogólnie wyglądu miasta w małych elementach. Warto aby Pani o tym wiedziała. Założenia tego zarządzenia chcemy, aby były usankcjonowanie                w planie zagospodarowania przestrzennego.

Burmistrz Pan Grzegorz Dunia; w tej chwili nie mogę odnieść się do problemu o którym mówiła Pani Bąk, ponieważ muszę sprawdzić  dokumenty.

Pani Lucyna Bąk: sprawa trafiła do sądu, a i starosta mówił, że to Pan Burmistrz musiał podpisać.

Burmistrz Pan Grzegorz Dunia: Pani sołtys z Bochotnicy mówiła o problemie uszkadzania dróg przez kłady. Będziemy się wspólnie zastanawiać jak ten problem rozwiązać. Sprawę ogniska na drodze rozpoznamy.

Próbowałem zanotować to co mówił Pan Doraczyński, ale było mi bardzo trudno zorientować się o co chodzi. Nie wiem co Panu odpowiedzieć. Poruszał Pan sprawę planu z 1974 roku, który już nieobowiązuje. Uchwała                   o fajerwerkach, to nie był wielki koszt dla gminy. Byliśmy zdeterminowani, aby zakazać używania fajerwerków na terenie miasta. Rada podjęła uchwałę, którą wojewoda uchyliła. Odbył się proces odwoławczy. Nie mniej jednak „szum” jaki wokół tej sprawy się odbył spowodował, że pokazów fajerwerków jest mniej, a więc sytuacja się polepszyła.

Radny Leszek Furtas: jest zarządzenie wojewody, które pozwala na pokazy fajerwerków tylko w sylwestra i należy je rozpropagować w mieście.

 

 

Ad.6. Podjęcie uchwały w sprawie zmian w budżecie gminy na 2011r.

 

Radny Pan Waldemar Kruk: Komisja Budżetu, Ładu Przestrzennego, Gospodarki Nieruchomościami zaopiniowała pozytywnie projekt uchwały                  w sprawie zmian w budżecie gminy na 2011r. – załącznik.

Radny Pan Mirosław Opoka: Komisja Zdrowia, Spraw Socjalnych, Porządku Publicznego, Ochrony Środowiska i Rolnictwa zaopiniowała pozytywnie projekt uchwały w sprawie zmian w budżecie gminy na 2001 r.

Przewodniczący Rady Pan Henryk Kozak: przedstawiam pod głosowanie projekt uchwały w sprawie zmian w budżecie gminy na 2011 rok.

Kto jest „za” – 14 gł. ,

Kto jest „przeciw” – 0 gł.

Kto „wstrzymał się od głosu” – 0.

Stwierdzam, że Rada Miejska podjęła uchwałę Nr V/20/11                         w sprawie zmian w budżecie gminy na 2001 rok – załącznik.

 

Ad.7. Podjęcie uchwały w sprawie odwołania Skarbnika Gminy.

 

Burmistrz Pan Grzegorz Dunia: Pani Skarbnik Anna Krzysztofik w styczniu złożyła wniosek o rozwiązanie umowy o pracę za porozumieniem stron w związku propozycją objęcia stanowiska Skarbnika Powiatu. Prosił o to również Starosta Popiołek, ponieważ Starostwo potrzebuje Skarbnika. Pani Anna Krzysztofik swoją prośbę motywowała również tym, że mieszka                        w Puławach i praca w Puławach będzie jej bardziej odpowiadała.  Przedstawiam więc  wniosek o odwołanie Skarbnika Gminy Pani Anny Krzysztofik z dniem 1 marca 2011r. - załącznik. Po złożeniu wniosku przez Panią Annę Krzysztofik rozpocząłem intensywne poszukiwania osoby na stanowisko skarbnika w naszej gminie. Zgłosiła się do mnie Pani Grażyna Kiełbasa, która wyraziła wolę podjęcia pracy w naszej gminie. Pani Kiełbasa posiada odpowiednie kwalifikacje i staż pracy, aby tę funkcję pełnić. Tak więc proponuję Panią Grażynę Kiełbasa na stanowiska Skarbnika w gminie Kazimierz Dolny od 1 kwietnia 2011r. W miesiącu marcu obowiązki Głównego Księgowego Budżetu pełniła będzie Pani Anna Falenta.

