Co jest grane w tym miasteczku ?

Oceń ten artykuł
(0 głosów)

Nie to ,że się czepiam swoich adwersarzy. Jednak skala naruszania przepisów ruchu drogowego ludzi burmistrza przeraża. Niektórzy z zauszników zostali ukarani mandatami karnymi za naruszenie prawa. Okazuję się znaczni obywatele naszego miasta, dodatkowo pełniący funkcje publiczne, zrobili sobie parking z placu dawnego dworca PKS przy ulicy Tyszkiewicza. Zwykły mieszkaniec nie może ! Żeby tego było mało na bezczelna …wjeżdżali , niejednokrotnie , na plac od strony ulicy Tyszkiewicza gdzie obowiązuje znak B2 ( zakaz wjazdu). Z tych też względów powiadomiłem miejscową Policję aby sprawdzić skalę przywilejów i reakcję funkcjonariuszy . Pisma które otrzymałem obezwładniają- totalnie . Sprawa dotyczy tylko jednego zdarzenia z 29 sierpnia br. Na bogu komplet dokumentów i informacji. Okazuję się ,że ktoś ( Policja bądź magistrat) kłamie .

Poniższe zdjęcie dotyczy naruszenia przepisów przez  radnego Jakuba Pruchniaka. W tym przypadku pan radny został ukarany MK. Podobnych przypadków dot. ludzi burmistrza było więcej. 

  img 20240917 123901

wz29sierp2025

img 20250929 091753456 doc

Lup13102025r

lup131025

Czytany 360 razy
Więcej w tej kategorii: « Za co tyle kasy płacimy?

Komentarze

+3
#18 xdee 14-10-2025 07:16
Cytuję 13 piętro:
Teraz o zdziwieniu @ xdee.

Powiem Ci, żę ja od momentu, kiedy w Kazimierzu pojawiły sie " meleksy" bylem nceiezmiernie zdziwiony ich przewozami. Szczgólnie wtedy, gdy przewożone były wycieczki szkolne, a tylnej kanapie , w liczbie 3 -4 ,odwrócone do kierunku jazdy siedziały DZIECIAKI. Roześmiane, rozdzielajace sobie kuksańce, a za takim " meleksem" w niedalekiej odległości kolejny , też z DZIECIAKAMI. Pojazdy nie posiadajece kolejnych numerów, pojazdy nie opatrzone nazwiskiem właściciela i jego adresu firmy. Jednym słowem notoryczne łamanie przepisów w tym wzgledzie . Za kierownica tagoż równiż , sorry, " DZIECIAK" tj. chłopak lub dziewczyna.
" Meleksów " przybywało i przybywa. Jaka ilość ich JEDNOCZEŚNIE jeżdzi, tego i bochia nie wie. Myslę sobie, że rodzice tych dzieciaków, gdyby o tym wiedzieli byliby oburzeni. Że też opiekunowie wycieczk nie widzą zagrożenia. Kazimierz doswiadczony jest nieszczęściem złej opieki. Ostatni apel o upamiętnieniu śmierci w Wiśle kilkunastu dzieciaków jest tego NIESTETY przykładem.
Ps. Dzięki, że zgłebiasz ten temat. Ja pisałem o tym wielokrotnie na tym blogu, ale JAK WIESZ nie jest on czytany przez ważnych i odpowiedzialnych. O tym wiem z relacji pana Janusza Kowalskiego, kiedy On relacjonuje przebieg rozpraw sądowych a w nich przytacza zeznania tych osób, które wczesniej uprzedzane sa o odpowiedzialności karnej za złożenie fałszywego zeznania, a więc, jak im NIE WIERZYĆ, ze NIE CZYTAJĄ.


Oczywiście podjęcie tematu tych przewozów ma drugie, a nawet trzecie dno, ale inaczej Kowalskiego naprowadzać nie mogę ;)
+2
#17 13 piętro 14-10-2025 06:23
To również bARDZO WAŻNE jest. Kierujący " meleksem" NIE może być przewodnikiem.""

Przegląd od AI
Prawo nie zakazuje całkowicie rozmowy kierowcy z pasażerem, jednak jej charakter musi być podporządkowany bezpieczeństwu. Kierowca musi zachować pełną koncentrację, a rozmowa nie może go dekoncentrować, prowadzić do gwałtownych manewrów, czy zajmowania się czynnościami innymi niż prowadzenie pojazdu. Niedopuszczalne jest zachęcanie kierowcy do szybszej jazdy, a pasażerowie powinni unikać odzywek, które mogłyby go rozproszyć.
Obowiązki kierowcy w kontekście rozmowy

Obowiązek koncentracji:
Kierowca ma obowiązek zachować koncentrację na prowadzeniu pojazdu i nie powinien odrywać wzroku od drogi.