W związku z tym proszę Państwa Radnych o podjęcie uchwały w sprawie odwołania Pani Anny Krzysztofik ze stanowiska Skarbnika. Pani Ania była bardzo dobrym skarbnikiem. Bardzo Pani dziękuję za współpracę i życzę satysfakcji na nowym stanowisku.

Pani Anna Krzysztofik: dziękuję Państwu za współpracę. 7 lat pracy                               w Kazimierzu Dolnym bardzo dużo mnie nauczyło. Nigdy przez te 7 lat nie odczułam niechęci wobec mojej osoby, chociaż wiem, że w związku                            z brakiem pieniędzy takie emocje się pojawiają. Spotkałam się z ogromną wyrozumiałością wobec moich błędów, za co bardzo dziękuję. Życzę Państwu dobrej współpracy z nową Panią Skarbnik i wzajemnego zaufania wobec siebie. Z całego serca bardzo Państwu dziękuję za wspólną pracę. 

Przewodniczący Rady Pan Henryk Kozak: przedstawiam pod głosowanie projekt uchwały w sprawie odwołania Skarbnika Gminy.

Kto jest „za” – 14 gł.,

Kto jest „przeciw” – 0 gł.,

Kto „wstrzymał się od głosu” – 0.

         Stwierdzam, że Rada Miejska podjęła uchwałę Nr V/21/11                         w sprawie odwołania Skarbnika Gminy – załącznik.

Podziękowania, wręczenie kwiatów

 

 

 

 

 

 

Ad.8. Podjęcie uchwały w sprawie powołania Skarbnika Gminy.

 

Burmistrz Pan Grzegorz Dunia:  przedstawiam wniosek w sprawie powołania Pani Grażyny Kiełbasa na stanowisko Skarbnika Gminy – załącznik.

Pani Grażyna Kiełbasa: mam 25 lat stażu zawodowego w rachunkowości. Skończyłam studia na UMCS, a później studnia magisterskie na Politechnice Radomskiej jak również szkolenie podnoszące kwalifikacje zawodowe                     w Europejskim Studium Prawa Finansowego. Pełniłam funkcję Głównego Księgowego w biurze obsługi szkół, zajmowałam się oświatą w gminie Opole Lubelskie. Później przez 5 lat byłam głównym księgowym Urzędu Miejskiego w Opolu Lubelskim. Przez ostatnie półtora roku pracowałam jako Dyrektor Zespołu Administracyjno-Ekonomiczny Zespołu Szkół. Myślę, że moje wykształcenie i doświadczenie zawodowe pozwoli mi dobrze pełnić obowiązki Skarbnika w Gminie Kazimierz Dolny.

Radny Pan Janusz Kowalski: dobrze by było gdyby Rada miała możliwość wysłuchania innych kandydatów na stanowisko skarbnika.

Burmistrz Pan Grzegorz Dunia: to ja weryfikuje kandydatów i przedstawiam Radzie najlepszego kandydata z którym chcę współpracować. Tak przewidują przepisy. Uważam, że przedstawiam Państwu najlepszego kandydata, a jeżeli to się nie potwierdzi, to główne konsekwencje poniosę ja.

Przewodniczący Rady Pan Henryk Kozak: przedstawiam pod głosowanie projekt uchwały w sprawie powołania Skarbnika Gminy.

Kto jest „za” – 12 gł.

Kto jest „przeciw” – 0 gł.

Kto „wstrzymał się od głosu” – 2.

         Stwierdzam, że Rada Miejska podjęła uchwałę Nr V/22/11                        w sprawie powołania Skarbnika Gminy – załącznik.

 

Ad.9. Podjęcie uchwały w sprawie powołania składów osobowych Komisji.

Radny Pan Jakub Pruchniak: wnoszę o uzupełnienie, przynajmniej o dwie osoby, składu osobowego Komisji Rewizyjnej.

Pani Anna Bartoś: w dniu 26 lutego 2011r. weszła w życie uchwała Nr II/4/10 Rady Miejskiej  w Kazimierzu Dolnym z dnia 14 grudnia 2010 r. w sprawie zmiany uchwały  Nr X/65/03 Rady Miejskiej w Kazimierzu Dolnym z dnia                   1 sierpnia 2003 r. w sprawie Statutu Gminy Kazimierz Dolny. W uchwale tej Rada zdecydowała o powstaniu dwóch nowych Komisji: Komisji Budżetu, Gospodarki Nieruchomościami oraz Komisji Planowania i Zagospodarowania Przestrzennego, Dziedzictwa Kulturowego, w miejsce dotychczas działającej Komisji Budżetu, Ładu Przestrzennego, Gospodarki Nieruchomościami.

W związku z tym zachodzi konieczność ustalenia składów osobowych nowych Komisji.

Zadeklarowany przez Radnych skład osobowy Komisji Budżetu, Gospodarki Nieruchomościami:

Przewodniczący Komisji                  Radny Pan Waldemar Kruk

Wiceprzewodniczący Komisji          Radny Pan Janusz Kowalski

Członkowie Komisji:                       Radny Pan Leszek Furtas

                                                        Radny Pan Henryk Kozak

                                                        Radny Pan Mirosław Opoka

                                                        Radny Pan Rafał Suszek

                                                        Radna Pani Małgorzata Wicha

                                                        Radna Pani Ewa Wolna

Zadeklarowany przez Radnych skład osobowy Komisji Planowania                              i Zagospodarowania Przestrzennego, Dziedzictwa Kulturowego:

Radny Pan Leszek Furtas

Radny Pan Janusz Kowalski

Radny Pan Jakub Pruchniak

Radny Pan Rafał Suszek

Radna Pani Ewa Wolna

Radny Kamil Wydra

Radny Piotr Guz

Do pracy w Komisji Rewizyjnej zadeklarowała się Pani Małgorzata Wicha                   i Pani Barbara Walencik.

Przewodniczący Rady Pan Henryk Kozak: na podstawie zgłoszonych przez radnych deklaracji pracy w danej Komisji, przedstawiam pod głosowanie projekt uchwały w sprawie powołania składów osobowych stałych komisji Rady Miejskiej.

Kto jest „za” – 14 gł.

Kto jest „przeciw” – 0 gł.

Kto „wstrzymał się od głosu” – 0.

         Stwierdzam, że Rada Miejska podjęła uchwałę Nr V/23/11                        w sprawie powołania składów osobowych stałych Komisji Rady Miejskiej – załącznik.        

 

Ad.10. Podjęcie uchwały w sprawie powołania doraźnej Komisji Inwentaryzacyjnej Rady Miejskiej.

Pani Anna Bartoś: zadeklarowany przez Radnych skład osobowy Komisji Inwentaryzacyjnej:

Przewodniczący - Leszek Furtas,

Zastępca Przewodniczącego – Mirosław Opoka,

członkowie Komisji: Rafał Suszek, Henryk Kozak, Roman Suszek.

Przewodniczący Rady Pan Henryk Kozak: na podstawie zgłoszonych przez radnych deklaracji pracy, przedstawiam pod głosowanie projekt uchwały                w sprawie powołania doraźnej Komisji Inwentaryzacyjnej Rady Miejskiej.

Kto jest „za” – 14 gł.

Kto jest „przeciw” – 0 gł.

Kto „wstrzymał się od głosu” – 0.

         Stwierdzam, że Rada Miejska podjęła uchwałę Nr V/24/11                        w sprawie powołania doraźnej Komisji Inwentaryzacyjnej Rady Miejskiej – załącznik.

 

Ad.11. Podjęcie uchwał w sprawie planów pracy Komisji Rady Miejskiej                  na 2011r.

 

         Rada Miejska podjęła uchwałę Nr V/25/11 w sprawie planu pracy Komisji Edukacji, Kultury, Kultury Fizycznej i Turystyki na rok 2011 – załącznik. Wynik głosowania: 14 gł. „za”, 0 gł. „przeciw”,  0 „wstrzymało się od głosu”.

 

Rada Miejska podjęła uchwałę Nr V/26/11 w sprawie planu pracy Komisji Zdrowia, Spraw Socjalnych, Porządku Publicznego, Ochrony Środowiska i Rolnictwa na rok 2011– załącznik. Wynik głosowania: 14 gł. „za”, 0 gł. „przeciw”,  0 „wstrzymało się od głosu”.

 

Rada Miejska podjęła uchwałę Nr V/27/11 w sprawie planu pracy Komisji Rewizyjnej na rok 2011– załącznik. Wynik głosowania: 14 gł. „za”, 0 gł. „przeciw”,  0 „wstrzymało się od głosu”.

 

Ad.12. Odpowiedzi na zapytania.

Burmistrz Pan Grzegorz Dunia: Pan Paweł Pałka mówił o potrzebie skierowania osoby do prac przy szkole w Skowieszynku. Uwzględnimy to                 w harmonogramie działań.