Obowiązek informacyjny:
W niektórych sytuacjach, np. w komunikacji miejskiej, kierowca ma obowiązek udzielić pasażerowi niezbędnych informacji.
Unikanie rozpraszających czynności:
Zabronione jest wykonywanie czynności, które odciągają uwagę od drogi, takich jak podawanie przedmiotów pasażerom czy angażowanie się w kłótnie.
Zakaz gwałtownych manewrów:
Nie wolno reagować na sugestie pasażerów dotyczące szybszej jazdy, a rozmowa nie może prowadzić do utraty kontroli nad pojazdem. "
+1
#16 n 14-10-2025 06:22
Cytuję 13 piętro:
Cytuję xdee:
2 tyg temu, zadałem pytanie: Co na to Komendant Wojewódzki Policji w Lublinie? Tym samym pytałem o legalność dopuszczenia transportu pasażerskiego wykonywanego po drogach wojewódzkich i powiatowych przez przewoźników (ekobusy) a także o weryfikację uprawnień kierujących nimi. Podnosiłem kwestie homologacji bezpieczeństwa, tablic rejestracyjnych i ubezpieczenia OC i NNW przedmiotowych usługodawców.


"Przegląd od AI
" Tak, meleksy turystyczne mogą jeździć po drogach publicznych, ponieważ są pojazdami wolnobieżnymi, których prędkość nie przekracza \(25\) km/h. Wymagane jest posiadanie ubezpieczenia OC, a kierowca musi mieć prawo jazdy kategorii B. Niektóre modele Melexów posiadające odpowiednią homologację (kategoria L7e lub MWRE7A, MWREhttps://www.januszkowalskikazimierz.pl/z-miasta/2867-co-jest-grane-w-tym-miasteczku.html#8A) są dopuszczone do ruchu po drogach publicznych, oferując pełną funkcjonalność. "

Odnośnie NASZYCH jedyne pytanie to czy maja homologację ?. Z moich obserwacji wynika, że predkość 25 km/ godzinę jest NIEMIŁOSIERNIE przekraczana. Szczególnie, kiedy jadą z Dabrówki do pracy na Lubelskiej. Mają homologację ?


To się nazywa wejście smoka.@23 piętro lepiej tego nie można było napisać.
+1
#15 13 piętro 14-10-2025 06:06
Teraz o zdziwieniu @ xdee.

Powiem Ci, żę ja od momentu, kiedy w Kazimierzu pojawiły sie " meleksy" bylem nceiezmiernie zdziwiony ich przewozami. Szczgólnie wtedy, gdy przewożone były wycieczki szkolne, a tylnej kanapie , w liczbie 3 -4 ,odwrócone do kierunku jazdy siedziały DZIECIAKI. Roześmiane, rozdzielajace sobie kuksańce, a za takim " meleksem" w niedalekiej odległości kolejny , też z DZIECIAKAMI. Pojazdy nie posiadajece kolejnych numerów, pojazdy nie opatrzone nazwiskiem właściciela i jego adresu firmy. Jednym słowem notoryczne łamanie przepisów w tym wzgledzie . Za kierownica tagoż równiż , sorry, " DZIECIAK" tj. chłopak lub dziewczyna.
" Meleksów " przybywało i przybywa. Jaka ilość ich JEDNOCZEŚNIE jeżdzi, tego i bochia nie wie. Myslę sobie, że rodzice tych dzieciaków, gdyby o tym wiedzieli byliby oburzeni. Że też opiekunowie wycieczk nie widzą zagrożenia. Kazimierz doswiadczony jest nieszczęściem złej opieki. Ostatni apel o upamiętnieniu śmierci w Wiśle kilkunastu dzieciaków jest tego NIESTETY przykładem.
Ps. Dzięki, że zgłebiasz ten temat. Ja pisałem o tym wielokrotnie na tym blogu, ale JAK WIESZ nie jest on czytany przez ważnych i odpowiedzialnych. O tym wiem z relacji pana Janusza Kowalskiego, kiedy On relacjonuje przebieg rozpraw sądowych a w nich przytacza zeznania tych osób, które wczesniej uprzedzane sa o odpowiedzialności karnej za złożenie fałszywego zeznania, a więc, jak im NIE WIERZYĆ, ze NIE CZYTAJĄ.
+2
#14 xdee 13-10-2025 23:36
Cytuję xdee:
Sprawdziłem sobie te (MWRE7A, MWRE) homologacje. Wszystkie dotyczą pojazdów do 8 osób. Są tam też pojazdy funeralne, lekkie pojazdy do golfa, jakieś bulwarówki dwu-4 osobowe, etc. Generalnie nic, do przewozu osób, bo nawet pojazd funeralny świadczący usługę na cmentarzu, zgodnie z przepisami ustawy, przewozi rzecz do nikogo nie należącą. (sorry, tak się ma kwestia ciała zmarłego w polskim prawie). Jeśli chodzi o tę pierwszą, to są tam ciężkie czterokołowce. Uściślijmy, firma MELEX z Mielca, owszem produkuje pojazdy pasażerskie melex.com.pl/pasazerskie/ w konfiguracji 2/4/6/8 i to wszystko. Pojazdy, które poruszają się po KD nie są w takim razie, produkowane przez firmę MELEX z Mielca. Wracam do punktu wyjścia. Pojazdy jak widać posiadają więcej niz 8 miejsc siedzących, nie posiadają tablic rejestracyjnych a zatem dowodu rejestracyjnego, co w konsekwencji uniemożliwia ich ubezpieczenie, a co dopiero kwestię zarobkowego przewozu osób. Nie jest jasne, czy te pojazdy są w ogóle autobusami (zgodnie z polskim prawem), czy bardzo niebezpieczną zabawką, obsługiwaną przez niewykwalifikowaną kadrę. To są pytania, na które trzeba znaleźć odpowiedź. Tu, chodzi o bezpieczeństwo publiczne.


*Generalnie nic, do przewozu 12 osób (num lock - off) ... ide spac.
+2
#13 xdee 13-10-2025 23:27
Sprawdziłem sobie te (MWRE7A, MWRE) homologacje. Wszystkie dotyczą pojazdów do 8 osób. Są tam też pojazdy funeralne, lekkie pojazdy do golfa, jakieś bulwarówki dwu-4 osobowe, etc. Generalnie nic, do przewozu osób, bo nawet pojazd funeralny świadczący usługę na cmentarzu, zgodnie z przepisami ustawy, przewozi rzecz do nikogo nie należącą. (sorry, tak się ma kwestia ciała zmarłego w polskim prawie). Jeśli chodzi o tę pierwszą, to są tam ciężkie czterokołowce. Uściślijmy, firma MELEX z Mielca, owszem produkuje pojazdy pasażerskie melex.com.pl/pasazerskie/ w konfiguracji 2/4/6/8 i to wszystko. Pojazdy, które poruszają się po KD nie są w takim razie, produkowane przez firmę MELEX z Mielca. Wracam do punktu wyjścia. Pojazdy jak widać posiadają więcej niz 8 miejsc siedzących, nie posiadają tablic rejestracyjnych a zatem dowodu rejestracyjnego, co w konsekwencji uniemożliwia ich ubezpieczenie, a co dopiero kwestię zarobkowego przewozu osób. Nie jest jasne, czy te pojazdy są w ogóle autobusami (zgodnie z polskim prawem), czy bardzo niebezpieczną zabawką, obsługiwaną przez niewykwalifikowaną kadrę. To są pytania, na które trzeba znaleźć odpowiedź. Tu, chodzi o bezpieczeństwo publiczne.
+1
#12 xdee 13-10-2025 22:29
Taka ciekawostka, apropos samozwańczej nietykalności.

Nicolas Sarkozy trafi do więzienia pod koniec października - podały francuskie media. Były prezydent Francji został skazany na pięć lat pozbawienia wolności za udział w "przestępczej zmowie". Zarówno obrona jak i prokuratura zapowiedziały odwołanie.

W poniedziałek Nicolas Sarkozy stawił się w sądzie, gdzie podano mu termin i szczegóły odbywania wyroku pięciu lat pozbawienia wolności.

Filtr nie przepuszcza linków do TVNu
0
#11 xdee 13-10-2025 21:55
Cytuję xdee:
Nie wiem, nie wystawiałem im kwitów. To leży w kompetencji Policji. Dziwne, że nie muszą posiadać NNW. Przewożą więcej niż12 osób. To już autobus. Dziwne, że kierowcy wystarczy B. Dziwne, że nie mają rejestracji. Jeśli nie, jak są ubezpieczane?


Zweryfikowanie tego, leży w gestii Policji. Uściślając. Sorry, wróciłem z biegania i tak na szybko odpowiadam :)
+2
#10 xdee 13-10-2025 21:48
Kogoś drażni temat, więc coś jest na rzeczy. Pozdrawiam kazimierskich przewoźników.
0
#9 xdee 13-10-2025 21:44
meleksy do przewozu powyżej 12 osób + kierowca (czyli pojazdy zaprojektowane do przewozu co najmniej 10 osób łącznie z kierowcą) nie są standardowymi meleksami (które zazwyczaj przewożą do 8 osób).
Aby prowadzić pojazd tego typu, kierowca potrzebuje prawa jazdy kategorii D1 (lub D) oraz, w przypadku transportu zarobkowego, zezwolenia na wykonywanie zawodu przewoźnika drogowego, a nie tylko prawa jazdy kategorii B

W przypadku pojazdu zaprojektowanego do przewozu od 9 do 16 osób łącznie z kierowcą, wymagane jest prawo jazdy kategorii D1. Jeśli pojazd mieści więcej niż 9 osób (łącznie z kierowcą), wymagane jest prawo jazdy kategorii D.
Zezwolenie na transport: W przypadku przewozu osób w ramach działalności gospodarczej, do przewozu pojazdem o liczbie miejsc powyżej 9 łącznie z kierowcą, wymagane jest uzyskanie zezwolenia na wykonywanie zawodu przewoźnika drogowego.
Uprawnienia: W przeciwieństwie do standardowych meleksów, które do prowadzenia wymagają jedynie kategorii B, pojazdy przeznaczone do przewozu większej liczby osób mają inne, surowsze wymagania dotyczące kwalifikacji

Dodaj komentarz

Kod antyspamowy
Odśwież