Pani Beata Gałek: na tzw. czarnej liście o której mówił Pan Pałka pojawiliśmy się jak gdyby przez przypadek. To nie wynika z naszego błędu bądź uchybienia. Składa się wnioski o płatność. Są to wnioski sprawozdawczo – rozliczeniowe. Ostatni wniosek złożyliśmy w październiku. W związku z uprawnieniami jakie ma wykonawca – fakturowanie co trzy miesiące, planowałam, że w styczniu złoży nam fakturę. Wykonawca z tej możliwości nie skorzystał, i nie było żadnej faktury do płacenia. Była jedna faktura dot. nadzoru autorskiego wystawiona w grudniu i płacona w grudniu. Tak więc planowaliśmy, ale nie było wykonania. Nie stanowi to żadnego problemu.

Burmistrz Pan Grzegorz Dunia: Pani Radna Ewa Wolna mówiła o porządkach wiosennych. Pod koniec marca na początku kwietnia prace będą zintensyfikowane. Przyjrzymy się też handlowi na Małym Rynku. Wspólnie się nad tym zastanowimy. Ilość koszy będzie uzupełniona, również na przystankach.

Pan Maciej Żurawiecki: do proponowanych w studium rozwiązań musimy uzyskać opinię konserwatora. Współpracowaliśmy z konserwatorem w tym zakresie ale teraz okazało się, że konserwator wskazuje kolejne sprawy,                        o których do tej pory nie było mowy.  Stąd nasz niepokój, co będzie dalej, czy znów nie pojawią się kolejne punkty.

Pod względem ochrony zabytków obiektów będących własnością prywatną my nie mamy możliwości ingerencji. Obiekty wpisane do rejestru zabytków – konserwator ma prawo egzekwowania. Jedyne działania jakie możemy podjąć my to tylko zawiadomienie nadzoru budowlanego. Prowadziliśmy też korespondencję z właścicielami obiektów zabytkowych, wymagających remontów. Zapewne musimy zmierzyć się z tym problemem.

Radny Pan Janusz Kowalski: opinia publiczna musi wiedzieć, że my nie jesteśmy obojętni wobec tych spraw.

Pani Beata Gałek: Gmina nie ma uprawnień do wskazywania miejsc do składowania mas ziemnych. Nie mniej jednak nasi mieszkańcy zwracają się               z zapytaniami, gdzie mogą wywieść ziemię. Inwestor odpowiada za masy ziemne. Gmina nie ma w tym zakresie obowiązków.

Radny Pan Janusz Kowalski: jak więc kształtuje się sprawa mas ziemnych na wysokości oczyszczalni ścieków.

Pan Maciej Żurawiecki: wszczęte zostało postępowanie w sprawie unieważnienia decyzji przez SKO.

Burmistrz Pan Grzegorz Dunia: Pani Sekretarz uwzględni prośbę Radnego Pruchniaka dot. tablicy ogłoszeniowej na Węgiercu.

Burmistrz Pan Grzegorz Dunia: w sprawie chodnika w Parchatce jest przygotowana petycja, którą skierujemy do odpowiednich władz.

Studium wyłożone będzie do publicznego wglądu. Będzie określony czas                    w którym będzie można się z nim zapoznać.

Fundusz sołecki są to środki publiczne a ich wydatkowanie odbywa się zgodnie z ustawą o zamówieniach publicznych w porozumieniu z radami sołeckimi.

Mam nadzieje, że wspólnie będziemy się zastanawiać nad propozycjami oszczędności w budżecie i zwiększania dochodów.

 

Ad.13. Zakończenie obrad.

         Na tym zakończono obrady V sesji Rady Miejskiej.

 

Protokołowała:                                                   Przewodniczył:

 

Anna Bartoś                                                                Henryk Kozak

 

Czytany 10521 razy

Komentarze

+3
#32 krakowiak 08-04-2011 17:33
Ktoś kto niema hamulca honoru niepowinien być radnym bo psuje prestiż gminy :sigh:
+6
#31 Kazik 06-04-2011 18:30
Najpierw Kazimierz obsmarowany w Teleexpresie , a teraz sensacja w Tygodniku Powiśla gratulacje dla pana Kruka , pana burmistrza i pana Kozaka , piękna promocja miasta naprawde poco nowe LOGO , Skoro Kazimierz jest coraz częściej w mediach, oby tak dalej to napewno turyści będą walić drzwiami i oknami ale żeby się pośmiać :-x
+11
#30 wersal 05-04-2011 14:22
Panie burmistrzu jeśli pan nie dzieli rady na grupy to w pana obowiązku jak i pana Kozaka było przerwać to okropne zachowanie pana Kruka.Czy to nie do panów należy utrzymanie ladu i porządku na obradach.Ja i myśle że tęż mieszkańcy uważam że pan Kruk powinien przeprosić pana Janusza .A jeśli nie potrafi postawić takiego kroku to może czas sie zastanowić nad rezygnacją.
+10
#29 Julek 05-04-2011 13:27
Wrona/ a w czym niby pomagać?????????????
+12
#28 leszek 05-04-2011 12:28
Ewka/widocznie masz racje , dlatego nie czepiają się blogu tego KUNDLA tylko atakują pana Janusza bo wkońcu ktoś nas mieszkańców prawdziwie informuje widać że pan Janusz liczy się z mieszkańcami nietylko przed wyborami .Panie burmistrzu panie Kruk i panie Kozak , macie tu przykład że wyborcami nie manipuluje pan Janusz , a tak jak wy to się zachowuje ktoś kto czuje się w jakiś sposób zagrożony :sigh:
+14
#27 Ewka 04-04-2011 12:16
Bo to jest kundelek, ja nigdy bym nie fotografowała się w takim towarzystwie , ze wstydu bym umarła gdyby mnie ktoś ze znajomych zobaczył .Oznaczałoby to że identyfikuję z tym środowiskiem i popieram tak paskudne formy walki z przeciwnikami .Przepraszam ale to poziom rynsztoka.
Dziwię się Panu Duni , jak nie wstydzi się
pokazywać w takim towarzystwie , rozumiem że poziom kazimierskiego kundelka odpowiada Panu?
+13
#26 DarEk 03-04-2011 16:22
Niestety macie racje.To co siedzie je na sesjach za sprawa burmistrza Duni to poziom kazimierskiego kundelka.Posłuchajcie ostatniej relacji z sesji.Pismem Pana Rafała Suszka oburzony zarówno pan Przewodniczący Kozak Kozak jak i sam burmistrz.Najlepsze to to ,że Grzegorz Dunia sugeruje,że rada źle działa,powolnie,przez 4 miesiące nic nie zrobiła i sugestie kieruje tak jakby pod adresem rady.A na pytanie p Kowalskiego dlaczego nie zwołał zapowiadanej rady w sprawie śluzy odpowiada- no tak trzeba w końcu ja zwołać-śmieszno i głupawo trochę,nieprawdaż?.
+13
#25 kika 03-04-2011 15:11
No tak wiadomo że jeśli się niema atgumentów bo ktoś wkońcu pokazuje ludziom prawde to tżeba atakować zwymyslać tą osobe, prawda panie Kruk??? ale ta taktyka jest zła niewiem czy zdaje sobie pan z tego sprawe , atakują tylko ci co nie umieją nad soba panować , którzy niemają honoru i ci którzy mają cos do ukrycia ponieważ inaczej się nie umieja wyrażać najlepiej nawciskać psycholi ale to nie pomogło tym pokazał pan swoje nieznane oblicze a przyokazji nietylko swoje!!! Panie burmistrzu ja chodż jestem jeszcze młoda nigdy niepozwoliłabym na takie słowa w mojej obecności , dlaczego pan nie zareagował .Wstyd Panowie oj wstyd!!!!
+15
#24 Jeremi 02-04-2011 21:55
Totalny szok!!!!!!!!!!!!!Panie Kruk , proszę pamiętac że "jak kto kogo przezywa tak się sam nazywa".Mieszkańcy są panu Kowalskiemu wdzięczni za ten blog.
+15
#23 monia 02-04-2011 21:11
Panie Kruk przejrzałam cały blog i nigdzie nie znalazłam przyczyny która by usprawiedliwiała pana zachowanie , niema na tym blogu niczego coby było warte pana słów.Pan chyba sobie nie radzi z emocjami a to radnemu nie przystoi.Niewyobrażam sobie co by musiał mi ktoś zrobić czy powiedzieć żebym go zwyzywała od psycholi , czy pan zdaje sobie sprawe z tego jak bardzo słowami można zranić człowieka ???panie burmistrzu proszę niektórych radnych postawić do pionu bo nim się obejżymy to znów będziemy sławni w Teleexpresie :-|

Dodaj komentarz